Για τη δημιουργία του «Νέου Σχολείου» μίλησε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

Για τη δημιουργία του «Νέου Σχολείου» μίλησε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

Ιούνιος 04, 2010 - 09:02

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Μισθός, πραγματοποίησε επίσκεψη σε Σχολικές Μονάδες του 2ου Γραφείου Α/θμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας με έδρα τους Μολάους καθώς και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μολάων.

Την Τρίτη 1 Ιουνίου ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου παρευρέθη απευθύνοντας χαιρετισμό στην επιμορφωτική ημερίδα, που συνδιοργανώθηκε από τη Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Αρκαδίας και τη Σχολική Σύμβουλο 1ης Εκπ/κής Περιφέρειας Ν. Αρκαδίας, κ. Παπαϊωάννου Δήμητρα, με θέμα: «Οι ¨κατ΄ οίκον¨ εργασίες στο σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο». Την ημερίδα παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Αρκαδίας, ενώ εισηγητές ήταν Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι.
Στις επαφές που είχε ο κ. Μισθός με τους εκπαιδευτικούς του δόθηκε η ευκαιρία να αναφερθεί στις νέες δράσεις, που προτίθεται να υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων από τη νέα σχολική χρονιά, 2010-2011.
Συγκεκριμένα:
1. Δημιουργία του ¨Νέου Σχολείου¨:
Το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. στοχεύει στη δημιουργία του ¨Νέου Σχολείου¨ με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών βασισμένο στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών μέσα από ένα πρόγραμμα βραχύχρονων και μακρόχρονων παρεμβάσεων στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά χρόνια προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Από τη νέα σχολική χρονιά σε 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της χώρας θα εφαρμοστεί ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, τα επιμέρους στοιχεία του οποίου θα είναι αύξηση των ωρών στα μαθήματα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Αγγλικών, της Μουσικής, της Φυσικής Αγωγής, η προσθήκη του μαθήματος των Αγγλικών στις τάξεις Α΄ και Β΄ Δημοτικού και του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών σε όλες τις τάξεις.
2. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για το ¨Νέο Σχολείο¨:
Μέχρι το Δεκέμβριο του 2013 οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων θα συμμετάσχουν στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης για το ¨Νέο Σχολείο¨, το οποίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού στη σχολική καθημερινότητα και αξιοποιεί μεθοδολογίες της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης θα υπηρετεί τη βασική αρχή, σύμφωνα με την οποία ο εκπαιδευτικός διερευνά και ανακαλύπτει τη φιλοσοφία και τις αρχές του ¨Νέου Σχολείου¨ με όρους διδακτικής πράξης.
3. Εξορθολογισμός στα Θετικά μαθήματα:
Εξορθολογισμός της ύλης των θετικών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική, Τεχνολογία) στην Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Η υπάρχουσα διδακτέα ύλη πολλές φορές είναι δυσνόητη για το νοητικό επίπεδο των μαθητών, ενώ άλλοτε παρατηρούνται επικαλύψεις ύλης μεταξύ των επιμέρους μαθημάτων ή μεταξύ τάξεων. Για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. από τη νέα σχολική χρονιά προχωρά σε περικοπή της ύλης που:
• Κρίνεται επουσιώδης
• Υπερβολικά δυσνόητη για την ηλικία των μαθητών
• Επαναλαμβάνεται σε άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα
• Δεν προαπαιτείται για την παρακολούθηση του μαθήματος μέχρι και το τέλος του Λυκείου
Η περικοπή της ύλης θα γίνει με σαφή παιδαγωγικά κριτήρια και θα εξυπηρετεί το συντονισμό της ύλης διαφορετικών μαθημάτων.

4. Πρωτοβουλία σύστασης Εθνικού Συμβουλίου για την εφαρμογή ολοκληρωμένης πολιτικής για την Ελληνική Γλώσσα.
Το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. ξεκινά μια προσπάθεια για την προώθηση, την υποστήριξη και την προβολή της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, κάτι που μπορεί να αποτελέσει εργαλείο διπλωματίας και οικονομικής ανάπτυξης. Αυτό θα επιτευχθεί με τη χρήση του διαδικτύου για την εκμάθηση και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, τη χρήση νέων προσεγγίσεων για τη διδασκαλία της ως ξένης γλώσσας στους μετανάστες και σε όλους όσους ενδιαφέρονται να μάθουν ελληνικά, τη δυνατότητα απόκτησης πιστοποιητικού Ελληνομάθειας εντός και εκτός Ελλάδας, την υποστήριξη Εδρών Ελληνικής Γλώσσας και Ελληνικών Σπουδών, τη συνεργασία με τα ΜΜΕ και την αξιοποίησή τους για την ενημέρωση του κοινού ως προς το πώς μπορούμε να κάνουμε ¨ποιοτική¨ χρήση της γλώσσας, την παραγωγή εκπαιδευτικού γλωσσικού υλικού με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις

Ειδήσεις: