Ιωάννα Μάνδρου: Στη δημοσιογραφία αν γεννηθείς στη Βλαχοκερασιά και δεν είσαι από «τζάκι» και δουλεύεις στον Σκάι, γεννάς υποψίες!

Ιωάννα Μάνδρου: Στη δημοσιογραφία αν γεννηθείς στη Βλαχοκερασιά και δεν είσαι από «τζάκι» και δουλεύεις στον Σκάι, γεννάς υποψίες!

Οκτώβριος 12, 2020 - 11:16
26 σχόλια

Μια οφειλόμενη απάντηση σε όλους δίνει η δημοσιογράφος Ιωάννα Μάνδρου, μετά τις επικρίσεις που διατυπώθηκαν σε βάρος της εξαιτίας σχολίων που έκανε σε εκπομπή του ΣΚΑΪ για τη Μάγδα Φύσσα.

Η ίδια γράφει:

'ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

Πάλι εδώ στο ρεπορτάζ, στη δίκη της ΧΑ. Αυτές τις ημέρες ειπώθηκαν πολλά. Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τους εκατοντάδες φίλους μου, φίλους μου διαχρονικούς και αγαπημένους, που είπαν πολλά για μένα, γιατί και με ξέρουν και γιατί κατάλαβαν τί ήθελα να πω.

Ευχαριστώ από καρδιάς και τους εκατοντάδες διαδικτυακούς μου φίλους που μίλησαν με αντικειμενικόητητα και κατανόησαν τα λεγόμενα μου.
Υπήρξαν όμως και πάρα πολλοί, που είτε δεν κατάλαβαν, είτε παρεξήγησαν, είτε δεν θέλησαν να καταλάβουν. Απλά περίμεναν με τη λάσπη έτοιμη και θεώρησαν ότι τους δόθηκε η ευκαιρία. Και η αλήθεια έριξαν τόνους. Και μπορεί να συνεχίσουν. Η όποια διαφορετική άποψη δεν ήταν προφανώς ο στόχος τους.Αυτό το ξέρουν και το ξέρω και εγώ.
Υπάρχουν όμως, και είναι πολλοί, εκείνοι που θέλουν μια εξήγηση. Που απαιτούν μία συγνώμη.
Τους σέβομαι ειλικρινά, όπως σέβομαι τον καθένα τα 35 χρόνια που δημοσιογραφώ, χωρίς ποτέ να έχω θίξει κάποιον και χωρίς ποτέ να με έχει άνθρωπος μηνύσει η στρέψει αγωγή εναντίον για συκοφαντία η δυσφήμιση.

Σε αυτούς οφείλω, λοιπόν, μία καθαρή απάντηση, όπως καθαρά έχω μάθει να εκφράζομαι δημόσια όλα τα χρόνια της καρριέρας μου, χωρίς να ¨μαςάω" τα λόγια μου και τηρώντας απαρέγκλιτα τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.

Γνώρισα την Μάγδα Φύσσα στη δίκη της Χρυσής Αυγής. Παρακολούθησα πως πεντέμισι ολόκληρα χρόνια στάθηκε όρθια με δύναμη, αξιοπρέπεια, σεβασμό στο δικαστήριο με μαχητικότητα και πόνο.Έχω παρακολουθήσει στην καρριέρα μουπολλές ποινικές υποθέσεις και ξέρω καλά, ότι αυτή η στάση, αυτή η συμπεριφορά, δεν είναι πάντα ο κανόνας. Μια μάνα που χάνει το παιδί της είναι πολύ δύσκολο, ψυχικά και σωματικά, να βρεί τη δύναμη, να σταθεί μέσα στο δικαστήριο, να ακούσει τις φρικιαστικές λεπτομέρειες της απώλειας του παιδιού της, και να μείνει όρθια, όπως έμεινε η Μάγδα Φύσσα.

Για την παρουσία της έχω γράψει και έχει πει πολλά εκατοντάδες φορές. Τα γραπτά υπάρχουν, όπως και οι δημόσιες τοποθετήσεις μου.Το μήνυμα της Μάγδας Φύςσα στο δικαστήριο και σε όλους εμάς ήταν βαθιά πολιτικό, αλλά και ανθρώπινο και συγκινητικό. Και αυτό το μήνυμα προσπάθησα να εξηγήσω τονίζοντας την σημαίνουσα παρουσία της ως πολίτη, ως σύμβολο του αγώνα κατά του ναζιστικού μορφώματος και ως μάνας, αναφερόμενη επιπρόσθετα και στην εξωτερική της εμφάνιση για να καταδείξω την αξιοπρέπειά της.Είδα το θάρρος, το πάθος, τη σύνεσή της και τα θαύμασα, γιατί δεν τα θεωρώ ούτε εύκολα ούτε αυτονόητα. Θλίβομαι ειλικρινά, που αυτή μου η παρατήρηση έγινε αφορμή να εκτοξεύονται πρωτοφανείς ύβρεις, να γίνονται στόχος διαδικτυακού κανιβαλισμού και ανθρωποφαγίας, και να γίνεται επί τόσες μέρες συζήτηση για κάτι που δεν το εννοούσα, που δεν το είπα έτσι, που είναι έξω από τις προθέσεις μου και τον χαρακτήρα μου αλλά και τον τρόπο που δημοσιογραφώ επί 35 χρόνια, και να μην γίνεται συζήτηση για την ιστορική απόφαση του δικαστηρίου, που έκρινε τη ΧΑ ως εγκληματική οργάνωση, για την οποία από την πρώτη στιγμή αταλάντευτα αγωνίστηκα για να καταδικαστεί.. Δεν μπορούσα ποτέ να διανοηθώ, ότι η εκτίμηση μου και η ανθρώπινη προσέγγιση μου για τη Μάγδα Φύσσα θα γινόταν αφορμή για να εκδηλωθεί όλο αυτό το προσωπικό μένος και μίσος εναντίον μου.

Ζούμε σε δύσκολες εποχές. Οι δολοφονίες χαρακτήρων των δημοσιογράφων που έχουν γίνει μόδα για πολλούς λόγους είναι - και θα αποδειχθεί- μεγάλο πρόβλημα για τη δημοκρατία μας.

Και μια αναγκαία διευκρίνιση γιατί πολλά άκουσα και διάβασα, είτε από αυτούς που με κατέκριναν για την καταγωγή μου, είτε από αυτούς που με επέκριναν για το πού ζω κι εργάζομαι σήμερα.

Ναι γεννήθηκα και μεγάλωσα στην πανέμορφη Βλαχοκερασιά Αρκαδίας. Είμαι ευτυχής και ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ για την αγροτική καταγωγή μου και για τη μητέρα μου που την έχασα παιδί, για την προσπάθεια μου στη ζωή, τη δική μου και της αδελφής μου της δίδυμης, Χριστίνας Μάνδρου. Οι άνθρωποι στο χωριό μου έβαζαν τα καλά τους για να πάνε στην Εκκλησία, για να βγουν την Κυριακή στην πλατεία και για να πάνε το απόγευμα στο καφενείο, για να σταθούν στο ύψος της περίστασης κάθε φορά που η ζωή τους χτυπούσε την πόρτα για καλό ή κακό.

Πάντα με συγκινούσε και θα με συγκινεί αυτό, πώς οι άνθρωποι βρίσκουν τον τρόπο να σου επιβάλουν το σεβασμό και να αντλήσουν και οι ίδιοι δύναμη σε δύσκολες στιγμές, δίνοντας προσοχή στην εμφάνισή τους. Είμαι βέβαιη, ότι το ίδιο κάνουν στο Πέραμα, στο Κερατσίνι και παντού, όπου υπάρχουν άνθρωποι του μόχθου και της προσπάθειας αγωνίζονται για τη ζωή τους και για τα όνειρά τους, για τους οποίους δεν χρειάζεται να πω ότι τους τιμώ και τους σέβομαι. Αλλωςτε τον ξέρω τον αγώνα της ζωής γιατί ξεκίνησα από το μηδέν. Λυπάμαι που χρειάζεται να τα εξηγήσω όλα αυτά, τα αυτονόητα, αλλά φαίνεται ότι στη δημοσιογραφία, αν γεννηθείς στη Βλαχοκερασιά, και δεν είσαι από "τζάκι" κι αν μετά από 40 χρόνια σκληρής δουλειάς κατοικείς στην Αθήνα και δουλεύεις στον Σκάι, γεννάς υποψίες! Και κάτι ακόμα. Εχω εργαστεί στα σημαντικότερα έντυπα "Ριζοσπάστη", "Βήμα" και χρόνια τώρα στην "Καθημερινή", σε δεκάδες ραδιόφωνα και στην ΤV, Αυτά προς απάντηση σε εκείνους που θέλουν να ακούσουν και σέβονται το διάλογο. Και τώρα πάμε. Η δίκη για τη ΧΑ είναι σε εξέλιξη."

 

Ειδήσεις: 

26 Σχόλια

«ο ηλίθιος επιμένει. ο πονηρός δικαιολογείται. ο έξυπνος παραδέχεται το λάθος του» , εσύ σε ποια κατηγορία ανήκεις;;;;;;;

Το να δουλευεις για καποιο αφεντικο δεν ειναι κακο. Μπορεις ομως να το κανεις χωρις να ξευτιλιστεις.Εκει ειναι διαφορα. Στο συγκεκριμενο σταματα απλα να το αναπαραγεις. Ηταν μια χοντρη μα...και που οσο συνεχιζεις δειχνει οτι το εκανες για να εχουμε να λεμε και να μην εστιασουμε οτι οι φασιστες του Χρυσοχοιδη επιτεθηκαν στον λαο.

Δεν είναι ντροπή να έχεις αγροτική καταγωγή, ντροπή είναι να κουβαλάς νερό στο πιο βρώμικο ΜΜΕ της χώρας. Δεν γέννησες υποψίες, αηδία προκάλεσες. Και αν μπερδεύεις το Πέραμα με το Κερατσίνι, σκέφτομαι ότι ούτε καν ξέρεις πού πέφτουν. Τουλάχιστον η Κοκκινιά ξέρεις πού πέφτει;

Για μια που ειναι απο τη βλαχοκερασια μπορω να πω οτι εχει πολυ καλο χτένισμα... δεν της το ειχαμε...

Observer ή αλλιώς γιουσουφάκι και του Αλαφουζου, κάνε μεροκάματο πιο δυναμικά. Έχεις μείνει πισω. Θα σου κόψουν τις υπερωρίες.

observer, ο λαός είναι ένας και δεν έχει πρόσωπο άρα οι απαντήσεις από το λαό έτσι είναι! ΑΝΩΝΥΜΕΣ, Σεβασμός στο λαό λοιπόν στον οποίο τελικά και η εν λόγω κυρία, απευθύνεται....

16:02 Ώπα ρε συ...cohonάτε. Μάζεψέ τα μην τα πατήσεις και πέσεις, μάγκα επί πληρωμή

Ελάτε μωρέ, είχε καιρό να φανεί ο ψυχωτικός του πληκτρολογίου καθώς και επίτιμος της συμμορίας των πέντε και είπε τα δικά του. Γράφουν όλοι, να μη γράψει κι αυτός;

Λαλάκη, μην ακούσω τον Κούλη να προφέρει τη λέξη "λαός", θα στο τρίβω στη μούρη για καιρό. Τους πολίτες που τους είδες; Εσύ είσαι πολίτης; Θέλει αξιοπρέπεια για να είσαι πολίτης.

Υπάρχει λαός, είναι το σύνολο των πολιτών. Οι απαντήσεις του λαού είναι ανώνυμες, οι απαντήσεις των πολιτών είναι επώνυμες όμως. Τα σχόλια που γίνονται εδω μέσα γίνονται από πολίτες, όχι από το λαό, που είναι κομμάτι του λαού αλλά δεν μιλάνε εξ ονόματος του λαού. Μην χρησιμοποιείτε βαρυσήμαντες έννοιες έτσι για πλάκα. Σχολιάζετε σαν πολίτες και όχι σαν λαός ή εξ ονόματός του.

Θα μας πεις Δημήτρη και Παύλο (αφου κατα βάθος συμφωνείτε και καυχιέστε ότι σχολιάζετε επώνυμα) όταν ψηφίζουμε γράφουμε και το όνομά μας;

Άσχετα εάν η έννοια του λαού γίνεται αντικείμενο εκμετάλευσης ένθεν κι ένθεν, εκείθεν και εντεύθεν....

@22:28 - Στον υπόνομο που βρίσκεσαι, δεν υπάρχει αξιοπρέπεια.

Το σύνολο των πολιτών είναι η κοινωνία που απαρτίζουν. Η λέξη λαός είναι μια αριστερή προσέγγιση των πολιτών για να τους απαλλάσσει από ευθύνες και να μπορεί ελεύθερα να λαϊκίσει χαϊδεύοντάς τους. Έστω με την αριστερή προσέγγιση, λαός ως μονάδα δεν υπάρχει. Αναφέρεται πάντα σε πλήθος. Ένα άτομο δεν είναι λαός. Επομένως αυτά περί ανώνυμου σχόλιου από τον λαό, δεν μπορούν να σταθούν, προφανώς. Εδώ μέσα γράφουν πολίτες, είτε ανώνυμα, είτε επώνυμα.

