Αντιδρούν οι φίλοι του σιδηροδρόμου για την αναστολή των δρομολογίων του ΟΣΕ

Αντιδρούν οι φίλοι του σιδηροδρόμου για την αναστολή των δρομολογίων του ΟΣΕ

Δεκέμβριος 30, 2010 - 10:21
1 σχόλια

Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας, ανακοινώθηκε: «Η  απόφαση για την αναστολή των δρομολογίων του τραίνου στη γραμμή Κορίνθου – Άργους - Ναυπλίου –Τρίπολης αποτελεί το ώριμο αποτέλεσμα μιας αδιέξοδης  πορείας δεκαετιών στην οποία οδήγησε τον ελληνικό σιδηρόδρομο η πολιτική σκανδαλώδους εύνοιας προς τις οδικές μεταφορές, σε συνδυασμό με τη   χρόνια κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση  του ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις της χώρας μας.

    Το σιδηροδρομικό σύστημα χρησιμοποιήθηκε με αντιπαραγωγικό τρόπο ενώ ο ΟΣΕ, ο δημόσιος αυτός οργανισμός, κυρίως θεωρούνταν  λάφυρο των εκάστοτε κυβερνήσεων  για τη συντήρηση ενός φαύλου πελατειακού συστήματος. Όψεις της χρεοκοπίας της χώρας μας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακριβώς και αυτές οι ενέργειες που εξαναγκάζουν σήμερα  σε παραίτηση το ίδιο το κράτος από την υποχρέωσή του να παράσχει οφειλόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη για τις οποίες άλλωστε και ο ίδιος έχει συνεισφέρει οικονομικά.
     Η λειτουργία του τραίνου διακόπτεται λοιπόν και στη  γραμμή της Πελοποννήσου  παρά τις επενδύσεις για την ανακαίνισή της από εθνικούς αλλά και ευρωπαϊκούς πόρους. Διακόπτεται στη φάση ακριβώς που θα μπορούσε να λειτουργήσει πλέον με ικανοποιητικούς όρους, ενώ στο τμήμα Κορίνθου – Ναυπλίου  μέρα με τη μέρα σταθερά ανακτούσε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.
    Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας από την ίδρυσή του το 1998 αγωνίστηκε με συνέπεια  για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο. Τα έργα ανακατασκευής της γραμμής στην υπάρχουσα χάραξη που αποφασίστηκαν το 2002 σε συνδυασμό με νέο τροχαίο υλικό που προβλεπόταν, χωρίς να ικανοποιούν το όραμά μας για νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων, δημιουργούσανε  ωστόσο την προοπτική για  σταθεροποίησή της και για   αξιοπρεπή συνύπαρξή της με τις υπερσύγχρονες οδικές υποδομές που προκλητικά απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στην απόσπαση πόρων από τα επενδυτικά κρατικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
    Προϋπόθεση, φυσικά, για να επαληθευτούν όσα προβλέπανε οι μελέτες για βελτιωμένους χρόνους διαδρομής κτλ.  αποτελούσε η σωστή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος. Όλα όμως είχανε δρομολογηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, για να οδηγήσουν τελικά στον πλήρη εκτροχιασμό όχι μόνο του σιδηροδρομικού συστήματος αλλά και των δημόσιων οικονομικών.
     Το μέλλον όμως ανήκει στο σιδηρόδρομο και ανεξάρτητα από τη σημερινή κατάσταση η χώρα μας  έχει κάθε συμφέρον για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα και ένα πλήρες δίκτυο. Η ανακαινισμένη γραμμή της Πελοποννήσου υπό άλλες προϋποθέσεις, με κατάλληλο τροχαίο υλικό και  σωστή εκμετάλλευση  μπορεί να συμπληρώσει τον κύριο σιδηροδρομικό κορμό  και να υποστηρίξει την εναλλακτική οικολογική ανάπτυξη.
    Εμείς κλείνοντας μια 12ετή  περίοδο δράσης για τη μεγάλη αυτή  υπόθεση, παρότι θεωρούμε ότι προσωρινά  χάσαμε μια μάχη, συνεχίζουμε πολύπλευρα τον αγώνα και θα κερδίσουμε τον πόλεμο, γιατί  θεωρούμε ότι έχουμε το δίκιο με το μέρος μας.»
 
Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις

Tags: 

Υπάρχει 1 Σχόλιο

Καλημέρα αξιότιμοι φίλοι των σιδηροδρόμων Καλαμάτας. Με απασχολεί ένα ζήτημα. Έχει να κάνει με μία ατμομηχανή που ο ΟΣΕ προσέφερε στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης, το 1984, μετά από αίτημα μιας μικρής, τότε μαθήτριας, της Ειρήνης Χριστοφορίδη. Η εν λόγω μαθήτρια είχε απευθύνει επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας για να διαθέσει για την πόλη της τροχαίο υλικό των σιδηροδρόμων. Ο ΟΣΕ ανταποκρινόμενος στο αίτημα της διέθεσε μια ατμομηχανή από κάποιες που διέθετε. Ήταν η ατμομηχανή των σιδηροδρόμων Πελοποννήσου με στοιχεία Ζ1 και αριθμό 7538. Φορτώθηκε και μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και επί 25 χρόνια κοσμούσε το λιμάνι της πόλης. Σημειωτέον ότι ο ΟΣΕ είχε ενημερώσει τον Δήμο Ηρακλείου ότι ναι μεν διαθέτει την ατμομηχανή αλλά η κυριότητα ανήκει στον ΟΣΕ {έγγραφο του ΟΣΕ 329229/28-3-1984]. Παραδόξως και κάτω από αδιευκρίνιστες διαδικασίες ο Οργανισμός Λιμένα Κρήτης την παραχώρησε με διαγωνισμό σε εταιρία διάλυσης μετάλλων για να γίνει μετάλλευμα. Ο αείμνηστος ΜΙχάλης Αργυράκης [απεβίωσε το Πάσχα του 2011] είχε κάνει πολλές προσπάθειες να την μεταφέρει στο Πολεμικό Εθνολογικό Μουσείο που διατηρούσε και διατηρούν τα παιδιά του στην Επισκοπή Ηρακλείου Κρήτης. Όλες οι προσπάθειες απέβησαν μάταιες. Προσπάθησαν πολλοί [εφημερίδες-τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί να κάνουν κάτι προς την προσπάθεια αυτή αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει επιτευχθεί κάτι θετικό προς σωτηρία της ατμομηχανής [δεν γνωρίζω αν αυτή την στιγμή υπάρχει η εν λόγω ατμομηχανή] Έχω γράψει σε ΟΣΕ και διάφορους φορείς αλλά αποτέλεσμα μηδέν. Αν και εσείς μπορείτε να βοηθήσετε είμαι στην διάθεση σας να σας στείλω ότι υλικό έχω έχω στην διάθεση μου. Μπορείτε να βρείτε στοιχεία μέσω του διαδικτύου πληκτρολογώντας τα ονόματα Μιχάλης Αργυράκης, Ατμομηχανή Ηρακλείου και το όνομά μου. Τώρα σας στ έλνω έγγραφο που έχω υποβάλλει στην Διοίκηση του ΟΣΕ για να λάβετε γνώση. Περιμένω νέα σας και σας παρακαλώ να βοηθήσετε για την σωτηρία της ατομοχανής η οποία είχε ξεκινήσει το ταξίδι της για την Κρήτη από την πόλη σας, την Καλαμάτα. Με κάθε τιμή Νίκος Παπαχριστοδούλου Προς τον Διοικητή και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Σ.Ε. Κύριον Θεοφανόπουλο Παναγιώτη Καρόλου 1-3, Αθήνα 10437 Αξιότιμε κύριε Διοικητά Το έτος 1983 μια μικρή μαθήτρια Γυμνασίου ή Λυκείου σχολείου του Ηρακλείου Κρήτης είχε την φαεινή ιδέα απευθυνόμενη στο Υπουργείο Παιδείας να κάνει μια πρόταση. Ζητούσε το ενδιαφέρον του εν λόγω Υπουργείου για την μεσολάβηση του στον ΟΣΕ και την εκ μέρους του διάθεση τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού για την τοποθέτηση του σε κεντρικό σημείο της πόλης που ζούσε και ζει. Πράγματι το Υπουργείο Παιδείας με το έγγραφο του ΣΤ2/399 από 17-2-1984 της Δ/νσης Ε.Μ.Δ., τμήμα Δ απεύθυνε το αίτημα της μαθήτριας, της Ειρήνης Χριστοφορίδη στον ΟΣΕ. Έγγραφο που υπόγραφε ο Διευθυντής του τμήματος κ. Κ.Στάμος. Στην συνέχεια ο ΟΣΕ με το έγγραφο του 329229 από 28-3-1984 προς τον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης γνωστοποιούσε ότι το αίτημα της μαθήτριας ικανοποιείται και ενέκρινε την διάθεση μιας ατμομηχανής, των πρώην ΣΠΑΠ και η οποία βρισκόταν στην πόλη της Καλαμάτας. Η ατμομηχανή είχε τα στοιχεία. Ζ1 με αριθμό 75381, βάρος 27,7 τόνων, μήκος 9 μέτρων, ύψος 3,8 μέτρων και πλάτος 2,75 μέτρων. Η ατμομηχανή αυτή φορτώθηκε σε ανάλογο όχημα και μέσω πλοίου της γραμμής μεταφέρθηκε στο Ηράκλειο και εκεί τοποθετήθηκε σε ειδικό βάθρο που ο Δήμος Ηρακλείου κατασκεύασε στο λιμάνι της πόλης, σύμφωνα με τις υποδείξεις του Ο.Σ.Ε. Ο Οργανισμός σας με το έγγραφο του αυτό ενημέρωνε τον Δήμο Ηρακλείου ότι η ατμομηχανή θα εξακολουθεί να έχει την κυριότητα της εν λόγω ατμομηχανής και το έγγραφο το υπέγραφε ο Υποδιοικητής του ΟΣΕ κ.Ποττάκης. Για 25 και πλέον χρόνια η ατμομηχανή κοσμούσε το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης αλλά με απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, κακώς, διατέθηκε στην ΚΑΘΕΡΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με το δ.τ. ΣΚΡΑΠ ΚΡΗΤΗΣ για διάλυση. Η ατμομηχανή μέχρι προ ημερών τουλάχιστον δε είχε διαλυθεί και εύχομαι να εξακολουθεί να βρίσκεται, αδιάλυτη, στις εγκαταστάσεις της ΚΑΘΕΡΗΣ, η ατμομηχανή που είναι δικής σας κυριότητας και άρα από εσάς εξαρτάται να αποσοβήσετε το έγκλημα που έχει δρομολογηθεί να γίνει εις βάρος μιας ιστορικής ατμομηχανής. Κατά την ταπεινή μου άποψη δύο λύσεις πρέπει να δοθούν. Η μία, να επιστραφεί στις εγκαταστάσεις σας και η άλλη να διατεθεί στον κύριο Μιχάλη Αργυράκη, Πρόεδρο του ΑΡΓΥΡΑΚΕΙΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ-ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ που εδρεύει στην Επισκοπή Ηρακλείου Κρήτης και ο οποίος έχει κάνει από ετών πρόταση στον ΕΔΙΣΥ και στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ.Δημ.Ρουσσόπουλο. Εκτός του εγγράφου του ΟΣΕ στο οποίο αναφέρεται η κυριότητα του τροχαίου υλικού σας, υλικό που διετέθη στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης το 1984, υπάρχει το έγγραφο του ΕΔΙΣΥ {ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Α.