Τρίπολη: Ποδήλατα... παντού! (pics)

Τρίπολη: Ποδήλατα... παντού! (pics)

Αύγουστος 03, 2018 - 10:13
12 σχόλια

Σε αυτές τις χώρες που συνηθίζουμε να τις αποκαλούμε προηγμένες, επειδή σε κάποιο επίπεδο οικονομικό, αισθητικό, πολιτικό -συνήθως σε όλα αυτά τα επίπεδα μαζί- υπερτερούν από τη δική μας, το ποδήλατο έχει καθιερωθεί ως μεταφορικό μέσο. Βέβαια, συνήθως σε εκείνες τις πόλεις, όπως η Κοπεγχάγη, το Άμστερνταμ, αλλά και κάποιες μεσογειακές, πιο «δικές» μας, όπως η Βαρκελώνη, υπάρχουν οι υποδομές που επιτρέπουν σε όλους εκείνους οι οποίοι αγαπούν το ποδήλατο και αφήνουν το αυτοκίνητό τους στο γκαράζ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις να κινούνται με ασφάλεια επάνω στα αγαπημένα τους δίτροχα. Να πηγαίνουν από και προς τη δουλειά τους, να κάνουν τα ψώνια τους, να αθλούνται ενώ βγαίνουν για τις δουλειές τους.

Στην Ελλάδα, τα Τρίκαλα κρατούν την πρώτη θέση ως προς τη χρήση ποδηλάτου. Σε αυτή την πόλη το 2016 ο Δήμος είχε μετρήσει 30.000 ποδήλατα να κυκλοφορούν καθημερινά, ενώ οι ιδιοκτήτες τους είναι άνθρωποι κάθε ηλικίας.

Και στη δική μας πόλη, δεν είναι λίγοι οι δημότες που κινούνται καθημερινά με ποδήλατο, ιδιαιτέρως το καλοκαίρι. Τον χειμώνα, οι άνθρωποι που παίρνουμε καθημερινά το ποδήλατό μας, βρέξει-χιονίσει, είμαστε όλοι γνωστοί μεταξύ μας, τουλάχιστον... εξ όψεως. Με το τσουχτερό κρύο αλλά κυρίως με τις τόσες βροχές, οι περισσότεροι κλειδώνουν το οικολογικό αυτό μεταφορικό μέσο στο γκαράζ τους ως την άνοιξη.

Πάντως, οφείλουμε να πούμε ότι όλο και περισσότεροι εφέτος το καλοκαίρι κυκλοφορούν στο κέντρο της Τρίπολης με το ποδήλατό τους. Αδιάψευστοι μάρτυρες, οι φωτογραφίες από το μεσημέρι της Πέμπτης 2 Αυγούστου. Οι οποίες φωτογραφίες είναι και αδιάψευστοι μάρτυρες του παράνομου παρκαρίσματος, του αποκλεισμού πεζοδρόμων από αυτοκίνητα, τόσων και τόσων άλλων παραβάσεων. Αυτό, όμως, είναι... άλλου παπά ευαγγέλιο.

Ποδήλατα παντού, λοιπόν. Και στους δρόμους αλλά και παρκαρισμένα στην κυριολεξία οπουδήποτε. Για παράδειγμα, ενώ υπάρχουν άδειες θέσεις στον προβλεπόμενο χώρο που έχει οριστεί από τον Δήμο, αν το δεντράκι είναι... εύκαιρο, κάποιοι  προτιμούν τη σκιά ενός μικρού δέντρου, όπως φαίνεται στη φωτογραφία.

Πάγιο αίτημα είναι η δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην Τρίπολη, που θα εξυπηρετούσε τους ποδηλάτες να μετακινούνται με ασφάλεια. Διότι η αλήθεια είναι πως για τη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών, τα ποδήλατα είναι αόρατα, ενώ, ακόμα και αν οι αναβάτες τους έχουν προτεραιότητα σύμφωνα με τον ΚΟΚ, οι οδηγοί θεωρούν ότι, επειδή έχουν απέναντί τους ένα ποδήλατο, μπορούν να αγνοήσουν τους κανόνες, να το προσπεράσουν από αριστερά, να το στριμώξουν στην άκρη του οδοστρώματος.

