Τατούλης

Υποδοχή της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής της Σγράπας στην Τρίπολη (pics,vid)

Υποδοχή της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής της Σγράπας στην Τρίπολη (pics,vid)

Οκτώβριος 21, 2019 - 19:17
18 σχόλια

Στην πλατεία Αγίου Βασιλείου Τρίπολης έγινε η υποδοχή της θαυματουργού εικόνας της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής της Σγράπας από τη Γιάλοβα την Δευτέρα 21 Οκτωβρίου.

Έπειτα έγινε λιτάνευση της εικόνας προς τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου όπου τελέστηκε Δοξολογία και Ιερή Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο

Η εικόνα θα παραμείνει στο ναό για προσκύνημα και θα αναχωρήσει μετά την τέλεση Μεθεόρτιου Εσπερινού το Σάββατο 26 Οκτωβρίου.

Δείτε πώς έγινε εύρεση της Ιεράς Εικόνας σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το .romiosini.org.gr

Γύρω στό έτος 1890, κάτοικοι διαφόρων ορεινών περιοχών της Αρκα­δίας και Μεσσηνίας, ήλθαν και εγκαταστάθηκαν στον πέριξ του κατεστραμμένου Ναού τόπο, αναζητούντες "χειμαδιά" γιά τά ποίμνια τους. Μεταξύ των άλλων ήλθε καί η πενταμελής οικογένεια του Νικολάου Αργυροπούλου, από την Μπολέτα (σημερινή Μάκρη) Τριπόλεως. Μαζί μέ την 32 ετών ευσεβή σύζυγο του Αναστασία καί τά τρία αγόρια τους, έκτισαν βορείως του Ναού πρόχειρη κατοικία καί στάνη γιά τά πρόβατα τους. Κάποιο απόγευμα ή Αναστασία, μαζί μέ τό μικρότερο γιό της Δήμο, ανέβηκε στό «βουναλάκι», όπου ήταν τά ερείπια του Ναού, γιά νά κόψει ξύλα. Άφού έκοψε όσα χρειαζόταν, τά έκαμε δέμα καί τά ζα­λώθηκε στους ώμους της. Ματαίως όμως προσπαθούσε νά κινηθεί. Τί κι' αν έβαζε όλη της τήν δύναμη! Τί κι' αν τήν βοηθούσε ό Δήμος νά σηκωθεί! Κάποια ανεξήγητη δύναμη τήν κρατούσε καθηλωμένη, δεμένη μέ τό φορ­τίο της. Αφαίρεσε μερικά ξύλα από τό δεμάτι καί προσπάθησε πάλι νά ξεκινήσει γιά τό σπίτι. Έπ' ούδενί! Στενοχωρημένη, κουρασμένη καί γε­μάτη απορία, έλυσε τά ξύλα από την πλάτη, τά παράτησε εκεί κι' έφυγε. Όταν επέστρεψε σπίτι διηγήθηκε τό συμβάν στον άντρα της καί στους γείτονες μά κανείς δέν τήν πίστεψε, αντιθέτως τήν περιγέλασαν.

Οκτώ ημέρες πέρασαν από τότε γεμάτες αγωνία καί απορία. Τήν ογδόη ημέρα, ή Αναστασία βρέθηκε καί πάλι στον ίδιο χώρο. Πήγε μέ μιά γειτονοπούλα της νά μαζέψουν χόρτα. Τήν ώρα πού ήταν ξεχασμένη καί είχε συγκεντρωθεί στό μάζεμα των χόρτων, ακούει μιά γυναικεία φωνή νά βγαίνει κάτω από τά πόδια της καί νά λέει: «Διώξε τό κορίτσι καί κάθισε έχω κάτι νά σου πώ». Φοβισμένη, άρπαξε τό κορίτσι από τό χέρι κι άρχισαν νά τρέχουν. Όταν έφθασε λαχανιασμένη στό σπίτι της, τήν ώρα πού έπιασε τό μάνταλο ν' ανοίξει τήν πόρτα, κρέμονταν από 'κεί, τρία φίδια. Έκανε πίσω καί μέσα στή τρομάρα της φώναξε δυνατά: «Παναγία μου!». Μέ τήν επίκληση του ονόματος τής Παναγίας, τά φίδια εξαφανίστηκαν. Δέν είχε πλέον αμφιβολία ότι επρόκειτο περί θαυμαστών γεγονότων. Ή ψυχή της όμως ήταν μπερδεμένη. Δέν ήξερε τί νά κάνει. Ήθελε νά τά πει στον κόσμο, ήξερε όμως ότι τό μόνο πού θά κάνουν είναι νά τήν περιγελάσουν καί πάλι, όπως καί τήν πρώτη φορά.

