Ο Μουτζούρης το Θηρίο... στην μνήμη του Τάκη Κόρδαρη (vid)

Ο Μουτζούρης το Θηρίο... στην μνήμη του Τάκη Κόρδαρη (vid)

Απρίλιος 01, 2017 - 18:31
16 σχόλια

Το παλιό τραίνο με ατμομηχανή, γνωστό ως "Μουτζούρης", της γραμμής Καλαμάτα - Τρίπολη διασχίζει ένα χιονισμένο τοπίο κοντά στον Σταθμό της Μάκρης Τρίπολης τον χειμώνα του 1972.

Πριν την εμφάνιση των ταχέων αυτοκινητόδρομων, ο σιδηρόδρομος Πελοποννήσου είχε μεγάλη σημασία για τις τοπικές κοινωνίες της Πελοποννήσου. Διακινούσε την αγροτική παραγωγή της χώρας, λειτουργούσε ταχυδρομικές υπηρεσίες μέχρι το 1970 και υπήρξε για πολλά χωριά το μοναδικό δημόσιο μέσο μεταφοράς έως ακόμα και τη δεκαετία του 1980, όπως π.χ. για το Ελαιοχώρι Αρκαδίας.

Το βίντεο αυτό αποτελεί την τελευταία ανάρτηση του Τάκη Κόρδαρη, δημιουργού της σελίδας "ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑΣ", που δεν πρόλαβε να δημοσιεύσει και είναι αφιερωμένο με αγάπη στη μνήμη του

Η βιντεοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από τον Άρη Κόρδαρη.

Φωτογραφία αρχείου

Video: 

Ο Μουτζούρης το Θηρίο (Μάκρη Τρίπολης, 1972)


16 Σχόλια

Αν βλέπω καλά η Ε στον σταθμό και η Δ στο συρμό ...(φοβερός ήχος, που να δείτε όταν ανέβαινε την ανηφόρα του Αγίου Παντελεήμονα),όνειρα που έφυγαν.....

Που να δεις τις Δ & Ε όταν πήγαιναν ή έρχονταν από τον <<σύρτη>> που πήγαιναν με την όπισθεν.Όταν πήγαιναν Αθήνα-Πειραιά μετά τον σύρτη πήγαιναν κανονικά με την μούρη. Όταν έρχονταν από Αθήνα-Πειραιά μέχρι σύρτη έρχονταν κανονικά και εκεί γύριζαν με την όπισθεν μέχρι Τρίπολη. Στην Τρίπολη άλλαζαν μηχανή και έβαζαν μηχανή <<γυρισμένη>> με την μούρη προς Καλαμάτα... Εκεί να δεις γλέντια!

Θυμόσαστε τους υδατόπυργους στους σταθμούς από τους οποίους με μεγάλες σωληνώσεις τύπου Γ γέμιζαν τις υδατοαποθήκες τους οι Δ οι Ε, & οι Ζ ειδικά όταν πλησίαζαν σε ανηφόρες για να έχουν απόθεμα νερού για ατμό. Πόσο γρήγορα γέμιζαν από την μεγάλη παροχή! Θυμάμε στους Μύλους,στην Ανδρίτσα, στον Αχλαδόκαμπο, στο Παρθένι στη Τρίπολη κ.λ.π. όσο ποιό μεγάλος συρμός σε περισσότερους σταθμούς γέμιζε νερό....

To πλήρωμα κάθε μηχανής ήταν δύο(2) ο μηχανοδηγός (μάστορας) και ο θερμαστής (συνήθως ο ποιο νέος μηχανοδηγός). ο μηχανοδηγός είχε την ευθύνη της οδήγησης και της διαχείρισης της μηχανής, ο δε θερμαστής ήταν υπεύθυνος για τον απαραίτητο ατμό, να καίει η φωτιά στο καζάνι και βοηθούσε τον μηχανοδηγό στην οδήγηση και στους ελιγμούς και γενικά μάθαινε την διαχείριση των ατμομηχανών, φοβερή εποχή που έφυγε. Λένε όταν γύριζαν τα πληρώματα των ατμομηχανών στο σπίτι τους μετά από πολυήμερη απουσία σφύριζαν συνθηματικά στην σύζυγό τους για να διώξει τον τυχόν ... εραστή της.....

Σύρτης= μια πέρα για πέρα Ελληνική πατέντα που βοήθησε την επικοινωνία της Καλαμάτας της Τρίπολης κ.λ.π. με Άργος-Ναύπλιο- Κόρινθο-Αθήνα Πειραιά κ.λ.π. όταν οι φίλοι μας και σύμμαχοί μας (εχθροί τότε) μας ανατίναξαν την γέφυρα του Αχλαδοκάμπου, για να καλύψουν την υποχώρησή τους.

Σε περίπτωση χιονόπτωσης η μόνη σύνδεση των πόλεων:Ο Σιδηρόδρομος.Γιατί κλείσατε τις γραμμές Πελοποννήσου κ.κ. του ΠΑΣΟΚ & ΝΔ; Έβλαπτε τα συμφέροντα των φίλων σας των ιδιωτών; Μα σε αυτούς θα πουλήσετε τα τραίνα στο τέλος-τέλος,μας δουλεύετε ;

@ 13.24 O OΣΕ είχε τόσο προσωπικό (που δεν το χρειαζότανε και τον βούλιαξε) που και δεν απολύθηκε δεν χρειάζεται εκεί που το μετατάξανε ΝΔ. και ΠΑΣΟΚ.

ΠΑΣΟΚ & ΝΔ καταστρέφουν συνειδητα την Ελλάδα (σε συνεργασία με την ψευτοαριστερα) εδώ και χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο "ξεδόντιασαν" τον σιδηρόδρομο. Έργο που χρειάστηκαν δεκαετίες και έφτυσε αίμα ο ελληνικός λαός για να γίνει. Δεν υπάρχει σοβαρό κράτος χωρίς σιδηρόδρομο.

