Δελφάκης για ανεμογεννήτριες: Να ενεργοποιηθούν οι τοπικές κοινωνίες χωρίς την τακτική του «όχι» σε όλα

Δελφάκης για ανεμογεννήτριες: Να ενεργοποιηθούν οι τοπικές κοινωνίες χωρίς την τακτική του «όχι» σε όλα

Ιανουάριος 26, 2021 - 11:42
60 σχόλια

Με αφορμή το ζήτημα που ανέκυψε στην τοπική μας κοινωνία. 

1. Οποιαδήποτε μορφή παραγωγής  ενέργειας έχει επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον. Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί τρόπος παραγωγής πεντακάθαρης ενέργειας. Η Ελληνική Μυθολογία το έχει απαντήσει κι αυτό. Ο Προμηθέας βλέποντας τους ανθρώπους σε ημιάγρια κατάσταση – λιμού, θέλησε να τους χαρίσει τη φωτιά και μέσω αυτής και άλλες τέχνες και τον τιμώρησαν οι Θεοί. Μα ακριβώς, ενέργεια είναι η φωτιά. Και είχε, μαζί με τα τόσα και τόσα ευνοϊκά αποτελέσματα για την ανθρωπότητα, και τεράστιες καταστροφές, καίγοντας απέραντες εκτάσεις στο πέρασμα των αιώνων. Ωστόσο, ακόμα τουλάχιστον, δεν διανοήθηκε ο άνθρωπος να την καταργήσει!!. Επομένως όταν κάποιος προβάλλει δυσμενείς επιπτώσεις, μιλάει για το αυτονόητο, δεν ανακαλύπτει την Αμερική. Φόβο ενσπείρει και καμία προοπτική.

2. Σχετικώς με το κλίμα στη γη και πώς μπορεί να ενεργήσει η ανθρωπότητα ώστε να αποφευχθεί η μη περαιτέρω χειροτέρευσή του ή έστω να καθυστερήσει σημαντικά αυτή, μπορεί να υπάρχουν διάφορες θεωρίες, εγώ δέχομαι αυτό που δέχεται η πλειοψηφία των ειδικών. Πρέπει άμεσα η ανθρωπότητα να στραφεί στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).  Η προοδευτική ανθρωπότητα χαιρέτισε την απόφαση του νεοκλεγέντος Προέδρου, να επιστρέψουν οι ΗΠΑ στη διεθνή διάσκεψη του ΟΗΕ για την κλιματική  αλλαγή (που είχαν αποχωρήσει επί ΤΡΑΜΠ).  

3. Η ενέργεια που παράγεται από τον ήλιο και τον αέρα, κυρίως, αλλά και από άλλες ανανεώσιμες πηγές, ασφαλώς και δεν είναι πεντακάθαρη, είναι όμως η πλέον καθαρή από οποιαδήποτε άλλη. Συνεπώς, πρέπει και στην Ελλάδα να πετύχουμε τα επόμενα χρόνια την, σε μεγάλο ποσοστό, παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, όπως εξάλλου δεσμεύεται η χώρα από διεθνείς συμβάσεις.  

4. Η χώρα εισάγει πάνω από 60% της απαιτούμενης για τις ανάγκες της, ενέργειας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την εξάρτησή της.

5. Εδώ και χρόνια, για λόγους που δεν είναι της παρούσας, υπάρχει στη χώρα η κακιά συνήθεια του ΟΧΙ σε όλα. ΄Ατομα, φορείς, πολιτικές δυνάμεις, καθώς και ο κάθε πικραμένος, εμφανίζονται μαχητικοί και με οργή, φωνάζοντας να μην αλλάξει τίποτα. Μάλιστα θεωρούν εαυτούς και τις απόψεις τους πλειοψηφικές, επειδή όσοι συμφωνούν με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις δεν φωνάζουν κατά τον ίδιο τρόπο. Βγαίνουν, λοιπόν,  φωνάζουν, εμφανίζονται ως μαχητές. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αναφέρω τι περάσαμε σαν δημοτική αρχ, από πολλές συμπαθείς τάξεις, όταν τα έτη 2017-2010 αποφασίζαμε την τροποποίηση του σχεδίου πόλης για την πεζοδρόμηση του κέντρου της Τρίπολης. Σήμερα στη συντριπτική πλειοψηφία, αρέσει!  

6. Η χώρα δεν είναι κατακερματισμένη σε Δήμους, Νομούς, Περιφέρειες και Καπετανάτα. Λύθηκαν κι αυτά αργά και βασανιστικά μετά την Ελληνική Επανάσταση με τη δημιουργία ενιαίου Κράτους και όχι γεωγραφικών Τσιφλικιών. Ώστε φωνές, όχι στην Αρκαδία, όχι στη Λακωνία, όχι στη Μαγνησία κλπ, αλλά οπουδήποτε αλλού, είναι αστείες, εκτός των άλλων. Κατά τον ίδιο τρόπο αστεία είναι και επιχειρήματα ότι εδώ ή κάπου αλλού υπάρχει ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, υπάρχει η αρχαία ιστορία, υπάρχουν αρχαία ιερά  κλπ. Ευτυχώς τούτη η χώρα γεμάτη είναι και από φυσικό κάλλος και από εκπληκτική Ιστορία. Παντού.   Τέτοιες αντιλήψεις (μακριά από τον κ@λο μας και όπου νάναι) αν τέλει οδηγούν στην ακύρωση κάθε εγκατάστασης ΑΠΕ οπουδήποτε, κι ας ορκίζονται οι αρνητές πως είναι υπέρ των ΑΠΕ. Εκτός κι αν κάποιοι θεωρούν εαυτούς πιο πονηρούς, θα πετύχουν να πάνε αλλού, λες και οι άλλοι είναι βλάκες.  Θα αντιδράσουν κι αυτοί ομοίως. Κι όταν αρχίζει αυτό το γαϊτανάκι, δεν σταματά. Γιατί όχι στα νησιά; Γιατί όχι στα βουνά; Γιατί όχι στους κάμπους; Ε δεν μένει και τίποτα άλλο, βουνά νησιά και μικρούς κάμπους έχει η πατρίδα μας. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι τοπικές κοινωνίες, ασφαλώς και πρέπει να ενεργοποιηθούν. Όχι όμως με την τακτική του ΟΧΙ σε όλα. Αλλά ορθολογικά και τεκμηριωμένα, σύμφωνα και με τα επιστημονικά δεδομένα, λόγου χάριν: 1) Μακριά από οικισμούς. 2) Μακριά από τα μονοπάτια του πεζοπορικού - ήπιου εναλλακτικού τουρισμού. 3) Όχι ασφαλώς μέσα στο δάσος 4) Όχι στους διαδρόμους των μεταναστευτικών πουλιών. 5) Τα ανταποδοτικά οφέλη των τοπικών κοινωνιών (θα πρέπει να σκεφτεί κανείς σοβαρά το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό που εισπράττει ο Δήμος Τρίπολης από τις ανεμογεννήτριες που είχαν εγκατασταθεί, κυρίως, στους πρώην Δήμους Σκυρίτιδας και Βαλτετσίου. Ισως ο Δήμος Γορτυνίας δεν το χρειάζεται!!). Κλπ. 

Σχετικά με το αισθητικό αποτέλεσμα ότι θα είναι ορατές οι ανεμογεννήτριες, ξέρω κι εγώ! Και τα φωτοβολταϊκά πάρκα ορατά είναι, και τα εργοστάσια βιομάζας ορατά είναι και ίσως δεν έχουν δει, όσοι το επικαλούνται, τον κρανίου τόπο στα Ορυχεία της Μεγαλόπολης και της Κοζάνης – Πτολεμαϊδας. Τα δεκάδες χωριά που απαλλοτριώθηκαν και την αίσθηση των κατοίκων τους όταν άφηναν την προγονική τους γη και έπαιρναν μαζί τους τα οστά των προγόνων τους, τις εικόνες των εκκλησιών τους. Δεν έχουν δει τις εγκαταστάσεις και τους τόπους εξαγωγής πετρελαίου κλπ.  Εξάλλου υπάρχουν και αυτοί που δεν τους ενοχλούν αισθητικά. Τις βλέπουν να περιστρέφονται με τον αέρα και αισθάνονται εσωτερική ικανοποίηση που παράγεται ενέργεια ανανεώσιμη, χωρίς να σκάβουμε τα έγκατα της γης, για πετρέλαιο, λιθάνθρακα, αέριο και να βγάζουμε τα σωθικά της, που μένουν πλέον κενά στο διηνεκές.

Ψυχραιμία. Δεν μπορεί σε ολόκληρη τη χώρα, ευτυχώς έχει μεγάλη έκταση, να μην υπάρχουν οι τόποι εκείνοι όπου η εγκατάσταση των ΑΠΕ θα είναι και αποδοτική και θα βλάπτει κατά το δυνατόν λιγότερο, βλέποντας τη χώρα στην ολότητά της, με τις προτεραιότητες που πρέπει να έχει ο κάθε τόπος και όχι ποιος θα «ρίξει» τον άλλον.    

Είναι όλα καλά; ΟΧΙ. Η Ελλάδα έχει, ευτυχώς, ένα από τα αυστηρότερα πλαίσια περιβαλλοντικών όρων. Αυτοί πράγματι σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται. Αυτό πρέπει να απαιτήσει από τις δημόσιες υπηρεσίες και να ελέγχει η τοπική κοινωνία. Να εφαρμόζονται κατά  γράμμα οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και κυρίως όσον αφορά τις εγκαταστάσεις ΑΠΕ το πρόβλημα είναι κυρίως τα συνωδά έργα. Π.χ., να ανοίξει ο απαραίτητος δρόμος για το έργο, αλλά να μην μείνουν τα μπάζα και υλικά διάσπαρτα, αλλά να γίνει αυτό που επιβάλλει η περιβαλλοντική μελέτη.   Είδατε κανέναν από τους αρνητές να το προβάλει αυτό; Εμ αυτό είναι το πιο κρίσιμο και όχι αν το Μαίναλο ή το Λύκαιο έχουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος. Και ο Πάρνωνας έχει, και ο Ταϋγετος έχει και ο Χελμός έχει κλπ.

ΥΓ. Το θέμα θυμίζει το ζήτημα των φυλακών που ήταν να γίνουν. Πάνε κοντά 25 χρόνια. Είχε προτείνει τότε ένας Πρόεδρος κοινότητας να γίνουν μεταξύ Συλίμνας και Βαλτετσίου. Αναπτύχθηκε κίνημα εναντίον, ότι θα γίνονταν στο Μαίναλο που έχει προοπτική ήπιας τουριστικής ανάπτυξης (που παραπέμπει στο πανέμορφο δάσος του, δεν ήταν έτσι) και θα γέμιζε η περιοχή από ναρκέμπορους!!! (Φόβος). Το κίνημα, «πέτυχε»!!!. Οι φυλακές δεν έγιναν. Μετά λίγα χρόνια η τοπική κοινωνία κατάλαβε το λάθος της.

Νίκος Δελφάκης, Ιανουάριος 2021

Ειδήσεις: 

60 Σχόλια

Ενα μοναστήρι στα Καλάβρυτα έχει σταματήσει εδώ και μήνες τη νέα γραμμή μεταφοράς ρεύματος λόγω οπτικής οχλήσεως εκ των πυλώνων, την οποία δέχθηκε η προσωρινή διαταγή!

ΟΧΙ στις ανεμογεννήτριες στο ΜΑΙΝΑΛΟΝ, ΟΧΙ στην ήπια μορφή παραγωγής ενέργειας, ΟΧΙ στην απολιγνιτοποίηση της Μεγαλόπολης, ΟΧΙ στα φουγάρα στη Μεγαλόπολη, ΟΧΙ στην μετεγκατάσταση των οικισμών της ευρύτερης περιοχής Μεγαλόπολης, ΟΧΙ στην ανεργεία λόγω της απολιγνιτοποίησης, ΟΧΙ στην εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων (θα το ακούσουμε όπου να ναι, περιμένετε), ΟΧΙ, ΟΧΙ, ΟΧΙ . Το ΟΧΙ για να είναι σοβαρό πρέπει να συνοδεύεται και από μια σοβαρή εμπεριστατωμένη και υλοποιήσιμη αντιπρόταση. Οι αφορισμοί δεκαετιών έφτασαν την Ελλάδα στο δια ταύτα του σήμερα.

το Περιφερειακό ψήφισε ΟΧΙ για προφανής λόγους, να είναι αρεστοί κύριοι και κυρίες στον πληθυσμό της Γορτυνίας. Αλήθεια κατά μόνας στις έξω του συμβουλίου συζητήσεις τους τι άποψη εκφράζουν? γιατί εγώ άλλα ακούω, άλλα λένε. Ο γερασμένος πληθυσμός της Γορτυνίας, του τόπου που πρώτα από όλους στην Αρκαδία χρειάζεται γερές ενέσεις για να αναπτυχθεί και να βιοπορήσει, έχει ανάγκη ενημέρωσης. Δεν έχει ανάγκη να του χτυπάνε την πλάτη οι Μαυρογυαλούροι για 5-10 ψηφαλάκια. Η Γορτυνία δεν μπορεί να επιτρέψει ανεμογγενήτριες σε πολλά σημεία της αλλά έχει και σημεία πολλά που προσφέρονται για αυτό.

Η χώρα μας εκτός από βουνά έχει και θάλασσες! Στην Β. Ευρώπη τα μεγάλα αιολικά είναι στη θάλασσα. Η εγκατάσταση στη θάλασσα εχει λιγότερα κέρδη στους επενδυτές. Στην Ελλάδα δεν έχουμε μεχρι στιγμής καθόλου θαλλάσσια αιολικά, θα γεμισουν τα βουνά (υπερκέρδη) και με... βλέπουμε. Εν τω μεταξύ γιαυτο αυτός ο συνωστισμός για τις αδειες αιολικών στα βουνά.

@ 18:54 εδώ μιλάμε για τη Γορτυνία αλλά τα βρήκατε μπαστούνια και πετάτε τη μπάλα στη θάλασσα

Μπράβο κύριε Δελφάκη. Για άλλη μια φορά εύστοχος. Τώρα γράφουν για θάλασσες και ειρωνεύεται ένας σχολιαστής ότι "δεν συμφέρει τους επενδυτές". Προφανώς και δεν τους συμφέρει. Και που είναι το κακό σε αυτό; Τίποτα δεν γίνεται αν δεν είναι συμφέρον. Η ειρωνεία είναι στους "επενδυτές"; Είναι μομφή να είσαι επενδυτής; Αυτοί οι κομπλεξισμοί που έχουν αποκτήσει και ιδεολογικό μανδύα έχουν καταντήσει την Ελλάδα μας στα οικονομικά χάλια που έχουμε. Εσύ αγαπητέ "18:55" δουλεύεις για χόμπι; Δεν το κάνεις για το οικονομικό σου συμφέρον; Αν είχες λεφτά να επενδύσεις θα έφτιαχνες εσύ ανεμογεννήτριες.

Ναι τα βρηκαν σκουρα γιατι εχεις φοβερα επιχειρηματα."ΟΧΙ σε ολα".Η Ελλαδα εφτασε εδω επι καπιταλισμου.Ο κοσμος εφτασε εδω με τον καπιταλισμο στο τιμονι.Οσο για τα ΟΧΙ ηταν μονο για καλο.Ζητουσαν προστασια της υγειας,της αξιοπρεπειας και της ποιοτητας ζωης τους.Δεν τα κερδη μονο ειναι και η ζωη.Η ζωη πανω απο τα κερδη των διαφορων οικολογων της κονομας.

01:37 @ Οι επενδύσεις καλοδεχούμενες , ως πολίτης θέλω να ξέρω τους κανόνες, (υπάρχουν;) Ποιο το μέγιστο ύψος για εγκατάσταση σε βουνό στην Ελλάδα; Ποια η μέγιστη εγκατεστημένη ισχύς; (πχ για το Μαίναλο). Ποιες είναι οι ενεργειακές ανάγκες της κάθε περιοχής, έτσι ώστε οι πολίτες να ξέρουν και να πουν τη γνώμη τους, χωρίς εσύ, να τους λες ψεκασμένους; Επενδύσεις αλλά με ΚΑΝΟΝΕΣ... Στο Ελληνικό "επέβαλαν" ουρανοξύστες για να επενδύσουν.... είναι προς την σωστή κατεύθυνση;

Φίλε 03:30, αν θέλεις να μιλήσουμε για καπιταλισμό, σοσιαλισμό κλπ ας το κάνουμε με αφορμή κάποιο άλλο άρθρο εδώ απλά ΔΕΝ κολλάει. Τώρα, να βάζουμε τη ζωή πάνω από όλα ναι αλλά όχι μα εφορισμούς, με γενικεύσεις, με αποφάσεις τάχα μου δήθεν για την οικολογία κλπ, ενώ ο πραγματικός στόχος είναι η διατήρηση της κατά τα λοιπά ατυχούς υπαρξής μας. Η ζωή θέλει αγώνα με προτάσεις, με έργα, με διάλογο, με βλέμμα στο μέλλον, με καθαρό μυαλό. Δυστυχώς, βέβαια, η διατήρηση της αξιοπρεπούς σε όλα τα επίπεδα ζωής, σήμερα εν έτη 2021 απαιτεί και την κονόμα. Αν τώρα σε χαλάει που δεν πάει στην τσέπη σου ...

