Πολιτικό αεροδρόμιο στην Τρίπολη, τρένο στην Πελοπόννησο: Εξαγγελίες και δηλώσεις διαχρονικά χωρίς ουσία...

Πολιτικό αεροδρόμιο στην Τρίπολη, τρένο στην Πελοπόννησο: Εξαγγελίες και δηλώσεις διαχρονικά χωρίς ουσία...

Μάιος 16, 2022 - 11:06
15 σχόλια

EUROKINISSI

«Όλο μέλι και τηγανίτα τίποτα».

Ο λόγος, για τα τρένα και τα αεροπλάνα.

Η προηγούμενη περιφερειακή αρχή είχε εξαγγείλει το τρένο κρουαζιέρα. Ήταν 11 Ιουνίου του 2016 όταν ο Πέτρος Τατούλης σε συνάντηση που είχε με τον καθηγητή Χωρικού Σχεδιασμού του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης Bernd Scholl ανήγγειλε: «Με το σχέδιό μας αυτό θα μετατρέψουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο ένα νέο τουριστικό cluster που θα αποτελέσει, αφενός, μια νέα σημαντική επενδυτική πρόταση, αφετέρου, θα δημιουργήσει ένα νέο διεθνώς ανταγωνιστικό θεματικό τουριστικό προϊόν».

Το σχέδιο ήταν να λειτουργήσει πιλοτικά το τρένο ως τουριστικό. Αλλά... μην το είδατε, μην το απαντήσατε!

Και, εδώ που τα λέμε, δηλαδή, με ποια βαγόνια και με ποιες ράγες να λειτουργήσει...

Μετά, με το ανέλαβε η νέα περιφερειακή αρχή, είχαμε νέες εξαγγελίες. Ο κ. Νίκας το πήρε πάνω του. Οι δηλώσεις πολλές, οι συναντήσεις περισσότερες. Αποτέλεσμα: Μηδέν.

Μετά την τελευταία του συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στις 10 Μαΐου, η οποία ήταν άκαρπη, ο κ. Νίκας είπε ότι θα πραγματοποιηθεί και νέα συνάντηση στις 24 Μαΐου και μάλιστα ότι θα γίνουν ανακοινώσεις σε πολιτικό επίπεδο.

Και πάλι: Με ποια βαγόνια και με ποιες ράγες να επαναλειτουργήσει το τρένο;

«Από το 2007 έως το 2010 δαπανήθηκαν 16 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση της μετρικής γραμμής. Να σημειώσουμε ότι τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά δεν επιτρέπουν κανονικού πλάτους σιδηροδρομική γραμμή, γι' αυτό υπάρχει μετρική γραμμή, πιο στενή. Το 2011 οι ίδιοι που δαπάνησαν τα χρήματα για τη συντήρηση, κατέστησαν ανενεργό το τρένο. Είναι πιο δύσκολο να ενεργοποιήσεις μια γραμμή από το να την φτιάξεις, σημειώνω. Πλέον έχει φύγει η σιδηροδρομική κουλτούρα από τη χώρα μας. Να είμαστε ειλικρινείς: επιβατική γραμμή με τακτικά επιβατικά δρομολόγια δεν είναι βιώσιμη», έλεγε το 2018 από την Τρίπολη ο Θάνος Βούρδας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τότε, από το βήμα του 9ου Παγκοσμίου Συνεδρίου των Απόδημων Αρκάδων στο Πνευματικό Κέντρο.Όλα τα παραπάνω, μας θύμισαν και το πολιτικό αεροδρόμιο στην Τρίπολη. Αν θυμόμαστε καλά, ο κ. Αβραμόπουλος ως υπουργός Εθνικής Άμυνας και ο κ. Χρυσοχοΐδης ως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών το 2014 είχαν συνυπογράψει μια κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην καρδιά της Αρκαδίας που θα έφερνε τον τουρίστα τσουπ! μια ανάσα από τη «ριβιέρα της Αρκαδίας (βλέπε Βόρεια Κυνουρία), τις Άλπεις της Αρκαδίας (βλέπε Γορτυνία) και εντός της ιστορικής Τριπολιτσάς...

Παρακαλούμε, διαβάστε ΕΔΩ και ΕΔΩ για την τύχη των ελληνικών τρένων, τις εξελίξεις στην Ευρώπη ως προς τον σιδηρόδρομο. Πράγματα που δεν θα πει κανείς αιρετός, αφού ο αιρετός... θέλει να τάξει!

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο πρόσφατα συζητήθηκε η δημιουργία υδατοδρομίου στο Ναύπλιο και στη Νέα Κίο. Ναι, δύο υδατοδρόμια, σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, σε έναν τόπου με άριστη οδική πρόσβαση, μια ανάσα από την Αθήνα. Το μόνο που λείπει από το λιμάνι του Ναυπλίου είναι τα υδροπλάνα για να ολοκληρωθεί το «σετ».

Καταλάβαμε. ήρθε η σειρά άλλων εταιριών να κάνουν παιχνίδι...

Ευτυχώς που κανείς δεν μας έχει τάξει... βαπόρια, πάντως, διότι ως πολίτες ικανοί είμαστε να περιμένουμε να μας φέρουν και θάλασσα!
 

 

Γαλανιάδη Εύα


15 Σχόλια

ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΟ ΕΥΠΑΤΡΙΔΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΥ..

ΟΣΟ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΠΑΕΙ ΠΙΣΩ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΟΥΜΕ. ΧΑΛΑΣΑΜΕ 100 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΕΝΟΣ ΣΥΧΡΟΝΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΤΩΡΑ. ΑΥΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡΧΗΣ.

Για το θέμα του αεροδρομίου έχει δοθεί επίσημη απάντηση από την Κομισιόν (την οποία μπορεί οποιοσδήποτε να αναζητήσει), σύμφωνα με την οποία απορρίφθηκε η μελέτη-κατασκευη αεροδρομίου, είτε πολιτικού είτε cargo, ήτοι εμπορευματικού, καθώς σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης σε απόσταση 250 χιλιομέτρων μεταξύ πρωτεύουσας και Νότιας Πελοποννήσου υπάρχουν ήδη τρία αεροδρόμια, Ελευθέριος Βενιζέλος, Ελευσίνα και Καλαμάτα. Κατανοητά τα τοπικά συμφέροντα, αλλά κάπου να αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα και να μην λησμονουμε τι έχει περάσει αυτή η χώρα και ο λαός της από επιδιώξεις κοντόφθαλμες!

Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε στο παρελθόν. Έχουμε φρέσκο παράδειγμα το ΕΑΠ στη Μεγαλόπολη. Αλλά και στην Τρίπολη προ ετών...

Κα Γαλανιαδη έτσι ακριβώς! Συμφωνώ επίσης απόλυτα και στην τελευταία παράγραφο. Δυστυχώς!

ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ ΕΑΠ ΕΠΙ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΚΑΝΤΖΟΥ..ΑΣΦΑΛΤΟΣ , ΧΑΛΙΚΑΚΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ..

Εάν σας είναι εύκολο κοινοποιήσετε αυτή την απαντηση από την κομισιον.Απο όσα γνωρίζω η απαγορευτικη απόσταση είναι 100 km από τον ΑΙΑ σε ευθεία,και αυτό δεν αφορά την Τρίπολη.Αντιθετα υπάρχει γνωμοδότηση της ΥΠΑ που αφορά τεχνικά θέματα σχετικά με το αεροδρόμιο της Τρίπολης.

Αν γινόταν μια γραμμή τρένου Αθήνα - Τριπολη -Καλαμάτα παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο η κατάσταση θα ήταν διαφορετική. Λεφτά πάντα υπάρχουν απλά τα συμφέροντα εμποδίζουν την ανάπτυξη

Ουσία έχουν και μεγάλη αν δεν ήταν απλά κούφια λόγια...Χρησιμότητα δηλ. των έργων υπάρχει, αλλά πρόθεση ή/και ικανότητα υλοποίησης πέρα από το να γεμίζουμε εξαγγελίες καμία...

Πού το περίεργο; εδώ το 62% είχε πιστέψει πως το ζαβό θα του σβήσει τα δανεικά με ένα νόμο του ενός άρθρου!

Μπράβο κα Γαλανιάδη για την τοποθέτηση, όχι τίποτε άλλο αλλά τουλάχιστον φαίνεται να υπάρχει κοινή λογική όταν ο πρώην βγαίνει για να κατηγορήσει τον νυν για κάτι που ούτε ο πρώην έκανε αλλά ούτε ο νύν φαίνεται ότι θα κάνει. Αναφέρομαι στον σιδηρόδρομο και όχι στον επιστημονικής φαντασίας αεροδρόμιο!

ΟΥΤΕ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ , ΟΥΤΕ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΗΤΑΝ ΕΡΓΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ. Ο ΠΡΩΗΝ ΠΟΥ ΛΕΤΕ , Ο ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΤΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ . ΚΙ ΗΡΘΕ Ο ΝΙΚΑΣ ΚΙ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΑΡΑ ...... ΓΙΑ ΤΟ ΔΕ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ . Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΣΤΟ ΚΑΤΩ- ΚΑΤΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ .

@19:57 τι εννοείς "τα προχώρησε"; Ρε μεγάλε ποιόν κοροϊδεύεις; Από το 2014 όπου υπάρχουν τα πρώτα δημοσιεύματα μέχρι το 2019 το αποτέλεσμα είναι 0! Να στο γράψω κιόλας... ΜΗ-ΔΕΝ! Το 2018 έλεγε πως σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμη η ΣΔΙΤ, πούντη; Έλα, κάνε μας την χάρη. Ούτε ο πρώην ούτε ο νυν θα φέρουν κάποιο αποτέλεσμα συνεπώς αφήστε τον παπαγαλισμό και βρείτε κανένα σοβαρό επιχείρημα να φέρετε στο τραπέζι.

Όποιος πιστεύει ότι έχει εμπορική σκοπιμότητα, πολιτικό αεροδρόμιο στην Τρίπολη, πραγματικά ζει στον κόσμο του. Πέρα από την μικρή απόσταση από Ελευσίνα, Σπάτα και Καλαμάτα, το γεωγραφικό ανάγλυφο του οροπεδίου της Τρίπολης δυσκολεύει και ανεβάζει κατακόρυφα το κόστος. Πραγματικά είναι για γέλια. Όσο για την γραμμή τρένου στον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, είναι αστείο να πιστεύει κάποιος ότι τα συμφέροντα των λεωφορειούχων και των φορτηγατζήδων επηρεάζουν κάτι. Αλήθεια τώρα; Τα ΚΤΕΛ και οι νταλίκες εμπόδισαν το τρένο; Τα πιστεύετε που τα λέτε αυτά;

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.