Αυξήσεις στα διόδια από το νέο έτος: Στα 15 ευρώ το κόστος Αθήνα - Καλαμάτα

Αυξήσεις στα διόδια από το νέο έτος: Στα 15 ευρώ το κόστος Αθήνα - Καλαμάτα

Δεκέμβριος 01, 2023 - 09:28
10 σχόλια

φωτογραφία αρχείου arcadiaportal.gr

Τα διόδια όλης της χώρας αυξάνονται από 7,6% έως 7,7% με την έλευση του νέου έτους. Συμφωνήθηκε ανάμεσα στους παραχωρησιούχους και στο υπουργείο Υποδομών και μεταφορών η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε ποτέ, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», πριν από λίγες μέρες οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν σε συμφωνία και έτσι οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από το 2024.

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022, που ήταν 12%, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63%.

Aν τελικώς επιβεβαιωθεί η αύξηση, το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ στη διαδρομή από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα ανέλθει σε 33,75 ευρώ από 31,35 ευρώ, στα Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου) στα 41,15 ευρώ από 38,25 ευρώ, η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα στα 12,70 ευρώ έναντι 11,80 ευρώ και η Αθήνα-Καλαμάτα στα 15 ευρώ από 13,95 ευρώ σήμερα.
Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδός, Ιόνια, Οδός, Κεντρική Οδός, Μορέας, Γέφυρα Ρίο -Αντίρριο) είχαν υπαναχωρήσει στο θέμα της ανατίμησης των διοδίων πέρσι (παρότι προβλέπεται από τις συμβάσεις τους η ετήσια αναπροσαρμογή με βάση τον πληθωρισμό), κατόπιν παραίνεσης της προηγούμενης κυβέρνησης να παγώσουν τις αυξήσεις κατά την προεκλογική περίοδο.

Οι εταιρείες επανήλθαν το καλοκαίρι (αμέσως μετά τις εκλογές) με αίτημα την άμεση αναπροσαρμογή των διοδίων, απόφαση όμως που τις έφερε σε αντιπαράθεση με την πολιτική ηγεσία εξαιτίας διαφωνιών τόσο ως προς το ύψος των αυξήσεων όσο και ως προς το χρόνο εφαρμογής τους. Η συζήτηση διακόπηκε τον Σεπτέμβριο μετά τις καταστροφικές πλημμύρες στην Θεσσαλία, με τις δύο πλευρές να επανέρχονται στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.


10 Σχόλια

Μα αφού όλοι θαυμάζουν το οικονομικό θαύμα της Ελλάδος. Θαύμα που επιβιώνουμε!

Μητσοτάκη μέχρι να μην μπορούμε να πάμε ούτε μέχρι το Αρτεμίσιο

Γιατί επιστρέφοντας από Αθήνα είναι υποχρεωτικό να πληρώσω στα διόδια της Νεστάνης εφόσον στρίβω για Τρίπολη όπου και μένω? Δεν χρησιμοποιώ το δρόμο έως την Καλαμάτα!!!! Δεν μπορεί να γίνει κάτι για τους μόνιμους κατοίκους??

Επιμελητήρια ΟΕΒΑ Εμπορικοί σύλλογοι καθώς δήμοι περιφέρεια κοιμούνται τον ύπνο του διακαίου τι περιμένουν για άλλη μια φορά θεατές .

Αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων θα είναι το αποτέλεσμα. Αναγκάζει τον κοσμακη να πηγαίνει από επαρχιακούς δρόμους με χαμηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Απαράδεκτο μέτρο. Ντροπή.

Τώρα μεταξύ μας η αύξηση ήταν αποφασισμένη πολλά χρόνια τώρα. Όποτε ότι και να γίνει τώρα - αν γίνει , ειναι άνευ λόγου

Αυτές οι "αυξήσεις"/προσαρμογές κόστους καλύτερα, δεν είναι "μέτρο". Προβλέπονται από την υπογραφή των συμβάσεων όλων των παραχωρήσεων. Αν δεν προσαρμοστεί το ύψος τους με βάση την μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή, τότε τα διόδια στην πραγματικότητα θα έχουν μειωθεί. Να ξέρουμε για τι πράγμα συζητάμε.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.