«Ενεργοποιήστε επιτέλους τη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Άργους – Τρίπολης- Καλαμάτας»

«Ενεργοποιήστε επιτέλους τη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Άργους – Τρίπολης- Καλαμάτας»

Ιούλιος 17, 2009 - 08:39

Ανοιχτή επιστολή προς τον Υπουργό Μεταφορών κ. Στυλιανίδη και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Γραφείο Διευθύνοντος Συμβούλου) απέστειλε ο Σύλλογος φίλων σιδηροδρόμου Αρκαδίας, ζητώντας την επαναλειτουργία της γραμμής της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Η ίδια επιστολή κοινοποιήθηκε στον ΟΣΕ, την ΕΔΙΣΥ και τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου.
Ολόκληρη η επιστολή αναφέρει:
«Θέμα: Επαναλειτουργία γραμμής Περιφέρειας Πελοποννήσου
Κύριε Υπουργέ
κ.κ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μετά από 6 χρόνια διακοπής της λειτουργίας του σιδηροδρόμου στη γραμμή Κορίνθου - Άργους - Τρίπολης- Καλαμάτας η σιδηροδρομική συγκοινωνία στην περιοχή μας δεν έχει αποκατασταθεί. Ωστόσο και φέτος, πιθανόν εντελώς συμπτωματικά, λίγο πριν τις ευρωεκλογές επαναλήφθηκε η περυσινή τακτική της εμφάνισης «δοκιμαστικών» δρομολογίων από τον ΕΔΙΣΥ. Η κυκλοφορία του τραίνου και πάλι κατόρθωσε να παραπλανήσει το κοινό σχετικά με επικείμενη επαναλειτουργία του αλλά οφείλουμε να επισημάνουμε ότι παραπλανήθηκαν ακόμα και τα ΜΜΕ που έσπευδαν να μεταδίδουν το γεγονός της εμφάνισης «τραίνου του προαστιακού» στην Αργολίδα, στην Αρκαδία κτλ. Απεδείχθη πράγματι μια ευφυής τακτική αναμονής που επικοινωνιακά απέδωσε.
Εμείς βέβαια, όντας επιφυλακτικοί, έχοντας πλέον πείρα από υποσχέσεις και από τη σιδηροδρομική πολιτική (σχέδια ανασυγκρότησης ΟΣΕ) που έχετε δρομολογήσει, με θλίψη παρακολουθούμε από πέρυσι τα αβάσιμα δημοσιεύματα στον τύπο και γενικότερα στα ΜΜΕ. Όμως «μια του κλέφτη- δυο του κλέφτη…», όπως λέει και η λαϊκή ρήση. Ο προφανής εμπαιγμός αρχίζει και γίνεται κατανοητός όλο και πιο πολύ από ευρύτερους κύκλους. Γιατί και κάποιο σχέδιο δρομολογίων που είχε εμφανιστεί πρόσφατα στις υπηρεσίες του ΕΔΙΣΥ «εξασφάλιζε» απαράδεκτους δρομολογιακούς χρόνους από Τρίπολη- Αθήνα (κοντά στις 3 1/2 ώρες, όσο δηλαδή είχε πετύχει προ 20ετίας περίπου το Intercity που είχε δοκιμαστεί όμως με διέλευση τότε μέσω της παλιάς «μετρικής» γραμμής Αθηνών – Κορίνθου). Το σενάριο αυτό είναι όμως πολύ κατώτερο από τις δυνατότητες της ανακαινισμένης «μετρικής» γραμμής σε συνδυασμό πάντα με τη διέλευση από τη νέα «κανονική» γραμμή Αθηνών Κορίνθου. Πράγματι θα ήταν ό,τι καλύτερο για να απαξιωθεί και να δυσφημιστεί το τραίνο από την αρχή και να δημιουργήσει στη συνέχεια το «νόμιμο» δικαιολογητικό υπόβαθρο για την κατάργησή του.
Όμως κ. υπουργέ και κ.κ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς να απολυτοποιούμε τη σημασία της ταχύτητας και της αναγκαιότητας επίτευξης ανταγωνιστικών συγκριτικών δεδομένων προς άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι υπάρχουν και ως προς το χρόνο της διαδρομής, δυνατότητες για ένα πολύ πιο «ανταγωνιστικό» και αξιόπιστο συγκριτικά σενάριο επανεμφάνισης του τραίνου στην περιοχή μας. Αυτό έχει επιβεβαιωθεί και στην πράξη από τις δοκιμές και είναι βεβαίως μέσα στα όρια της ασφαλούς κυκλοφορίας του τραίνου στην υπάρχουσα χάραξη. Προϋποθέτει όμως πέραν των άλλων σωστή και άνετη μετεπιβίβαση (στην ίδια αποβάθρα) στο νέο Σ.Σ. Κορίνθου, όπως άλλωστε έχουμε επισημάνει και με προτάσεις μας σε παλιότερα έγγραφά μας προς τον ΕΔΙΣΥ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κυρίως όμως προϋποθέτει ισχυρή πολιτική βούληση.
Το τραίνο όμως για την περιοχή μας δεν είναι μόνο ταχύτητα. Είναι άνεση και ασφάλεια, είναι και εξυπηρέτηση περιοχών που δεν καλύπτονται συγκοινωνιακά από άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς. Είναι και προαστιακή συγκοινωνία. Είναι ταξίδι και τουρισμός. Είναι ακόμα άλλη κουλτούρα που υιοθετείται από πολύ κόσμο και στην περιοχή της Πελοποννήσου. Είναι και οι ξεχασμένες εμπορευματικές μεταφορές.
Και επειδή γνωρίζουμε τους φόβους σας σάς διαβεβαιώνουμε ότι:
Με την προϋπόθεση εξασφάλισης ενός αξιόπιστου σεναρίου κυκλοφορίας του τραίνου με ευπρεπείς σύγχρονους και άνετους συρμούς, ενός ικανού αριθμού δρομολογίων κτλ. θα υπάρξει σημαντική ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό. Για περαιτέρω υψηλότερες επιδόσεις που μπορούν να επιτευχθούν σταδιακά, αφήνουμε ως εφεδρεία την ηλεκτροκίνηση η οποία ετοιμάζεται στη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων (Κιάτου – Αθήνας), ή τη δυνατότητα δρομολόγησης, για τη γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης, αποκλειστικών - τροφοδοτικών υπεραστικών συρμών (δηλαδή χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις ανάμεσα Κόρινθο – Λιόσια) ή ακόμα και διαφορετικό τροχαίο υλικό ανακλινόμενου τύπου στη «μετρική» γραμμή. Ειδικά για το τελευταίο καλό θα ήταν να μελετηθεί σοβαρά η απόκτησή του και η δοκιμή του από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Εμείς θεωρούμε ότι οι μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν στη διαχείριση του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας μας δεν πρόκειται να λυθούν με περικοπές δρομολογίων και καταργήσεις γραμμών. Ταυτόχρονα με τα εκτελούμενα μεγάλα έργα και τις προσπάθειες εξυγίανσης των οικονομικών χρειάζεται επιθετική πολιτική επιβατικού και εμπορευματικού έργου και «φυγή προς τα εμπρός» αξιοποιώντας ορθολογικά, ειδικά στην περιοχή μας, το υπάρχον ανενεργό προσωπικό και επιτέλους τις επενδύσεις των εθνικών και κοινοτικών πόρων που έγιναν στη «μετρική» γραμμή της Πελοποννήσου. Σε καμιά όμως περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το κράτος οφείλει υπηρεσίες στον πολίτη που έχει δικαίωμα σε έναν άλλο εναλλακτικό πολιτισμό μεταφορών που η αναγκαιότητά του γίνεται συνείδηση πλέον ευρύτερα στην κοινωνία.
Σας καλούμε λοιπόν να αντιμετωπίσετε διαφορετικά το ζήτημα, να επιδείξετε την αναγκαία πολιτική βούληση και να πράξετε τα αυτονόητα, ενεργοποιώντας επιτέλους με τους καλύτερους δυνατούς όρους τη γραμμή της περιοχής μας, για να ικανοποιήσετε το δημόσιο αίσθημα. Διαφορετικά η ευθύνη είναι απόλυτα δική σας. Και μη σπεύδετε κ. υπουργέ και κ.κ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υποψιαστείτε άλλη σκοπιμότητα στην άποψή μας πέρα από το διαρκές και ανυποχώρητο ενδιαφέρον μας για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας για τον οποίο χρόνια αγωνιζόμαστε με πολλούς τρόπους.

Με τιμή
Για το Σ.Φ,Σ. Αρκαδίας
Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Μπρούσαλης
Ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Αθανασούλης.»

Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις

Ειδήσεις: 
Tags: