Η Αποκεντρωμένη ακύρωσε το Τεχνικό Πρόγραμμα των παρατάξεων Σμυρνιώτη, Τσιαμούλου και Παυλή

Η Αποκεντρωμένη ακύρωσε το Τεχνικό Πρόγραμμα των παρατάξεων Σμυρνιώτη, Τσιαμούλου και Παυλή

Ιανουάριος 03, 2020 - 17:22
13 σχόλια

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου ακύρωσε την με αρ.898/2019 απόφαση ΔΣ Δ. Τρίπολης σχετικά με την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος 2020 που κατέθεσαν οι παρατάξεις Σμυρνιώτη, Τσιαμούλου και Παυλή, το οποίο και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο Δήμος Τρίπολης την προκειμένη στιγμή είναι χωρός τεχνικό πρόγραμμα, αφού στη συνεδρίαση της 16ης Δεκεμβρίου το Τεχνικό Πρόγραμμα της Δημοτικής Αρχής Τζιούμη είχε καταψηφιστεί. Για το λόγο αυτό και μετά την ακύρωση της Αποκεντρωμένης το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να συνεδριάσει εκ νέου για το Τεχνικό Πρόγραμμα.

Σύμφωνα με την απόφαση έχοντας υπόψη :

Το με αρ. 39513/19.12.2019 έγγραφο του Δήμου Τρίπολης σχετικά με « Τεχνικό πρόγραμμα έτους 2020 Δ. Τρίπολης»(α.π. 288079/19.12.2019 δικό μας) σύμφωνα με το οποίο:

« Σε συνέχεια του αρ. 39443/19-12-19 εγγράφου μας με το οποίο σας εστάλη για έλεγχο νομιμότητας η σχετική με το θέμα αριθμ. 898/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα θέλαμε με το παρόν
έγγραφο μας να επισημάνουμε τα κατωτέρω αναφορικά με την εναλλακτική, πρόταση τεχνικού προγράμματος που κατέθεσαν οι κ.κ Σμυρνιώτης Ιωάννης, Παυλής Δημήτριος και Τσιαμούλος Νικόλαος, επικεφαλείς των παρατάξεων ΝΕΑ ΤΡΙΠΟΛΗ, ΤΡΙΠΟΛΗ - ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ ΜΩΡΙΑ και ΤΡΙΠΟΛΗ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ αντίστοιχα.

1. Η εναλλακτική πρόταση δεν συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση από τους προτείνοντες με την οποία να αιτιολογείται η διαφορετική αντιμετώπιση του θέματος (τεχνικό πρόγραμμα έτους 2020 του δήμου)

2. Η εν λόγω πρόταση συνοδεύεται από αρνητική εισήγηση της αρμόδιας, για το τεχνικό πρόγραμμα, τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου σύμφωνα με την οποία (εισήγηση) αυτή (εναλλακτική πρόταση) δεν είναι πλήρης και δεν είναι εφικτή η υλοποίηση της, γεγονός που θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη λειτουργία του Δήμου και την παροχή αποτελεσματικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Σημειώνουμε ότι η αιτιολογική έκθεση και η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας αποτελούν προϋποθέσεις για τη δυνατότητα συζήτησης εναλλακτικής πρότασης στο Δημοτικό Συμβούλιο όπως αυτό ρητά προβλέπεται στην αιτιολογική έκθεση για τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 4623/19 με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα ψήφισης του τεχνικού προγράμματος.
Πλέον των ανωτέρω επισημαίνουμε ότι η εναλλακτική πρόταση κατετέθη χωρίς γνωμοδότηση της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης (άρθρο 78 παράγραφος 2α του Ν. 4555/18) και εδόθη στους Δημοτικούς Συμβούλους για ενημέρωση κατά την έναρξη συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου!

Σε αντίθεση με όλα τα ανωτέρω, για τη διαμόρφωση και κατάθεση προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο της πρότασης του κ. Δημάρχου τηρήθηκαν απαρέγκλιτα όλες οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις διαδικασίες. Ύστερα από τα παραπάνω φρονούμε ότι πρέπει η εναλλακτική πρόταση που κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο να μην ληφθεί υπόψη και να εγκριθεί η πρόταση - εισήγηση του κ. Δημάρχου.
Για πληρέστερη ενημέρωσή σας στέλνουμε συνημμένα) την αιτιολογική έκθεση για τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 4623/19 και β) την αρνητική εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου.»

Το από 23.12.2019 Υπόμνημα των Δημοτικών Παρατάξεων «Νέα Τρίπολη», «Τρίπολη- Πρωτεύουσα του Μοριά» και «Τρίπολη- Αλλάζουμε τα Δεδομένα» (α.π. 289908/23.12.2019 δικό μας) με θέμα «Τεχνικό Πρόγραμμα Δήμου Τρίπολης 2020» σύμφωνα με το οποίο: «Σας υποβάλλουμε συνημμένα το κείμενο του Τεχνικού Προγράμματος 2020 του Δήμου Τρίπολης που υπερψηφίστηκε κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2019, με τις μικροδιορθώσεις που προέκυψαν από επαλήθευσή των αθροίσεων των ποσών των επιμέρους έργων και συνοδευόμενο με αναλυτικούς πίνακες των κατανομών που αναφέρονται στην εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Τρίπολης και μάλιστα επί των πινάκων της πρότασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου Τρίπολης καθώς και τους αντίστοιχους κωδικούς CPV ανά κατηγορία δαπάνης.

Η πρόταση μας, όπως εισηγηθήκαμε και προς το Δημοτικό Συμβούλιο, διαφοροποιείται από αυτή της Εκτελεστικής Επιτροπής κυρίως ως προς την αναφορά της πλειονότητας των έργων - ειδικά της ΣΑΤΑ και του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ - σε επίπεδο Δημοτικής Ενότητας και όχι στο σύνολο του Δήμου προκειμένου να εκτελεσθούν πιο γρήγορα και στοχευμένα σύμφωνα με τα πληθυσμιακά κριτήρια κατανομής των πιστώσεων ενώ επιδιώξαμε να μην υπάρχει σημαντικός αριθμός έργων χρηματοδοτούμενος από περισσότερες της μιας πηγή χρηματοδότησης.

Σχετικά με την αναφορά στην εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας σε δράσεις που περιλαμβάνει το κατατεθέν Τεχνικό μας Πρόγραμμα οι οποίες κατά την άποψη της δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Δήμου Τρίπολης θεωρούμε ότι η προετοιμασία αρδευτικού έργου και κυρίως του τοπογραφικού αντικείμενου του μπορεί να γίνει και από τον Δήμο που ειδικά τώρα που ανακοινώθηκε πρόσκληση για ένταξη στο ΕΣΠΑ εγγειοβελτιωτικών έργων μπορεί να συμβάλλει στη γρήγορη σύνταξη της πρότασης, στην περίπτωση όμως που η Δ.Ε.Υ.Α. Τρίπολης εντάξει στο Τεχνικό της Πρόγραμμα τη συγκεκριμένη δράση η συμπεριληφθείσα στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου μπορεί με τροποποίηση αυτού να απαλειφθεί ενώ υπηρεσίες υποστήριξής για σύνταξη μελετών για αθλητικές εγκαταστάσεις αφορούν αποκλειστικά τον Δήμο αφού το Ν.Π.Δ.Δ. αυτού δεν διαθέτει Τεχνική Υπηρεσία.

Επίσης σας επισημαίνουμε ότι στα μεν συνεχιζόμενα έργα υπάρχει διαφορά 27.000,00 € στα έργα από πιστώσεις ΣΑΤΑ γιατί εμείς λάβαμε υπόψη μας την έκπτωση στο έργο με τίτλο «Συντήρηση υπάρχουσας στέγης, επιχρισμάτων και αντικατάσταση φωτιστικών 1ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης» και εγγράψαμε ποσό 63.000,00 € ενώ στον πίνακα της εισήγησης της Εκτελεστικής Επιτροπής αναγράφεται το ποσό της δημοπράτησης δηλ.9ο.οοο,οο €. Την διαφορά αυτή των 27.000,00 € εμείς την μεταφέραμε στις πιστώσεις ΣΑΤΑ για τα Νέα Έργα.