Σε μια πόλη που δεν πληροί βασικές προϋποθέσεις για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών -διαβάσεις αόρατες, παραβιάσεις του ΚΟΚ παντού, λακκούβες ίσες με μικρούς κρατήρες- ίσως η δημιουργία ενός ποδηλατοδρόμου να θεωρείται πολυτέλεια. Αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε, όμως, όλοι μας είναι να ακολουθούμε τον ΚΟΚ, να δένουμε τα δίτροχά μας στις θέσεις που προβλέπεται και ασφαλώς οι ποδηλάτες πρέπει να σταματήσουν να θεωρούν ότι επειδή κυκλοφορούν με ένα ευέλικτο όχημα, το να ανεβούν ανάποδα έναν δρόμο, για παράδειγμα, είναι ασφαλές ή αποδεκτό.

Η αύξηση, πάντως, της κυκλοφορίας των ποδηλάτων είναι δεδομένη. Αυτό που μένει, είναι να δούμε αν θα αυξηθεί η χρήση του ποδηλάτου και τον χειμώνα.

 

Έξι αλλαγές στον ΚΟΚ που ευνοούν την κυκλοφορία ποδηλάτων:

Σύμφωνα με το mbike.gr, έξι είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που επιτρέπουν στους ποδηλάτες να είναι... αισιόδοξοι ότι η χρήση του οικολογικού αυτού μέσου θα διευρυνθεί:

  • Η αναγνώριση της δημιουργίας χώρων στάθμευσης ποδηλάτων, με την πινακίδα Π31δ
  • Η αναγνώριση της «μαγικής» πινακίδας Ρ66α: «Οδός μικτής χρήσης από ποδήλατα και οχήματα»
  • Η αναγνώριση του λεωφορειοδρόμου ως «Αποκλειστικής λωρίδας για διέλευση λεωφορείων, τρόλεϊ και ποδηλάτων», με την πινακίδα Ρ67α
  • Η δημιουργία ειδικών χώρων για τη στάση των ποδηλάτων μπροστά από τα υπόλοιπα οχήματα στα φανάρια (Bike Box) με το Άρθρο 24, παρ. 4ε
  • Φωτεινή σηματοδότηση για ποδηλάτες
  • Η πρόβλεψη αυστηρών προστίμων για παραβατική και αντικοινωνική συμπεριφορά – που θίγει σε μεγάλο βαθμό ποδηλάτες και πεζούς

 

Ειδήσεις: 

12 Σχόλια

Ελεος!μας ενοχλησε το παρκαρισμα ποδηλατων στη πολη,εχουμε λυσει ολα τα υπολοιπα.

10.51 φυσικα και ενοχλει ενα ποδηλατο παρκαρισμενο εξω απο καταστημα η εισοδο σπιτιου ,υπαρχουν απο το δημο συγκεκριμενες θεσεις για παρκινγκ ,αλλα εσυ και μερικοι αλλοι θελετε να το βλεπετε διπλα σας ειτε πινετε καφε η οτιδηποτε αλλο,δεν υπολογιζετε τπτ αν υπαρχει καταστημα και πρεπει να περασει πελατης στο καταστημα,αν σου φερουν ομως ποδηλατο εξω απο το σπιτι σου θα κανεις και εγω δεν ξερω πως,εκει θες να μη σου βαλει κανεις τπτ γιατι σε ενοχλουν τα παντα,εσυ και οποιοσδηποτε αλλος ομως δεν ενοχλειτε τους αλλους που μαλιστα κανουν τη δουλεια τους ,πλατειες δρομοι στις φωτο = καταστηματα

ωραιο αρθρο....μακαρι να φτιαχτει επιτελους ενας ποδηλατοδρομος να ενωνει εστς κεντρο αλσος αγ.γεωργιου και ισως αλλος ενας κεντρο παρκο φιλικων...

