Τουριστικό τρένο στην Πελοπόννησο με την Αρκαδία στην καρδιά του δικτύου

Τουριστικό τρένο στην Πελοπόννησο με την Αρκαδία στην καρδιά του δικτύου

Οκτώβριος 26, 2016 - 09:06
0 σχόλια

Το Πολυτεχνείο ΕΤΗ( Έδρα Χωρικού Σχεδιασμού) της Ζυρίχης,  σε συνέχεια του επιστημονικού έργου CODE PATRAS διοργάνωσε  στις 20 και 21 Οκτωβρίου στην Ζυρίχη ένα διεθνές συμπόσιο με θέμα <Τουρισμός, Τραίνο και Περιφερειακή Ανάπτυξη>.

Ο στόχος του συμποσίου ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας επαναλειτουργίας  τμημάτων η ολόκληρου του  ανενεργού Σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου κατ αρχάς για τουριστική χρήση, καθώς και  της δυνατότητας ένταξης του  στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Ένα σύγχρονο τραίνο, ως ένα τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως <όχημα > για την επιθυμητή χωρική αποκέντρωση, την αειφόρο και ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και την έξοδο από τη υφιστάμενη κοινωνική και οικονομική κρίση.

Στο συμπόσιο συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, της Περιφέρειας Δ. Ελλάδας, καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών και Ε.Μ.Π., εκπρόσωποι των ΣΦΣ Ελλάδας και  ΣΦΣ Αρκαδίας, εκπρόσωποι των Ελβετικών Σιδηροδρόμων Rhätische Bahn,καθώς και έγκριτοι Έλληνες και Ελβετοί επιστήμονες πολεοδόμοι και συγκοινωνιολόγοι, μέλη του CODE PATRAS.

Οι εκπρόσωποι της Rhätische Bahn παρουσίασαν την εμπειρία τους από την διαδικασία ένταξης των γραμμών Albula και  Bernina  στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco. Οι εν λόγω γραμμές ανήκουν στο δίκτυο της Unesco από το 2008.

Κατά την διεξαγωγή των συμπερασμάτων τονίστηκε απ΄όλους τους φορείς η ανάγκη της σταδιακής προσέγγισης για την επανενεργοποίηση του δικτύου και της σύνταξης φακέλλου για την ένταξη τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου στο Δίκτυο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco.

Ως επόμενα βήματα προτάθηκαν η διοργάνωση μίας κλειστής συνάντησης εργασίας των αρμόδιων εκπροσώπων των φορέων την Άνοιξη του 2017 που θα χρησιμεύσει ως προετοιμασία  μίας δημόσιας εκδήλωσης, ανοιχτή στο κοινό και τα ΜΜΕ, το φθινόπωρο του 2017 στην Πελοπόννησο, για την ολοκλήρωση και επίσημη διατύπωση της στρατηγικής  και των επόμενων ενεργειών για την τουρισττική αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Δελτίο Τύπου

Ο αντιπεριφερειάρχης Βαγγέλης Γιαννακούρας ανέφερε:

"Στη διαδρομή από Κόρινθο-Μυκήνες-Επίδαυρο-Ναύπλιο-Άργος-Τρίπολη-Μεγαλόπολη-Επικούρειος Απόλλωνας- Ολυμπία διαδραματίστηκε το 70% της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και το 80% της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, ενώ υπάρχουν 4 λιμάνια σε Κατάκολο, Γύθειο, Καλαμάτα, Ναύπλιο για κρουαζιερόπλοια.

Οι γραμμές του τραίνου είναι έτοιμες και αν και δαπανήθηκαν 112 εκ ευρώ παραμένουν ανενεργές, ενώ υπάρχουν σταθμοί αρχιτεκτονικά μνημεία, ένα ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον -ιδιαίτερα στο τμήμα της Αρκαδίας- όπως και πολλά μοναστήρια που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού.

Άλλωστε το τραίνο που σχεδιάζεται να κινηθεί και πάλι στις γραμμές της Πελοποννήσου θα είναι αργό και θα έχει σκοπό τουριστικό, για να δώσει ένα νέο τουριστικό προϊόν στην περιοχή.

Η Αρκαδία μας βρίσκεται στην καρδιά του δικτύου και με τα πολλά αξιοθέατα και συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει ενισχύει και στολίζει την τουριστική αυτή διαδρομή.

Η προσπάθειά μας αφορά στην γρήγορη υλοποίηση του προγράμματος και όλης της διαδικασίας, κάτι που ειπώθηκε και από τον Περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, στη διάρκεια του Συμποσίου της Ζυρίχης, στο οποίο είχα την τιμή να συμμετέχω μαζί με άλλους συναδέλφους αντιπεριφερειάρχες, αλλά και εμπλεκόμενους φορείς.

Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την σύνταξη φακέλου που θα υποβληθεί στις Βρυξέλλες για χρηματοδότηση.

Άλλωστε είναι πολύ σημαντικό πως ο κ.Sholl από το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης είναι ειδικός στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων και το επόμενο συμπόσιο μάλιστα θα γίνει στην Τρίπολη και θα υπάρχουν πιο συγκεκριμένες εξελίξεις."


Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.