Τρίπολη: Το κόστος των απορριμμάτων με τη διαχείριση της ΤΕΡΝΑ

Τρίπολη: Το κόστος των απορριμμάτων με τη διαχείριση της ΤΕΡΝΑ

Φεβρουάριος 17, 2020 - 17:01
0 σχόλια

Εν όψει της συνεδρίασης του ΦΟΔΣΑ με αντικείμενο την τιμολογιακή πολιτική για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο σύμφωνα με τη ΣΔΙΤ, το ΔΣ Τρίπολης συνεδρίασε, προκειμένου να δώσει γνωμοδότηση σχετικά με το κόστος που θα καταβάλει ο Δήμος Τρίπολης.

Ο δήμαρχος Τρίπολης Κώστας Τζιούμης εισήγε το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής του ΦΟΔΣΑ κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ Τρίπολης τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου. Ο κ. Γούργαρης, στην προηγούμενη συνεδρίαση, είχε ζητήσει να γίνει μια γενικότερη συζήτηση για το θέμα των απορριμμάτων και ο κ. δήμαρχος είπε ότι θα συζητηθεί γενικότερα το θέμα.

Ως προς την εισήγηση, ο κ. Τζιούμης είπε ότι το πρώτο σκέλος αφορά στον προϋπολογισμό του ΦΟΔΣΑ για το 2020, και το δεύτερο σκέλος πώς βγαίνει η ετήσια γενική εισφορά των Δήμων προς τον ΦΟΔΣΑ για τα λειτουργικά έξοδα. 

Για την Τρίπολη, η ετήσια εισφορά είναι 13.042 ευρώ.

Ως προς την τιμολογιακή πολιτική για το 2020, που αφορά στη λειτουργία της ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, για το κόστος που έχει κάθε δήμο, σύμφωνα με την απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής, στην οποία αναπτύσσονται τέσσερα σενάρια ανάλογα με τον συνολικό όγκο απορριμμάτων που θα δίδονται στη ΣΔΙΤ. Το πρώτο σενάριο, και πιο πιθανό, που προβλέπει ότι θα είναι πάνω από 200.000 τόνοι τον χρόνο, είναι 69,1 ευρώ ανά τόνο στην πόρτα του ΣΔΙΤ συν ΦΠΑ και για 150.000 τόνους, είναι 80,5 ευρώ ανά τόνο συν τον ΦΠΑ. Στη συνέχεια, τα σενάρια έχουν να κάνουν σχετικά με την πρόβλεψη σταθμού μεταφόρτωσης, που δεν προβλέπεται για την περιοχή μας, αφού το εργοστάσιο θα βρίσκεται στην Παλαιόχουνη. Η Τρίπολη δεν θα πληρώσει για σταθμό μεταφόρτωσης.

Η δική μας η θέση είναι ότι δεν έχουμε λόγο να πληρώνουμε για σταθμό μεταφόρτωσης. Ως προς την κουβέντα που γίνεται για την αλληλεγγύη, είπε ότι αλληλεγγύη θα χρειαστεί ο δικός μας δήμος που θα φιλοξενήσει τη μονάδα επεξεργασίας. Επομένως η δημοτική αρχή επιλέγει τα 69,1 ευρώ ανά τόνο, και να μην καταβάλει τέλος μεταφόρτωσης.

Ο κ. Γούργαρης παρενέβη και ζήτησε να μην συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση το θέμα των απορριμμάτων, εφόσον θα είναι εκτός ημερήσιας διάταξης, καθώς δεν  υπάρχει εισήγηση και οποιαδήποτε απόφαση δεν θα έχει βάρος.

Ο κ. Γιάννης Σμυρνιώτης, ο οποίος είναι πρόεδρος στην Εκτελεστική Επιτροπή του ΦΟΔΣΑ, είπε ότι επειδή ήρθε μόνο το πρακτικό και όχι η μελέτη, εξήγησε ότι όπως είναι ο σχεδιασμός, δηλαδή τρεις μονάδες διαχείρισης, και ένα κουτί για το υπόλειμμα, «Η σύμβαση προβλέπει ότι τα 69,1 ευρώ ανά τόνο ή τα 80 ευρώ ανά τόνο, είναι η τιμή για να πηγαίνουν τα απορρίμματα στην πόρτα των μονάδων ή των σταθμών μεταφόρτωσης (τρεις μονάδες και δύο ΣΜΑ). Μαζεύουμε ό,τι κόστος έχουν οι ΣΜΑ, κοιτάζουμε πόσους κατοίκους έχει κάθε δήμος και το επιμερίζουμε».

Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Τσιαμούλος επεσήμανε ότι πρέπει ο Δήμος να πάρει μια απόφαση και η συζήτηση μπορεί να γίνει την επόμενη φορά. «Βλέπουμε το παράξενο ο κ. Νίκας σήμερα να υποστηρίζει αυτό που εμείς ως παράταξη λέγαμε. Πέρα από αυτό, ο νόμος εδώ και τρία χρόνια δεν έχει αλλαγές. Έχει αποδειχθεί ότι η αποκομιδή είναι υποχρέωση των Δήμων και από εκεί και πέρα, πού θα καταλήξει, τον λόγο έχει η ΣΔΙΤ. Μόλις τελειώσουν και τα τελευταία εφετεία για το ιδιοκτησιακό, ίσως από τον Απρίλιο να ξεκινήσει το έργο. Σε αυτή την τιμολογιακή πολιτική, υπάρχει θετικό αποτέλεσμα, δηλαδή η μείωση του κόστους, από 130 ευρώ που ακούγαμε, φτάσαμε στο 69,1 ευρώ. Μειώσαμε τον όγκο των απορριμμάτων και όσο περνάνε τα χρόνια, παντού θα μειώνεται ο όγκος των απορριμμάτων και με την ορθή διαχείριση των ανακυκλώσιμων προϊόντων. Πρέπει να πούμε στον πολίτη πόσο σήμερα μάς στοιχίζει η διαχείριση των απορριμμάτων και πόσο θα μας στοιχίζει σε μια κανονική διαχείριση».

Ο κ. Δημήτρης Βόσνος διαφώνησε με τον κ. Τσιαμούλο, επισημαίνοντας ότι δεν μειώθηκαν οι τιμές κόστους, αλλά το μίνιμουμ τονάζ που απαιτείται για να βάλει τα όρια της τιμολογιακής πολιτικής, και είπε: «Άρα, η τιμολογιακή πολιτική είναι αυτή που έβγαλε ο διαγωνισμός. Με τα δεδομένα αυτά, κοιτάζουμε να πάμε στη λογική με το μικρότερο δυνατό κόστος. Αυτό που θέλω να τονίσω, ότι τα μέτρα εφαρμογής προγραμμάτων ανακύκλωσης είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο, αν αξίζει να κουβεντιάσουμε κάτι, είναι εμείς ως δήμος και πολίτες να κάνουμε ανταποδοτικά μέτρα και να μειώσουμε τον όγκο των απορριμμάτων».

Ο κ. Γούργαρης από την πλευρά του, είπε ότι η τιμολογιακή πολιτική για το 2020 αποφασίστηκε στις 19 Δεκεμβρίου του 2019 «και εμάς μάς ήρθε τελευταία στιγμή». Αναφέρθηκε σε δύο αντιλαϊκές πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ, που αναβάφτισε το χαράτσι ταφής σε περιβαλλοντική εισφορά, και για το χαράτσι 10% αποβλήτων ανά τόνο, αυξανόμενο κατά 5% κάθε χρόνο, με σκοπό να φθάσει στο 35% και να πριμοδοτηθούν οι μονάδες της ΤΕΡΝΑ. Η άλλη ρύθμιση, είπε ο κ. Γούργαρης, είναι η ΚΥΑ του 2019, με την οποία ο ΦΟΔΣΑ θα εισπράττει το χαράτσι από λαϊκά νοικοκυριά, ρυθμίζει και εξασφαλίζει την είσπραξη εισφορών και τελών από τους Δήμους στον ΦΟΔΣΑ.

Μέσα από όλη αυτή τη συσκότιση, επιβάλλουν και διασφαλίζουν το κέρδος της ΤΕΡΝΑ.

Ο κ  Γούργαρης εκτίμησε ότι το κόστος θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια και είπε ότι υπάρχει μία επιλογή, να επιστραφεί η πρόταση στον ΦΟΔΣΑ ως απαράδεκτη, ζητώντας να τεθεί η πρότασή του δίπλα στην πρόταση για την ψήφιση. «Τα απορρίμματα του Αγ. Βλάση θεωρώ ότι θα κακούν. Το ερώτημα είναι αν θα καούν στο Μαίναλο και θα πάρουν στο διάβα τους και το βουνό ή στη Μεγαλόπολη για να γίνουν καύσιμη ύλη ενέργειας».

Το ΔΣ αποφάσισε να εγκρίνει το σενάριο σύμφωνα με το οποίο ο Δήμος Τρίπολης δεν θα πληρώνει για σταθμό μεταφόρτωσης.


Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.