Παβλοφικές αντιδράσεις (εκ του Παβλόφ, όχι του Παύλου, ας ανατρέξουν οι αγράμματοι) στους εθισμένους στο ΟΧΙ. Το ζαβό το 15 που ήξερε σε ποιούς απαυθύνεται δεν έβαλε τυχαία στο ψηφοδέλτιο πρώτα το ΟΧΙ και μετά το ΝΑΙ.

Ο Δελφακης ειναι ο Ψαριανος της Αρκαδιας και συνεχιζει την παραδοση της ΔΗΜΑΡ,ΣΥΡΙΖΑ κτλ. Η μονη διαφορα ειναι το γιλεκο για τα φυσεκλικια που ο Ψαριανος φορουσε γιατι ηταν απο οικογενεια ανταρτων.Οσο για εσενα Φιλε(λε) που απαντας στο 3:30.Η λογικη του να τα δωσουμε ολα στους οικολογους της κονομας δεν ειναι η λογικη λυση.Ομως τα πιο οργανωμενα κρατη ( πχ Γερμανια) που τα εχετε και ως προτυπο σας δειχνουν ακομα και σε αυτο το συστημα οτι καποια πραγματα δεν μπαινουν στην ζυγαρια εα θες να ειναι κρατος και οχι προτεκτορατο.

Άσε τα ζαβά και τα Παυλικά Συντρ προβο και πες μας την άποψή σου (αν έχεις ), για να δούμε και τι πρεσβεύεις.... από κριτική εκ του ασφαλούς έχουμε μπουχτίσει. Για απάντησε: 1, Πρέπει να ξέρουμε το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των μηχανούν που θα εγκατασταθούν; 2. Πρέπει να ξέρουμε πόσο είναι το ανώτερο όριο της ισχύος που θα εγκατασταθεί στην περιοχή; 3. Πρεπει να ξέρουμε ποιες είναι οι ενεργειακές ανάγκες της περιοχής και γίνει συσχετισμός με τις νέες εγκαταστασεις; κα.

Οι ενεργειακές ανάγκες της περιοχής της Μεγαλόπολης σας απασχόλησαν ποτέ και από πότε μπαίνουν σύνορα στην όποια παραγωγή κάθε τόπου;

22:37 Για να μη συμβεί και στις άλλες περιοχές ότι και στη Μεγαλόπολη, θα πρέπει να μπουν κάποια όρια. Όταν δεν υπάρχουν όρια κανόνες δεσμεύσεις τότε υπάρχει υπερεκμετάλευση και αισχροκέρδεια! Για παράδειγμα δεν υπάρχει καμία δέσμευση στις εταιρείες για την καταπόνηση των επαρχιακών δρόμων που "σπάνε" από τα μεγάλα φορτία που περνάνε για τις ανεμογεννήτριες. Μετά από ένα δυο χρόνια, που φαίνονται οι πληγές στους δρόμους, τα έξοδα αποκατάστασης τα πληρώνει το κράτος!

@01:12 - Είναι μεγαλύτερα τα φορτία για τις ανεμογγενήτριες, από αυτά μιας νταλίκας που πάει σίδερα για να χτιστεί ένα σπίτι στο χωριό; Ή στο χωριό χτίζουν ακόμα με λάσπη και πέτρα; Να μπουν όρια αλλά με τέτοια επιχειρήματα χάνεις και όποια δίκιο μπορεί να έχεις. Σε ένα βουνό έχει μεγάλη σημασία αν το ύψος της ανεμογεννήτριας είναι 50 ή 100 μέτρα; Το εργοστάσιο της Μεγαλόπολης έδινε το ρεύμα μόνο στην Αρκαδία ή σε όλη την Ελλάδα; Αυτό με την τοπική κατανάλωση δεν έχει καμία βάση. Όριο για το σύνολο των ανεμογεννητριών στον ορεινό όγκου του Μαινάλου, ναι. Και σε επιλεγμένες τοποθεσίες.

Παύλο αν δεν ξέρεις κάτι καλό είναι να ενημερώνεσαι αντί να σχολιάζεις. Αν δεν καταλαβαίνεις επίσης να ζητάς διευκρινήσεις. Μην τα βλέπεις όλα ωραία επειδή γίνονται επί Κούλη. Ακου λοιπόν: Στα προηγμένα κράτη (Β Ευρώπη), που όλοι θεωρούμε καλύτερα οργανωμένα τουλάχιστον, μηχανές με ύψος σαν αυτές του Αχλαδοκάμπου και των Δολιανών ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να τοποθετηθούν στη στεριά αλλά ΜΟΝΟ στη θάλασσα. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν περιορισμοί και έτσι είναι ένας παράδεισος για να αισχροκερδίσουν οι διάφοροι «επενδυτές». Για τις ζημιές στους δρόμους: Δες το επόμενο...

Για τις ζημιές στους δρόμους: Μια βάση για τέτοιες μηχανές χρειάζεται από 2500 τόνους μπετόν και άνω (μια πολυκατοικία δεν θέλει τόσο). Άρα, το βιαστικό σου επιχείρημα, για «σύγχρονες κατασκευές» στα χωριά είναι για γέλια τουλάχιστον. Ούτε σε 100 χρόνια δεν θα μεταφερθούν αυτά τα φορτία για τις ανάγκες των κατοίκων. Η επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο είναι τεράστια (ζημιές που θα πληρώσουμε ως πολίτες ενώ τις έκαναν επενδυτές χωρίς έλεγχο από το κράτος) και τα «ανταποδοτικά οφέλη» ψίχουλα μπροστά στις ζημιές.