Λαός δεν υπάρχει σύμφωνα με το Λαλάκη, μόνο πολίτες. Κοινωνία υπάρχει; Ακριβώς εδώ έγκειται η ιδεοληψία του νεοφιλελευθερισμού: καμία κοινωνική συνοχή, καθένας για την πάρτη του, το πολύ-πολύ η οικογένειά του. Για να μην υπάρχουν εμπόδια στη δράση του ατόμου κατά του κοινωνικού συνόλου (το συμφέρον του ατόμου αντιτίθεται στο συμφέρον του κοινωνικού συνόλου).

Οι άνθρωποι με αξιοπρέπεια ζητάνε μια συγνώμη. Δεν βγαίνουν από πάνω κιόλας.. Δεν σας τα μάθανε αυτά στην Βλαχοκερασία ε?

@09:09 - Φυσικά και υπάρχει κοινωνία. Η κοινωνία των πολιτών. Λαός σαν πρόβατα, όπως το εννοεί η αριστερά, παλεύει συνεχώς για να το πετύχει. Σε κάποιες περιπτώσεις το κατάφερε και καταστράφηκαν ολόκληρες γενιές. Ο λαός είναι μάζα, αφαιρεί την προσωπικότητα από το άτομο, τα δικαιώματα του, τα πάντα. Η μάζα στην υπηρεσία του συστήματος. Ο πολίτης ακόμα από την αρχαία Αθήνα, είναι το βασικό κύτταρο του συστήματος και της δημοκρατίας. Έχει υποχρεώσεις, δικαιώματα και είναι ελεύθερος. Αυτό οδηγεί στο ακριβώς αντίθετο από το "ο καθένας για την πάρτι του". Στους ελεύθερους πολίτες.

Άσε στην άκρη την αρχαία Αθήνα. Ο Αθηναίος πολίτης υπάρχει ως σύνολο, όχι ως μονάδα που κοιτάζει το προσωπικό του συμφέρον. Ξέρεις τι εννοούσαν με τη λέξη "ιδιώτης". Στο νεοφιλελευθερισμό κυριαρχούν οι ιδιώτες, όχι η κοινωνία. Άσε και τη δημοκρατία στην ησυχία της. Η δημοκρατία απαιτεί υπεύθυνους πολίτες. Κάθε μέρα, σε κάθε ατομική δραστηριότητα ο πολίτης αποφασίζει προς το κοινό συμφέρον. Αν κάποια ενέργειά του βλάπτει το κοινό καλό, απλά δεν την πραγματοποιεί. Αυτό σημαίνει δημοκρατία και υπεύθυνος πολίτης. Υπευθυνότητα απέναντι στο σύνολο.

Παύλο ξέρεις, Ο Κολοκοτρώνης στην άλωση της Τρομπλιτσάς, όταν μπήκε μέσα την "έδωσε" στο Λαό... (Ο ίδιος λέει ότι προστατεψε τους αρβανίτες) . Στην πτώση της Χούντας των συνταγναταρχών το σύνθημα ήταν "δώστε τη χούντα στο Λαό"... Στα μπαλκόνια ο Κούλης (και οι άλλοι) έλεγε "ο λαός αποφασίζει".. . Τώρα γιατί εσύ λες ότι αυτά είναι αριστερές ιδεοληψίες ...μόνο εσύ το ξέρεις!

Και στο Σύνταγμα που γράφει ότι οι εξουσίες πηγάζουν από το λαό και υπάρχουν υπέρ αυτού; Οι αποφάσεις των δικαστηρίων που λαμβάνονται στο όνομα του Ελληνικού λαού;

Κατά τα άλλα, το σχόλιο του πρώτου πρώτου σχολιαστή θα μπορούσε να ήταν και το μοναδικό σε αυτό το θέμα.

Για δε τις γενιές που καταστράφηκαν από αριστερά ή δεξιά, θα τα πούμε σε άλλο άρθρο, πιο κατάλληλο. Να μπορέσουμε να δούμε τι έχουν "προσφέρει" αριστεροί και δεξιοί σε αυτόν τον τόπο...

Έχει και παράπονο η κυρία δημοσιογράφος; Πολίτης Α' κατηγορίας είναι. Στέλεχος της 4ης εξουσίας είναι. Έτσι τα λέει για ξεκάρφωμα στα μάτια του κόσμου. Παιδί του λαού είμαι και εγώ, άτιμη κοινωνία κλπ. Έτσι για να θυμηθεί τα κνίτικα χρόνια που πάνε, έφυγαν δεν ξαναγυρνάνε. Το φτίαξα το στιχάκι...

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.