Menalon Trail: Πεζοπορία από τη Στεμνίτσα έως τη Δημητσάνα (photos)

Μάιος 27, 2015 - 17:36
3 σχόλια

Φωτορεπορτάζ με τις ομορφιές του πρώτου σκέλους του νέου πιστοποιημένου μονοπατιού Menalon Trail.

Η Αρκαδία απέκτησε ένα από τα μόλις οκτώ διεθνώς πιστοποιημένα μονοπάτια στην Ευρώπη, το Menalon Trail, και εμείς το ακολουθήσαμε, για να βρεθούμε στη μαγεία της Αρκαδικής φύσης. Το πρώτο κομμάτι που ξεκινά από την Στεμνίτσα και καταλήγει στην Δημητσάνα έχει απόσταση 12,4 χλμ και διαρκεί περίπου 4,5 ώρες και η υψομετρική διαφορά είναι 420-1095 μέτρα.

Ξεκινήσαμε στις 10 το πρωί από την όμορφη πλατεία της Στεμνίτσας, απ' όπου ξεκινάει το πρώτο τμήμα της διαδρομής. Η παραδοσιακή Στεμνίτσα, ένα από τα πιο γραφικά χωριά της Αρκαδίας, με τη Σχολή Αργυροχρυσοχοΐας, υπήρξε η έδρα της Α' Πελοποννησιακής Γερουσίας του 1821, ενώ στη γη της συναντώνται πολλά μονοπάτια.

Αφήσαμε πίσω το χωριό και ακολουθήσαμε τον χωματόδρομο, σύμφωνα με τη σήμανση του μονοπατιού, που διασχίζει την πλαγιά ακριβώς κάτω από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο που οδηγεί από τη Στεμνίτσα στο άλλο στολίδι του τόπου, τη Δημητσάνα. Λίγο πριν από τον ναό του Αγίου Νικολάου, η πινακίδα οδηγεί στο πρώτο μονοπάτι της διαδρομής, δηλαδή στον παλιό δρόμο για τη Μονή Προδρόμου. Αυτό το καλοσχηματισμένο μονοπάτι, κατά τόπους χτιστό, διασχίζει καλλιέργειες γύρω από τη βρύση «Καμάρι».

Κατεβαίνοντας το μονοπάτι, είχαμε θέα μέχρι τον κάμπο της Μεγαλόπολης όπου διακρίνονται τα εργοστάσια της ΔΕΗ.

Στο όμορφο αυτό μονοπάτι υπήρξαν και ευχάριστες συναντήσεις!

Όταν φτάσαμε στην άσφαλτο, ύστερα από λίγη ώρα βρεθήκαμε στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος. Εκεί, οι βρύσες και το πανέμορφο φαράγγι μας ξεκούρασαν για λίγο, πριν πάρουμε το καλντερίμι που οδηγεί στη Μονή Προδρόμου.

Βρεθήκαμε κάτω από τη σκεπή του βράχου της μονής, η οποία δέχεται επισκέψεις καθημερινά, ενώ ο περίβολός της στολίζεται με μια κρήνη -το νερό είναι πανταχού παρόν στον δρόμο μας- και σε λίγη ώρα συναντήσαμε το μονοπάτι που διατρέχει τη χαράδρα. Το μεγαλύτερο μέρος του μονοπατιού είναι στην ουσία καλντερίμι, και από εκεί συνεχίσαμε για τη Δημητσάνα.

Από εκεί, περάσαμε τον ποταμό από τη γέφυρα Φιλοσόφου, και ανηφορήσαμε προς την Παλιά Μονή Φιλοσόφου και μετά στη Νέα Μονή Φιλοσόφου. ώρα για λίγη ξεκούραση και εδώ.

Ύστερα, από το πάρκινγκ της Νέας Μονής Φιλοσόφου πήραμε τον παλιό μουλαρόδρομο που οδηγεί στη Δημητσάνα, και που έχει διάφορα παρακλάδια, μικρούς και μεγαλύτερους δρόμους. Η θέα του Φαραγγιού του Λούσιου ήταν μαγική και σε συγκεκριμένο σημείο μπορούσαμε να διακρίνουμε την Νέα Μονή Φιλοσόφου δίπλα με την Μονή Προδρόμου όπως θα δείτε από κάτω.

Διατρέξαμε τη δυτική όχθη της χαράδρας, περνώντας πάνω από χτήματα και υποστατικά, και φτάσαμε στο γεφύρι της Μονόπορης.

Ένα γεφύρι σε εκείνο το σημείο άλλαξε την όχθη του μονοπατιού και μας έφερε ανηφορίζοντας κοντά στο Παλιοχώρι.

Παρακάμψαμε το μικρό χωριό, και κατευθυνθήκαμε προς το Μουσείο Υδροκίνησης. Η σήμανση του μονοπατιού μάς οδήγησε γύρω-γύρω, στο μεγάλο Κεφαλάρι, που κινεί τους νερόμυλους, τους μπαρουτόμυλους και τις νεροτριβές.

Από εκείνο το σημείο, ακολουθήσαμε πολλούς δρόμους μικρούς και μεγάλους έως τη Δημητσάνα. Ενδιαφέρον ήταν να γυρίσουμε λίγο το κεφάλι μας πίσω και να δούμε το φαράγγι του Λούσιου που διασχύσαμε!

Το μονοπάτι μάς οδήγησε στα καλντερίμια του χωριού και μας έφερε στο κέντρο του, ανάμεσα στις δύο συνοικίες του μεγάλου χωριού.

Ύστερα από αυτή τη μαγευτική διαδρομή μέσα στην πλούσια αρκαδική φύση, ένας καφές ήταν ό,τι έπρεπε.

Όλη η διαδρομή είναι συστηματικά σημασμένη, ενώ υπάρχουν και αρκετές πινακίδες προσανατολισμού.

Περισσότερες πληροφορίες για το μονοπάτι θα βρείτε εδώ.

Δείτε ακόμα:

Menalon Trail: Πεζοπορία από τη Δημητσάνα έως το Ζυγοβίστι (pics)

Menalon Trail: Πεζοπορία από την Ελάτη έως τη Βυτίνα (pics)

Menalon Trail: Πεζοπορία από τη Βυτίνα έως τη Νυμφασία (pics)

Menalon Trail: Πεζοπορία από τη Νυμφασία έως τα Μαγούλιανα (pics)

Menalon Trail: Πεζοπορία από τα Μαγούλιανα έως το Βαλτεσινίκο (pics)