Ε.] με τα στοιχεία 3015042/3-4-2009 προς τον Δήμο Ηρακλείου για τα περί κυριότητος του διατεθέντος σε αυτόν τροχαίου υλικού. Ο Δήμος Ηρακλείου, παρότι είχε γίνει αποδέκτης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και παρότι όφειλε να διαφυλάξει την περιουσία του ΟΣΕ, με έγγραφο του 27510/9-6-2009, δηλαδή με δίμηνη καθυστέρηση, προς τον ΕΔΙΣΥ, απάντησε ότι ο Ο.Λ.Η. μέσω κάποιας διαδικασίας [αλήθεια ποια?] παραχώρησε την ατμομηχανή σε ιδιωτική εταιρεία για ανακύκλωση παλαιών σιδήρων [με τι ευκολία περιγράφεται η διάθεση] σαν να ήτανε ένα κενό κουτί αναψυκτικού και παρότι δεν του ανήκε.. Ο Δήμος Ηρακλείου στο έγγραφο του γράφει ότι στο μεταξύ δέχθηκε έγγραφο με αριθμό πρωτ. 21811/17-3-2009 από τον κ.Μ.Αργυράκη κ.λ.π.-κ.λ.π. Δηλαδή? Δεν θέλω να κουράσω όλους τους αποδέκτες αυτού του εγγράφου. Το μόνο που επιθυμώ, ως απλός πολίτης είναι να σωθεί η εν λόγω ατμομηχανή. Ο ΟΣΕ έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο για την τύχη της Ευελπιστώ ότι ο Οργανισμός σας θα προβεί στις δέουσες νομικές ενέργειες για να διασώσει την ατμομηχανή που ο ΟΣΕ ικανοποιώντας ένα αίτημα μιας μικρής μαθήτριας έσπευσε να διαθέσει το τροχαίο υλικό. Χαίρομαι ιδιαίτερα για την πρωτοβουλία της μαθήτριας Ειρήνης Χριστοφορίδη διότι, μεταγενέστερα και χωρίς να γνωρίζω την όλη υπόθεση, έχω απευθυνθεί στους μέχρι τώρα χρηματίσαντες Υπουργούς Μεταφορών, αρχής γενομένης όταν στο Υπουργείο Υπουργός ήταν ο κ.Στ.Τζουμάκας χωρίς ωστόσο να έχω λάβει κάποια σχετική απάντηση. Πρόσφατα μάλιστα την ίδια πρόταση την έκανα και τον τωρινό Υπουργό κ.Δημ.Ρέππα ο οποίος μέσω ενός συνεργάτη του μου άφησε ελπίδες ότι θα μελετηθεί και η δική μου πρόταση. Είμαι γιος σιδηροδρομικού και για τον λόγο αυτό έχω ένα επί πλέον λόγο να αγαπώ τον σιδηρόδρομο και να ενδιαφέρομαι να τον γνωρίσουν Έλληνες πολίτες που ζουν σε παραμεθόριες περιοχές και ιδιαίτερα σε νησιά και μερικοί κάτοικοι τους, πιθανόν να μην έχουν αντικρύσει σιδηρόδρομο. Ο λαός της Κρήτης διακαώς ο οποίος διακαώς επιθυμεί την ύπαρξη σιδηροδρομικού δικτύου στο νησί του πρέπει να απαιτήσει και αυτός στην διάσωση της ατνομηχανής. Η κυρία Ειρήνη Χριστοφορίδη στην οποία κοινοποιώ το παρόν έγγραφό μου, παρακαλείται να συντελέσει τα μέγιστα προς την κατεύθυνση αυτή αφού σε αυτήν ανήκε η πρωτοβουλία αυτή. Κύριε Διοικητά σας παρακαλώ δώσετε τις δέουσες εντολές για να προληφθεί αυτό το έγκλημα που επιχειρείται. Με κάθε τιμή Παπαχριστοδούλου Θ. Νικόλαος Ομήρου 39 12243 Αιγάλεω Κοινοποιείται 1.-Περιφέρεια Κρήτης 2.- Δήμο Ηρακλείου Κρήτης 3.- Οργανισμό Λιμένος Κρήτης 4.- Υπουργείο Παιδείας 5.- Αργυράκειο Πολεμικό-Εθνολογικό Μουσείο Κρήτης 6.- Εφημερίδες της Κρήτης ΤΟΛΜΗ-ΚΡΗΤΗ-ΠΑΤΡΙΣ 7.- Kρήτη ΤV 8.- Al Tsandiri 9.- Blue Sky T.V. 10. και λοιπούς αποδέκτες Αιγάλεω 2-3-2011