Άγνωστη λέξη η συγκοινωνιακή κάλυψη στην Τρίπολη
Αναγνώστης του ArcadiaPortal, θέλησε να θίξει το πολύ σημαντικό ζήτημα της ελλιπούς συγκοινωνίας περιμετρικά της πόλης μας, η οποία δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση πολιτών αλλά και ευπαθών ομάδων, καταθέτοντας μάλιστα και τις προτάσεις του, προς επίλυση του εν λόγω ζητήματος. Αναλυτικά λοιπόν αναφέρει:
Σε όλες σχεδόν τις Επαρχιακές Πόλεις και κατά κύριο λόγο σε πρωτεύουσες πρώην Νομών που πλησιάζουν ή ξεπερνούν τον πληθυσμό των 30.000 έως 40.000 κατοίκων ένα πολύ μεγάλο μέρος αυτών , ίσως και το μεγαλύτερο εξυπηρετείται για τις εντός της πόλεως τους , μετακινήσεις των , κύρια με Αστική η Δημοτική συγκοινωνία.
Η συγκοινωνία αυτή ή όπως αλλιώς , θέλετε να ονομάζεται [Περιμετρική ,Δημοτική , Αστική , Expres.] είναι και πρέπει να είναι , ή σε σωστό χρόνο διερχόμενη από όλα σχεδόν τα σημεία της πόλης μας, όπου το καθημερινό φορτίο των πολιτών που συγκοινωνιακά θα εξυπηρετείται είναι αρκετά μεγάλο λόγω πληθυσμικότητας της πόλης των 40000 και πλέον κατοίκων ,όπου διαμένουν πλέον των 1500 φοιτητών και το Πανεπιστήμιο της απέχει σημαντικά από το κέντρο.
Επιπλέον, όλοι μας έχουμε γίνει αυτόπτες μάρτυρες ,για τις μετακινήσεις με τα πόδια, μεγάλων ομάδων φοιτητών ιδίως, σε άσχημες καιρικές συνθήκες, στον καθ όλα απαράδεκτο αυτό δρόμο που οδηγεί στο Ανώτατο Ίδρυμα της πόλης μας.
Ακόμη οι χώροι, για άσκηση των νέων [Δ.Α.Κ κλπ χώροι ],των ηλικιωμένων [ όπως τα περιαστικά άλση] αλλά και σε μεγάλη μερίδα των κατοίκων της που επιθυμούν να πεζοπορούν , δυσχεραίνεται σημαντικά, λόγω απομακρυσμένης προσβασιμότητας .
Στην πόλη μας, όπου το Νοσοκομείο ευρίσκεται στο άκρο Δυτικό τμήμα και το ΙΚΑ της στο Νότιο άκρο της , εξυπηρέτηση δεν υπάρχει , η δε εξυπηρέτηση των πολιτών σήμερα, γίνεται αναγκαία με ΙΧ αυτοκίνητα , με taxi και με πεζοπορία , για τους οικονομικά ανήμπορους.
Επιπροσθέτως, οδική συγκοινωνιακή πρόσβαση και εξυπηρέτηση δεν υπάρχει, για τα στρατόπεδα οπλιτών και κυρίως σμηνιτών, που βρίσκονται στο άκρο της περιφέρειας του νοητού κύκλου που καλύπτει αυτήν , με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται παντελώς.
Στην πόλη, που η ΒΙΠΕ της, οι Υπηρεσίες Πυροσβεστική, Μεραρχία, κ.λ.π., όπως ακόμη το γήπεδο του Αστέρα , το γήπεδο Φιλικών , το Νεκροταφείο στην Αγία Τριάδα ,κ.λ.π , η συγκοινωνιακή κάλυψη είναι άγνωστη λέξη.
Στην πόλη μας , όπου το 1ο το2ο το3ο και το 4ο Γυμνάσιο όπως και Λύκεια της Τρίπολης , το Νέο Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο αλλά και το νέο Πειραματικό Γυμνάσιο , τα Ι.Ε.Κ ,Το Πολυκλαδικό Λύκειο βρίσκονται σε περιοχές, που απέχουν αρκετά από τον κεντρικό της ιστό.