Τέλος, σας επισημαίνουμε ότι εμείς δεν μεταφέραμε στον πίνακα των έργων του Τεχνικού μας Προγράμματος τα υπ' αριθ. 16, 17 και 18 ποσά του Παραρτήματος IV : «Κατανομή Επιχορήγησης ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ II» που αφορούν Διαγραμμίσεις οδών, μισθώσεις μηχανημάτων και προμήθεια μηχανημάτων ποσών 24.800,00+99.600,00+258.260,45 = 382.660,45 € που συμπεριλαμβάνονται μόνο στα Σύνολα των ποσών του προγράμματος ΦΙΔΟΔΗΜΟΣ II (Συνολικά ποσά νέων έργων και Γενικά Σύνολα) της πρότασης της Εκτελεστικής Επιτροπής χωρίς όμως να αναφέρονται στους αναλυτικούς πίνακες με αποτέλεσμα το Τεχνικό μας Πρόγραμμα να ανέρχεται στο ποσό των 13.170.047,72 € έναντι των 13.569.358,02 € αυτού της Εκτελεστικής Επιτροπής δηλαδή κατά 382.660,45 € + 16.649,85 € (διαφορά στις αθροίσεις των ποσών των πινάκων ΣΑΤΑ νέων έργων του προγράμματος της Ε.Ε.) = 399.310,30 €.»

Tα στοιχεία του φακέλου από τα οποία προκύπτει:
Α) σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 1 του Ν. 4623/2019 «Η συζήτηση και η ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος των δήμων πραγματοποιείται σύμφωνα με το σχέδιο της εκτελεστικής επιτροπής και τις τυχόν εναλλακτικές προτάσεις που κατατίθενται από τους επικεφαλής των παρατάξεων. Οι τυχόν εναλλακτικές προτάσεις συνοδεύονται από εισήγηση της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας του δήμου. Κατά τη σύνταξη των προτάσεων από τις ενδιαφερόμενες παρατάξεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν κάθε σχετικό στοιχείο. Η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά και το εγκεκριμένο Τεχνικό Πρόγραμμα. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων.»

Β) σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, την οποία μάλιστα επικαλείται και ο Δήμος Τρίπολης με το 39513/19.12.2019 έγγραφό του(σχετικό-16-) άρθρα 8 έως 12 «Με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζονται θέματα ψήφισης του τεχνικού προγράμματος(άρθρο 8) του επιχειρησιακού προγράμματος (άρθρο 9) του προγράμματος αξιοποίησης της περιουσίας (άρθρο 10), του ορισμού φόρων, τελών και εισφορών(άρθρο 11) και της ψήφισης του προϋπολογισμού σε δήμους και περιφέρειες. Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις οι αντιπολιτευόμενες παρατάξεις μπορούν να συντάξουν και να καταθέσουν εναλλακτικές προτάσεις , οι οποίες συζητούνται και ψηφίζονται παράλληλα με την πρόταση του δημάρχου ή του περιφερειάρχη. Η εναλλακτική πρόταση για να γίνει δεκτή προς συζήτηση πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση που συντάσσει ο προτείνων, στην οποία αιτιολογείται η διαφορετική αντιμετώπιση του υπό κρίση ζητήματος και από εισήγηση των αρμοδίων, κατά περίπτωση υπηρεσιών του δήμου ή της περιφέρειας σχετικά με το εφαρμόσιμο ή μη της πρότασης, σε περίπτωση του τυχόν αυτή εγκριθεί από το οικείο συμβούλιο.

Οι προτάσεις συζητούνται και ψηφίζονται διακριτά κατά την ίδια συνεδρίαση. Έγκριση λαμβάνει η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου. Αν καμία πρόταση δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λάβει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων. Εάν δεν υποβληθεί εναλλακτική πρόταση θεωρείται εγκεκριμένη η εισήγηση του δημάρχου-περιφερειάρχη.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις τροποποιείται το ισχύον πλαίσιο που εισήχθη με το Ν. 4555/2018 και εξασφαλίζεται αφενός η, σε κάθε περίπτωση, ψήφιση σημαντικών αποφάσεων για λειτουργία των δημοτικών/περιφερειακών υπηρεσιών και αφετέρου, μέσω της δυνατότητας κατάθεσης εναλλακτικών προτάσεων, αναβαθμίζεται τόσο η πολυφωνία, όσο και η δυνατότητα εξεύρεσης της καλύτερης δυνατής λύσης για τα συμφέροντα του δήμου ή της περιφέρειας.

Για να τηρούνται η αρχή της αναλογικότητας και η αρχή της ισότητας των όπλων αλλά και να εξασφαλιστεί ότι οι εισαγόμενες ρυθμίσεις δε θα καταστρατηγηθούν στα πλαίσια ενός στείρου αντιπολιτευτικού λόγου, εισάγονται ως δικλείδες ασφαλείας ότι α) η εναλλακτική κατατιθέμενη πρόταση ρυθμίζει πλήρως το προς συζήτηση θέμα(πχ κατάθεση εναλλακτικού προϋπολογισμού ως σύνολο και όχι πρόταση για μια ομάδα κωδικών ή ολοκληρωμένο τεχνικό πρόγραμμα και όχι πρόταση για τα έργα μιας δημοτικής ή περιφερειακής ενότητας), β)η κατατιθέμενη εναλλακτική πρόταση συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση που αναλυτικά εκτίθεται και αιτιολογείται η διαφορετική αντιμετώπιση του θέματος και γ) συνοδεύεται από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών του δήμου για την πληρότητα αυτής ως σύνολο και το εφαρμόσιμο αυτής σε περίπτωση που ψηφιστεί, ώστε να αποκλεισθεί το φαινόμενο να ψηφιστεί πρόταση που είναι αδύνατον να εφαρμοστεί και να τεθεί έτσι σε σοβαρό κίνδυνο η λειτουργία του δήμου ή της περιφέρειας και η παροχή αποτελεσματικών
υπηρεσιών προς τους πολίτες. Οι προτάσεις συντάσσονται από τις προτείνουσες παρατάξεις , ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν όποιο σχετικό στοιχείο ήθελε αιτηθεί.»

Γ) σύμφωνα με το αρθ. 78 του Ν. 4555/2018 η Επιτροπή διαβούλευσης γνωμοδοτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο επί του Προσχεδίου του Τεχνικού Προγράμματος ενώ συνεδριάζει δημόσια μετά από πρόσκληση του Προέδρου της, η οποία κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση και περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, τον τόπο, την ημερομηνία και την ώρα της συνεδρίασης και συνοδεύεται από εισήγηση επί των υπό συζήτηση θεμάτων.

Δ) σύμφωνα με το Ν. 4270/2014 ο Έλεγχος νομιμότητας κανονικότητας και εγκυρότητας των δαπανών του Δήμου είναι ευθύνη του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών. Το Τεχνικό πρόγραμμα είναι μέρος του Προϋπολογισμού του Δήμου και κατά συνέπεια κάθε έργο, μελέτη δράσης που εγγράφεται σε αυτό θα πρέπει να τηρεί τις διαδικασίες περί νομιμότητας, κανονικότητας και εγκυρότητας.

Ε) σύμφωνα με το άρθρο 208 του Ν. 3463/2006 Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων οι υπηρεσίες των Δήμων προβαίνουν σε συγκεκριμένες προπαρασκευαστικές ενέργειες πριν την κατάρτιση του Τεχνικού προγράμματος σε συνδυασμό με τις τροποποιητικές διατάξεις που επήλθαν με το Ν. 3852/2010 και το Ν. 4555/2018.

Κατόπιν των ανωτέρω και με βάση την 898/2019 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Τρίπολης η οποία μας απεστάλη για έλεγχο Νομιμότητας και αφορά το Τεχνικό Πρόγραμμα 2020 διαπιστώνουμε να υπάρχουν ελλείψεις τόσο στην πρόταση του Δημάρχου όσο και στην εναλλακτική πρόταση που κατέθεσαν από κοινού οι δημοτικές παρατάξεις «Νέα Τρίπολη», «Τρίπολη, Πρωτεύουσα του Μοριά» και «Τρίπολη, Αλλάζουνε τα δεδομένα»:
α) στο διαλογικό τμήμα της 898/2019 Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Τρίπολης γίνεται λόγος για Απόφαση Επιτροπής Διαβούλευσης σχετικά με το Τεχνικό Πρόγραμμα που πρότεινε ο Δήμαρχος. Στην ουσία όμως ούτε αυτή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Πρακτικού, ούτε της Εκτελεστικής Επιτροπής που εισηγήθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα, ούτε μας προσκομίστηκε συνημμένα, προκειμένου
να κρίνουμε κατά πόσο τηρήθηκαν οι χρονικές προθεσμίες αλλά και να προκύπτει σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής ή τυχόν παρατηρήσεις σχετικά με τη δεδομένη πρόταση για το Τεχνικό Πρόγραμμα, καθώς επίσης να προκύπτει ο αριθμός και οι ιδιότητες των συμμετεχόντων σε αυτήν.

Σημειωτέον ούτε και η εναλλακτική πρόταση έφερε τη γνωμοδότηση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης όπως προκύπτει και από το 39513/19.12.2019 έγγραφο Δήμου Τρίπολης, το οποίο το παραθέτει ως έλλειψη, ενώ αόριστα επικαλείται ότι στην πρόταση Δημάρχου τηρήθηκαν απαρέγκλιτα όλες οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις διαδικασίες.
β) δεν προκύπτει από το σώμα της 898/2019 Απόφασης , ούτε μας κατατέθηκαν στοιχεία για :
- πότε και πώς προσκλήθηκαν προκειμένου να υποβάλλουν τις προτάσεις τους επί του Τεχνικού Προγράμματος οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων
-πότε και πώς ενημερώθηκαν επί του Τεχνικού Προγράμματος οι εκπρόσωποι των λοιπών δημοτικών παρατάξεων
-εάν οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων ψήφισαν επί των δύο κατατεθεισών προτάσεων και πώς ψήφισαν
γ) δεν προκύπτει πότε ξεκίνησαν οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες κατάρτισης του Τεχνικού Προγράμματος, πότε ενημερώθηκαν οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, πόσο χρόνο είχαν στη διάθεσή τους για την παρουσίαση των εναλλακτικών προτάσεων αλλά και των στοιχείων που απαιτήθηκαν να έχουν από τις υπηρεσίες του Δήμου μέχρι την πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία σημειωτέον ματαιώθηκε λόγω μη προσέλευσης των δημοτικών παρατάξεων πλην της παράταξης του Δημάρχου.
δ) δεν προκύπτει ο λόγος που η εναλλακτική πρόταση δεν κατατέθηκε εγκαίρως στην Επιτροπή Διαβούλευσης, στην Εκτελεστική Επιτροπή αλλά και στην Τεχνική Υπηρεσία, η οποία διατύπωσε αρνητική γνώμη.