Αυτό για τις ενεργειακές ανάγκες της περιοχής: Η Μεγαλόπολη, πριν από 60 χρόνια , επιβαρύνθηκε περιβαλλοντικά δυσανάλογα άρα δεν είναι επιχείρημα για να συνεχιστεί η ίδια λογική. Κάθε περιοχή, πρέπει να ξέρουμε τι καταναλώνει και τι παράγει, έτσι ώστε να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης με άλλες περιοχές, που ενδεχομένως «λουφάρουν» ενεργειακά και πετούν το μπαλάκι στους αδαείς.

@23:10 - 2.500 τόνοι μπετόν. Να προσθέσω και 250 τόνους σίδερα; Να τα κάνω όλα μαζί 3.000 τόνους; 120 επικαθήμενα φορτηγά με 25 τόνους φορτίο την φορά. Στον δρόμο Κάψια-Λεβίδι-Βυτίνα πόσα τέτοια φορτηγά περνάνε κάθε χρόνο πιστεύεις; 10-20-100-200; Να σου πω εγώ. Τουλάχιστον 200 τον χρόνο. Ότι δομικό υλικό πουλιέται στην περιοχή με τι νομίζεις ότι το μεταφέρουν; Κεραμίδια, σίδερα, μπετά, αλουμίνια, ξύλα, ότι μπορείς να φανταστείς. Με ελικόπτερα τα πάνε; Αυτοί δεν προκαλούν φθορά στο δίκτυο; Σε αυτή την περίπτωση όμως πάνε σε μάντρες που δεν μπορείς να ειρωνευτείς ως "επενδυτές".

@23:04 - Πολλές περικοκλάδες γράφεις αλλά ουσία μηδέν. Δώσε μου ένα σύνδεσμο που να επιβεβαιώνει τα λεγόμενά σου και ευχαρίστως να συμφωνήσω μετά. Ένα αντίστοιχο παράδειγμα θέλω με χώρα που έχει το ανάγλυφο της Ελλάδας στην βόρεια Ευρώπη και να λέει ότι δεν βάζουν τις μεγάλες ανεμογεννήτριες αλλά τις μικρές, για τον τάδε και τάδε και τάδε λόγο. Αυτό για την αισχροκέρδεια είναι ανέκδοτο, άστο. Αν θέλεις να δεις αισχροκέρδεια πήγαινε σε μια δημόσιο υπηρεσία και διάλεξε έναν αργόμισθο.

Παύλο, Ψάξε και θα μάθεις... Οι υπολογισμοί που κάνεις είναι για μία μηχανή. Οι δρόμοι από χωριό σε χωριό θα "γκρεμιστούν", όχι οι εθνικοί! Θυμίσου ότι στις Ρίζες Τεγέας μετά το πέρασμα των "θηριων" για Δολιανά (ανεμογενήτριες φταγμένες με προδιαγραφές για εγκατάσταση σε θαλάσσια πάρκα) έγινε η αποκατάσταση του οδοστρώματος με τα γνωστά αποτελέσματα. Το λογαριασμό το κράτος, τα κέρδη οι "επενδυτές" φίλοι σου! Αν θες πληροφορίες, τις γράφουν στα φτερά τους οι μηχανές και φαίνονται από χιλιόμετρα, γκουγκλάρισε να μάθεις...

Παύλο, ο Κούλης χρωστα 1,5 εκ μύρια (θαλασσοδάνεια), δεν θα προσέξει καμόα τοπική κοινωνία αλλά μόνο τα μεγάλα συμφέροντα! Αφού σου φαίνονται περικοκλάδες ότι δεν ξέρεις, άκου: Στα τουριστικά θέρετρα της χώρας μας, πριν μπούν κανόνες για τα κτίρια, οι κολλητοί και διαπλεκόμενοι, έφτιαξαν κάτι πολυόροφα εκτρώματα που σήμερα κουρνιάζουν περιστέρια αλλά στέκουν αγέρωχα στα καλύτερα σημεία των περιοχών αυτών. Αργότερα μπαν/γενητριήκαν κανόνες για κτίρια ενταγμένα στο περιβάλον στην ντόπια αρχιτεκτονική κλπ και ομορφαίνουν οι περιοχές πάλι αλλά τα εκτρώματα εκει, μας θυμίζουν την αναρχία...

A ρε Παύλο, είχα καιρό να σε διαβάσω, γίνεσαι όλο και καλύτερος σαν το κόκκινο κρασί. "Αν είχες λεφτά να επενδύσεις θα έφτιαχνες εσύ ανεμογεννήτριες." Τι να σου πω, έσπασες κάθε ρεκόρ!

03:21 Φίλε για παπατρέχας μου φαίνεσαι... Διάβασε καλά πρώτα και μετά απάντησε. Μαθηματικά παρακολουθούσες η ...κοπάνα; Έχεις μπλέξει τα μπούτια σου φίλε κανε λογαρισμούς σωστά. Αλλά από ότι φαινεται είσαι με τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες - αρπακτικά και για αυτό πουλάς τρέλα! Κάποτε είχες πει (στο portal) ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να δολευουν με την ώρα και το λεπτο ακόμη το λες και δεν ντρέπεσαι; Δούλους θες η εργαζόμενους που να τους σέβεσαι; Αλήθεια τους μαστιγώνεις κιόλας;

