Μητροπολίτης Πατρών προς Φίλη: «Αλήθεια δεν ξέρετε κ. Υπουργέ τι φταίει;»

Μητροπολίτης Πατρών προς Φίλη: «Αλήθεια δεν ξέρετε κ. Υπουργέ τι φταίει;»

Ιούνιος 04, 2016 - 16:25
15 σχόλια

Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶνκ.κ. Χρυσοστόμου

Μιλώντας σέ ἐκδήλωση στήν Καλλιθέα ὁ Ὑπουργός Παιδείας κ. Φίλης καί ἐρωτηθείς ἀπό Φιλόλογο Καθηγήτρια περί τοῦ μαθήματος τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν εἶπε μεταξύ ἂλλων τά ἑξῆς: «…Γιατί τά παιδιά μας δέν μιλᾶνε καλά σήμερα Ἑλληνικά; Κάτι φταίει. Δέν ξέρω τί…».

            Nαί  κ. Ὑπουργέ, ἀλήθεια εἶναι αὐτό πού εἲπατε. Ἒχετε δίκηο. Κάτι φταίει ὂντως πού τά παιδιά σήμερα ὂχι ἁπλῶς δέν μιλᾶνε καλά τά Ἑλληνικά, ἀλλά δέν ξέρουν Ἑλληνικά. Ὃμως δέν συμφωνοῦμε μέ τό, « δέν ξέρω τί φταίει». Πιστεύω ὃτι καί σεῖς ξέρετε καί ὃλοι μας. Ἲσως τά παρακάτω πού, μέ συνείδηση εὐθύνης, σημειώνομε βοηθήσουν νά θυμηθοῦμε κάποια πράγματα ἢ μᾶλλον νά παραδεχθοῦμε κάποιες ἀλήθειες μήπως καί συβάλλομε θετικά στήν πνευματική ἀνόρθωση αὐτοῦ τοῦ τόπου.

            Ὂχι μόνο δέν γνωρίζουν τά παιδιά, νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀλλά οὐδεμίαν σχέσιν ἒχουν μέ τήν οὐσία καί τά νοήματα πού ἀπορρέουν ἀπό τά κείμενα, ἀφοῦ ἓνεκα τῆς ἀγνοίας τῶν λέξεων, οὐδέν ἐνδιαφέρον παρουσιάζουν  (τά κείμενα) γιά τούς συγχρόνους νέους.

            Πῶς θά γνωρίζουν τά παιδιά νά μιλᾶνε σωστά τά Ἑλληνικά, ἀφοῦ τό Ἐκπαιδευτικό σύστημα πάσχει ἀπό τή βάση του;

            Δέν γνωρίζετε κ. Φίλη, ὃτι τά τελευταῖα χρόνια, μᾶλλον τίς τελευταῖες δεκαετίες, τά Ἐκπαιδευτικά συστήματα διεδέχοντο τό ἓνα τό ἂλλο, ὡς νά ἦτο ὑποκάμισσα; Καί τοῦτο γινόταν ἐρήμην τῶν ἀκαταλύτων καί παγκοσμίων κοινῶν καί παραδεδεγμένων παιδαγωγικῶν ἀξιῶν καί εἰς βάρος τῆς γλώσσης καί τῆς ἐν γένει πνευματικῆς ταυτότητος τῆς πατρίδος μας.

            Τά παιδιά δέν γνωρίζουν Ἑλληνικά, ἀπό τότε πού κάποιοι ἀνθέλληνες, ἡμέτεροι καί ξένοι κατέστρεψαν τήν Ἑλληνική γλῶσσα, τήν ἀπομείωσαν καί ἀπέκοψαν ἀπό τίς ρίζες καί τήν ἐτυμολογία της τούς Ἓλληνες.

            Τά παιδιά δέν γνωρίζουν νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀπό τότε πού κατηργήθη ἡ ὀρθογραφία καί ἡ ἐκμάθησή της κατά τόν σωστό τρόπο, ὡς καί τό συντακτικό στήν πρωτοβάθμια ἐκπαίδευση, ὃπου τίθενται οἱ βάσεις καί ἐν συνεχείᾳ στήν δευτεροβάθμια.

