Το Σεπτέμβριο του 2010 ο απολογισμός για την Αρκαδία ήταν…

Το Σεπτέμβριο του 2010 ο απολογισμός για την Αρκαδία ήταν…

Δεκέμβριος 07, 2010 - 10:32

 12 ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ 16 ΤΡΑΥΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ!
Σε όλη την Πελοπόννησο έγιναν 99 τροχαία και σκοτώθηκαν 11 άνθρωποι
Νεότερα στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα για τα τροχαία ατυχήματα της Αρκαδίας και ολόκληρης της περιφέρειας, από τη Στατιστική Υπηρεσία, για το Σεπτέμβριο του 2010, συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Για άλλη μία φορά, αποδεικνύεται, μέσα από επίσημα στοιχεία, ότι κάθε μήνα, οι δρόμοι της Πελοποννήσου βάφονται με αίμα…

ΤΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Η ΕΣΥΕ
 
«Κατά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους 2010, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009 (1.261 τον Σεπτέμβριο του 2010 έναντι 1.213 τον Σεπτέμβριο του 2009).
Στα ατυχήματα αυτά είχαμε 117 νεκρούς (ποσοστό μείωσης 17%), 141 βαριά τραυματίες (ποσοστό μείωσης 3,4%) και 1.441 ελαφρά τραυματίες (ποσοστό αύξησης 4%) έναντι 141 νεκρών, 146 βαριά τραυματιών και 1.386 ελαφρά τραυματιών, τον Σεπτέμβριο του 2009.»
 
Η έρευνα οδικών τροχαίων ατυχημάτων διενεργείται σε μηνιαία βάση και παρακολουθεί κατά Νομό, για κάθε μήνα χωριστά τον αριθμό των οδικών τροχαίων ατυχημάτων κατά βαρύτητα (θανατηφόρα και με τραυματισμούς) και τον αριθμό των παθόντων ατόμων κατά κατηγορία αυτών (οδηγοί, μεταφερόμενοι, πεζοί). Σε ετήσια βάση, γίνεται ευρύτερη ανάλυση των ατυχημάτων. Αρμόδιες για τη συμπλήρωση των Δελτίων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων (Δ.Ο.Τ.Α.) είναι οι Αστυνομικές και Λιμενικές Αρχές ολόκληρης της χώρας
Νομοθετική βάση της έρευνας οδικών τροχαίων ατυχημάτων είναι η Απόφαση 704/93 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οδικό τροχαίο ατύχημα (με σωματικές βλάβες) θεωρείται το συμβάν που γίνεται στους δρόμους ή στις πλατείες, που είναι ελεύθερες στη δημόσια χρήση (όχι σε αυλές, βιομηχανικούς χώρους, αμαξοστάσια των επιχειρήσεων μεταφορών κλπ.), με συμμετοχή σε αυτό ενός ή περισσοτέρων οχημάτων, από τα οποία το ένα τουλάχιστον βρισκόταν σε κίνηση κατά τη στιγμή του ατυχήματος και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ή τον τραυματισμό προσώπου ή προσώπων.
Νεκρός θεωρείται το πρόσωπο εκείνο, του οποίου ο θάνατος, επέρχεται την ίδια στιγμή ή μέσα σε διάστημα 30 ημερών από το ατύχημα (τον ορισμό αυτό ακολουθεί η Ελλάδα από 1-1-1996).
Τραυματίας θεωρείται το παθόν πρόσωπο, που υπέστη σωματική κάκωση ή βλάβη της υγείας του.
Βαριά τραυματισμένος θεωρείται το παθόν πρόσωπο, που υπέστη σοβαρή βλάβη, όπως κρανιοεγκεφαλική κάκωση, ακρωτηριασμό, πολλαπλό τραυματισμό με αποτέλεσμα το άτομο να χάσει την διανοητική του επαφή με το περιβάλλον και να κινδυνεύει σοβαρά η ζωή του.
Όχημα: στα οχήματα, για την παρακολούθηση του στατιστικού αντικειμένου, περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα οχήματα, τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλλεϋ), οι μοτοσυκλέτες, τα ποδήλατα και μοτοποδήλατα, τα αγροτικά μηχανήματα, τα μηχανήματα οδοποιΐας, τα ζωήλατα οχήματα και οι χειράμαξες. Στα οχήματα δεν περιλαμβάνονται οι σιδηρόδρομοι, εκτός αν στο ατύχημα συμμετέχει όχημα μιας (1) από τις παραπάνω κατηγορίες, οπότε και οι σιδηρόδρομοι θεωρούνται οχήματα.
Το κατώτερο επίπεδο ανάλυσης του τόπου που συνέβη ένα οδικό τροχαίο ατύχημα είναι ο οικισμός που περιγράφεται με 8ψήφιο γεωγραφικό κωδικό. Η περιοδικότητα συλλογής των στοιχείων είναι μηνιαία. Κυριότερες μεταβλητές είναι: Τόπος ατυχήματος, είδος οδού, παθόντες, συνθήκες οδοστρώματος και τύπος οδού.
Ελαφρά τραυματισμένος θεωρείται το παθόν πρόσωπο, που υπέστη απλή σωματική κάκωση, μη ικανή να θέσει την ζωή του σε κίνδυνο.
Η συλλογή των στοιχείων γίνεται από τις κατά τόπους Αστυνομικές και Λιμενικές
αρχές.»

 
Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις