Τρίπολη: Ποδήλατα... παντού! (pics)
Σε αυτές τις χώρες που συνηθίζουμε να τις αποκαλούμε προηγμένες, επειδή σε κάποιο επίπεδο οικονομικό, αισθητικό, πολιτικό -συνήθως σε όλα αυτά τα επίπεδα μαζί- υπερτερούν από τη δική μας, το ποδήλατο έχει καθιερωθεί ως μεταφορικό μέσο. Βέβαια, συνήθως σε εκείνες τις πόλεις, όπως η Κοπεγχάγη, το Άμστερνταμ, αλλά και κάποιες μεσογειακές, πιο «δικές» μας, όπως η Βαρκελώνη, υπάρχουν οι υποδομές που επιτρέπουν σε όλους εκείνους οι οποίοι αγαπούν το ποδήλατο και αφήνουν το αυτοκίνητό τους στο γκαράζ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις να κινούνται με ασφάλεια επάνω στα αγαπημένα τους δίτροχα. Να πηγαίνουν από και προς τη δουλειά τους, να κάνουν τα ψώνια τους, να αθλούνται ενώ βγαίνουν για τις δουλειές τους.
Στην Ελλάδα, τα Τρίκαλα κρατούν την πρώτη θέση ως προς τη χρήση ποδηλάτου. Σε αυτή την πόλη το 2016 ο Δήμος είχε μετρήσει 30.000 ποδήλατα να κυκλοφορούν καθημερινά, ενώ οι ιδιοκτήτες τους είναι άνθρωποι κάθε ηλικίας.
Και στη δική μας πόλη, δεν είναι λίγοι οι δημότες που κινούνται καθημερινά με ποδήλατο, ιδιαιτέρως το καλοκαίρι. Τον χειμώνα, οι άνθρωποι που παίρνουμε καθημερινά το ποδήλατό μας, βρέξει-χιονίσει, είμαστε όλοι γνωστοί μεταξύ μας, τουλάχιστον... εξ όψεως. Με το τσουχτερό κρύο αλλά κυρίως με τις τόσες βροχές, οι περισσότεροι κλειδώνουν το οικολογικό αυτό μεταφορικό μέσο στο γκαράζ τους ως την άνοιξη.
Πάντως, οφείλουμε να πούμε ότι όλο και περισσότεροι εφέτος το καλοκαίρι κυκλοφορούν στο κέντρο της Τρίπολης με το ποδήλατό τους. Αδιάψευστοι μάρτυρες, οι φωτογραφίες από το μεσημέρι της Πέμπτης 2 Αυγούστου. Οι οποίες φωτογραφίες είναι και αδιάψευστοι μάρτυρες του παράνομου παρκαρίσματος, του αποκλεισμού πεζοδρόμων από αυτοκίνητα, τόσων και τόσων άλλων παραβάσεων. Αυτό, όμως, είναι... άλλου παπά ευαγγέλιο.
Ποδήλατα παντού, λοιπόν. Και στους δρόμους αλλά και παρκαρισμένα στην κυριολεξία οπουδήποτε. Για παράδειγμα, ενώ υπάρχουν άδειες θέσεις στον προβλεπόμενο χώρο που έχει οριστεί από τον Δήμο, αν το δεντράκι είναι... εύκαιρο, κάποιοι προτιμούν τη σκιά ενός μικρού δέντρου, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.
Πάγιο αίτημα είναι η δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην Τρίπολη, που θα εξυπηρετούσε τους ποδηλάτες να μετακινούνται με ασφάλεια. Διότι η αλήθεια είναι πως για τη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών, τα ποδήλατα είναι αόρατα, ενώ, ακόμα και αν οι αναβάτες τους έχουν προτεραιότητα σύμφωνα με τον ΚΟΚ, οι οδηγοί θεωρούν ότι, επειδή έχουν απέναντί τους ένα ποδήλατο, μπορούν να αγνοήσουν τους κανόνες, να το προσπεράσουν από αριστερά, να το στριμώξουν στην άκρη του οδοστρώματος.
Σε μια πόλη που δεν πληροί βασικές προϋποθέσεις για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών -διαβάσεις αόρατες, παραβιάσεις του ΚΟΚ παντού, λακκούβες ίσες με μικρούς κρατήρες- ίσως η δημιουργία ενός ποδηλατοδρόμου να θεωρείται πολυτέλεια. Αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε, όμως, όλοι μας είναι να ακολουθούμε τον ΚΟΚ, να δένουμε τα δίτροχά μας στις θέσεις που προβλέπεται και ασφαλώς οι ποδηλάτες πρέπει να σταματήσουν να θεωρούν ότι επειδή κυκλοφορούν με ένα ευέλικτο όχημα, το να ανεβούν ανάποδα έναν δρόμο, για παράδειγμα, είναι ασφαλές ή αποδεκτό.
Η αύξηση, πάντως, της κυκλοφορίας των ποδηλάτων είναι δεδομένη. Αυτό που μένει, είναι να δούμε αν θα αυξηθεί η χρήση του ποδηλάτου και τον χειμώνα.
Έξι αλλαγές στον ΚΟΚ που ευνοούν την κυκλοφορία ποδηλάτων:
Σύμφωνα με το mbike.gr, έξι είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που επιτρέπουν στους ποδηλάτες να είναι... αισιόδοξοι ότι η χρήση του οικολογικού αυτού μέσου θα διευρυνθεί:
- Η αναγνώριση της δημιουργίας χώρων στάθμευσης ποδηλάτων, με την πινακίδα Π31δ
- Η αναγνώριση της «μαγικής» πινακίδας Ρ66α: «Οδός μικτής χρήσης από ποδήλατα και οχήματα»
- Η αναγνώριση του λεωφορειοδρόμου ως «Αποκλειστικής λωρίδας για διέλευση λεωφορείων, τρόλεϊ και ποδηλάτων», με την πινακίδα Ρ67α
- Η δημιουργία ειδικών χώρων για τη στάση των ποδηλάτων μπροστά από τα υπόλοιπα οχήματα στα φανάρια (Bike Box) με το Άρθρο 24, παρ. 4ε
- Φωτεινή σηματοδότηση για ποδηλάτες
- Η πρόβλεψη αυστηρών προστίμων για παραβατική και αντικοινωνική συμπεριφορά – που θίγει σε μεγάλο βαθμό ποδηλάτες και πεζούς
12 Σχόλια
Ελεος!μας ενοχλησε το
10.51 φυσικα και ενοχλει ενα
ωραιο αρθρο....μακαρι να
Ακυρο άρθρο, αφού δεν
Ας μάθουμε πρώτα τα περπατάμε
Τι λέτε ρε που μου θέλετε και
@ 16.44 Τα καγκουριλίκια που
13:50 Βρε ανεγκέφαλο τροκάνι
Μήπως, λέω ,μήπως ,να
Με τους δρόμους τι γίνεται?
Ωραίο σημείο από το οποίο
Εχουν ειπωθεί όλα εδω για την
Προσθήκη νέου σχολίου
Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.