            Κάνετε κ. Ὑπουργέ μιά σύγκριση μέ ἀνθρώπους παλαιοτέρας γενεᾶς, τῆς δικῆς σας λ.χ. τῆς δικῆς μας, ἀφοῦ μᾶλλον εἲμαστε τῆς ἰδίας ἐποχῆς, μέ τά παιδιά τοῦ σήμερα, ὣστε νά διαπιστώσετε τήν διαφορά, ὡς πρός τήν γνῶσιν καί τήν χρήση τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσης καί τήν ἐμβάθυνση στά νοήματα.

            Γιατί ἐσεῖς καί μεῖς κ. Ὑπουργέ, χρησιμοποιοῦμε σωστά τήν Ἑλληνική γλῶσσα καί τά παιδιά μας ὂχι; Μήπως ἐμεῖς διαθέτομε περισσότερο μυαλό, ἀπό τούς συγχρόνους νέους; Νομίζω ὃτι ὁ δείκτης νοημοσύνης τῶν παιδιῶν μας, εἶναι ἀρκετά, ἢ μᾶλλον πολύ ὑψηλός σήμερα.

            Βάλτε τό χέρι στήν καρδιά κ. Ὑπουργέ, καί σεῖς καί ὃσοι πρίν ἀπό σᾶς πέρασαν ἀπό αὐτόν τόν θῶκο καί θά διαπιστώσετε, ὃτι ἒγιναν ἐγκληματικά λάθη εἰς βάρος τῆς παιδείας γενικῶς, διότι ἐξυπερετήθησαν μέσα ἀπό τήν παιδεία, (εὒκολος γάρ στόχος πάντοτε) ποικίλα συμφέροντα, πολιτικά, ἰδεολογικά κ.ἂ.

            Πῶς θέλετε κ. Ὑπουργέ νά γνωρίζουν τά παιδιά μας νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀφοῦ δέν ἒμαθαν κἂν πόσα γράμματα ἒχει ἡ ἑλληνική ἀλφάβητος;

            Καί ἐπειδή ἀνεφέρθητε καί στό μάθημα τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν, ἐπιτρέψατέ μας νά σημειώσωμε τά ἐξῆς. Πῶς προῆλθε ἡ νεολληνική γλῶσσα;  Ἒτσι προέκυψε ἀπό τό πουθενά; Πιστεύομε ὃτι γνωρίζετε καλῶς ὃτι ἡ νεοελληνική γλῶσσα εἶναι συνέχεια τῆς ὃλης γλωσσικῆς πορείας τοῦ τόπου μας ἀπό τῶν ἀρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα. Σημασία δέν ἒχει μόνο πόσες ὧρες θά διδάσκωνται τά παιδιά τό ἐν λόγῳ μάθημα, ἀλλά τό πῶς, τό γιατί καί ἀπό ποιούς θά διδάσκεται τό μάθημα.

            Πῶς θέλετε νά γνωρίζουν τά παιδιά νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀφοῦ ἀγνοοῦν τό «ἔτυμον» τῶν λέξεων καί φτώχυνε τό λεξιλόγιό τους; Ἒχετε ἀκούσει κάτι γιά τήν λεξιπενία τῶν σημερινῶν Ἑλλήνων;

            Ποιός ὓψωσε τό ἀνάστημά του, ἀπέναντι στό ἒγκλημα πού συντελέστηκε  κατά καιρούς μέ τήν κατακρεούργηση τῆς γλώσσας μας, μάλιστα κατά τρόπο δόλιο καί ὑποχθόνιο (κατάργηση πνευμάτων, ὀρθογραφίας γενικῶς κ.λ.π.); Σᾶς παραπέμπω νά διαβάσετε τί ἒγινε στήν Ἱσπανία, ὃταν κάποιοι «προοδευτικοί» ἐπεχείρησαν νά προτείνουν νά καταργηθῇ ἓνα σημαδάκι ἀπό τήν γλῶσσα τῆς χώρας. Ξεσηκώθηκε ἡ Ἀκαδημαϊκή Κοινότητα, ἀντέδρασε ὃλος ὁ πνευματικός κόσμος, γιατί ἐκεῖνοι γνωρίζουν ὃτι ἡ γλῶσσα εἶναι ὂχι παρελθόν, ἀλλά ζωντανό παρόν καί ὁριοθετεῖ τήν πορεία τοῦ μέλλοντος. Τό ἲδιο ἒγινε καί στήν Γαλλία, σέ παρόμοια περίπτωση.

            Εὒστοχα ὁ ἱστορικός καί συγγραφεύς Σαράντος Καργάκος ἒχει ἀναφέρει: «Ἡ Ἑλληνική γλῶσσα πεθαίνει στό στόμα τῶν Ἑλλήνων». Χάνεται ἡ γλῶσσα; Χάνεται ἡ ἐθνική ἑνότης. Χάνεται ἡ γλῶσσα; Χάνεται ὁ τρόπος σκέψεως, ὁ τρόπος ἒκφρασης, ὁ τρόπος πολιτικῆς στάσης ὃπως τά ἒζησαν οἱ Ἓλληνες διαχρονικά μέ τήν ἰδιαιτερότητά τους και τήν ταυτότητά τους. Ξέρετε τί σημαίνει αὐτό; Αὐτό σημαίνει ὃτι μπαίνομε στό περιθώριο τῆς Ἱστορίας.

            Αὐτό ἢθελαν νά ἐπιτύχουν ὃσοι ἐμίσησαν καί μισοῦν τήν Ἑλλάδα. Μᾶς ὁδήγησαν νά μισήσωμε τήν «ψυχή μας», τήν γλῶσσα μας, τήν ρίζα μας, τό αἷμα μας, τήν ἱστορία μας.

            Γιά νά ἀνορθωθῇ ἡ «πεπτωκυῖα σκηνή» κ. Ὑπουργέ, δέν χρειάζονται εὐχολόγια, ἀνούσιες συζητήσεις κ.λ.π. Χρειάζεται τόλμη καί θυσία. Χρειάζεται κάποιος νά ἒχῃ τήν παλληκαριά νά πῇ τήν ἀλήθεια γιά τό κακό πού συντελέστηκε καί συντελῆτε τόσα χρόνια στήν Πατρίδα μας. Καί γιά νά ὑπάρξουν αὐτά πρέπει νά ὑπάρχῃ ἀγάπη γιά  τόν τόπο μας καί ὂχι ὑπακοή σέ ξένες σειρῆνες πού θέλουν μιά Ἑλλάδα, χώρα ἀγραμμάτων ὣστε νά ἐλέγχεται εὒκολα.

            Σέ ποιά  χώρα τοῦ κόσμου ἒχομε παραγωγή ἀγραμμάτων ἀπό τά σχολεῖα; Αὐτό δυστυχῶς συμβαίνει τά τελευταῖα χρόνια στήν  Πατρίδα μας.

            Γιατί ἀνθεῖ ἡ παραπαιδεία; Γιατί δέν προσφέρεται στά σχολεῖα ἡ ἀληθινή παιδεία;

            Ἂν λειτουργεῖ ἒτσι τό σύστημα, σέ τί χρειάζεται κ. Ὑπουργέ ἡ δημόσια Ἐκπαίδευση;

            Ποιός ἂραγε θά ἒχῃ τό σθένος, μέ ὁποιοδήποτε κόστος νά γυρίσῃ «πίσω», ὣστε νά καταδείξῃ ἐν τοῖς πράγμασι, τήν ἀξία τῆς γλώσσης καί νά ἀφήσῃ στήν ἱστορία τό στῖγμα του ὡς ἀληθινά προοδευτικός;

            Καί κάτι ἂλλο κ. Ὑπουργέ. Συνέφερε διαχρονικά κάποιους σ’ αὐτόν τόν τόπο νά μή γνωρίζουν τά παιδιά Ἑλληνικά, ὣστε νά ἀγνοοῦν ὂχι ἀπλῶς πῶς γράφεται, ἀλλά τί σημαίνει ἡ λέξη «μητραλοίας» καί τόσες ἂλλες λέξεις…

            Ὃσοι περάσαμε ἀπό τά Σχολεῖα ὡς ἐκπαιδευτικοί δυνάμεθα νά γνωρίζωμε ποιός σκότωσε τήν μακροβιότερη γλῶσσα στόν κόσμο. Γνωρίζομε γιατί τά παιδιά χρησιμοποιοῦν τήν λεγομένη «ἀργκό». Γνωρίζομε γιατί τά παιδιά ἀδυνατοῦν νά ἐκφέρουν μιά συγκεκριμένη σκέψη. Ὃλοι μας ἒχομε τεράστια εὐθύνη ἒναντι ἀυτοῦ τοῦ θέματος καί πολλῶν ἂλλων.

            Φτωχύναμε ἠθελημένα καί ὡς πρός τήν γλῶσσα μας.

            Ἂς ζητήσωμε συγγνώμη ἀπό τά παιδιά μας καί ἂς ἐργαστοῦμε, μέ σύστημα, μέ εὐθύνη καί εὐσυνειδησία γιά νά σώσωμε ὃ, τι ἀπέμεινε.

            Ἡ γλῶσσα  μας εἶναι ἐνιαία. Εἶναι ἓνα ρυάκι μέ γάργαρο νερό πού ἀπό τήν πηγή ἒχει συνεχῆ καί ἀδιάκοπο ροή. Ἂν κόψης τή ροή αὐτοῦ τοῦ ζωντανοῦ ὓδατος προκαλεῖται συμφορά καί καταστροφή.

            Ὃσο γιά τά ὃσα εἲπατε περί τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν θά ἐπανέλθωμε. Ἢδη ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀνεφέρθη σχετικῶς στό Δελτίο Τύπου τῆς Συνεδρίας τῆς 2.6.2016.

Πηγή: arxon.gr

Ειδήσεις: 

15 Σχόλια

Σεβασμιώτατε ο λόγος σας είναι λόγος αληθείας,λόγος επιστημονικός,αλλά δυστυχώς απευθύνεται σε ανθρώπους ανεύθυνους,αριστερίζοντες,που εκτός από τα μνημόνια που ψηφίζουν προσπαθούν να καταστρέψουν ότι έχει απομείνει από την πατρίδα μας.Όσο για τα θρησκευτικά,αν έχουν ψυχή ας τα καταργήσουν.

Συμφωνώ απόλυτα και με το άρθρο και με το σχόλιο. Απόλυτα..................

Ἂν ο κ. Φίλης σαν Υπουργός παιδείας δεν μπορεί να εξηγήσει που οφείλεται και δέν μιλᾶνε καλά τα Ἑλληνικά σήμερα τα παιδιά μας, δεν του αξίζει η θέση του Υπουργού παιδείας, γι αυτό λέω σαν Υπουργός και όχι ως υπουργός. Ας μας δικαιολογήσει την κατάργηση της πρωϊνής προσευχής στα σχολεία της Ελλάδος, την κατάργηση των εθνικών σχολικών εορτών κ.λ. Βάση ποιών προσόντων κατέλαβε την ευαίσθητη θέση του υπουργού παιδείας, αφού αγνοεί τι φταίει και χάνεται η ελληνική γλώσσα, φεύ στην παιδεία! ! ! !

Εγώ θα 'θελα να σε ρωτήσω Αντώνη, τι δουλειά έχει ο δεσπότης να ασχολείται με την παιδεία.

Ανώνυμε 14.48 ο""δεσπότης""ασχολείται με τα παιδιά και τα προβλήματα τους εδω και παρά πολλα χρόνια.μαλλον δε θα γνωρίζεις το ποσό συχνά επισκεπτόταν τα σχολεία και συζητούσε με τους μαθητές για ότι τους απασχολούσε και μιλούσε πραγματικά μεσα στην ψυχή τους.πολυ πριν πάρει αυτή τη θέση .εχει ιδιαίτερη αγάπη και αδυναμία στη νεολαία και ειναι από τους πιο αρμόδιους να ασχοληθεί με αυτα τα θέματα.τυγχανει ιδιαίτερης αγάπης από τον κόσμο...ολα αυτα μπορείτε να τα διαπιστώσετε με μια επίσκεψη σας στον ιερό ναό Αγ Ανδρέα Πατρών...

Όταν ένας επίσκοπος δεν ενδιαφέρεται για το ποίμνιο ολιστικά τότε δεν διαφέρει καθόλου από τον Φαρισαίο που το μόνο τον ενδιαφέρει είναι η τυπική τέλεση των χριστιανικών καθηκόντων. Επίσης, η παιδεία του Έθνους μεγαλώνει και παιδιά των Χριστιανών για τους οποίους είναι ο επίσκοπος υπεύθυνος. Αν αυτή η παιδεία καλλιεργεί τα παιδιά λάθος τότε η Εκκλησία έχει και δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να επέμβει. Αλλιώς ας το Κράτος επιτρέψει την εκπαίδευση κατ'οίκον για να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά μας όπως θεωρείται σωστά κατά Θεόν.

Γενικά η εκκλησία έχει το λόγο για την παιδεία, διότι στα 400 χρόνια τουρκοκρατίας, αυτή διέσωσε και κράτησα την ελληνική γλώσσα με τα κρυφά σχολεία για τα ελληνόπουλα. Κανείς πολιτικός δεν ασχολήθηκε με την παιδεία τότε. Αλλά άσχετα αν ο δεσπότης ή ο παπάς ή ο κάθε πολίτης δεν πρέπει να ασχολείται με την παιδεία..... όμως ο καθ ύλην υπεύθυνος για την παιδεία υπουργός οφείλει να ασχοληθεί ως εξ επεγγέλματος για τη σωστή εκπαίδευση των νέων. Ο Νύν υπουργός κ. Φίλης δηλώνει ευθαρσώς «δεν ξέρω τί είναι αυτό που τα ελληνόπουλα δεν μιλάνε σωστά την ελληνική γλώσσα» Μόνο αυτό τον προσβάλλει ! ! !

Ανώνυμε14/48 πρέπει να ξέρεις ότι ο Δεσπότης όπως λες εκτός από Δεσπότης είναι και δάσκαλος αφού έχει πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας.Το ερώτημα είναι άλλο άν συμφωνείς μετην βλακεία του Υπουργού που αντί να βοηθήσει την πατρίδα μας,αυτός ψηφίζει μνημόνια και ως μη έχων πτυχίο θέλει να τα καταργήσει όλα.

Πληρης σωστων υποδειξεων και επισημανσεων ο λογος σας δεσποτα...Αλλα αναρωτηθητε αν καταλαβαινει ο περι ου ανθρωπος τι εννοειτε...

Ο Σεβασμιώτατος (πτυχιούχος Δάσκαλος και Καθηγητής Θεολογίας) όταν δίδασκε ως καθηγητής στην Παιδαγωγική Ακαδημία Τρπόλεως είχε τον απόλυτο σεβασμό και την καθολική αναγνώριση από όλους τους φοιτητές, οι οποίοι γέμιζαν ασφυκτικά τα αμφιθέατρα της σχολής για να παρακολουθήσουν το μάθημά του (ήταν Αρχιμανδρίτης τότε...).ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΌΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ.ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ.

Ο 14:48: θα ήθελα να ανοίξω μια συζήτηση ουσίας για τη θρησκεία στην εποχή μας αλλά δεν αντέχω τους φονταμενταλιστές. Περιορίζομαι στο εξής: όντας άθεος, εκτιμώ ότι η Πίστη είναι άκρως προσωπική επιλογή, σε αντίθεση με τη Θρησκεία που έχει εξελιχθεί σε ένα σύνολο κανόνων που αφορούν τις κοινωνικές σχέσεις, δηλαδή σε μηχανισμό ελέγχου της κοινωνίας. Οι κοινωνίες στις δυτικές χώρες ελέγχονται από τις κυβερνήσεις, δεν είναι θεοκρατικές. Από την άλλη, πάμπολλοι χριστιανοί ορθόδοξοι κατηγορούν τα καθεστώτα των μουσουλμάνων ως θεοκρατικά. Κάπου υπάρχει μια αντίφαση.

Το υπουργείο που ειναι ο Φίλης λέγεται παιδείας και θρησκευμάτων ,και απο την στιγμή που το 90 τοις 100 ειναι ορθόδοξοι ,η εκκλησία εχει την υποχρέωση να επεμβαίνει! Εδω ο προκάτοχος του ο Κούρακης άκουγε τους άθεους που ειναι μειοψηφία ,αν έλληνα θέλεις να σε κουμαντάρει η μειοψηφία άθεοι και γκει καλα να πάθεις !!!Σιγουρα η ζημιά δεν εγινε τωρα ας θυμηθούμε εποχές αννουλας Δραγώνας ,Ρεπούση στο Εν λόγω υπουργείο

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.