Μάθε, παιδί μου, πολιτικούς
Προσπαθώ να ανακαλέσω στη μνήμη μου μία 11η Σεπτεμβρίου από τα σχολικά μου χρόνια, στην οποία να είχε παραβρεθεί με όλη του την κουστωδία ένας δήμαρχος, ένας περιφερειάρχης, ένας βουλευτής, ένας αντιδήμαρχος, ένας πρώην δήμαρχος, όπως εφέτος, όχι ως γονιός αλλά ως επίσημος.
Δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μία φορά. Έχουν περάσει... αιώνες, θα πείτε και δικαίως. Επίσης, δεν φοίτησα στο 1ο Γυμνάσιο - Λύκειο, όπου παραδοσιακά τελείται με επισημότητα ο αγιασμός.
Τα τελευταία χρόνια οι «επίσημοι» κάνουν μια γύρα σε περισσότερα του ενός σχολεία, τιμώντας, με αυτόν τον τρόπο την ημέρα.
Ευκαιρία για γιορτή, ευκαιρία για φωτογραφίες. Όπως τα πανηγύρια το καλοκαίρι.
Πιστεύω ότι η σχολική κοινότητα πρέπει να αφήνεται στην ησυχία της εκείνη την ημέρα. Αφήστε που οι συμβολικές παρουσίες δεν προσθέτουν τίποτα ουσιαστικό σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, λειτουργικά αναλφάβητοι είναι οι μισοί μαθητές Λυκείου.
Τι σημαίνει αυτό, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του»
Η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επικαλείται για το συμπέρασμά της τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.
Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια:
Στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση
Στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)
Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%
Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:
Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία
Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.
Τα προβλήματα στην Παιδεία είναι τεράστια. Θα αρκούσε, από μεριάς πολιτικών, ένα μήνυμα για μια καλή σχολική χρονιά εκείνη την ημέρα και η συχνή τους παρουσία στις Υπηρεσίες και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τις υπόλοιπες.
Είχα την ατυχία να παρακολουθήσω το ρεπορτάζ του Σκάι από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού σε ένα σχολείο στο Γαλάτσι, όπου, σύμφωνα με τους παρουσιαστές, ο Κ. Μητσοτάκης «καταχειροκροτήθηκε από τους μαθητές». Ουδόλως χειροκροτήθηκε από τους μαθητές ο κ. Μητσοτάκης, όποιος έβλεπε τα πλάνα, το καταλάβαινε -πόση φθηνή προπαγάνδα μπορεί να χωρέσει σε ένα τρίλεπτο, και μάλιστα στην πλάτη των μαθητών.
Τέλος, δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά της Αρκαδίας να τα χαρακτηρίζεις «τα καλύτερα στην Ευρώπη», «τα καλύτερα στον κόσμο» ή «τα καλύτερα στον γαλαξία».
Μπορείς να τους εξασφαλίσεις ανοιχτά σχολεία σε κάθε γωνιά της χώρας ώστε να μην ξυπνάνε αχάραγα για να πάρουν το λεωφορείο;
Μπορείς να τους φέρεις καθηγητές και δασκάλους;
Μπορείς να εξασφαλίσεις ότι κάθε σχολείο θα έχει θέρμανση όλο τον χρόνο;
Μπορείς να ενδιαφερθείς, επιτέλους, ως πολιτικός, να μάθεις γιατί και πώς, εφόσον έχουμε «δωρεάν παιδεία», χρεώνονται οι γονείς με το «καλημέρα» 50-100 ευρώ για γραφική ύλη του ίδιου του σχολείου;
Μπορείς να τα στηρίξεις με ένα γερό πρόγραμμα σπουδών που δεν τα αφήνει «λειτουργικά αναλφάβητα»;
Και μετά, πήγαινε να σε χειροκροτήσουν.
Γαλανιάδη Εύα
8 Σχόλια
με τους αγιασμούς πότε θα
Προσπαθήστε πιο πολύ κυρία
Δεν χρειάζεται να έχεις
Δώστε την ζέση της γνώσης την
Μπράβο, πολύ καλό άρθρο.
Πολύ σωστά.Προσπαθούν όλοι,οι
Τώρα με την αλλαγή της
Καραβανάκο οι Συριζαιοι είναι
Προσθήκη νέου σχολίου
Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.