Τα τελευταία τρία χρόνια έπρεπε να γίνουν έργα πάνω από 20.000.000 € και τελικά εγκρίθηκαν μόνο … 150.000 €!!!
ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΠΑΤΡΩΝ –ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ!
«Δεν παρατηρείται καμία πρόνοια από την πολιτεία για την συντήρηση του «111» καταγγέλλει Αχαιός βουλευτής και ρίχνει ευθύνες στο Υπουργείου Υποδομών
Νέα στοιχεία για την εθνική οδό Πατρών –Τριπόλεως (111) έρχονται στο φως της δημοσιότητας, στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι κανείς δεν ασχολείται με αυτό το δρόμο που τον έχουν αφήσει στη μοίρα του και βρίσκεται πλέον σε απελπιστική κατάσταση.
Διαβάστε πως ανέδειξε το θέμα βουλευτής Αχαΐας, τι απάντησε το Υπουργείου υποδομών και ποια στοιχεία κοινοποιήσει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας…
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΔ ΜΙΧΑΛΗ ΜΠΕΚΙΡΗ
«Σε απελπιστική κατάσταση βρίσκεται τόσο το εθνικό όσο και το επαρχιακό οδικό δικτύου του Ν. Αχαΐας. Ο τοπικός τύπος απασχολείτε συχνά με το ζήτημα αυτό και ιδιαίτερα με την Εθνική Οδό Πατρών –Τριπόλεως (111). Δυστυχώς όμως για τους Αχαιούς δεν παρατηρείται καμία πρόνοια από την πολιτεία για την συντήρηση του , η απουσία των εργασιών συντήρησης είναι εμφανής και επιβεβαιώνεται με τα ατυχήματα που γίνονται σε πολλά σημεία του εν λόγω δρόμου. Η ΔΕΚΕ, αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας, επικαλούμενη έλλειψη πόρων και προσωπικού, φαίνεται να έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά. Η πολιτική ηγεσία τόσο του Υπουργείου των Υποδομών όσο και της Περιφέρειας φαίνεται να αδιαφορούν.
Πρόσφατα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου τονίζουν πως εδώ και μήνες, η εθνική αυτή οδός παραμένει χωρίς φωτισμό, σήμανση και συντήρηση οδοστρώματος. Η διαγράμμιση επίσης που λείπει στο ορεινό οδικό δίκτυο, τον χειμώνα δυσκολεύει την οδήγηση λόγω της ομίχλης και των κακών καιρικών συνθηκών. Η διαγράμμιση όμως, λείπει σχεδόν σε όλα τα εθνικά δίκτυα, πεδινά και ορεινά. .
Κατόπιν τούτου και με δεδομένη την προτεραιότητα που θα πρέπει να λάβει , η έναρξη των εργασιών συντήρησης του εν λόγω οδικού δικτύου, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ.. Υπουργός1)Ποια έργα συντήρησης του εθνικού οδικού άξονα Πατρών –Τριπόλεως έχουν υλοποιηθεί κατά το τρέχον έτος ; 2) Ποιος είναι ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το εν λόγω θέμα ; 3) Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την στελέχωση της ΔΕΣΕ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ; και 8) Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την εκταμίευση των σχετικών πιστώσεων ;»
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ
«Σε απάντηση των παραπάνω σχετικών Ερωτήσεων, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τον κ. Βουλευτή, τα εξής:
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 7 του Ν. 3481/2006, οι οδοί για τις οποίες αρμοδιότητα συντήρησης έχει η Γ.Γ.Δ.Ε. του τέως Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Κατ' εξουσιοδότηση της ανωτέρω διάταξης, εκδόθηκε η με αρ. πρωτ. Δ17α/06/52/ΦΝ 443/20.3.2007 Απόφαση Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. με τον ορισμό του οδικού δικτύου που η συντήρηση του ανήκει στην αρμοδιότητα των Υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε.
Σύμφωνα δε με την Γνωμοδότηση 145/2008 του Γραφείου Νομικού Συμβούλου Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., η οποία έγινε αποδεκτή με το με αρ. Δ17α/82/10/ΦΝ 433/7.7.2008 έγγραφο του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., η Γ.Γ.Δ.Ε. δεν είναι αρμόδια για τη συντήρηση του Εθνικού ή άλλου οδικού δικτύου, πλην των οδών που αναφέρονται στην ανωτέρω Απόφαση (στις οποίες δεν περιλαμβάνεται το οδικό δίκτυο του Ν. Αχαΐας) και η ευθύνη συντήρησης περιλαμβάνει και την υποχρέωση των υπευθύνων φορέων να προβούν στις ενδεδειγμένες ενέργειες εξασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων.
Η αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού δικτύου του θέματος ανήκει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, της οποίας σχετικό σημείωμα σας διαβιβάζουμε συνημμένα.
Σημειώνεται ότι έκτακτη χρηματοδότηση, από πόρους Τ.Ε.Ο. Α.Ε., μπορεί να χορηγηθεί επικουρικά, σε ειδικές περιπτώσεις αντιμετώπισης επειγουσών αναγκών, με Απόφαση του Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ.
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο, ανταποκρινόμενο σε σχετικά αιτήματα, μερίμνησε για την έκδοση
αποφάσεων έγκρισης πιστώσεων για τη συντήρηση του οδικού δικτύου του Ν. Αχαΐας:
Προς τη ΔΕΣΕ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας: 150.000,00 ευρώ το 2009
Προς τη ΝΑ. Αχαΐας: 250.000,00 ευρώ το 2009 και 1.020.000,00 ευρώ το 2010.»
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Στην απάντηση του ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου Τάσος Αποστολόπουλος αναφέρει ότι το 2010 για την Εθνική Οδό Πατρών – Τριπόλεως ζητήθηκαν πιστώσεις 5.300.000 €, το 2009 πιστώσεις 8.500.000 € και το 2008 πιστώσεις 7.500.000 €.
Από τα παραπάνω ποσά δεν εγκρίθηκε καμία πίστωση! Οι μόνες εργασίες που εκτελέστηκαν από το 2008 έως το 2010 ήταν από πιστώσεις ΤΕΟ ύψους μόλις 150.000 €…
Ο κ. Αποστολόπουλος αναφέρει ότι η ΔΕΣΕ με τα μέσα που διαθέτει προσπαθεί να συντηρεί την οδικό δίκτυο της αρμοδιότητας της που προσεγγίζει τα
3 Σχόλια
Για ποιο λογο να γινουν εργα
Παπασούζα το κράτος έχει
Εσυ "ανωνυμε" εισαι ο Ρεππας