Η πραγματική εικόνα του πολιτισμού μας

Η πραγματική εικόνα του πολιτισμού μας

Ιούλιος 01, 2021 - 11:24
15 σχόλια

Ένας 49χρονος λάτρης της τέχνης, κατά δήλωσή του, πριν από εννέα χρόνια, πήρε το μετρό, έκλεψε τρεις πίνακες από την Εθνική Πινακοθήκη, και μετά πήρε ξανά το μετρό και πήγε σπίτι του. Ανάμεσά τους, ένας πίνακας του Πικάσο με ιδιόχειρη αφιέρωση του ζωγράφου στους Έλληνες.

Το 2021 οι πίνακες βρέθηκαν σε μια ρεματιά. Οι δύο από αυτούς, διότι τον τρίτο τον κατάπιε η τουαλέτα, κατά δήλωση του 49χρονου λάτρη της τέχνης.

Μεγάλη επιτυχία της Αστυνομίας, του υπουργού κ. Χρυσοχοΐδη, της υπουργού Μενδώνη, μεγάλη και η φούρια να καλέσουν τους δημοσιογράφους και να καταγράψουν το γεγονός, να μεταδοθεί, να θαυμάσουν οι Έλληνες που βρέθηκε ο ξακουστός πίνακας του Πικάσο με την ιδιόχειρη αφιέρωση.

Τοποθετείται, λοιπόν, ο πίνακας όρθιος, σε μια ολισθηρή και στενή επιφάνεια, σε ένα ράφι, και πάρ' τον κάτω τον Πικάσο, το «Γυναικείο κεφάλι», την αφιέρωση στον ελληνικό λαό, μπροστά στις κάμερες.

Πριν και μετά από αυτό το γεγονός, είχαν προηγηθεί διάφορα άλλα απαράδεκτα: Αστυνομικοί που πιάνουν τους πίνακες με γυμνά χέρια, που τους παίρνουν από εδώ και τους βάζουν εκεί, φλας από τις φωτογραφικές μηχανές, κανένα μέσο προστασίας των πολύτιμων έργων τέχνης.

Πάνω στη φούρια να επικοινωνηθεί το γεγονός, και να πουν οι υπουργοί τα δικά τους, δεν σκέφτηκαν να βάλουν τους πίνακες σε μια προθήκη, έστω.

Ωστόσο, σε αυτό το γεγονός ή ίσως σε κάτι παρόμοιο, μπορεί και χειρότερο, με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν οι εξής αλήθειες για τον πολιτισμό στη χώρα μας:

Πού ήταν ο συντηρητής που θα έπρεπε να είναι παρών, και να φροντίσει για τη μεταχείριση των έργων; Υπάρχει;

Πρέπει να υπάρχει, αλλά προφανώς η παρουσία του/της κρίθηκε περιττή. Οι αστυνομικοί δεν έχουν χέρια;

Η υπουργός, αρχαιολόγος η ίδια, δεν μπήκε καν στον κόπο να ζητήσει να φορέσουν ένα ζευγάρι γάντια όσοι άγγιξαν τους πίνακες -και πέρασαν από κάμποσα χέρια...

Δεν πρέπει να ακολουθείται ένα πρωτόκολλο πριν από τις ανακοινώσεις και τις φωτογραφίσεις; Εξετάστηκαν τα έργα για να διαπιστωθεί αν είναι αυθεντικά; ή όπως τα βρήκαν στη ρεματιά τα πήγαν για φωτογράφιση, λες και επρόκειτο για πακέτα κοκαΐνης;

Το αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν να κινδυνεύσουν τα έργα της «κλοπής του αιώνα», και να μεταδοθεί το βίντεο της πτώσης του Πικάσο σε όλο τον κόσμο. «Το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε με έναν πίνακα του Πάμπλο Πικάσο είναι να τον ρίξετε – ειδικά ένα που έχει ανακτηθεί μετά από εννέα χρόνια», γράφει το BBC, σχολιάζοντας την πτώση του πίνακα.

Δεν θα μας την χάριζαν, τους ζητάμε πίσω και τα κλεμμένα του Παρθενώνα...