Ακυρο άρθρο, αφού δεν ασχολείται με την καφρίλα των ποδηλατών που οδηγούν οπουδήποτε παραβιάζοντας κάθε κανόνα. Δεν είναι τυχαίο πως πολλά τέτοια ψώνια φορούν και γελοία κολλάν και λοιπά αξεσουάρ, ούτε ότι ο Τζέφρι είναι ένας εξ αυτών.

Τι λέτε ρε που μου θέλετε και ποδήλατα. Αυτά είναι για τα φτωχαδάκια που δεν μπορούν να πάρουν ένα αμάξι έστω και με ένα χιλιάρικο για να κόβουν τις βόλτες τους γύρω-γύρω την πλατεία. Ή για τους κομπλεξικούς που επειδή δεν μπορούν να πάρουν μερσεντές το παίζουν υπεράνω. Ψώνια, καλά το λέει ο καγκελάριος. Και αντεθνικώς δρώντες θα έλεγα εγώ. Ο greek, κύριοι, ποδήλατο καβαλάει μέχρι τα δώδεκα, άντε δεκαπέντε, μετά με τη σειρά μηχανάκι, μηχανάρα, το αμάξι του μπαμπά ή των φίλων και τέλος βουρ για κάποιο πειραγμένο κουβαδάκι, κίτρινο κατά προτίμηση, δηλαδή λαχανί, βασιλιάς των ελληνικών δρόμων!!!

@ 16.44 Τα καγκουριλίκια που περιγράφεις ξεκινάνε από το ποδήλατο. Κάτσε σε Κένεντι και ΙΒ και μέτρα αν 1 στους 10 κυκλοφορεί σαν άνθρωπος υπό την επίβλεψη των οργάνων της τάξης!

13:50 Βρε ανεγκέφαλο τροκάνι τα "γελοία κολάν και λοιπά αξεσουάρ" που ειρωνικά αναφέρεις είναι ο εξοπλισμός που είναι υποχρεωτικό να φορά ο κάθε ποδηλάτης, ηλίθιε. Άντε που ανοίγετε το στόμα σας όλοι οι θιασώτες του φραπέ και του τσιγάρου και αμολάτε αρλούμπες!

Μήπως, λέω ,μήπως ,να μαζέυαμε πρώτα όλα τα αδέσποτα που έχουν γίνει τρόμος και φόβος του κάθε πολίτη ( εκτός των θεωρητικά φιλόζωων,γιατί ο πραγματικά φιλόζωος θα πάρει το ζωάκι στο σπίτι του και δεν θα το κρυφοταίζει τη νύχτα αφήνοντας τα κακάκια στους δρόμους, άσε που ,εφόσον το ταϊζεις είναι δικό σου άρα πρέπει να το πάρεις στο σπίτι σου και όχι να το αμολήσεις στην πόλη)και αφού περιορίσουμε τα αδέσποτα ,θα μπορέσουμε να κυκλοφορήσουμε κι εμείς οι κατατρεγμένοι πεζοί και οσονούπω ποδηλάτες.Αδέσποτα και ποδήλατα είναι τραγικός συνδυσαμός.

Με τους δρόμους τι γίνεται??Ναρκοπέδιο.Βήμα και τρύπα.Με τις παιδικές χαρές?? Φόβος το παιδί να καταλήξει στο νοσοκομείο.Με τα αδέσποτα??Όλα είναι χάλια στην πόλη μας...Σε γείτονες πόλεις τα πράγματα είναι καλύτερα.......

Ωραίο σημείο από το οποίο μπορούμε να ξεκινήσουμε την πρόοδο και την εξέλιξη της κοινωνίας μας και όχι από την φιλοξενία λαθρομεταναστών και μέθυσων ποδοσφαιρόφιλων που είναι σημάδια παρακμής. Λοιπόν καλό θα είναι να απαγορευτεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης (πλην της τροφοδοσίας) ειδικά το καλοκαίρι. Μόνο ποδήλατο να επιτρέπεται.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.