Οι ημέρες περνούσαν καί η ψυχή της Αναστασίας ταραγμένη, ζητούσε εξηγήσεις. Η γλυκειά εκείνη φωνή πού άκουσε στό χωράφι, αντηχούσε μέσα της καί την εβύθιζε σε σκέψεις. Μόνη διέξοδος της ήταν ή προ­σευχή, στην οποία ζητούσε από τήν Παναγία νά τήν ηρεμήσει. Κάποιο Σαββατόβραδο, κουρασμένη από τίς δουλειές, εξουθενημένη ψυχικώς από τίς σκέψεις, μετά από πολλή προσευχή έπεσε νά κοιμηθεί. Ο άνδρας της απουσίαζε άπό τό σπίτι. Είχε κατεβεί στην πόλη καί θά επέστρεφε τήν επομένη. Δύσκολος ό ύπνος για την Αναστασία τη νύχτα εκείνη. Κατά τά ξημερώματα βάρυναν καί έκλεισαν τά βλέφαρα της. Τήν ώρα που ήσυχα κοιμόταν, παρουσιάσθηκε μιά γυναίκα μεγαλοπρεπής καί απαστράπτουσα, φέρουσα φωτοστέφανο. Η όψη της ήταν αυστηρή, η φωνή καί η έκφραση της επιτακτική. Απευθύνεται προς τήν Αναστασίας «Διατί Αναστασία δεν υπήκουσες και αδιαφόρησες εις τάς κλήσεις μου, τάς όποιας πρό ολίγων ημερών σου έκαμα εις τόν λόφον;». Η Αναστασία ξυπνά τρομαγμένη από τό δράμα και τα ελεγκτικά λόγια της γυναίκας. Σηκώνεται καί κάθεται στην άκρη του κρεββατιού γιά νά συνέλθει. Ρίχνει μιά ματιά στά παιδιά της καί βλέπει ότι κοιμώνταν ήσυχα, σάν τίποτα νά  μην συνέβαινε. Περιβλέπει τό δωμάτιο καί στρέφεται προς τό μέρος πού άκουσε τη φωνή. Τότε βλέπει ολόσωμη την Παναγία, πρόσωπο προς πρόσωπο. Η όψη της ήταν αγγελόμορφη, ενώ ολόκληρο τό φτωχικό δωμάτιο έλαμπε από τή θεία Δόξα καί μοσχοβολούσε από την παρουσία της Θεοτόκου.

Με τρεμάμενη φωνή η Αναστασία ρωτά: «Ποιά είσαι εσύ αρχόντισσα μου;». Τότε η Πανάχραντος γλυκαίνει περισσότερο τήν μορφή της καί την χροιά της φωνής, καί της απαντά: «Εγώ είμαι! Ευαγγελίζου γή χαράν μεγάλην». Η Αναστασία, μέ χαρούμενη φωνή, γεμάτη λαχτάρα, φωνάζει: «Η Παναγία!», καί άρχισε να την δοξολογεί καί νά προσεύ­χεται, μέχρι πού τήν διέκοψε η Δέσποινα του κόσμου καί της είπε: «Σε κάλεσα ώς την καλύτερη καί την πλέον ευσεβή γυναίκα του τόπου. Θά μεταβείς στην Ίκλαινα καί θά ευρείς τόν ιερέα Αριστομένη Δημόπουλο καί να του πείς να συγκεντρώσει τους Σγραπαίους καί να έλθουν να εκθάψουν την εικόνα μου, η οποία ευρίσκεται πλησίον της "ζαλιάς" σου επί του απέναντι λόφου καί κάτω απο την ξυλοκερατιά».

