Άγνωστη λέξη η συγκοινωνιακή κάλυψη στην Τρίπολη

Άγνωστη λέξη η συγκοινωνιακή κάλυψη στην Τρίπολη

Μάρτιος 18, 2014 - 11:02
6 σχόλια

Αναγνώστης του ArcadiaPortal, θέλησε να θίξει το πολύ σημαντικό ζήτημα της ελλιπούς συγκοινωνίας περιμετρικά της πόλης μας, η οποία δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση πολιτών αλλά και ευπαθών ομάδων, καταθέτοντας μάλιστα και τις προτάσεις του, προς επίλυση του εν λόγω ζητήματος. Αναλυτικά λοιπόν αναφέρει:

Σε όλες   σχεδόν  τις  Επαρχιακές   Πόλεις  και  κατά  κύριο  λόγο   σε πρωτεύουσες  πρώην Νομών  που  πλησιάζουν  ή  ξεπερνούν   τον   πληθυσμό  των  30.000 έως 40.000 κατοίκων  ένα    πολύ  μεγάλο   μέρος   αυτών ,  ίσως και το μεγαλύτερο  εξυπηρετείται       για  τις   εντός   της   πόλεως  τους ,  μετακινήσεις  των  ,    κύρια   με  Αστική  η    Δημοτική  συγκοινωνία.

Η συγκοινωνία   αυτή  ή όπως  αλλιώς  ,  θέλετε   να  ονομάζεται  [Περιμετρική ,Δημοτική , Αστική , Expres.] είναι    και  πρέπει  να είναι , ή  σε   σωστό  χρόνο    διερχόμενη    από  όλα  σχεδόν   τα   σημεία   της   πόλης   μας,  όπου  το  καθημερινό  φορτίο  των   πολιτών  που  συγκοινωνιακά  θα  εξυπηρετείται   είναι  αρκετά  μεγάλο  λόγω  πληθυσμικότητας της  πόλης  των  40000 και   πλέον   κατοίκων ,όπου        διαμένουν   πλέον  των  1500   φοιτητών   και  το  Πανεπιστήμιο   της  απέχει  σημαντικά από το  κέντρο.

Επιπλέον,  όλοι   μας  έχουμε  γίνει  αυτόπτες   μάρτυρες ,για  τις   μετακινήσεις  με τα πόδια,  μεγάλων  ομάδων  φοιτητών   ιδίως,  σε άσχημες  καιρικές  συνθήκες,  στον  καθ  όλα   απαράδεκτο  αυτό  δρόμο   που οδηγεί  στο    Ανώτατο  Ίδρυμα  της πόλης μας.
                                                               
 Ακόμη  οι  χώροι, για  άσκηση  των  νέων   [Δ.Α.Κ   κλπ  χώροι  ],των  ηλικιωμένων   [   όπως  τα   περιαστικά  άλση] αλλά  και  σε μεγάλη   μερίδα των κατοίκων   της   που    επιθυμούν   να  πεζοπορούν    ,    δυσχεραίνεται   σημαντικά,  λόγω   απομακρυσμένης  προσβασιμότητας  .

Στην  πόλη  μας,   όπου  το  Νοσοκομείο    ευρίσκεται  στο άκρο  Δυτικό  τμήμα  και    το   ΙΚΑ  της  στο  Νότιο  άκρο  της ,  εξυπηρέτηση  δεν  υπάρχει ,  η  δε εξυπηρέτηση των  πολιτών  σήμερα,   γίνεται  αναγκαία     με  ΙΧ  αυτοκίνητα ,  με taxi  και  με πεζοπορία ,  για  τους οικονομικά   ανήμπορους.

Επιπροσθέτως,  οδική  συγκοινωνιακή   πρόσβαση  και εξυπηρέτηση   δεν  υπάρχει, για  τα στρατόπεδα    οπλιτών  και   κυρίως σμηνιτών, που   βρίσκονται    στο  άκρο   της περιφέρειας  του  νοητού  κύκλου  που  καλύπτει    αυτήν ,  με αποτέλεσμα  να  μην   εξυπηρετούνται  παντελώς.

