Εξερεύνηση στην καταβόθρα της Νεστάνης (vid)

Εξερεύνηση στην καταβόθρα της Νεστάνης (vid)

Φεβρουάριος 13, 2021 - 21:00
4 σχόλια

Η ΚΑΤΑΒΟΘΡΑ ΤΗΣ ΝΕΣΤΑΝΗΣ ( από έναν αξιόλογο επιστήμονα με καταγωγή από τη Νεστάνη )

Ο Ηλίας Δ. Μαριολάκος είναι Ομότιμος Καθηγητής Γεωλογίας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διδάκτωρ Υδρογεωλογίας (Dr. rer. nat.) του Πανεπιστημίου Erlangen Nurnberg της Γερμανίας (1968). Υπήρξε υπότροφος της DAAD, του Ιδρύματος Humboldt και του Deutsch-Japanisches Zentrum. Έχει διδάξει ως Επισκέπτης Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο New South Wales (Σίντνεϊ) (1968-1969) και στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βρυξελλών ως Επισκέπτης Καθηγητής. Είναι Επίτιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Σάλτσμπουργκ και Ξένος Εταίρος της Ακαδημίας Φυσικών Επιστημών της Ρωσίας.

Η Καταβόθρα της Νεστάνης στην πραγματικότητα είναι μια σπηλαιοκαταβόθρα που έχει αναπτυχθεί σε πολυπτυχωμένους ασβεστόλιθους του Κρητιδικού της ζώνης της Τρίπολης. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν μεγάλο υπόγειο ποταμό που επικοινωνεί υδραυλικά με τις υποθαλάσσιες πηγές του Κιβερίου (Ανάβαλος), που όπως έχει αναφερθεί, οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν Δίνη. Η καταβόθρα της Νεστάνης και η οφιοειδής αύλακα που οδηγεί σε αυτήν.

Νεστάνη-. Γεωμύθος Εδώ η Ρέα, επειδή τα προηγούμενα παιδιά της τα είχε καταπιεί ο Κρόνος, άφησε τον Ποσειδώνα βρέφος, σ’ ένα κοπάδι, στην κρήνη της Άρνης. Η Ρέα έδωσε στον Κρόνο αντ’ αυτού ένα πουλάρι.Νεστάνη. Σημειώνονται αρχαιολογικές πληροφορίες, γεωμύθος, ρήγμα και η σπηλαιοκαταβόθρα στο λόφο Πανηγυρίστρας .

Αποσπάσματα αρχαίας ελληνικής και λατινικής γραμματείας (Παυσανίας, Ελλάδας Περιήγηση 8.8.1) Μετά τα ερείπια της Νεστάνης, υπάρχει σεβάσμιο ιερό της Δήμητρας, και προς τιμήν της οι Μαντινείς τελούν γιορτή κάθε χρόνο. Κάτω από τη Νεστάνη υπάρχει ένας χώρος, που αποτελεί και αυτός τμήμα του Αργού πεδίου, που ονομάζεται χορός της Μαιράς. Το μήκος του Αργού πεδίου είναι δέκα στάδια. Όταν το διασχίσουμε, θα κατεβούμε σ' άλλη μικρή πεδιάδα. εκεί, δίπλα στη λεωφόρο, είναι η λεγόμενη πηγή Άρνη. Οι Αρκάδες έχουν την εξής παράδοση: όταν η Ρέα γέννησε τον Ποσειδώνα, τον εμπιστεύτηκε σε κάποιους βοσκούς για να ανατραφεί όπως και τα αρνιά και εξαιτίας αυτού ονομάστηκε και η πηγή Άρνη, γιατί τα αρνιά έβοσκαν γύρω της. Προσθέτουν ότι η Ρέα είπε στον Κρόνο ότι γέννησε άλογο, και του έδωσε να φάει ένα πουλάρι αλόγου, αντί του παιδιού, όπως και αργότερα αντί του Δία του έδωσε πέτρα τυλιγμένη σε σπάργανα. (Πάπυρος, 1975) Καθώς βαδίζουμε προς την Τεγέα, βλέπουμε προς τ’ αριστερά της λεωφόρου, δίπλα στο τείχος της Μαντίνειας, ιππόδρομο και κοντά σ’ αυτό στάδιο, όπου τελούνταν οι αγώνες προς τιμήν του Αντίνου. Πάνω από το στάδιο είναι το βουνό Αλήσιο, ονομαζόμενο έτσι λόγω της περιπλάνησης της Ρέας. στο όρος είναι άλσος της Δήμητρας. Στο τελευταίο άκρο του όρους είναι ιερό του Ιππίου Ποσειδώνα, όχι μακριά από το στάδιο της Μαντίνειας. Τα σχετικά με το ιερό αυτό τα γράφω εξ ακοής και από πληροφορίες τις οποίες συγκέντρωσα από όσους έχουν γράψει γι’ αυτό. Το σημερινό ιερό το έχτισε ο αυτοκράτορας Αδριανός, αφού διόρισε επόπτες των εργατών, ώστε ούτε να μπει κανείς, ούτε να μετακινηθεί τίποτε από τα αρχαία ερείπιά του. διέταξε να κτιστεί ο ναός γύρω από το αρχαίο ιερό. Το αρχαίο ιερό του Ποσειδώνα λέγεται ότι το έκτισαν ο Αγαμήδης και ο Τροφώνιος, πελεκώντας ξύλα δρυός και συναρμολογώντας αυτά μεταξύ τους.

Μετά τα ερείπια της Νεστάνης, υπάρχει σεβάσμιο ιερό της Δήμητρας, και προς τιμήν της οι Μαντινείς τελούν γιορτή κάθε χρόνο. Κάτω από τη Νεστάνη υπάρχει ένας χώρος, που αποτελεί και αυτός τμήμα του Αργού πεδίου, που ονομάζεται χορός της Μαιράς. Το μήκος του Αργού πεδίου είναι δέκα στάδια. Όταν το διασχίσουμε, θα κατεβούμε σ' άλλη μικρή πεδιάδα. εκεί, δίπλα στη λεωφόρο, είναι η λεγόμενη πηγή Άρνη. Οι Αρκάδες έχουν την εξής παράδοση: όταν η Ρέα γέννησε τον Ποσειδώνα, τον εμπιστεύτηκε σε κάποιους βοσκούς για να ανατραφεί όπως και τα αρνιά. εξαιτίας αυτού ονομάστηκε και η πηγή Άρνη, γιατί τα αρνιά έβοσκαν γύρω της. Προσθέτουν ότι η Ρέα είπε στον Κρόνο ότι γέννησε άλογο, και του έδωσε να φάει ένα πουλάρι αλόγου, αντί του παιδιού, όπως και αργότερα αντί του Δία του έδωσε πέτρα τυλιγμένη σε σπάργανα. (Πάπυρος, 1975) Καθώς βαδίζουμε προς την Τεγέα, βλέπουμε προς τ’ αριστερά της λεωφόρου, δίπλα στο τείχος της Μαντίνειας, ιππόδρομο και κοντά σ’ αυτό στάδιο, όπου τελούνταν οι αγώνες προς τιμήν του Αντίνου. Πάνω από το στάδιο είναι το βουνό Αλήσιο, ονομαζόμενο έτσι λόγω της περιπλάνησης [άλης] της Ρέας. στο όρος είναι άλσος της Δήμητρας. Στο τελευταίο άκρο του όρους είναι ιερό του Ιππίου Ποσειδώνα, όχι μακριά από το στάδιο της Μαντίνειας. Τα 149 (Παυσανίας, Ελλάδας Περιήγηση 8.10.1) σχετικά με το ιερό αυτό τα γράφω εξ ακοής και από πληροφορίες τις οποίες συγκέντρωσα από όσους έχουν γράψει γι’ αυτό. Το σημερινό ιερό το έχτισε ο αυτοκράτορας Αδριανός, αφού διόρισε επόπτες των εργατών, ώστε ούτε να μπει κανείς, ούτε να μετακινηθεί τίποτε από τα αρχαία ερείπιά του. διέταξε να κτιστεί ο ναός γύρω από το αρχαίο ιερό. Το αρχαίο ιερό του Ποσειδώνα λέγεται ότι το έκτισαν ο Αγαμήδης και ο Τροφώνιος, πελεκώντας ξύλα δρυός και συναρμολογώντας αυτά μεταξύ τους..

Αφού, μετά τη διάβαση του Αρτεμίσιου, μπούμε στη Μαντινική, θα συναντήσουμε το λεγόμενο Αργό πεδίο, ακαλλιέργητο κάμπο όπως είναι πράγματι. γιατί το νερό της βροχής κατεβαίνοντας σ’ αυτό από 150 (Παυσανίας, Ελλάδας Περιήγηση 8.7.1) τα βουνά, κάνει την πεδιάδα ακαλλιέργητη, και τίποτε δε θα εμπόδιζε να είναι λίμνη, αν το νερό δεν εξαφανιζόταν σε μια καταβόθρα. Το νερό αυτό των βροχών εξαφανιζόμενο εδώ ανέρχεται πάλι στην επιφάνεια στο μέρος το λεγόμενο Δίνη. αυτή βρίσκεται στο λεγόμενο Γενέθλιο της Αργολίδας, και είναι γλυκό νερό που πηγάζει μέσα στη θάλασσα. Παλιότερα οι Αργείοι έριχναν στη Δίνη στον άλογα, στολισμένα με χαλινάρια, προς τιμή του Ποσειδώνα. Γλυκό νερό να πηγάζει από τη θάλασσα παρουσιάζεται σ’ αυτό το μέρος της Αργολίδας, και στη Θεσπρωτίας, κοντά στο λεγόμενο Χειμέριο. (Πάπυρος, 1975) (Παυσανίας, Ελλάδας Περιήγηση 8.10.4) Αρχαία παράδοση αναφέρει ότι εντός του ιερού ανερχόταν κύμα θάλασσας. παρόμοιο προς αυτό λένε οι Αθηναίοι για το κύμα που αναφαίνεται στην ακρόπολη και οι Κάρες κάτοικοι των Μύλασων για το ιερό του Θεού, το οποίο στην τοπική γλώσσα ονομάζουν Οσογώα. Από την Αθήνα βεβαίως η Φαληρική θάλασσα απέχει είκοσι στάδια, καθώς και από την πόλη των Μυλάσων απέχει το επίνειο της ογδόντα στάδια. αλλά στη Μαντίνεια η θάλασσα έρχεται εκεί από πολύ μακριά και είναι ολοφάνερο ότι αυτό γίνεται με τη θέληση του Θεού. (Πάπυρος, 1975) Σχόλια: Η μικρή πεδιάδα που αποτελεί τμήμα του Αρκαδικού οροπεδίου και ονομάζεται Αργό πεδίο, βρίσκεται νότια της πεδιάδας της Τρίπολης, στην κεντρική Πελοπόννησο. Εκτείνεται δυτικά του όρους Αρτεμίσιου, που είναι αφιερωμένο 151 στη θεά Άρτεμη και κοντά στο χωριό Νεστάνη, στην επαρχία της Μαντίνειας.

Ο Παυσανίας λέει ότι η πεδιάδα δεν καλλιεργείται γιατί πλημμυρίζει το χειμώνα από το νερό, που έρχεται από τα γύρω βουνά και από τις πηγές, που αναβλύζουν στα όριά της. Προφανώς θα είχε μετατραπεί σε λίμνη αν τα νερά δε στράγγιζαν μέσω μιας οφιοειδούς αύλακας στην σπήλαιο-καταβόθρα της Νεστάνης, που βρίσκεται στο πιο χαμηλό, τοπογραφικά, σημείο της πεδιάδας. Τόσο αυτή η καταβόθρα όσο και η λεκάνη του Αργού πεδίου έχουν σχηματιστεί από καρστικοποίηση. Καρστική επικοινωνία υπάρχει με τον ποταμό Ερασίνο και τις πηγές του στο σπήλαιο Κεφαλάρι, με την Στυμφαλική καταβόθρα, με την χαμένη πια Αλκυονία λίμνη και τις πηγές της Λέρνας. Αλήσιον όρος Αλήσιον ονομάζεται από τους αρχαίους Αρκάδες το επίμηκες χαμηλό όρος που υψώνεται δυτικά της Νεστάνης και αποτελεί το δυτικό περιθώριο του Αργού Πεδίου. Το Αλήσιο έχει ένα ομαλό ανάγλυφο και μοιάζει σαν μια λοφοσειρά σε σύγκριση με το Αρτεμίσιο και το Λύρκειο. Όμως τα υψόμετρα των κορυφών του είναι μεγάλα. Σήμερα οι κορυφές του φέρουν διάφορα ονόματα, όπως η βόρεια ονομάζεται Πικερνιώτικο, η μεσαία Κούκουρα και η νότια Μπαρμπέρι. Η νότιοανατολική απόληξη του Αλησίου αναφέρεται ως Βουνό, ενώ στους σύγχρονους Νεστανιώτες η ανατολική του απόληξη είναι γνωστή ως Στραβομύτης . Λίγο πιο κάτω από το διάσελο ανάμεσα στο Μπαρμπέρι και το Βουνό, δίπλα στον δύσβατο χωματόδρομο που οδηγεί προς τον Άγιο Νικόλαο, του κοιμητηρίου της Μηλιάς υπάρχει μια μικρή πηγή που σήμερα είναι γνωστή ως Καμάρι. Σύμφωνα με την περιγραφή του Παυσανία πρέπει να συμπίπτει με την πηγή Άρνα των αρχαίων. Πρόκειται για το σημείο που λέγεται ότι η Ρέα γέννησε και άφησε τον ΠοσειδώναΣχόλια: Η Νεστάνη, είναι από τους πιο σημαντικούς προϊστορικούς οικισμούς της Αρκαδίας, αφού γύρω από το λόφο Στοχό υπάρχουν ευρήματα Πρώτο-Ελλαδικής και Μεσο-Ελλαδικής εποχής. Ο λόγος είναι απλός. Η Νεστάνη έλεγχε τους δρόμους που οδηγούσαν από την Κορινθία και την Αργολίδα προς την Αρκαδία, τη Λακωνία, τη Μεσσηνία και μερικώς προς την Ηλεία.

Η «οδός Πρίνου», που περνούσε μέσα από την ίδια τη Νεστάνη, ήταν συχνή διαδρομή της Πελοποννήσου. Η άλλη ήταν από το Αλήσιο όρος: ο δρόμος, που είναι γνωστός ως «Κλίμακα», περνούσε από το διάσελο που δημιουργείται μεταξύ των ορέων Αρτεμισίου και Λυρκείου και, μέσω του Σάγκα, έφθανε στη Νεστάνη, ή από το σημερινό χωριό Πικέρνη. Πολλά ίχνη των δύο αυτών οδών, όπως και ερείπια φυλακίων, έχουν εντοπιστεί σε μεγάλο μήκος από τον Καθηγητή Γ. Πίκουλα (1995). Η πεδιάδα, όπου έχει θεμελιωθεί η αρχαία Μαντινεία, λόγω της διαμόρφωσής της θα πρέπει να ήταν έλος και να κατακλυζόταν από νερά.

Η περιοχή έγινε κατοικήσιμη από κατοίκους της Νεστάνης μετά την κατασκευή από τους Μινύες ενός φράγματος στην περιοχή μεταξύ Καπνίστρας και Σκοπής, που θα συγκρατούσε γύρω στα 15 εκατομ. κυβικά μέτρα νερό το χρόνο. Αυτό σε συνδυασμό και με άλλα αποστραγγιστικά έργα, αποξήρανε την περιοχή και την έκανε κατοικήσιμη. (Mαριολάκος, 2008)

Τα νερά του Αργού πεδίου επανεμφανίζονται μετά από μερικές μέρες, όπως έδειξαν οι έρευνες, στις υποθαλάσσιες πηγές του Αργολικού κόλπου, οι οποίες στην αρχαιότητα ονομάζονταν Δίνη. Το σημερινό τους όνομα είναι Μικρός Ανάβαλος ή πηγές Αγίου Γεωργίου. Εκεί υπάρχει ένα σπήλαιο που ονομάζεται επίσης Μικρός Ανάβαλος. Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν την υδραυλική επικοινωνία μεταξύ της καταβόθρας της Νεστάνης και της Δίνης. Σύμφωνα με τους αρχαίους μύθους όταν η Ρέα γέννησε τον Ποσειδώνα και για να τον προστατέψει από τον Κρόνο που, φοβούμενος ότι ένας γιος του θα του κλέψει την εξουσία, έτρωγε τα παιδιά του, τον έφερε στις δυτικές πλαγιές του μικρού όρους, που υψώνεται δυτικά του «Αργού Πεδίου», στο Αλήσιο (σημερινή ονομασία Μπαρμπέρι), και τον άφησε σε μια στάνη με αρνιά. Δίπλα υπήρχε μια πηγή που από τότε ονομάστηκε Άρνα. Η Ρέα είπε στον Κρόνο ότι γέννησε ένα μικρό ίππο. Στην ίδια περιοχή, στο χωριό Μηλιά βρέθηκαν τα ερείπια ενός ναού Λέρνα Αλκυονία λίμνη Ερασίνος π. Στυμφαλία Νεστάνη 152 αφιερωμένου στον Ίππιο Ποσειδώνα. Επιπλέον κοντά στη Δίνη, στη θέση Γενέθλιο ή Γενέσιο οι αρχαίοι Αργίτες θυσίαζαν άλογα προς τιμήν του Ποσειδώνα. Την υπόγεια διαδρομή μεταξύ της σπήλαιο-καταβόθρας της Νεστάνης και της Δίνης πιστεύεται ότι ακολούθησε ο Ποσειδώνας για να μεταβεί από το γενέθλιο τόπο του στο χώρο δράσης του, τον Αργοσαρωνικό κόλπο και το Αιγαίο Πέλαγος Τέλος δίπλα στη θέση Γενέσιον υπάρχει η θέση Αποβάθμη όπου σύμφωνα με το μύθο, αποβιβάστηκε ο Δαναός και οι πενήντα κόρες του όταν επέστρεψαν από την Αίγυπτο. Η συνέχεια του μύθου στο Ν. Αργολίδας.

Σχόλια: Η μικρή πεδιάδα που αποτελεί τμήμα του Αρκαδικού οροπεδίου και ονομάζεται Αργό πεδίο, βρίσκεται νότια της πεδιάδας της Τρίπολης, στην κεντρική Πελοπόννησο. Εκτείνεται δυτικά του όρους Αρτεμίσιου, που είναι αφιερωμένο 151 στη θεά Άρτεμη και κοντά στο χωριό Νεστάνη, στην επαρχία της Μαντίνειας. Ο Παυσανίας λέει ότι η πεδιάδα δεν καλλιεργείται γιατί πλημμυρίζει το χειμώνα από το νερό, που έρχεται από τα γύρω βουνά και από τις πηγές, που αναβλύζουν στα όριά της. Προφανώς θα είχε μετατραπεί σε λίμνη αν τα νερά δε στράγγιζαν μέσω μιας οφιοειδούς αύλακας στην σπήλαιο-καταβόθρα της Νεστάνης, που βρίσκεται στο πιο χαμηλό, τοπογραφικά, σημείο της πεδιάδας. Τόσο αυτή η καταβόθρα όσο και η λεκάνη του Αργού πεδίου έχουν σχηματιστεί από καρστικοποίηση. Καρστική επικοινωνία υπάρχει με τον ποταμό Ερασίνο και τις πηγές του στο σπήλαιο Κεφαλάρι, με την Στυμφαλική καταβόθρα, με την χαμένη πια Αλκυονία λίμνη και τις πηγές της Λέρνας. Εικόνα 12 : Τροποποιημένη εικόνα του Αργού πεδίου από το Google earth Τα νερά του Αργού πεδίου επανεμφανίζονται μετά από μερικές μέρες, όπως έδειξαν οι έρευνες, στις υποθαλάσσιες πηγές του Αργολικού κόλπου, οι οποίες στην αρχαιότητα ονομάζονταν Δίνη. Το σημερινό τους όνομα είναι Μικρός Ανάβαλος ή πηγές Αγίου Γεωργίου. Εκεί υπάρχει ένα σπήλαιο που ονομάζεται επίσης Μικρός Ανάβαλος. Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν την υδραυλική επικοινωνία μεταξύ της καταβόθρας της Νεστάνης και της Δίνης. Σύμφωνα με τους αρχαίους μύθους όταν η Ρέα γέννησε τον Ποσειδώνα και για να τον προστατέψει από τον Κρόνο που, φοβούμενος ότι ένας γιος του θα του κλέψει την εξουσία, έτρωγε τα παιδιά του, τον έφερε στις δυτικές πλαγιές του μικρού όρους, που υψώνεται δυτικά του «Αργού Πεδίου», στο Αλήσιο (σημερινή ονομασία Μπαρμπέρι), και τον άφησε σε μια στάνη με αρνιά. Δίπλα υπήρχε μια πηγή που από τότε ονομάστηκε Άρνα. Η Ρέα είπε στον Κρόνο ότι γέννησε ένα μικρό ίππο. Στην ίδια περιοχή, στο χωριό Μηλιά βρέθηκαν τα ερείπια ενός ναού
Τοπογραφικός χάρτης της περιοχής και εικόνες από τα φρέατα και τις πηγές του Αργού Πεδίου, πολλά από τα οποία θα πρέπει, πολύ πιθανόν, να λειτουργούσαν και κατά την αρχαιότητα. • Το πηγάδι στην περιοχή «Φανεμένων».

Το πηγάδι σήμερα είναι μπαζωμένο. • Το πηγάδι στην περιοχή «Λιμνί». Βρίσκεται στα δεξιά του δρόμου Μηλιάς - Νεστάνης και περί τα 3Km. από τη Νεστάνη. Η περιοχή συχνά πλημμυρίζει. Το πηγάδι χρησιμοποιείται και σήμερα. • Το πηγάδι της «Βουλωμένης», όπως ανακατασκευάζεται, που βρίσκεται στα πρώτα σπίτια της Νεστάνης. • Το «Παλαιοπήγαδο» χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα.
Μικρός Ανάβαλος. Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν την υδραυλική επικοινωνία μεταξύ της καταβόθρας της Νεστάνης και της Δίνης. Σύμφωνα με τους αρχαίους μύθους όταν η Ρέα γέννησε τον Ποσειδώνα και για να τον προστατέψει από τον Κρόνο που, φοβούμενος ότι ένας γιος του θα του κλέψει την εξουσία, έτρωγε τα παιδιά του, τον έφερε στις δυτικές πλαγιές του μικρού όρους, που υψώνεται δυτικά του «Αργού Πεδίου», στο Αλήσιο (σημερινή ονομασία Μπαρμπέρι), και τον άφησε σε μια στάνη με αρνιά. Δίπλα υπήρχε μια πηγή που από τότε ονομάστηκε Άρνα. Η Ρέα είπε στον Κρόνο ότι γέννησε ένα μικρό ίππο. Στην ίδια περιοχή, στο χωριό Μηλιά βρέθηκαν τα ερείπια ενός ναού Λέρνα Αλκυονία λίμνη Ερασίνος π. Στυμφαλία Νεστάνη 152 αφιερωμένου στον Ίππιο Ποσειδώνα. Επιπλέον κοντά στη Δίνη, στη θέση Γενέθλιο ή Γενέσιο οι αρχαίοι Αργίτες θυσίαζαν άλογα προς τιμήν του Ποσειδώνα. Την υπόγεια διαδρομή μεταξύ της σπήλαιο-καταβόθρας της Νεστάνης και της Δίνης πιστεύεται ότι ακολούθησε ο Ποσειδώνας για να μεταβεί από το γενέθλιο τόπο του στο χώρο δράσης του, τον Αργοσαρωνικό κόλπο και το Αιγαίο Πέλαγος Τέλος δίπλα στη θέση Γενέσιον υπάρχει η θέση Αποβάθμη όπου σύμφωνα με το μύθο, αποβιβάστηκε ο Δαναός και οι πενήντα κόρες του όταν επέστρεψαν από την Αίγυπτο. (Μαριολάκος, 1998). Η συνέχεια του μύθου στο Ν. Αργολίδας. Συμπέρασμα Όπως αναφέρθηκε και στους μύθους για το Άργος και τη Λέρνα έτσι και με το μύθο της Νεστάνης φαίνεται ότι ο Ποσειδώνας είναι ο «κύριος» ολόκληρου του Αργού πεδίου. Είναι ο τόπος που γεννήθηκε, ερωτεύτηκε, φιλονίκησε και λατρεύτηκε. Όλοι αυτοί οι μύθοι (αλλά και αυτοί που έχουν άλλους πρωταγωνιστές –Ηρακλής και Δαναΐδες) αποδεικνύουν ότι πρόκειται για μια προσπάθεια εξήγησης της ιδιαίτερης υδρογεωλογικής κατάστασης της Αργολικής πεδιάδας λόγω της μεγάλης της καρστικότητας. Αυτό επίσης αποδεικνύει τη βαρύνουσα σημασία που είχε το φαινόμενο αυτό για τον διαμένοντα αγροτικό πληθυσμό, αφού ακόμα και αν μιλάμε για διαφορετικούς τόπους, που απέχουν μεταξύ τους ακόμα και 30χλμ, ακόμα και αν οι μύθοι των τόπων αυτών έχουν διαφορετική «όψη», εντούτοις έχουν τον ίδιο γεωλογικό πυρήνα αλήθειας

Συμπέρασμα : Όπως αναφέρθηκε και στους μύθους για το Άργος και τη Λέρνα έτσι και με το μύθο της Νεστάνης φαίνεται ότι ο Ποσειδώνας είναι ο «κύριος» ολόκληρου του Αργού πεδίου. Είναι ο τόπος που γεννήθηκε, ερωτεύτηκε, φιλονίκησε και λατρεύτηκε. Όλοι αυτοί οι μύθοι (αλλά και αυτοί που έχουν άλλους πρωταγωνιστές –Ηρακλής και Δαναΐδες) αποδεικνύουν ότι πρόκειται για μια προσπάθεια εξήγησης της ιδιαίτερης υδρογεωλογικής κατάστασης της Αργολικής πεδιάδας λόγω της μεγάλης της καρστικότητας. Αυτό επίσης αποδεικνύει τη βαρύνουσα σημασία που είχε το φαινόμενο αυτό για τον διαμένοντα αγροτικό πληθυσμό, αφού ακόμα και αν μιλάμε για διαφορετικούς τόπους, που απέχουν μεταξύ τους ακόμα και 30χλμ, ακόμα και αν οι μύθοι των τόπων αυτών έχουν διαφορετική «όψη», εντούτοις έχουν τον ίδιο γεωλογικό πυρήνα αλήθειας.

Προοδευτικός Σύλλογος Νεστάνης

Ειδήσεις: 
Video: 

Εξερεύνηση στην καταβόθρα της Νεστάνης


4 Σχόλια

Πολύ ωραίο άρθρο. Μπράβο. Αλλά να προσέχεται τα copy paste. Κρίμα να είναι τόσο κακοαντιγραμμενες αυτές οι πληροφορίες.

Η πηγή «Αρνη» δεν ονομάστηκε έτσι από τα αρνιά που έβοσκαν εκεί γύρω. Οι λέξεις γίνονται από γράμματα τα οποία καταγράφουν γλωσσικά στοιχεία. Τα γλωσσικά στοιχεία συνάγουν μια έννοια η οποία στη συνέχεια παραπέμπει σε μια ειδική σημασία. Έτσι λειτουργούσε η γλώσσα των Ελλήνων παλαιότερα.

Είχα διαβάσει ότι οι Μαντινείς είχαν στρατό δίπλα στην καταβόθρα. Υπήρχε κίνδυνος οι Αργείοι να κλείσουν την καταβόθρα, έτσι ώστε να πλημμυρίσει ο κάμπος της Μαντινείας

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.