Μετά τήν εντολή η Παναγία εξαφανίσθηκε. Η Αναστασία αμέσως καί παρά τήν καταρακτώδη βροχή πού έριχνε εκείνη τήν ευλογημένη νύχτα, βγήκε από τό σπίτι γιά νά πράξει όσα τήν διέταξε η Παναγία μας. Τό πρωί, πρίν ακόμη ο ιερεύς σημάνει τήν καμπάνα, η Αναστασία είχε φθά­σει σπίτι του καί του εξιστορούσε όλα όσα συνέβησαν. ο παπά Άριστομένης δέν πίστεψε τίποτα από όσα του ανέφερε η Αναστασία, καί έφυγε γιά το Ναό νά τελέσει τη θεία Λειτουργία. Τήν ώρα πού κτυπούσε η καμπάνα, πληροφορείται ότι τό παιδί του έπαθε ατύχημα, έπεσε άπό τόν εξώστη του σπιτιού. Ενώ έτρεχε προς τό σπίτι του για το παιδί, τόν προλαβαίνει μιά γειτόνισα καί ταραγμένη του αναφέρει δεύτερο άσχημο νέο, πώς η παπαδιά έπεσε άπό τή σκάλα. Τότε ο ιερεύς, «ελθών εις εαυ­τόν» θεώρησε, ότι τά συμβάντα αυτά είναι σημάδια της Παναγίας καί αποτελέσματα της δυσπιστίας του. Χωρίς νά χάσει καιρό, ιππεύει τό άλογο του καί ξεκινά νά εκτελέσει όσα του παρήγγειλε ή Παναγία, διά της ταπεινής Αναστασίας. Κατά τήν διαδρομή, «έψύγη» ό πόθος καί άρχισαν οι σκέψεις της αναβολής. Σκέφτηκε πώς, ότι είναι νά κάνει, θά τό κάνει αύριο καί αποφάσισε νά γυρίσει πίσω. Στό δρόμο, τό άλογο του ιερέως ανεξήγητα, έπεσε νεκρό. Μεταμεληθείς καί πάλι για τήν αμφιβολία του, συγκέντρωσε τους κατοίκους, διοργάνωσε συνεργείο καί άρχισαν τίς εκσκαφές στην υποδειχθείσα τοποθεσία.

Όλη την ημέρα έσκαβαν μέ ενθουσιασμό. Ολόκληρο τον λόφο όργωσαν, μα η Εικόνα πουθενά. Αποφάσισαν νά εγκαταλείψουν τίς προσπάθειες. Ή Αναστασία μέ δάκρυα καί ικεσίες, βέβαιη γιά τό αποτέλεσμα τους παρο­τρύνει νά συνεχίσουν και ας έπιασε νύχτα. Ύπό τό φώς της σελήνης ακού­γεται ένας υπόκωφος κρότος από τήν «τσάπα» ενός χωρικού. Ώ του θαύματος! Η Ιερά Εικών της Ζωοδόχου Πηγής απεκαλύφθη. Ιερό ρίγος, δάκρυα καί αναφιλητά κατέλαβαν άπαντες. Ένας προς έναν εναγκαλί­ζονταν τό Ιερό Εικόνισμα καί τό φιλούσαν μέ ευλάβεια καί ευγνωμοσύνη. Η ευλογημένη εκείνη ημέρα της ευρέσεως ήταν η 23η Αυγούστου του 1892.

 

Video: 

ArcadiaPortal.gr Υποδοχή της εικόνας της Παναγίας της Σγράπας στην Τρίπολη


18 Σχόλια

νισάφι πια με τις λιτανείες και τις εικόνες. έχει παραγίνει τελευταία το κακό. αυτοί κλείνουν τους δρόμους πιο συχνά κι από το παμε

21:57 όχι αγαπητέ φίλε, δεν είναι έτσι όπως τα λες... ξέρεις πόσο κοστίζει κάθε τέτοια περιφορά; την μπάντα, την τροχαία, την αστυνομία κι ένα σωρό άλλα, όπως και τους παπάδες, τα πληρώνω όλα εγώ από την τσέπη μου με τους φόρους μου. Για να εμπορεύονται οι παπάδες την ευλογία και τα θαύματα μιας εικόνας. Αυτό λέγεται εμπόριο κειμηλίων και λειψάνων και είναι αμαρτία! Το θαύμα το κάνει ο άγιος, όχι η εικόνα του. Καταντήσατε την πίστη μας ειδωλολατρεία.

@21:57 Εσύ είσαι πιο Χριατιανός από όλους εμάς που πιστεύουμε ότι είναι λάθος αυτό; ο Άγιος πατέρας Παϊσιος που ζούσε σε μια σκήτη μόνος του ήταν χειρότερος Χριστιανός απο σένα; ή πιστεύεις ότι ο Χριστός θα συμφωνούσε αν πέρναγε απο την Τάσου Σεχιώτη και την Μητρόπολη να βλέπει τον πρόεδρο της δημοκρατία να φιλάει το χέρι του δεσπότη σε γιγαντοαφίσα;

Την πίστη και τον χριστιανισμό τον έχει ο καθένας μέσα του. Αυτό που βλέπουμε στο ρεπορτάζ είναι ειδολολατρεία.

Το να πιστεύεις είναι προσωπική υπόθεση, η ΕΠΙΔΕΙΞΗ του χρήματος και ο ειδωλολατρισμός τι είναι;;;;; Έχουν σχέση με τον Χριστιανισμό;

Με τόσες θαυματουργές εικόνες και κειμήλια, που διαθέτει αυτή η Χώρα των ευσεβών, δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα. Αντιθέτως.... Και επί τη ευκαιρία, μια αφελής ερώτηση προς τους ιερωμένους και πιστούς. Μιλούσε η Παναγία Ελληνικά;

Εσείς τι ζόρι τραβάτε ;Εγώ γουστάρω να προσκυνάω άγιες εικόνες να τιμάω την μορφή που έχει πάνω το ξύλο ,γιατί ούτε εικονολάτρης είμαι ούτε εικονομαχος ! Τα ποιο πολλά σχόλια είναι από έναν γραφικό όποτε δεν έχει να κάνει με την γνώμη και την ευλάβεια του υπόλοιπου κόσμου !

Και εσυ κουβαρντά που πληρώνεις φόρους για να κάνουν λιτανείες που γράφεις ,για τα παιχνίδια του Αστέρα που στέλνουν αστυνομικους από τα τμήματα Δημητσάνας ,Άστρους ,Μεγαλοπολης και έχουν μειωμένη επάνδρωση που αυτό σημαίνει κάποιοι κάνουν πάρτυ παρανομιας εκεινες τις ωρες ,δεν είδα να δυσανασχετείς !

16:24 η Παναγία μιλούσε Ελληνικά γιατί στην Ναζαρέτ υπήρχε ελληνικός πληθυσμός !

Α μιλούσε ελληνικά η Παναγία ε? Α ρε ζωντόβολα, καταπίνετε αμασητο ότι σας λένε οι θεομπέχτες...

Η αυτοπροβολή σε όλο της το μεγαλείο!!! Ουδεμία σχέση έχει αυτό με την Πίστη μας. Ούτε αυτοί προφανώς που έφεραν την εικόνα έχουν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΉ σχέση με την Πίστη μας από ότι φαίνεται.....

Η Παναγία μάλλον δεν μιλούσε ελληνικά, αν και δεν θα ήταν απίθανο, τα ελληνικά ήταν η κοινή γλώσσα της εποχής. Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να ξέρει. Ξέρουμε σίγουρα ότι ο Χριστός μιλούσε και αραμαϊκά και ελληνικά (περιγράφουν τα ευαγγέλια συζήτηση με Έλληνες).

Δηλαδή (σύμφωνα με τα αυτά που διαβαζουμε πιο επάνω στο άρθρο), του παπα-Αριστομένη (που δεν πίστεψε τα παραληρήματα μιας έρμης-αμορφωτης γυναικας), η Παναγία κόντεψε να του ξεπαστρέψει την οικογένεια!!! Ωραία μηνύματα περνάει αυτή η θρησκεία (ή αυτοι που γραφουν αυτές τις ιστοριούλες και παίρνουν στο λαιμό τους τη θρησκεία...)..θρησκεία αγαπης ή θρησκεία εκδίκησης και τρόμου?

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.