Ενεργή η συμμετοχή του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στη συνάντηση με τον Υπουργό Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο

Ενεργή η συμμετοχή του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στη συνάντηση με τον Υπουργό Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο

Απρίλιος 20, 2011 - 12:28

      Συνάντηση με φορείς του Τουρισμού πραγματοποίησε ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού  κ. Παύλος Γερουλάνος τη Δευτέρα 18 Απριλίου εν όψει της ειδικής συνεδρίασης  του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, που έλαβε χώρα στο «Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Τρίπολης», με θέμα «Ανάπτυξη της Πελοποννήσου».
      Κατά  τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Γερουλάνος άκουσε, δια στόματος των  εκπροσώπων Ενώσεων Ξενοδόχων και  Ιδιοκτητών Καταλυμάτων, τα ζητήματα που απασχολούν τον τουριστικό κλάδο της Περιφέρειας.     

Οι  φορείς των επαγγελματιών έθεσαν ζητήματα που αφορούν στην φορολογία  και στην παροχή περαιτέρω κινήτρων για την ενίσχυση της απασχόλησης  στον ξενοδοχειακό τομέα. 

      Ο υπεύθυνος του Τουριστικού Τμήματος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας κ. Αντώνης Μαλλιάρας, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλει το Επιμελητήριο Αρκαδίας σε συνεργασία με τα άλλα Επιμελητήρια της Περιφέρειας και τους Φορείς, τους συλλόγους και τους εκπροσώπους του Τουρισμού για την προώθηση και διεύρυνση αυτού του τόσου ευαίσθητου τουριστικού προϊόντος.

      Στη συνέχεια ο κ. Μαλλιάρας αναφέρθηκε στις θέσεις για θέματα τουρισμού που έχει καταθέσει η Διοίκηση του Επιμελητηρίου για την προώθηση  και την στήριξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου και οι οποίες επιγραμματικά αφορούν: 

Στην  Πελοπόννησο η  τουριστική ανάπτυξη πρέπει να γίνει ήπια, με τουριστικές μονάδες προσαρμοσμένες στο δομημένο και φυσικό περιβάλλον, με αρχιτεκτονικά στοιχεία προσαρμοσμένα στην αρχιτεκτονική του κάθε τόπου και δεμένα με την παράδοση.
Η Πελοπόννησος μπορεί και πρέπει να κάνει την Ελλάδα των τεσσάρων Εποχών, αναπτύσσοντας όλες τις λεγόμενες Εναλλακτικές μορφές Τουρισμού.
Δημιουργία Πολιτικού Εμπορευματικού Αεροδρομίου στην Τρίπολη το οποίο θα λειτουργεί καθ’ όλη την διάρκεια του έτους με πτήσεις charter και θα συμβάλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην σύνδεση της Πελοποννήσου με την υπόλοιπη Ελλάδα και στην ανάπτυξη της περιφέρειας και ειδικότερα, στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Οδικός άξονας της Ανατολικής Πελοποννήσου Ναύπλιο, Άστρος, Λεωνίδιο, Μονεμβάσια. Έργο τεράστιας σημασίας για την ανάπτυξη μιας περιοχής που είναι εκπληκτικής ομορφιάς όπως είναι η  Ανατολική Πελοπόννησος.
Σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού για την καλύτερη τουριστική ανάπτυξη και προβολή του προορισμού κάτω από τη θεσμική συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και τη στελέχωση από έμπειρους τεχνοκράτες.

Ύπαρξη σύγχρονου τουριστικό marketing
Το σύγχρονο τουριστικό marketing περιλαμβάνει: branding προορισμών, το Influential Marketing (κανάλια/μέσα που επηρεάζουν τη γνώμη του δυνητικού επισκέπτη), περιβαλλοντική διαχείριση προορισμού,  web marketing (μηχανές αναζήτησης, ebooking, website κτλ.) αλλά και τη σύνδεση τουριστικού προϊόντος με τα τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία. 

Και ολοκληρώνοντας την εισήγηση του ο κος Μαλλιάρας  Αντώνης  τόνισε :

Πιστεύουμε  ότι οι ενέργειες  που πρέπει να γίνουν άμεσα , περιλαμβάνουν 3 άξονες και είναι:  

Άξονας 1

Διεργασίες  για τη σύσταση  Οργανισμού Διαχείρισης  Προορισμού.

Η ενέργεια αυτή περιλαμβάνει  χρονοβόρες διαδικασίες (νομοθετικό πλαίσιο Καλλικράτη, διαβούλευση  με τους φορείς, καταστατικό, οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας  κλπ)  και απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό ώστε να αποφευχθούν τα λάθη υπαρχόντων τουριστικών οργανισμών.     

Άξονας 2

2α.Άμεση καταγραφή  και αξιολόγηση υφιστάμενου επικοινωνιακού  υλικού, ενεργειών τουριστικής προβολής  κτλ. 

2β. Άμεση σύνταξη  ενός βραχυπρόθεσμου πλάνου για  το 2011 που θα στηρίζεται : Στην  αξιοποίηση του υφιστάμενου υλικού, στο διαθέσιμο προϋπολογισμό  και στην υλοποίηση καινοτόμων & αποτελεσματικών ενεργειών   τόσο για τη βελτίωση των  υπηρεσιών όσο και την τουριστική προβολή του προορισμού.

Άξονας  3

Eκπόνηση μελέτης Marketing Plan για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του προορισμού  
Η ημερίδα έκλεισε  με την πεποίθηση ότι μετά τον  Καλλικράτη, οι νέοι Δήμοι θα αποκτήσουν τη δυνατότητα παροχής ολοκληρωμένων  τουριστικών εμπειριών που περιλαμβάνουν τόσο ορεινές όσο και παραθαλάσσιες και αρχαιολογικές τοποθεσίες.

Η επίσκεψη του  κ Γερουλάνου εντάσσεται στη σειρά  επισκέψεων και συναντήσεων με τις  νέες Καλλικρατικές διοικήσεις της  χώρας και τη διαδικασία διαβούλευσης που έχει ξεκινήσει το ΥΠΠΟΤ με σκοπό την ενιαία στρατηγική ανάπτυξης στους τομείς του Πολιτισμού, του Τουρισμού και του Αθλητισμού.