@20:46 - Ο δρόμος Κάψια-Λεβίδι-Βυτίνα είναι εθνική οδός ή επαρχιακός; Ο δρόμος για το Άστρος είναι εθνική οδός ή επαρχιακός; Πήγαινε στις Ρίζες, κάτσε στην άκρη του δρόμου ένα 8ώρο και μέτρα πόσα φορτηγά θα περάσουν. Ο δρόμος που αναφέρεις ήταν διαλυμένος χρόνια. Δεν διαλύθηκε με τις ανεμογεννήτριες. Δεν απάντησες όμως. Τον δρόμο τον χαλάνε μόνο τα φορτηγά για τις ανεμογεννήτριες ή και τα φορτηγά που κουβαλάνε δομικά υλικά, νερά, προϊόντα σούπερ μάρκετ και περνάνε κάθε ημέρα δεκάδες; Υποστήριξες ότι οι μεγάλες ανεμογεννήτριες δεν κάνουν για την Ελλάδα. Κάποια μελέτη πάνω σε αυτό;

@23:49 - Μια χαρά διάβασα και μαθηματικά ξέρω τόσα που δεν έχεις ονειρευτεί. Εσύ ξέρεις πόσες νταλίκες χρησιμοποιούν το επαρχιακό οδικό δίκτυο κάθε ημέρα; Πως νομίζεις πάνε τα δομικά υλικά, τα αγροτικά προϊόντα και όλα τα υπόλοιπα προϊόντα, που διακινούνται σε όλο το φάσμα της λιανικής, στα σημεία πώλησης; Με ΙΧ; Χαμός γίνεται από φορτηγά σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας. Εθνικό και επαρχιακό. Κάποτε είχα πει και το ξαναλέω ότι ο εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα κρίνεται με την ημέρα, την ώρα και το δευτερόλεπτο. Και ισχύει. Αν δεν σου αρέσει, πρόβλημά σου. Μόνο τους μαστιγώνω; Ξύλο να δεις.

Έχει μεγάλη πλάκα το πόσο αδιανόητο φαίνεται στους αργόμισθους, ένας εργαζόμενος να κρίνεται συνεχώς για την εργασία του. Έχουν μάθει στο αιώνιο ξύσιμο χωρίς καμία συνέπεια και νομίζουν ότι είναι και φυσιολογικό. Να εργάζεσαι χωρίς να παράγεις και στο τέλος να πληρώνεσαι κανονικά. Που να πάει το μυαλό τους ότι οι εργαζόμενοι σε όλες τις βαθμίδες κρίνονται με το αποτέλεσμα της εργασίας τους. Αδιανόητο. Εγκεφαλικό πάει να τους έρθει όταν το διαβάζουν. "Ρε τι γράφει αυτός ο τρελός εδώ; Έχει γούστο να μου ζητήσουν καμία αξιολόγηση; Εμένα; Του παλιού; Ποιος θα τολμήσει να αξιολογήσει εμένα;".

02:09. Συνήθως οι αργόσχολοι που αναφέρεις βρίσκουν 1002 δικαιολογίες για να μην προχωρήσει η ανάπτυξη και η αλλαγή, γιατί είτε θα τους χαλάσει την δουλειά, είτε θα προχωρήσουν πιο γρήγορα οι ιδιωτικοποιήσεις. Πεθαίνουν τα πουλιά λέει ο ένας, θα χαλάσει το δάσος ο άλλος, θα χαλάσει η αισθητική των ιερών βουνών ένας τρίτος, θα μπουν τα τέρατα στο βουνό ένας τέταρτος... Από την στιγμή που ο μισθός μπαίνει βρέξει χιονίσει, δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο εκτός από τα χόμπι τους το απόγευμα...

Πιο πολύ πλάκα έχει άλλα να σε ρωτάνε και άλλα να απαντάς. Η κρίση λεπτό προς λεπτό είναι θεμιτή, αλλά μιλάμε για κρίση παραγόμενου έργου εργαζόμενου λεπτό προς λεπτό ή για πληρωμή εργαζόμενου με το λεπτό; Γιατί,καλώς ή κακώς, το ένα δεν συνδέεται με το άλλο ούτε στον ιδιωτικό ούτε στο δημόσιο τομέα. Στο εργασιακό δίκαιο τουλάχιστο. Όταν θα συνταχθεί νέο εργασιακό δίκαιο, ελπίζω να σας φωνάξουν.

Κοίταξε Παύλο που τα ξέρεις όλα! Κριτίριο για την επιβάρυνση του οδοστρώματος είναι αναμφίβολα το Βαρος και ο όγκος των οχημάτων, αν δεν πειθεσαι κοιταξε τις τιμές των Διοδίων ή ρώτησε στο υπ. συγκοινωνιών να μάθεις. Σε ένα δρόμο (πχ Αλωνίσταινα Βυτίνα) που δεν έχει κατασκευαστεί για μεγάλα φορτία και οι τοπικοί πρόεδροι φιλάνε «κατουρημένες ποδιές» για να επισκευαστεί, όταν περάσουν σε ένα χρόνο φορτία που θα περνούσαν σε εκατό χρόνια, ο δρόμος απλά θα «σπάσει». Η ζημιές θα φανούν τους επόμενους χειμώνες. Τις ζημιές θα τις πληρώσει το κράτος όχι ο επιχειρηματίας που φταίει.

Έχεις πει Παύλο, ότι οι εργαζόμενοι να δουλεύουν με την ώρα (!) ακόμη και με το λεπτό(!). Δηλαδή για σένα, δεν υπάρχει εργαζόμενος αλλά Δούλος. Για αυτό εξάλλου εκθειάζεις σε όλα τον Κούλη, που κατάργησε τις υπερωρίες αργίες και πάει λέγοντας. Οι φίλοι σου επιχειρηματίες λαμόγια (ευτυχώς μειοψηφία) που απασχολούν εργαζόμενους με την ώρα, κάτω από τη μύτη του επίσημου κράτους, είναι για τα σίδερα. Αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει έλεγχος για αυτό συμπεριφέρονται έτσι. Η δουλεία καλά κρατεί!

Σε παρακαλώ @ 02.09 κάνε μια εισήγηση στη ΝΔ να μπούνε ανεμογεννήτριες στα θαλάσσια ανατολικά μας σύνορα για να έχουμε διπλό κέρδος,ηλεκτρικό ρεύμα και επιπλέον ασφάλεια συνόρων....

Γιατί να κατασκευασθούν και αλλά αιολικά πάρκα από την στιγμή που έχουμε 7GW από τις ανανεώσιμες και η ζήτηση είναι 5.5Gw.Γιατί δεν λες ξερόλα Παύλο ότι το κέρδος για τις τοπικές κοινωνίες είμαι μια θέση φύλακα για την φυλαξη τους με 2.5 ευρώ την ώρα !

@Δημήτρης - Ο εργαζόμενος κρίνεται κάθε ημέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό. Κρίνεται. Δεν πληρώνεται με το λεπτό. Ας μου φέρει κάποιος ένα σχόλιο που έχω γράψει ότι πληρώνεται με το λεπτό και θα παραδεχτώ ότι έκανα λάθος. Κανένα πρόβλημα.

@13:38 - Μάθε ότι τα διόδια χωρίζουν σε κατηγορίες τα φορτηγά ανάλογα με τους άξονες που έχουν. Για πρακτικούς λόγους δεν τιμολογούν ανάλογα με το βάρος. Γράφεις συνέχεια για τον δρόμο Αλωνίσταινα-Βυτίνα. Τα υπόλοιπα φορτηγά που χρησιμοποιούν άλλους επαρχιακούς δρόμους με σημαντική κίνηση (Τρίπολη-Άστρος), δεν προκαλούν φθορές; Γιατί ζητάς χρήματα μόνο από το φορτηγό που κουβαλάει εξαρτήματα ανεμογεννήτριας και όχι αυτό που κουβαλάει λιπάσματα, σίδερα, τσιμέντα, φρούτα, νερά κτλ. κτλ.; Τα φορτία που μεταφέρονται καθημερινά στους περισσότερους επαρχιακούς δρόμους είναι τεράστια.

Παύλο στις 02:00, η καταπόνηση άρα η καταστροφή του οδοστρώματος, είναι αθροιστική τώρα είναι απλά μαθηματικά για να καταλάβεις την επιβάρυνση… Οι εταιρείες που φτιάχνουν τα πάρκα δίνουν κάποια ψίχουλα, για αντισταθμιστικά οφέλη. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη κανόνων από την πολιτεία. Έτσι σύμφωνα με την παροιμία «στην αναμπουπμούλα χαίρεται ο λύκος», οι «έξυπνοι επιχειρηματίες» τρέχουν και δεσμεύουν βουνά για αιολικά πάρκα μπιρ παρά. Κανόνες λοιπόν για: αριθμό, μέγεθος (ύψος), παρέμβαση στο γεωγραφικό ανάγλυφο, και αποζημιώσεις από τις εταιρείες για ΟΛΕΣ τις φθορές που προκαλούν...

11:37 είσαι για κλάματα ,ποια θα είναι η ανάπτυξη με τις ανεμογεννήτριες πάνω στα αρχαία του Λυκαιου όρους ;Ο φύλακας με τα 2.5 ευρώ την ώρα ;Από την μια έρχεται το πανεπιστήμιο της Αριζονα για ανασκαφές και αυτοί θα ρίξουν τόνους μπετου !Και γιατί όταν έχουμε 7GW από ανανεωσιμες πηγες και η ζήτηση είναι 5.5GW η ΡΑΕ δέχεται ακόμα αιτησεις ;Αν είχε άντερα η κυβέρνηση ΤΣΙΡΚΟ θα έφτιαχνε αιολικό πάρκο πάνω στα Ιμια και στην Παναγία Οινουσσών,αλλά εκεί κουνάει το δάχτυλο ο σουλτάνος και κατεβάζουν περίοδο από τον φόβο τους !

Και που κρίνεται τι σημαίνει; Γιατί και η σύνδεση (και δη η μείωση αφού μιλάμε για αργόμισθους) απόδοσης-αποδοχών δεν υπάρχει πουθενά στο εργατικό δίκαιο. Ανάκτηση σχολίου καταλαβαίνεις ότι δεν μπορεί να γίνει όταν έχεις να κάνεις με ένα πολυγραφότατο σχολιαστή, το ξέρεις. Μην παίζεις εκ του ασφαλούς. Απάντησε απλά στον άνθρωπο που σε ρωτάει εάν πληρώνεις τους εργαζόμενους με την ώρα πως : Όχι κύριε, δεν πληρώνω με την ώρα γιατί δεν προβλέπεται από το εργατικό δίκαιο. Είναι τόσο απλό.

18:35 Παύλε, Οι Επαρχιακοί δρόμοι είναι φτιαγμένοι και πληρωμένοι κυρίως για τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Τα έξοδα λειτουργίας αφορούν αυτές τις χρήσεις. Η έξτρα φθορές (που είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ) από τις εταιρείες ΑΠΕ πρέπει να αποζημιωθούν στο ακέραιο. Διαφωνούμε τελεία. Εξάλλου για αυτο ψηφίζεις εσύ Κούλη για να αρμέγετε το κράτος, και μετά να το βρίζετε, δηλαδή γιαλαντζί επιχειρηματίες (κρατικοδίαιτοι).