Η αναγκαιότητα αυτή της μαζικής διακίνησης των κατοίκων φέρνει και αλλά συνεπακόλουθα , όπως πρόσθετα κυκλοφοριακά φορτία σε ώρες αιχμής και γενικά χαμένο χρόνο , χρήμα , περίσσευμα άγχους , εκνευρισμού και πολλών άλλων τέτοιων καταστάσεων που καθημερινά όλοι μας αντιλαμβανόμαστε και γινόμαστε δέκτες και κοινωνοί.
Ας δούμε τώρα τι γίνεται στην πόλη της Τρίπολης όπου η εντός συγκοινωνία , εκτός της μετακίνησης των μαθητών , είναι ανύπαρκτη.
Οι κάτοικοι της είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται για τις ανάγκες των με ό,τι άλλο μέσο διαθέτουν και τέλος, οι φοιτητές και ακόμη οι μαθητές να μετακινούνται με τα πόδια τους, αν και δεν το επιθυμούν, λόγω περιορισμένου χρόνου , για τις πάμπολλες φοιτητικές και εξωσχολικές τους δραστηριότητες [φροντιστήρια ,Μουσική ,Ρυθ. Γυμναστική κ.λ.π ]
Γίνεται φανερό, αλλά και αναγκαίο, να εξεταστεί το πρόβλημα μεταφοράς των πολιτών , κύρια από τον Δήμο , σαν αποδέκτης φορέας , αλλά σε συνεργασία πιθανώς με το ΚΤΕΛ με κάθε λεπτομέρεια, τόσο στην αναγκαιότητα όσο και στην χρηστικότητα συγκοινωνίας που θα καλύπτει της μεταφορικές ανάγκες της πόλης αλλά και των εκατοντάδων έως και χιλιάδων καθημερινών επισκεπτών της.
Η μόνιμη επωδός ,ότι το τόλμημα αυτό δεν θα βγαίνει οικονομικά , πρέπει να αποκλειστεί και να εξεταστούν και οι άλλοι παράμετροι όπως, η εξυπηρέτηση του Δημότη ,του φοιτητή και του επισκέπτη , που καθημερινά είναι και θα γίνεται αυξανόμενος.
Στοιχείο επιτυχίας για το τόλμημα αυτό θα πρέπει να είναι
Α] η ακρίβεια στην ώρα διέλευσης από κάθε προαναφερόμενο χώρο
και Β ] η επαναληπτικότητα του διαβήματος αυτού.
Από το γεγονός ακόμη ότι, η διάταξη στην πόλη , των χρηστικών για τον πολίτη χώρων, είναι κυρίως περιμετρικά αυτής , έτσι η συνεχής και η ακριβής στο χρόνο ανά ώρα η δίωρο , περιμετρική κίνησης , των μεταφορικών οχημάτων θα δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Βέβαια, στο πρώτο διάστημα λειτουργίας , μπορεί να μην τύχει πλήρους αποδοχής , η προσπάθεια αυτή , αλλά στηριζόμενη σταθερά και με διάρκεια από τον Δήμο , με τα μέσα που διαθέτει , μέχρι να γίνει
η αναγκαιότητα αυτή πειστική και με πλήρη αποδοχή για τον πολίτη επιβάτη, παρέχοντας σε αυτόν ιδίως σε περίοδο κρίσης, σημαντικά οφέλη σε χρόνο ,χρήμα ,εξυπηρέτηση στην οικογένεια.
Στον δε φορέα υλοποίησης πολλαπλά είναι τα οφέλη, όπως, οικονομικά , θέσεις εργασίας , έσοδα από ανηρτημένες διαφημίσεις, που θα κάνουν το γύρω της πόλης και θα είναι ευανάγνωστες από παντού, προσφέροντας μόνο θετικά στην πόλη και τέλος - τέλος στη Δημοτική Αρχή δίνοντας την ικανοποίηση αρωγής στον πολίτη –επιβάτη αλλά και επισκέπτη της .
Μάκης Δήμιζας
π . Γεωτεχνικός ΑΤΕ
6 Σχόλια
Αυτό το πράγμα, που οι
πολυ ωραιο αρθρο. μενω σε
οποιος δεν γνωριζει καλο
ΧΑ,χα,χα,χα "οργώνουν την
Θα περίμενα από τον συντάκτη
Συμφωνώ όσον αφορά την