Υποσχέσεις Νίκα στην Αρκαδία αλλά... «πάτωσε» το λιμάνι της Καλαμάτας
Παρών στην εκδήλωση της ΝΟΔΕ Αρκαδίας το Σάββατο, με επίτιμο προσκεκλημένο τον επικεφαλής της ΝΔ στο ευρωψηφοδέλτιο Βαγγέλη Μεϊμαράκη, ήταν ο δήμαρχος Καλαμάτας και υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, ο οποίος σε μικρής διάρκειας συνομιλίες που είχε με παράγοντες της τοπικής αγοράς στην Αρκαδία τούς υποσχέθηκε ότι θα κάνει την Αρκαδία, Καλαμάτα.
Βέβαια, για αυτό, μπορεί να φταίει κατά κάποιον τρόπο το γεγονός ότι σε όλες τις κομματικές εκδηλώσεις στις οποίες έχει παραστεί μέχρι στιγμής, ο κ. Νίκας ακούει ότι η Καλαμάτα είναι πόλη-πρότυπο για την Πελοπόννησο, όπως στο Άστρος όπου βρέθηκε πριν από δύο εβδομάδες.
Ωστόσο, στην Αρκαδία, και ευρύτερα στην Πελοπόννησο, επιτυγχάνονται πράγματα σε σχέση με τον τουρισμό. Πράγματα που η Καλαμάτα και η δημοτική της αρχή έχει αφήσει πίσω. Και κυρίως έχουν μπει οι βάσεις ώστε η Αρκαδία να μπορεί να έχει πύλες εισόδου από θαλάσσης, με τη συνεργασία της Περιφέρειας Πελοποννήσου και των δημοτικών αρχών. Τα λιμάνια της Αρκαδίας θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της οικονομίας της στο άμεσο μέλλον, ελλείψει και αερολιμένα.
Θυμίζουμε, επίσης, ότι ο κ. Νίκας ήταν πάντοτε αντίθετος με τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Αρκαδία, και συγκεκριμένα στην Τρίπολη.
Η Καλαμάτα, πάντως, ανεβαίνει τουριστικά και μάλιστα κατακόρυφα λόγω του αεροδρομίου της.
Τι γίνεται με το λιμάνι της, όμως;
Αρνητικό ρεκόρ παρουσιάζει η Καλαμάτα σε σχέση με τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, την ώρα που η τουριστική κίνηση σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου ανεβαίνει κατακόρυφα. Θα λέγαμε ότι ενώ το αεροδρόμιο της Καλαμάτας παρουσιάζει εντυπωσιακό αριθμό αφίξεων επισκεπτών, καθώς ύστερα από τις επαφές που έχει συνεχώς η Περιφέρεια Πελοποννήσου με τους τουριστικούς πράκτορες χωρών όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία, αλλά και με μεγάλους αεροπορικούς «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς, αποτελεί την πύλη εισόδου των τουριστών στη Μεσσηνία και στην Πελοπόννησο, το λιμάνι «πατώνει», με ευθύνη της δημοτικής αρχής, όπως λένε οι επαΐοντες.
Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: 1.290.400 περισσότερες διανυκτερεύσεις, αύξηση επισκέψεων κατά 36,7% και έσοδα 100 εκατ. ευρώ, ανεβάζουν την Πελοπόννησο τρίτη στην κατάταξη με τις Περιφέρειες με τις περισσότερες αφίξεις στη χώρα.
Αλλά το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας παρουσιάζει, δυστυχώς, συνεχιζόμενη κάμψη στις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» και του δημοσιογράφου Χάρη Ντιγριντάκη στο ένθετο της εφημερίδας «Travel» το Σάββατο 2 Μαρτίου, με τίτλο «Σε... ρηχά νερά η κρουαζιέρα στην Καλαμάτα», μόλις 8 κρουαζιερόπλοια έδεσαν στο λιμάνι με 7.281 επισκέπτες όλο το 2018. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, ενώ στα λιμάνια της Πελοποννήσου έχουν γίνει έργα και έχουν εξασφαλιστεί χρήματα για να γίνουν κι άλλα, όπως στο Άστρος, στο Ναύπλιο, στο Γύθειο, στον Τυρό, αλλά και στο Λεωνίδιο, στο λιμάνι της Καλαμάτας δεν έχει γίνει τίποτα, ενώ ολόκληρη η παραλιακή ζώνη έχει περιέλθει σε μαρασμό.
Χαρακτηριστικά, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Παύλος Γκραίκης σημειώνει ότι θα μπορούσαν να γίνουν έργα βελτίωσης που δεν θα υπερέβαιναν σε κόστος τα 25 εκατ. ευρώ. Προς το παρόν, πάντως, με ευθύνη της δημοτικής αρχής, όπως λέει ο ίδιος, το λιμάνι έχει εγκαταλειφθεί και υποβαθμίζεται συνεχώς η παραλιακή ζώνη.
Έτσι, στο λιμάνι της Καλαμάτας προοδευτικά, οι αφίξεις παρουσιάζουν πτώση κατά 387% την τελευταία τριετία.
Πρόσφατα εγκρίθηκαν από το αρμόδιο υπουργείο κονδύλια ύψους 12,5 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα γίνουν επεμβάσεις σε πολλούςλιμένες της χώρας, ανάμεσά τους και της Καλαμάτας, αλλά τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για να καλυφθούν επείγουσες ανάγκες επισκευής και παρέμβασης λόγω προβλημάτων στη ασφάλεια. Πρόκειται, όμως, γα επεμβάσεις «πρωτευουσών αναγκών» και όχι για έργα που θα έδιναν αυτό το κάτι παραπάνω σε ένα τόσο νευραλγικό λιμάνι για την Πελοπόννησο.
Η επιτυχία του αεροδρομίου της Καλαμάτας, που ευοδώνεται και με τις άοκνες προσπάθειες της περιφερειακής αρχής, θα είχε ενισχυθεί κατά πολύ αν δεν υπήρχε το «αγκάθι» της παραμελημένης παραλιακής ζώνης και του λιμανιού της Καλαμάτας που έχει αφεθεί στην τύχη του.
7 Σχόλια
Οπως μπορεσαμε στην Καλαματα
ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΣΤΟ
ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΟΥ
Το αεροδρόμιο που έταζε ο
Ρε παιδιά, το άρθρο αυτό δεν
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΝΙΚΑ ΑΛΑ ΤΣΑΒΕΣ
aaaa 06/03/2019 - 10:07 --
Προσθήκη νέου σχολίου
Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.