ε) δεν προκύπτει εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικού τόσο επί της πρότασης του Δημάρχου, όσο και επί της εναλλακτικής πρότασης προκειμένου να υπάρξει εισήγηση επί των δαπανών αλλά και των αρνήσεων που διατύπωσε η Τεχνική Υπηρεσία στην εναλλακτική πρόταση για δράσεις που δε μπορούν να συμπεριληφθούν στο Τεχνικό Πρόγραμμα αλλά και για κατατμήσεις ΣΑΤΑ, έλλειψη κωδικών CPVκλπ, ως περιγράφονται στην από 16/12/2019 εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας
στ) ως προς το αίτημα το Δημάρχου Τρίπολης που διαβιβάστηκε με το 39513/19.12.2019 έγγραφο ότι πρέπει η εναλλακτική πρόταση που κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο να μη ληφθεί υπόψη και να εγκριθεί η πρόταση-εισήγηση του κ. Δημάρχου, καθιστούμε γνωστό ότι αυτό δεν είναι εφικτό, γιατί
σύμφωνα με την 898/2019 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου η εναλλακτική πρόταση -σελίδα 27- τέθηκε σε ψηφοφορία εάν είναι αποδεκτή προς συζήτηση ή όχι και κρίθηκε αποδεκτή με 21 ψήφους έναντι 13 κατά και 2 αποχές. Επομένως έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία να συζητηθεί και να τεθεί σε ψηφοφορία. Ακόμα και στην περίπτωση που δεν τη λαμβάναμε υπόψη και πάλι η πρόταση-εισήγηση του Δημάρχου δεν μπορεί με την Απόφασή μας να εγκριθεί, καθότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο θα πρέπει να επιληφθεί εκ νέου.
ζ) ως προς το από 23/12/2019 κατατεθέν υπόμνημα των δημοτικών παρατάξεων « Νέα Τρίπολη», «Τρίπολη, Πρωτεύουσα του Μοριά», «Τρίπολη, Αλλάζουμε τα δεδομένα», με το οποίο δίνονται διευκρινίσεις ως προς το κείμενο του Τεχνικού Προγράμματος που ψηφίστηκε με την 898/2019 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δ. Τρίπολης και προβαίνουν σε διορθώσεις πινάκων, ούτε αυτό μπορεί να γίνει αποδεκτό, καθότι αυτό αποτελεί αφενός αρμοδιότητα των υπηρεσιών ( Τεχνικής Υπηρεσίας και Δ/νσης Οικονομικού ) και αφετέρου αρμοδιότητα συλλογικών οργάνων (Επιτροπής Διαβούλευσης , Εκτελεστικής Επιτροπής, Δημοτικού Συμβουλίου) του Δήμου.
Συμπερασματικά και επειδή με βάση τα άρθρα 225, 226, 227 και 238 Ν. 3852/2010 όπως αυτά αντικαταστάθηκαν με τα αρ. 116,117,118 και 131 του Ν. 4555/2018, ο Συντονιστής εξετάζει τις Αποφάσεις ΟΤΑ α και β βαθμού από άποψη Νομιμότητας και όχι ουσίας, θα πρέπει να ακυρωθεί η 898/2019 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για όλους τους πιο πάνω λόγους και να αναπεμφθεί η υπόθεση στο Δήμο ώστε οι συναρμόδιες Υπηρεσίες και τα συλλογικά όργανα να εισηγηθούν εκ νέου στο Δημοτικό Συμβούλιο, αφού τηρηθούν απαρέγκλιτα οι διατάξεις που προβλέπει ο Νόμος 4623/2019 και να εξασφαλιστεί το εφαρμόσιμο της πρότασης που θα ψηφισθεί, ώστε να αποκλειστεί το φαινόμενο να ψηφιστεί πρόταση που είναι αδύνατον να εφαρμοστεί και να τεθεί έτσι σε σοβαρό κίνδυνο η λειτουργία του Δήμου και η παροχή αποτελεσματικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Με βάση τα παραπάνω:

Α)Ακυρώνουμε την με αρ.898/2019 Απόφαση ΔΣ Δ. Τρίπολης σχετικά με –ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ -για τους λόγους που αναφέρονται στα σχετικά της παρούσης και ειδικότερα στο -18- σχετικό.

Β) Αναπέμπουμε την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου Τρίπολης σε νέα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ως άνω Παρατηρήσεις μας, μιας και αυτό είναι το αρμόδιο όργανο για την έγκριση ή μη των προτάσεων σχετικά με το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου και σε καμία περίπτωση η Υπηρεσία μας, η οποία σύμφωνα με το Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει τόσο με το Ν. 4555/2019 όσο και το Ν.4623/2019 και την Εγκύκλιο 27/2018 και μέχρι τη δημιουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ έχει ως βασική επιταγή την άσκηση ελέγχου νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, καθώς και την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου στα αιρετά όργανα των δήμων και περιφερειών και σε κάθε περίπτωση είναι αναρμόδια υπηρεσία για να λάβει Απόφαση υπέρ ή κατά των διαφόρων εναλλακτικών προτάσεων δημοτικών παρατάξεων σχετικών με το Τεχνικό Πρόγραμμα των Δήμων.

Η απόφαση του ΔΣ by Arcadiaportal.gr on Scribd

Η απόφαση της Αποκεντρωμένης by Arcadiaportal.gr on Scribd

Ειδήσεις: 

13 Σχόλια

Καλά η αντιπολίτευση είναι άχρηστη αλλά ο Τζιούμης με τη διοίκηση και τις υπηρεσίες του Δήμου στα πόδια του να μην μπορεί να φτιάξει ένα νόμιμο τεχνικό πρόγραμμα; και καμαρώνουν για την πλειοψηφία που τους έδωσαν οι Τριπολίτες; να φτιάξει ο Λαγός λαγούμια και να κρυφτούμε μέσα οι άχρηστοι

Οι άνθρωποι είναι ξεφτίλες. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να κωλισυεργουν τον Τζιούμη. Ουστ από εδώ

Αμα στηρίζεσαι σε τεχνογνωσία κατσουλέου και λοιπών παλαιοπασοκοσυμβούλων οι αποφάσεις είναι νόμιμες και θεμελιωμένες!!!

Αυτά που ζητάει η αποκεντρωμένη από την πρόταση του δημάρχου είναι άσχετα δεν προβλέπονται από κανένα νόμο. Να δούμε αν τα έχει ζητήσει και από τις προτάσεις των άλλων δήμων της Αρκαδίας. Αν δεν τα έχει ζητήσει θα έχουμε Ντράβαλα σοβαρά

Για διάβασε λίγο την απόφαση να δεις ποιός - Κώστα τον λένε -είναι ξεφτίλας, άσχετος και ξερολίδης που ενώ δεν τήρησε καμιά προθεσμία και διαδικασία που προβλέπουν οι Νόμοι επιμένει να "περάσει" το Τεχνικό Πρόγραμμα που κατέθεσε με το έτσι θέλω.

και παλι φτου σας ρε ξεφτυλες,και οι ΤΡΕΙΣ,ειπαμε στις επομενες εκλογες απο τη πρωτη κυριακη ο Τζιουμης ,ετσι για να καταλαβετε

Αποφάσισε το ξεφτίλας ή με "ι" ή με "υ". Και δεν καταλαβαίνω τον εκνευρισμό σου αφού ο Τζιούμης ήδη κέρδισε και τις επόμενες εκλογές.

Ελπίζω να έχετε καταλάβει εκατέρωθεν οι παρατάξεις και της Δημοτικής Αρχής αλλά και της Τριπλέτας ότι με αυτό το πανηγύρι έχετε καταφέρει να γελοιποιηθείτε ΟΛΟΙ! Ο μεν Δήμαρχος δεν φτάνει που δεν ακολούθησε όπως προκύπτει από το έγγραφο της εποκεντρωμένης τα προβλεπόμενα ως προς τις διαδικασίες (ενώ υπερασπιζόταν τάχα μου την νομιμότητα) οι υπόλοιποι τρεις ενώ ξέρατε, αντί να προστατεύσετε το Δημοτικό Συμβούλιο και την κύρωση του Τεχνικού Προγράμματος ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ στο τέλος της ημέρας προτιμήσατε την αναμέτρηση και ρήξη λες και κατεβαίνετε για 15μελές. FOR THE FESTIVALS ΟΛΟΙ!

Προσπαθεί να τον προστατεύσει από νέες περιπέτειες γιατί και να περάσει η πρότασή του στη Πέμπτη είναι διάτρητη.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΑ Η ΟΧΙ ,ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΕΛΈΓΧΕΙ, ΟΧΙ Ο ΤΖΙΟΥΜΗΣ

Παυλή και Σμυρνιώτη, μόνο προγράμματα για κλαρινοπανηγύρια πετυχαίνετε τόσα χρόνια. Περιμένετε λίγους μήνες να φωτογραφίζεστε πάλι μπροστά στις λαδόκολλες με ντεκόρ τον ψηλό τον μαϊντανό. Μόνο για τις γιορτές του σκόρδου και της μπατάκας κάνετε. Όσο για τους γλοιώδεις σφουγγγοκωλάριούς σας που σχολιάζουν δεξιά κι αριστερά στα site,δώστε λίγο χρόνο και στον Τζιούμη. Τόσα χρόνια κάνατε ότι δε συμβαίνει τίποτα με τους άλλους. Ξαφνικά ανακαλύψατε λακούβες, παιδικές χαρές, αδέσποτα.

@16:12 Ξέχασες να αναφέρεις και την ουρά και των δύο, τον "δεν θα γίνω ποτέ δήμαρχος που να χτυπιέμαι" κολαούζο Νικολάκη Τσιαμούλο

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.