Τι είναι το social betting

Τι είναι το social betting

Φεβρουάριος 28, 2019 - 20:38
0 σχόλια

Το social betting, το μοντέλο του στοιχηματισμού που έχει καθιερωθεί πια στην Αμερική και αναπτύσσεται ταχύτατα και στην Ευρώπη, είναι ακόμη μια μορφή «ανταρτοπολέμου» των εταιρειών στοιχήματος στις Ρυθμιστικές Αρχές, αλλά και μια ευκαιρία ανάπτυξης μιας τεράστιας και ολοκληρωτικά «παρθένας» αγοράς.

Η οποία αποτελείται από ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να ποντάρουν έμμεσα μεταξύ τους σε διαδικτυακά παιχνίδια (όπως είναι π.χ. το Warcraft) αγοράζοντας μάρκες – chips και μένει μόνο να κάνουν το επόμενο βήμα, να ποντάρουν με αληθινά χρήματα!

Οι εταιρείες που ασχολούνται με τα τυχερά παιχνίδια και οι κρατικές Ρυθμιστικές Αρχές παγκοσμίως θα έλεγε κανείς ότι είναι καταδικασμένες να βρίσκονται σε διαρκή «αντιπαλότητα».

Οι πρώτες  έχουν ως κύριο μέλημά τους να κινηθούν στα όρια του νόμου ανακαλύπτοντας και αναπτύσσοντας νέες κερδοφόρες αγορές και οι δεύτερες να θέσουν κάθε είδους περιορισμούς στην ασύδοτη λειτουργία των εταιρειών, αλλά και τη διαφυγή μεγάλων αφορολόγητων ποσών στα ταμεία των online bookmakers.

Παίξτε μεταξύ σας!

Το social betting, όπως μαρτυρά από μόνος του και ο όρος, είναι ένας συγκερασμός των social media και του στοιχήματος. Στην ουσία είναι η προσπάθεια διείσδυσης της βιομηχανίας των τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως για παράδειγμα το Facebook που εδώ και καιρό μέσω της Zynga επιτρέπει παιχνίδια καζίνο, arcade και τζόγου γενικότερα με πραγματικά χρήματα. Στα ελληνικά μπορεί να αποδοθεί με τον μάλλον αδόκιμο όρο «κοινωνικός στοιχηματισμός».

Μετά την γενικότερη τάση για ρύθμιση των αγορών σε παγκόσμιο επίπεδο και τη φαινομενική συρρίκνωση των εσόδων τους, οι εταιρείες στοιχήματος βλέπουν το social betting ως «χρυσορυχείο».  Πρόκειται για μία νέα μορφή τζόγου στην οποία οι παίκτες στοιχηματίζουν μεταξύ τους και όχι εναντίον του μπουκ. Στην ουσία, δηλαδή, μεταφέρεται σε ειδικές πλατφόρμες των social media ο στοιχηματισμός μεταξύ δύο παικτών, οι οποίοι πρέπει να έχουν προηγουμένως αποδεχτεί ο ένας τον άλλο ως «διαδικτυακό φίλο».

Πονταρίσματα και «διαγωνισμοί»

Υπάρχουν πια δεκάδες εφαρμογές (applications) για social betting, οι οποίες λανσάρονται στην αγορά ως «στοίχημα μεταξύ φίλων». Πράγματι, όποιος τις χρησιμοποιεί μπορεί να καθορίσει ένα ποσό στοιχήματος με κάποιον από τους φίλους τους που έχουν εγκαταστήσει ήδη την εφαρμογή και να διεκδικήσει τα κέρδη του χωρίς την ουσιαστική παρέμβαση του bookmaker.

Η κάθε εφαρμογή δίνει το δικαίωμα στον χρήστη να δημιουργήσει έναν δικό του «διαγωνισμό» contest, όπου θα αναμετρηθεί με επιλεγμένους φίλου του με έπαθλο πραγματικά χρήματα. Σε περίπτωση που κάποιος δεν επιθυμεί να φτιάξει μόνος του διαγωνισμό, υπάρχουν έτοιμοι από το ίδιο το App, στους οποίους γίνεται κάποιος μέλος απλά με ένα κλικ είτε από τον υπολογιστή του, είτε από το κινητό του τηλέφωνο.

Οι διαγωνισμοί αυτοί προσομοιάζουν με το πραγματικό στοίχημα σε τέτοιο βαθμό, που στην ουσία δεν διαφέρουν καθόλου. Οι παίκτες καλούνται να επιλέξουν σωστά αποτελέσματα ή ακριβή σκορ αθλητικών αγώνων και οι καλύτεροι κάθε διαγωνισμού «επιβραβεύονται» με χρήματα, τα οποία δεν προσφέρει η εταιρεία, αλλά οι ίδιοι οι διαγωνιζόμενοι.

Προφανώς υπάρχουν και εφαρμογές (apps) που δίνουν τη δυνατότητα στον παίκτη να ποντάρει με εικονικά χρήματα (virtual money) και να συμμετέχει απλά στη χαρά του παιχνιδιού και της σωστής πρόβλεψης. Το βήμα, όμως, που χρειάζεται να γίνει για να αντικατασταθούν οι μάρκες από ευρώ είναι πολύ μικρό.
Σύνδεση social betting και εταιρείας
Η αγορά θεωρείται τόσο μεγάλη και προσοδοφόρα, που πολλές εταιρείες, ανάμεσά τους και κολοσσοί του διαδικτυακού στοιχήματος, έσπευσαν από τις πρώτες να δημιουργήσουν εφαρμογές social betting για να εκμεταλλευθούν το… τσουνάμι δυνητικών νέων πελατών που δημιουργήθηκε. Η πολιτική, βέβαια, που ακολουθεί καθεμιά απ’ αυτές είναι διαφορετική όσον αφορά τη «σύνδεση» της εφαρμογής του social betting με την ίδια την εταιρεία.

Ένα παράδειγμα: Η Betdash, η εφαρμογή social betting που είχε στον «αέρα» η εταιρεία Paddy Power για δύο χρόνια (2012-2014), έδινε την ευκαιρία στον παίκτη που βρισκόταν στο περιβάλλον της εφαρμογής να συνδεθεί απευθείας με την ιστοσελίδα της εταιρείας και να παίξει στοίχημα σ’ αυτήν με τα ίδια στοιχεία λογαριασμού. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία παρουσίαζε συνεχόμενη αύξηση στα μέλη της.

Οι δυνατότητες του social betting

Η πρώτη έρευνα της Morgan Stanley από το 2016, μέσω των κοινωνικών δικτύων, έδειξε ότι υπάρχουν 170 εκατομμύρια (!) δυνητικοί πελάτες, οι οποίοι μπορούν να ασχοληθούν με το social betting. Η αμερικάνικη τράπεζα απλά ερεύνησε των αριθμό χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι συμμετέχουν σε παιχνίδια (π.χ. arcade games) τα οποία απαιτούν, έστω και σε κάποια εξελιγμένη μορφή τους, να υπάρχει κάποια συναλλαγή είτε με εικονικά, είτε με κανονικά χρήματα.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η αγορά αυτή είναι πάρα πολύ μεγάλη για να μην προσελκύσει αμέσως τις εταιρίες στοιχήματος. Επιπλέον, η αγορά του social gambling, ως «παρθένα», είναι μη-ρυθμισμένη και οι εταιρίες μπορούν να εισέλθουν σε νέες αγορές, για παράδειγμα στις ΗΠΑ, όπου ο διαδικτυακός τζόγος απαγορεύεται.

Ήδη τα οφέλη των εταιρειών το 2018 αποτιμήθηκαν μεταξύ 2,5 δις και 7 δις δολαρίων.

Οι κρατικές Ρυθμιστικές Αρχές παιγνίων δεν έμειναν, βέβαια, με σταυρωμένα χέρια. Η Gambling Commission στο Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει καιρό τώρα αν το social betting είναι τζόγος ή όχι, μετά τις έντονα αυξητικές τάσεις το τελευταίο διάστημα.  Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί είναι ότι στο social betting το παιχνίδι γίνεται μεταξύ των χρηστών, οπότε είναι πολύ δύσκολο και νομικά να μπουν περιορισμοί.

Πηγή:  https://www.foxbet.gr/1167/ti-ine-telika-social-betting/

 

Ειδήσεις: 
Tags: 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.