Βόλτα με τρενοποδήλατο στο εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αρκαδίας (pics,vid)

Βόλτα με τρενοποδήλατο στο εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αρκαδίας (pics,vid)

Οκτώβριος 25, 2023 - 10:22
8 σχόλια

Πολύς λόγος έχει γίνει για την αξιοποίηση του αδρανούς Σιδηροδρομικού δικτύου της Αρκαδίας για τουριστικούς σκοπούς -αν και η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου πρέπει να είναι προτεραιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης, αν θέλουμε το εμπόριο στην περιοχή μας να γνωρίσει νέα άνθηση.

Ώσπου να γίνει, αν ποτέ γίνει, αυτό, θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε τις ράγες για να προωθήσουμε τον εναλλακτικό τουρισμό, που ταιριάζει γάντι στην Αρκαδία και, γιατί όχι, μπορεί να αναδείξει τις ομορφιές του τόπου μας και να βοηθήσει την τοπική οικονομία, φέρνοντας στο προσκήνιο ξεχασμένους προορισμούς που μαραζώνουν.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου έχει γνωρίσει στιγμές δόξας, και είναι συνυφασμένο με την ίδια την ιστορία της Ελλάδας, αφού για πολλές δεκαετίες ήταν το δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης.

Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα, δεν περιποιεί τιμή για κανέναν. Παραθέτουμε ενδεικτικά μια φωτογραφία από τον σταθμό στο Λεύκτρο, η οποία είναι αντιπροσωπευτική των σταθμών στο σύνολο της Αρκαδίας.

Γιατί να μην «δώσουμε» ζωή στο παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο και να απολαύσουμε τα οφέλη;

Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας βρίσκεται σε εφαρμογή το πρότζεκτ του αξιοποίησης της γραμμής με τρενοποδήλατα το οποίο «ακουμπά» στα πρότυπα αρκετών δυτικοευρωπαϊκών χωρών, που το εφαρμόζουν πολύ προτού εμείς σκεφτούμε να το κάνουμε. Αναμφισβήτητα στην Αρκαδία υπάρχει μοναδική ομορφιά και έντονη ιστορία, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, και το μόνο που λείπει για την ανάδειξή της και η προσέλκυση επισκεπτών.

Ο κ. Παναγιώτης Κόκκορης, Πολιτικός Επιστήμων και Καθηγητής Φιλοσοφίας, μας παρουσιάζει την πρότασή του για την ανάδειξη και αξιοποίηση του σιδηρόδρομου της Αρκαδίας.

Το railbiking/τραινοποδήλατο αποτελεί συνδυασμό ποδηλάτου και σιδηρόδρομου με φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο. Συνδυάζει την άθληση, την αναψυχή και την γνώση και παράλληλα πετυχαίνει τη διάσωση και αξιοποίηση εγκαταλειμμένων σιδηροδρομικών δικτύων, σε τόπους με φυσική ομορφιά και σημαντικά αξιοθέατα τα οποία δεν είναι εύκολα προσβάσιμα.

Ο σιδηροδρομικός ποδηλατοτουρισμός, αφορά μια δημοφιλή δραστηριότητα εναλλακτικού τουρισμού, ιδιαίτερα φιλική για όλη την οικογένεια, όλες τις ηλικίες, αλλά και τα άτομα με αναπηρία.

Δείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεο από αναρτήσεις του κ. Κόκκορη από την βόλτα του με ένα τρενοποδήλατο.

Δυο Γάλλοι αρχιμηχανικοί και κατασκευαστές θα έλθουν οδικώς από την περιοχή Larzac κάνοντας πάνω από 4.000 χιλιόμετρα, στις Αραχαμίτες Αρκαδίας, όπου θα φιλοξενηθούν, και θα κουβαλούν στις αποσκευές τους και ένα όχημα, το περιβόητο "ποδήλατο στις ράγες" το οποίο θα δοκιμάσουμε στη διαδρομή από τη Μάκρη έως την Ασέα και τη Μεγαλόπολη.

Περνώντας τις σήραγγες, τις γέφυρες, τις πλαγιές, και τα φαράγγια, θα καταλήξουμε στην Ασέα και από εκεί στη Μεγαλόπολη.

Τι είναι το ποδήλατο στις ράγες;

Ένα όχημα, ένα μικρό αμαξίδιο, πιστοποιημένο και εγκεκριμένο από τις γαλλικές αρχές, μια πλατφόρμα με τέσσερις μεταλλικές ρόδες που κινείται πάνω στις ράγες του τραίνου με μετατρόχιο 1,40 μ. και με 1μ. που είναι το δικό μας δίκτυο.

Κινείται όπως το κοινό ποδήλατο με την ανθρώπινη μυική δύναμη η οποία μεταφέρεται στους 4 τροχούς.

Πώς λειτουργεί;

Περάσαμε πάνω από την ιστορική γέφυρα Μάναρη του 1890, ακόμα μεγαλοπρεπή και κραταιά. Περάσαμε μέσα από τα χειροποίητα ορύγματα. Είδαμε από τα πιο αλλόκοτα σημεία «πιάτο» τον κάμπο της Δόριζας και της Ασέας.

Ακούραστοι οι αρχιμηχανικοί έφτασαν 3 η ώρα στο ραντεβού στη Γέφυρα του Καλογερικού κατευθείαν από τη Γαλλία!

Κατευθείαν στη δουλειά!!

Δείτε ΕΔΩ τα βίντεο


8 Σχόλια

Ελάτε φανατικοί οπαδοί του φρεν(τ)οπληκρολογίου, που είστε να ρίξετε την άρνησή σας και τα πικρά σχόλιά σας της υψηλής σας ποιότητας και στάθμης;

Ένα δίκτυο που καταστράφηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ και πουλήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ντροπή απλά

Δεν είναι κακή ιδέα . Έχουν λάβει σάρκα και ιδέες πολύ χειρότερες σε αυτήν την πόλη.

Η μόνη αξιοποίηση είναι η πλήρης επαναλειτουργία. Όλα τα άλλα είναι προσωρινές μπούρδες - παρηγοριά στην εγκληματική απαξίωση.

Ποιος θα πληρώνει τη συντήρηση του δικτύου και τις επιδοτήσεις ??? Τα δανεικά έχουν τελειώσει. Το να φτιάχνεις έργα κόστους εκατοντάδων εκατομμυρίων και να πρέπει να τα επιδοτείς ισόβια δεν είναι έξυπνο πράγμα για μία χώρα μικρή και με τρομακτικό χρέος.

Πολύ καλή ιδέα αρχικώς, αλλά απευθύνεται κυρίως σε νέους. Επίσης, η περιήγηση είναι εξαρτημένη από τίς καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, το δίκτυο διέρχεται από απομακρυσμένα από οικισμούς μέρη, άγριας ομορφιάς μέν, αλλά με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται η έλλειψη κάποιας προστασίας. Όπως σε όλον τον κόσμο, έτσι και εδώ, το εγκαταλελειμμένο δίκτυο της Πελοποννήσου πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τουριστικούς λόγους. Τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.