«Το σύστημα ασφαλείας είχε άδειες μπαταρίες, έτσι ο συναγερμός χτυπούσε συχνά, χωρίς να υπάρχει παραβίαση. Οι κασέτες από τις κάμερες είχαν τελειώσει και δεν είχαν αντικατασταθεί λόγω έλλειψης χρημάτων. Ο συναγερμός δεν ήταν συνδεδεμένος με την Αστυνομία αλλά μόνον με την εταιρεία φύλαξης. Οι φύλακες απασχολούνταν σε άλλες θέσεις και επιπλέον δεν γνώριζαν τι ακριβώς να πράξουν σε ενδεχόμενη απόπειρα ληστείας, καθώς δεν είχαν περάσει ποτέ από ειδική εκπαίδευση για τον τρόπο που γίνεται η φύλαξη και για τις ενέργειες στις οποίες έπρεπε να προβούν σε περίπτωση συμβάντος.» Αυτά είπε ο πρώην κρατικός λειτουργός Λέανδρος Ρακιντζής, ο οποίος μετά την κλοπή είχε διατάξει κατεπείγουσα έρευνα για τις διοικητικές ευθύνες, ως Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, μιλώντας στην ΕΡΤ. Αυτά περιλαμβάνονται στο πόρισμά του για την Εθνική Πινακοθήκη.

Μουσεία χωρίς δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, ακόμα και την περίοδο της πανδημίας. Αρχαιολογικοί χώροι κλειστοί, όπως στη Βόρεια Κυνουρία. Μοναστήρια, όπως η ΙΜ Καλτεζών, που αφήνονται να καταστραφούν.

Αρχαιολογικοί χώροι χωρίς αρχαιολόγους, ιστορικά μουσεία χωρίς ιστορικούς, άφαντοι συντηρητές έργων τέχνης σε ένα γεγονός τόσο σημαντικό όσο η ανεύρεση ενός Πικάσο σε μια ρεματιά, από χρόνια κλεμμένου.

Το 2018 δύο γυναίκες έριξαν λάδι προκαλώντας φθορές σε εκθέματα του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, που είναι παράλληλα κειμήλια της ορθοδοξίας, αλλά και σε χώρους του μουσείου (μάρμαρα και τοίχους) στις αίθουσες της μόνιμης έκθεσης αλλά και των περιοδικών εκθέσεων. Εκείνη την ώρα μάλιστα, στο μουσείο είχαν βάρδια 20 φύλακες, που δεν αντιλήφθηκαν τίποτα. Το περιστατικό έγινε στις 28 Ιουλίου και ανακοινώθηκε δεκαπέντε μέρες μετά. Τα πλάνα από τις κάμερες του μουσείου δείχνουν τις δύο γυναίκες, αλλά η τεχνολογία τους απαρχαιωμένη, επομένως τα πλάνα ήταν άχρηστα.

Τον πολιτισμό μας επικαλούμαστε κάθε φορά που βρισκόμαστε στα δύσκολα. Τον πολιτισμό μας πουλάμε, υποτίθεται, στους τουρίστες, ως εθνικό προϊόν.

Αλλά με τον πολιτισμό επί της ουσίας δεν ασχολούμαστε.

Γι' αυτό και το περιστατικό της πτώσης του Πικάσο από το ράφι δεν είναι ατυχές.

Είναι αποτέλεσμα της ανοργανωσιάς και της προχειρότητάς μας.

 

Γαλανιάδη Εύα

Tags: 

15 Σχόλια

10 χρόνια τους είχε πεταμενους ο άλλος από ρεματιά σε ρεματιά κ βρήκατε να πείτε τώρα τις μ@@κιες σας για το πολιτισμικό επίπεδο....

Η Πραγματικη εικονα του Πολιτισμου μας δεν ειναι του πεσιμο του Πινακα του Πικασο,ειναι τα ανεκμεταλευτα Ιστορικα σημεια,Μνημεια,του τοπου μας,τα γκραφιτι σε Δημοσια κτηρια ,μουσεια και τοπους λατρειας,Πολιτισμος ειναι οι σκουπιδοτοποι,και τα σκουπιδια εκτος καδων,το παρκαρισμα στις πλατειες,η διαπασων μουσικη,οι ανεγκεφαλοι που δεν φορουν μασκα ,και θα μπορουσαμε να γραφουμε μερες για τον "πολιτισμο" οποτε το πεσιμο του πινακα ειναι το λιγοτερο.

Δημοσιουπαλληλιτισμός,κουτοπονηριές,πολιτική εκμεταλευση,με μια δόση χωροφυλακιτιδας,έτσι για να δέσει η σάλτσα και να γίνουμε ξανά ρεζίλι....

δηλαδή μας λες ότι επειδή ένας κλέφτης κακομεταχειρίστηκε έναν πίνακα δεν τρέχει τίποτα να τον κακομεταχειριστεί και το υπουργείο. ωραία λογική. αν εσένα σε πλακώσουν στο ξύλο στον δρόμο, δεν τρέχει τίποτα να σε τραβολογήσει ο γιατρός στο νοσοκομείο ή να σου κάνει μεγαλύτερη ζημιά από αυτή που έχεις πάθει.

Καλά ας ήταν αυτό το μεγαλύτερο μας πρόβλημα . Έτσι και αλλιώς με 10 και 15€ Εισιτήριο για να μπεις στην πινακοθήκη λίγοι θα τους δουν από κοντά

Δεν βλέπω άρθρα σας για τα τσογλάνια με τους μαρκαδόρους τα σπρέι και τα πινέλα που ασχημονούν σε κτήρια έργα τέχνης στην Τρίπολη. Είναι βέβαια από τον μπαζοπολτό του 62% να μην ξεχνιόμαστε και μέρες που είναι!

Ας σέβονταν πρώτα όλοι το διπλανό τους, που είναι η πιο ουσιαστική ένδειξη ύπαρξης ή έλλειψης πολιτισμού, και μετά το ας το συζητάγαμε και για την τέχνη. Που δε μπορούμε να ανοίξουμε παράθυρα με τέτοια ζέστη γιατί δυο απολύτως απολίτιστα δίποδα αποφάσισαν να αφήσουν το σκυλάκι τους ( σκυλόφιλοι, ε; Καλοί άνθρωποι!!!! ) να υστεριάζεται όλο το μεσημέρι. Και πόσοι άλλοι σαν αυτούς. Ενας-δυο άρρωστοι κάφροι σε κάθε γειτονιά τραμπουκίζουν ατιμώρητοι όλους τους υπόλοιπους. Άσχετο, θα βιαστείτε να πείτε πολλοί. Για σκεφτείτε όμως καλύτερα... μήπως δεν είναι;

16¨46 μπράβο!Ακριβώς έτσι.Ο πολιτισμός ξεκινάει απο απλές καθημερινές ανθρώπινες συμπεριφορές.Θέμα στο οποίο πολλοί νεοέλληνες,χρειαζόμαστε εντατικο φροντιστήριο.Όπως πχ ο 12΄57 που γράφει την εξυπνάδα του,για όποιον επαινεί τα άρθρα της κυρίας Γαλανιάδη......

Τελικά, καλύτερα προστάτευσε ο ελαιοχρωματιστής τους πίνακες από τους .... άριστους υπουργούς μας. Τους έφταναν δέκα λεπτά για να τους κάνουν πατσαβούρια !!!!! Και δεν είναι η πρώτη φορά. Εδώ η Μενδώνη τσιμέντωσε ''με το έτσι θέλω'' την Ακρόπολη μετά από 2,5 χιλιάδες χρόνια, προφανώς για να μπορούν να βαδίζουν τα μοντέλα του οίκου μόδας με τα ψηλοτάκουνα. Τον μόνο που προστάτευσε ήταν ο φίλος τους ο Λιγνάδης !!!! Αχ Ελλάδα !!!!

"Σε ιδιώτες και με απευθείας ανάθεση έδωσε την καταγραφή των προσωπικών δεδομένων των ασθενών ο διοικητής του ΑΧΕΠΑ, με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού, λόγω συνταξιοδοτήσεων. Η εταιρεία που ανέλαβε αυτή την άκρως ευαίσθητη δουλειά, συστάθηκε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο με μετοχικό κεφάλαιο 25.000 ευρώ και έχει αναλάβει τη συντήρηση κοινοχρήστων χώρων πρασίνου του δήμου Πεύκης – Λυκόβρυσης..." Κυβερνητικός πολιτισμός στην Ελλάδα του Κούλη. Λέγεται και "αρπαχτές".

Εύας φανς βλέπω με μακροσκελή προοδευτικά ψέμματα που τουλάχιστον είναι ορθογραφημένα. Η αγραμματοσύνη κυριαρχεί στον μπατριωτικό αντικουλισμό.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.