Τα κόμματα του συστημικού τόξου μισούσαν και μισούν ότι υπάρχει σε Ελληνικά χέρια, για αυτό τα έδωσαν ή τα δίνουν απλόχερα στους ξένους π.χ. ΟΤΕ-ΔΕΗ-ΟΣΕ-ΕΥΔΑΠ-ΛΙΜΑΝΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ-ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ-κ.λ.π. ψηφίστε τους μας έχουν πάντα για ....κορόιδα! ΤΕΛΟΣ....

Κλείσανε τον σιδηρόδρομο, ένα ασφαλές και οικονομικό μέσο μεταφοράς, για να δημιουργήσουν δρόμους αυτοκινήτων, γιατί εκεί υπήρχε "μάσα" και κατά την κατασκευή αλλά και κατά την συντήρησή τους. Θα έτρωγαν και θα έπιναν πολλά και πολλοί, από τους κατασκευαστές και τους επιβλέποντες τα έργα μέχρι τις μεταφορικές εταιρείες, τους ασφαλιστές και παρόχους υπηρεσιών υγείας λόγω των τροχαίων ατυχημάτων. Με ποιόν τρόπο θα έβαζαν χέρι σε όλα αυτά τα ευρωπαϊκά κονδύλια που εισέρευσαν στην χώρα μας? Κρέμασμα στις πλατείες θέλουν όλοι τους, αντί να τους αφήνουμε να το παίζουν παράγοντες.

Ρε ψεύτες,ποιος από εσάς πήγαινε με τραίνο στην Αθήνα; Όλοι ιστορίες για 100χρονια πίσω γράφετε. Άιντε που θα συντηρούσαμε ένα μέσο που δεν το χρησιμοποιούσε κανείς.

@ 07.23 μάλλον εθελοτυφλείς & βρίζεις, για πες μας πόσα χρήματα έπεσαν τόσα χρόνια για την βελτίωση των σιδηροδρόμων Πελοποννήσου; ενώ στο οδικό δίκτυο ,πρώτα η συντήρηση κολοσούρτη, μετά η μερική παράκαμψη Αχλαδοκάμπου και τέλος η Ν.Ε.Ο. Κορίνθου -Τρίπολης, στο τραίνο τίποτα, παρά μία ή δύο αγορές νέων συρμών, η διαδρομή η ίδια (είναι όμως φανταστική).

Ωραία όλα αυτά τα νοσταλγικά, μερικές παρατηρήσεις όμω. 1. Εδώ και δεκαετίες το τρένο το χρησιμοποιούσαν ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ. Ακόμα και όταν το Τρίπολη-Αθήνα ήταν 3,5 ώρες από τον κωλοσούρτη, σχεδόν κανείς δεν χρησιμοποιούσε το τρένο. 2. Όταν σαν διόριζε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ήταν καλά. Και δεν διόριζαν με ΑΣΕΠ αλλά με ανύπαρκτα κριτήρια. Όσο "τάιζαν" η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τις αργομισθίες του ΟΣΕ ήταν μια χαρά και φανατιζόσασταν τώρα ανακαλύπτετε τα συμφέροντα. 3. Πάρα πολύ χρήσιμοι οι σιδηρόδρομοι αλλά η χώρα δεν είχε καν αυτοκινητόδρομους. 4. Το σιδηροδρομικό δίκτυο προς Καλαμάτα δεν είναι πρώτης ανάγκης.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο που καλύπτει τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Σύνορα αναπτύσσεται μια χαρά και πέφτουν πολλά χρήματα. Εκείνο θα φέρει λεφτά για την χώρα, αυτό έχει προτεραιότητα. Το υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου είναι πολυτέλεια. Ήταν και είναι πολυτέλεια.

Διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον τα σχόλια όλων σχετικά με τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο. Ο ΟΣΕ για πολλά έτη ήταν έρμαιο κακής διαχείρισης, κακής διοίκησης και κακών άλλων πολλών παραγόντων... κανείς δεν διαφωνεί ότι ο σιδηρόδρομος στην Πελ/σο είναι πολυτέλεια, ας συμφωνήσουμε όμως ότι δεν αξίζει να απαξιωθεί όπως συμβαίνει τώρα. Έχετε ακούσει τι γίνεται στο πανηγύρι της Μεσσήνης με το τραίνο; Πάντα γεμάτο. Το καλοκαίρι δεν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τουριστικές διαδρομές; Γνωρίζετε ότι φίλοι του σιδηροδρόμου από το εξωτερικό ζητούν να έρθουν Πελοπόννησο με το τραίνο. Αξιοποίηση μας λείπει

Με αυτή τη χάραξη διαδρομής και τα τρένα που έχουμε ξεχάστε οποιαδήποτε χρήση του τρένου πλην της τουριστικής. Από την άλλη υπάρχουν και τα "συμφέροντα' ...διότι δεν μπορείς μια ολόκληρη πελοπόνησσο να την έχεις να παίρνει ταξί για τον προαστιακό επειδή καποιοι δεν σκέφτηκαν (ή εμποδίστηκαν) να κάνουν το αυτονόητο...να συνδέσουν το κτέλ με το προαστιακό!!!! Όπως αυτονόητο θα ήταν ο προαστιακός να ενημερώνει για τις απεργίες του εγκαιρώς και όχι 3 ημέρες πριν αυτές γίνουν και ενώ έχειςταξιδέψει ήδη στο εξωτερικό...παίρνουμε τα χεράκια μας και βγάζουμε τα ματάκια μας! Ι.Χ. και είσαι σίγουρος!

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.