Δεν απαντάς Παύλο αν συμφωνείς ακόμα για την εργασία με την ώρα που επιβάλλουν στους υπαλλήλους τους οι κακοι επιχειρηματίες (φίλοι του Κούλη). Τις καταδικάζεις; Υπάρχει δουλεία στην Ελλάδα; Έχεις δει στην πόλη μας τέτοια φαινόμενα; Επίσης παλιότερα πριν μπουν κανόνες για τη δόμηση στα τουριστικά μέρη φτιαχθηκαν (και φτιαχνονται) κάτι κτίρια"θηρία", έτσι θα φαίνονται και οι άναρχα εγκατεστημένες ανεμογεννήτριες σε λίγα χρόνια (αν μπουν κανόνες).

18:28 Αυτή είναι η συνέπειά σου Παύλε; Έγραψες ότι: "με την ώρα και το λεπτό πρέπει να πληρώνεται ο εργαζόμενος" επίσης " να φτιάχνει καφέ στο αφεντικό ο υπάλληλος". Πέραν το τι λες τώρα, αυτό δείχνει την άποψή σου για την κοινωνία που θες. Είσαι ένας κακός επιχειρηματίας, που σε άλλη χώρα δεν θα είχες καμιά τύχη. Ψήφισε Κούλη για να κακοποιείς τους εργαζόμενους και να βρίζεις το κράτος.

@23:29 - Δημήτρη την λιγουρεύεσαι την θέση του ανακριτή βλέπω. Anyway. Είμαι σε όλα νομιμότατος. Μάλλον όχι. Δεν είμαι σε όλα. Σε 1-2 θέματα έχω ευνοήσει χρηματικά τους εργαζόμενους μου. Κάποια χιλιάρικα παραπάνω από τα προβλεπόμενα τα έχουν βάλει στην τσέπη. Ο άνθρωπος που με ρώτησε, δεν αξίζει απάντηση γιατί γράφει μπούρδες. Γιατί ζει στον μεσαίωνα του κομμουνισμού. Γιατί νομίζει ότι πίνω το αίμα του εργαζόμενου. Η αγωνία του και η δική σου είναι να μην αξιολογηθείτε κάποια στιγμή kαι φανεί τι πραγματικά αξίζει αυτό που προσφέρετε. Θα φτάσει η στιγμή που ο αργόμισθος θα απολύεται Δημήτρη.

@23:53 - Άρα μου λες ότι ο επενδυτής με τα εμφιαλωμένα νερά εξυπηρετεί τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και μπορεί να χρησιμοποιεί η νταλίκα του τον επαρχιακό δρόμο αλλά η ανεμογεννήτρια όχι. Και ποιος το ορίζει αυτό; Εσύ ή ο Μαρξ; Θα δώσεις λίστα με τους επενδυτές που εγκρίνεις; Όλοι οι δρόμοι είναι φτιαγμένοι για να τους χρησιμοποιούν όλα τα οχήματα που κινούνται νόμιμα. Παραπάνω λεφτά δεν ζητάει ούτε ο ιδιώτης που έχει τα διόδια στην Εθνική Οδό. Κάτι παραπάνω θα ξέρει από εσένα. Εκεί τελειώνει και το θέμα με τις φθορές στους δρόμους. Με μια ωραία τελεία (.) και μια ωραία παύλα (-).

Ένα τεχνικό κείμενο περιμένω που να αναλύει για ποιους λόγους δεν συμφέρει η αιολική ενέργεια στην Ελλάδα. Από το ΕΜΠ, από την Πάτρα, από την Θεσσαλονίκη. Τόσοι αριστεροί σε όλη την χώρα, δεν βρέθηκε κάποιος καθηγητής σε κάποια σχολή να γράψει κάτι για το θέμα; Να το διαβάσω και εγώ και να αλλάξω και άποψη, γιατί όχι, αν κάνω λάθος; Γιατί μέχρι τώρα μόνο κάτι αναλύσεις για τις φθορές από νταλίκες διαβάζω, που δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα κιόλας. Κάποιο κείμενο έστω, που να το υπογράφει κάποιος επώνυμα και να έχει σοβαρές τεχνικές γνώσεις στο αντικείμενο υπάρχει;

Έστω ότι γίνεται μία συμφωνία με τους επενδύτες, πως μετά την ολοκλήρωση των έργων θα χρηματοδοτήσουν τους δήμους για να ρίξουν καινούρια άσφαλτο σε όλους τους δρόμους από τους οποίους περάσαν φορτηγά, ή σκάφτηκαν για να περάσουν τα καλώδια. Θα είστε εντάξει τότε; Ή θα βρείτε κι άλλη δικαιολογία;

Δεν είπε κανείς ότι δεν συμφέρουν οι ΑΠΕ. Να καταλαβαίνεις τι διαβάζεις και μετά να απαντάς. Ο δρόμος στο χωριό μου δεν αντέχει φορτία απλά γιατί πρόκειται για κατσικόδρομο με "επάλειψη" ασφάλτου. Θα σπάσει με 100.000 τόνους που θα περάσουν. Ποιος θα τον αποκαταστήσει ο Δήμος; Καποιος μαυρογιαλούρος πολιτικός τον επάλειψε πριν 3 δεκαετίες αλλά εγώ πάω σπίτι μου χωρίς λάσπες και λακούβες τώρα. Μετά εγώ θα κοιτάζω τις γεννήτριες και θα χορταίνω λάσπες...

Να είναι με νόμο κύριε η συμφωνία, να έχει δεσμεύσεις η εταιρεία με το Κράτος και όχι "γύφτικα" παζάρια. Μέσα στη σύμβαση να αναφέρεται ότι είναι στις υποχρεώσεις τους οι επισκευές για τα επόμενα 2-3 χρόνια.

ο:51 @ Αξιολόγηση στον ιδιωτικό τομέα με καρτέλ σχεδόν παντού! Ταξι φούρνοι φαρμακεία γάλα κουρεία νομικοι μηχανικοί καυσιμα συγκοινωνίες σχολες οδηγών .... Ζήτω η μπανανία του Κούλη και του Κιναλ!

Σελίδες

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.