Σύστημα Αυτόματης Ειδοποίησης και Διαχείρισης Καταστάσεων Κρίσης για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας

Σύστημα Αυτόματης Ειδοποίησης και Διαχείρισης Καταστάσεων Κρίσης για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας

Νοέμβριος 30, 2009 - 23:00

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας στο πλαίσιο της Πρόσκλησης 2.4 «Περιφερειακά Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα και καινοτόμες ενέργειες» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», υλοποιεί το εγκριμένο έργο με τίτλο «Σύστημα Αυτόματης Ειδοποίησης και Διαχείρισης Καταστάσεων Κρίσης για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας» το οποίο χρηματοδοτείται από το Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» στο πλαίσιο του Γ΄ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)και 20% από Εθνικούς Πόρους.

Ως ανάδοχος της διαδικασίας δημοπράτησης, στην οποία έλαβαν μέρος 9 ενώσεις εταιρειών, προέκυψε η ένωση εταιρειών «ANKO A.E. – AGILTECH A.E.» με προϋπολογισμό έργου 979.064,04€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) και 7μηνη διάρκεια υλοποίησης έργου.
Άμεσος στόχος της Ν.Α Αρκαδίας μέσω της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου είναι η έγκαιρη προετοιμασία, ειδοποίηση και αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης που αφορούν το νομό, όπως πυρκαγιές, πλημμύρες κ.α.

Η Ν.Α. Αρκαδίας στοχεύει ειδικότερα στην δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος αυτόματης ειδοποίησης και διαχείρισης καταστάσεων κρίσης, με βασικό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, προστατεύοντας και διαφυλάσσοντας τις ανθρώπινες ζωές, τις περιουσίες των πολιτών και των φορέων καθώς και τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Με τη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών, τη διαχείριση της απαιτούμενης γνώσης και της απρόσκοπτης πληροφόρησης προς τους πολίτες, το έργο συμβάλλει στη δημιουργία αισθήματος ασφαλείας στους πολίτες, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή.

Τα προσδοκώμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι τα παρακάτω:

Καλύτερος σχεδιασμός για την προετοιμασία και ετοιμότητα της Νομαρχίας.
Αποτελεσματικότερη διαχείριση του προσωπικού και των πόρων του Νομού Αρκαδίας κατά την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων.
Άμεση απόκριση σε περιπτώσεις καταστροφικών συμβάντων.
Αποδοτικότερη λήψη αποφάσεων που βασίζεται σε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα (ενέργειες, συμβάντα, πόροι, προσωπικό κτλ).
Βελτιωμένος συντονισμός των προσπαθειών της Νομαρχίας.
Ταχύτερη αποκατάσταση των βασικών λειτουργιών και μείωση του συνολικού χρόνου που απαιτείται για τη διαχείριση του συμβάντος.
Αποτελεσματικότερος συντονισμός της Νομαρχίας με τους άλλους φορείς τόσο κατά την πρόληψη όσο και κατά την αντιμετώπιση των κινδύνων.
Ευέλικτη διαχείριση των ενεργειών αποκατάστασης της περιοχής που επλήγη.
Καλύτερη πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με την εξέλιξη ενός συμβάντος.
Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των πολιτών με την συμμετοχή τους στο σύστημα.

Η Νομαρχία θα παρέχει στους πολίτες ενημέρωση (οδηγίες προστασίας από κινδύνους, ανακοινώσεις κτλ.) μέσω διαδικτυακής πύλης (portal) που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του έργου, προσφέροντας γνώση και συμβάλλοντας στη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης. Παράλληλα, το σύστημα θα μπορεί να διαχειρίζεται αναφορές από πολίτες ή από άλλους φορείς οι οποίοι θα ενημερώνουν τη Νομαρχία μέσω της διαδικτυακής πύλης ή τηλεφωνικά για συμβάντα κρίσης (πυρκαγιές). Ενημερώνοντας το κοινό με τη μορφή εκτάκτων ανακοινώσεων (μέσω της διαδικτυακής πύλης, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και SMS) κατά τη διάρκεια της κρίσης περιορίζεται ο πανικός και η διασπορά ψευδών ειδήσεων ενώ υποβοηθείται ο ρόλος των ομάδων αντιμετώπισης.

Ειδήσεις: