Πατσαρίνος: Τι θα κάνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για τον σιδηρόδρομο;

Πατσαρίνος: Τι θα κάνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για τον σιδηρόδρομο;

Ιούνιος 26, 2014 - 11:29
1 σχόλια

Στην Πελοπόννησο εκτός από το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα δεν έχει δρομολογηθεί κανένα άλλο έργο από οποιοδήποτε πρόγραμμα που ν’ αφορά τον σιδηρόδρομο.

Θυμίζουμε:
α) Τις απανωτές αόριστες υποσχέσεις του κ. Τατούλη την προηγούμενη περίοδο για αξιοποίηση και επέκταση μέσω ΣΔΙΤ του σιδηροδρομικού δικτύου αν και στο πρόσφατο πρόγραμμά σας για τις περιφερειακές εκλογές δεν λέτε «κουβέντα» για τον σιδηρόδρομο.

β) Τα 80 εκ. € που δόθηκαν και με τη συνδρομή Ευρωπαϊκών πόρων για τη συντήρηση – ανακαίνιση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου στη διαδρομή Κόρινθος – Καλαμάτα.
γ) Μετά τη διακοπή λειτουργίας της γραμμής από τις αρχές του 2011 ακολούθησε η συνεχής καταστροφή των υποδομών με τις εξής εικόνες: ξήλωμα της ίδιας της γραμμής, εξάρθρωση αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, άνοιγμα αυθαίρετων ισόπεδων διαβάσεων, καταστροφή και βανδαλισμός των κτιρίων και του εξοπλισμού τους, μέχρι και κίνδυνος αποκοπής του σιδηροδρομικού διαδρόμου λόγω της αναπτυσσόμενης φυτικής βλάστησης.

Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και να επισημάνουμε ότι:
– Η χώρα μας βρισκόμενη σε μεγάλη ανθρωπιστική και οικονομική κρίση πρέπει να διαθέτει τους όποιους πόρους σε έργα που θα επιφέρουν το μέγιστο αξιόπιστο αποτέλεσμα κοινωνικά, οικονομικά και οικολογικά.
– Ο απαράδεκτος τρόπος σύνταξης των συμβάσεων από τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις για τους 4 μεγάλους οδικούς άξονες στη χώρα μας, με τη διάθεση 8 δισ. €, όχι μόνο δεν έφερε τελικά αποτελέσματα, αλλά απαιτούνται από το ΕΣΠΑ άλλα 2,2 δισ. υποτίθεται για να ολοκληρωθούν αυτοί οι άξονες. Χρήματα, που προκειμένου να αυξηθεί η δημόσια χρηματοδότηση, θ’ αφαιρεθούν από άλλες απαραίτητες δράσεις για να ικανοποιούνται οι σχεδιασμοί των εμπλεκομένων εταιρειών. Συγχρόνως τα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους είναι υψηλά έως απρόσιτα και η μετακίνηση και η χρήση του αυτοκινήτου ασύμφορη και σημαντικά μειωμένη.
– Βασική παράμετρος βιώσιμης ανάπτυξης της Πελοποννήσου, όπως καταγράφεται σ’ όλα τα χωροταξικά αναπτυξιακά σχέδια, είναι η σύνδεση των «εισόδων» της με σιδηροδρομικό δίκτυο για λόγους κύρια εμπορικούς, αλλά και τουριστικούς και συγκοινωνιακούς. Μιλάμε για τις βασικές εισόδους Πάτρα, Καλαμάτα και προσθετικά Ναύπλιο και Κόρινθο.
– Έχει αποδειχθεί ότι η επένδυση σε έργα σιδηροδρομικά και σε αστικές συγκοινωνίες δημιουργούν έως 2πλασιες θέσεις εργασίες σε σχέση με αυτές των οδικών αξόνων.
– Σε αντίθεση με τη στρατηγική για έναν ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό χώρο και τον στόχο της Ε.Ε. για τις μεταφορές «μέχρι το 2020 κάθε πόλη με πληθυσμό πάνω από 30.000 κατοίκους να έχει σιδηροδρομική σύνδεση», ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας συνεχώς απαξιώνεται.
– Υπάρχει τεράστιο μνημειακό υλικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο που περιλαμβάνει: 153 σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις, 17 συγκροτήματα μηχανοστασίων, σύνθετα τεχνικά έργα (τούνελ, λιθόκτιστες ή μεταλλικές κοιλαδογέφυρες κ.ά.), εξοπλισμός από οτομοτρίς, ατμομηχανές και βαγόνια που πρόσφατα το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για τη διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς ζητά να εντοπιστεί και να διασωθεί.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ρωτάμε:
1. Ποια η θέση σας για τον σιδηρόδρομο στην Περιφέρειά μας και σ’ όλη την Πελοπόννησο και τι σκοπεύετε να κάνετε;
2. Θα διεκδικήσετε την ένταξη στο νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ε΄ προγραμματικής περιόδου 2014-2020;
3. Σας απασχολεί μια ιεράρχηση στόχων όπως η επαναλειτουργία κατ’ αρχάς της γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο και Καλαμάτα – Πάτρα;
4. Πιστεύετε, σε συνεργασία με τους Δήμους, ότι με δεδομένες τις σιδηροδρομικές υποδομές είναι λάθος να μην δρομολογούνται άμεσα οι προαστιακές συνδέσεις ανά νομό όπως στην περιοχή Καλαμάτας προς Μεσσήνη και Ζευγολατιό και αντίστοιχα στην περιοχή Άργους – Ναυπλίου; Αν ναι, τι σκοπεύετε να κάνετε γι’ αυτό;
5. Σε τι ενέργειες θα προβείτε, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές του σιδηροδρόμου, για την καταγραφή και πρόσθετη διάσωση του αρχειακού υλικού του στην Περιφέρειά μας;

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος
ΝΙΚΟΣ ΠΑΤΣΑΡΙΝΟΣ


Υπάρχει 1 Σχόλιο

Ο ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ....ΒΟΛΙΚΟ ΚΙΝΕΖΟ ΕΠΕΝΔΥΤΗ !