Στην  πόλη,  που  η ΒΙΠΕ   της, οι  Υπηρεσίες   Πυροσβεστική, Μεραρχία,  κ.λ.π.,  όπως ακόμη      το γήπεδο  του   Αστέρα  ,  το γήπεδο  Φιλικών ,  το Νεκροταφείο  στην  Αγία  Τριάδα  ,κ.λ.π , η συγκοινωνιακή  κάλυψη  είναι  άγνωστη  λέξη.

Στην  πόλη μας , όπου  το 1ο το2ο  το3ο και  το 4ο  Γυμνάσιο  όπως    και    Λύκεια της  Τρίπολης  ,  το  Νέο  Μουσικό  Γυμνάσιο-Λύκειο      αλλά  και το  νέο  Πειραματικό  Γυμνάσιο , τα Ι.Ε.Κ ,Το Πολυκλαδικό  Λύκειο    βρίσκονται  σε περιοχές,  που  απέχουν  αρκετά  από τον  κεντρικό της  ιστό.

Η   αναγκαιότητα   αυτή   της  μαζικής    διακίνησης    των  κατοίκων   φέρνει     και  αλλά  συνεπακόλουθα ,  όπως    πρόσθετα   κυκλοφοριακά   φορτία    σε ώρες  αιχμής και  γενικά  χαμένο  χρόνο ,  χρήμα   ,  περίσσευμα      άγχους  , εκνευρισμού  και     πολλών άλλων   τέτοιων  καταστάσεων    που καθημερινά   όλοι μας    αντιλαμβανόμαστε  και γινόμαστε  δέκτες   και  κοινωνοί.

Ας  δούμε   τώρα  τι  γίνεται  στην  πόλη  της  Τρίπολης   όπου  η εντός  συγκοινωνία    ,    εκτός  της  μετακίνησης  των  μαθητών , είναι  ανύπαρκτη.

Οι  κάτοικοι  της  είναι  υποχρεωμένοι  να  μετακινούνται  για τις ανάγκες των       με  ό,τι  άλλο μέσο  διαθέτουν  και  τέλος,  οι φοιτητές και ακόμη    οι μαθητές  να  μετακινούνται      με τα πόδια   τους, αν  και  δεν το επιθυμούν,  λόγω  περιορισμένου  χρόνου  ,  για τις  πάμπολλες  φοιτητικές   και εξωσχολικές τους δραστηριότητες [φροντιστήρια  ,Μουσική ,Ρυθ. Γυμναστική κ.λ.π  ]

Γίνεται    φανερό,   αλλά και αναγκαίο,  να  εξεταστεί  το  πρόβλημα  μεταφοράς των  πολιτών ,  κύρια  από  τον  Δήμο   , σαν  αποδέκτης   φορέας ,      αλλά      σε  συνεργασία    πιθανώς   με το  ΚΤΕΛ       με  κάθε  λεπτομέρεια, τόσο   στην  αναγκαιότητα  όσο   και στην  χρηστικότητα  συγκοινωνίας  που  θα  καλύπτει  της  μεταφορικές      ανάγκες  της   πόλης  αλλά  και  των  εκατοντάδων  έως   και  χιλιάδων  καθημερινών  επισκεπτών  της.

Η μόνιμη  επωδός   ,ότι το τόλμημα  αυτό   δεν  θα βγαίνει   οικονομικά  ,  πρέπει  να  αποκλειστεί  και  να  εξεταστούν  και  οι άλλοι παράμετροι  όπως,  η   εξυπηρέτηση  του  Δημότη ,του φοιτητή και  του  επισκέπτη ,  που  καθημερινά είναι   και   θα     γίνεται  αυξανόμενος.

Στοιχείο  επιτυχίας  για το  τόλμημα  αυτό   θα  πρέπει να  είναι
Α] η ακρίβεια  στην  ώρα  διέλευσης    από  κάθε  προαναφερόμενο  χώρο
και   Β ] η επαναληπτικότητα  του  διαβήματος  αυτού.
Από το  γεγονός   ακόμη  ότι, η  διάταξη    στην  πόλη ,  των    χρηστικών  για τον  πολίτη  χώρων,  είναι  κυρίως  περιμετρικά   αυτής ,  έτσι  η  συνεχής  και  η ακριβής στο  χρόνο  ανά  ώρα  η  δίωρο ,   περιμετρική  κίνησης ,  των  μεταφορικών  οχημάτων  θα  δώσει  το  επιθυμητό  αποτέλεσμα.

Βέβαια,  στο  πρώτο  διάστημα  λειτουργίας  ,  μπορεί  να μην  τύχει  πλήρους  αποδοχής , η προσπάθεια   αυτή  , αλλά  στηριζόμενη σταθερά και  με διάρκεια  από  τον  Δήμο    ,  με  τα  μέσα  που  διαθέτει , μέχρι  να     γίνει
η    αναγκαιότητα   αυτή   πειστική   και  με  πλήρη  αποδοχή για τον   πολίτη  επιβάτη,  παρέχοντας    σε  αυτόν  ιδίως   σε  περίοδο  κρίσης,  σημαντικά    οφέλη   σε   χρόνο  ,χρήμα  ,εξυπηρέτηση  στην οικογένεια.

Στον   δε   φορέα  υλοποίησης   πολλαπλά είναι τα οφέλη,  όπως, οικονομικά ,  θέσεις εργασίας , έσοδα  από ανηρτημένες    διαφημίσεις,  που  θα  κάνουν  το  γύρω  της  πόλης    και  θα  είναι  ευανάγνωστες  από  παντού, προσφέροντας μόνο θετικά στην πόλη   και   τέλος -  τέλος στη Δημοτική Αρχή δίνοντας την  ικανοποίηση  αρωγής  στον  πολίτη –επιβάτη     αλλά  και επισκέπτη  της .
                                                                                           
                                                                Μάκης   Δήμιζας
                                                               π . Γεωτεχνικός  ΑΤΕ

Ειδήσεις: 
Tags: 

6 Σχόλια

Αυτό το πράγμα, που οι Τριπολιτσιώτες βαριούνται να περπατήσουν 10-15 λεπτά κάθε μέρα για να πάνε στη δουλειά τους, είναι μοναδικό φαινόμενο. Ειδικά, όταν υπήρχαν οι δρόμοι που τώρα έχουν πεζοδρομηθεί(ευτυχώς), ο καθένας, προκειμένου να πάει για καφέ ή βόλτα στο κέντρο, αντί να περπατήσει 10 λεπτά, έπαιρνε το αυτοκίνητο ήταν μοναδικό φαινόμενο. Δηλαδή, πώς κάποιοι από εμάς παλιότερα(πριν από 3-4 χρόνια δηλαδή όχι και τόσο παλιά) περπατούσαμε 15-20 λεπτά μέχρι το σχολείο μας, από τη μια άκρη της πόλης στην άλλη, μέσα στο πρωινό κρύο και δε λέγαμε κουβέντα, ούτε ζητάγαμε από τους γονείς μας να μας πάνε, ούτε μας πείραζε στο κάτω κάτω; Έλεος πια, περπατήστε λίγο το περπάτημα δε βλάπτει την υγεία. Το αντίθετο θα έλεγα. Άκου κει, να έχει και η Τρίπολη τακτική και πυκνή ενδοαστική συγκοινωνία. Στο τέλος, θα ζητήσουμε και μετρό με στάσεις έξω από κάθε σπίτι, ώστε να βγαίνουμε, να μπαίνουμε στο μετρό και να πηγαίνουμε κέντρο . . . Έλεος πια.

πολυ ωραιο αρθρο. μενω σε προαστιο τη πολης και εχω αστικο το οποιο χρησιμοποιω για τις μετακινησεις μου πολλα χρονια. η αληθεια ειναι οτι οταν εχει καλο καιρο παιρνω το ποδηλατο πια και αν περασει διπλα μου το αστικο το χαιρεταω χαμογελαστη! και λεω γλιτωσα 1 ευρω για αποσταση 2 χιλιομετρων.! δεν φτανει αυτο! αν δεν εχεις εισιτηριο πανω σου (σημειο πωλησης κτελ και πλατεια κολοκοτρωνη 1 μονο περιπτερο) σε τιμωρει ο οδηγος και πληρωνεις 1,5 ευρω...επισης για μια αποσταση 2 χιλιομετρων....! τραγικη κατασταση κριμα πραγματικα και ειναι αδεια φυσικα τα αστικα. δεν αμφιβαλω οτι το εισητηριο θα γινει συντομα 2 ευρω γιατι πολυ απλα δεν θα μπορουν να βγαλουν τα εξοδα τους με 5 επιβατες σε καθε διαδρομη! να μην πω για τη τεραστια κομπινα με τα mni bus αν τα θυμαστε ... που για λιγο καιρο εξυπηρετησαν τον κοσμο ... εφταναν μεχρι το νοσοκομειο να σας θυμισω!!... και τα οποια σαπιζουν πια στο κτελ... βαλτε κανενα θαμνο μεσα να τα κανετε παρτερια αμαρτια να μενουν ετσι!οι μονοι κερδισμενοι ειναι τα ταξι...αυτος ηταν ο στοχος τους αλλωστε γιατι ειχαν λυσσαξει τοτε με τα mini bus ! δουλευω για τα ταξι και τις ''υπηρεσιες''που πληρωνω καθε μηνα! ευχαριστω! μια απογοητευμενη απο τα ΜΜΜ(...Ας γελασω)πολιτης της τριπολης....

οποιος δεν γνωριζει καλο ειναι να μην μιλαει.τοσο τα αστικα οσο και τα mini bus καθημερινα οργωνουν την πολη και δεν σαπιζουν στο κτελ.

ΧΑ,χα,χα,χα "οργώνουν την πόλη"!!!!!χα,χα,χα,χα,χα,χα,χα, σιγα μη μοιράζουν και πιτόγυρα!!!!

Θα περίμενα από τον συντάκτη του άρθρου τον κ. Δήμιζα, να μην αναφέρει μόνο γενικόλογες φιλολογίες επί του θέματος. Αντιθέτως θα περίμενα να τεκμηριώνει με μία οικονομοτεχνική μελέτη τα λεγόμενά του και ιδιαίτερα να αναφέρεται με στοιχεία σε τρία βασικά σημεία. α) Για ποιό ακριβώς τεχνικό και χρονικό λόγο να υπάρχει συγκοινωνία σε μία πόλη που την διασχίζεις από άκρη σε άκρη με τα πόδια (από το σ/μ Βασιλόπουλος έως το νοσοκομείο και από το 1 γυμνάσιο έως το ΔΑΚ) εντός 20 λεπτών? β) Ποιός φορέας θα είναι αυτός (το ΚΤΕΛ?) που θα επιβιώσει οικονομικά (με τεχνική έκθεση κε Δήμιζα...) για να κόβει βόλτες με άδεια λεοφωρεία όταν τα ρημάδια καίνε πετρέλαιο, έχουν έξοδα συντήρησης και χρειάζονται προσωπικό. Λέτε να μην ήθελε έσοδα το ΚΤΕΛ? Προφανώς το έψαξαν και είδαν ότι είναι ζημιογόνο. γ) Γιατί δεν αγοράζετε εσείς 2-3 δικά σας ιδιωτικά miniBus, να ανοίξετε εσείς αυτού του είδους την επιχείρηση αστικής συγκοινωνίας, έτσι ώστε και κοινωνικό αγαθό να προσφέρετε στην πόλη και να δημιουργήσετε την δική σας επιχείρηση με προσωπικό-βιοποριστικό όφελος για τον εαυτό σας ??? [Υ.Γ.] Η Τρίπολη είναι μία "απολύτως επίπεδη πόλη" που, και περπατιέται μέσα σε 20 λεπτά ολόκληρη και με ποδήλατο μπορείς να μετακινηθείς. Αρκεί βέβαια να θέλεις να κουνήσεις τα ποδαράκια σου και τον πισινό σου. Όταν με το καλό επεκταθεί γεωγραφικά κι άλλο η πόλη και φύγουμε από την κρίση, τότε και συγκοινωνίες θα μπουν και τραμ και ελικόπτερα...

Συμφωνώ όσον αφορά την παράλογη νοοτροπία των μονίμων κατοίκων που περιγράφεις. ας μην παραβλέπουμε όμως ότι η αστική συγκοινωνία θα εξυπηρετήσει όσους δεν έχουν την φυσική κατασταση να περπατήσουν επί 20 λεπτά σε ανύπαρκτα πεζοδρομια για να φθάσουν στο Παναρκαδικό ή στο ΙΚΑ, όσους δεν έχουν χρήματα για να πάρουν ταξί μέχρι το ΚΤΕΛ, όσους θέλουν να πάνε γρήγορα στο Πανεπιστήμιο και εν πάση περιπτώσει είναι αδιανόητο μία πολή που επεκτείνεται προς τα προαστία να μην έχει μία υποτυπώδη αστική συγκοινωνία!