Θεματικός Τουρισμός, Γαστρονομία και Οίνος

Θεματικός Τουρισμός, Γαστρονομία και Οίνος

Ιούνιος 16, 2019 - 20:00
0 σχόλια

Στις 27, 28 & 29 Σεπ 2019, στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας-ΣΕΦ οργανώνεται από την MACT MEDIA GROUP η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού Γαστρονομίας & Οίνου (www.ttgw.gr), είπε και περιέγραψε ο Γεν. Δ/ντής της MACT Media κ Γιώργος Καραχρήστος (2110129575), σε συνέντευξη στο ξενοδοχείο ΑΜΑΛΙΑ (Αθήνα) στις 13/6/2019, παρουσία πολλών φορέων, ενδιαφερομένων και δημοσιογράφων. Στην ουσία επρόκειτο για μια Γιορτή Ομάδων Τοπικής Δράσης, μια Γιορτή Τοπικής Ανάπτυξης.

Σε γενικές γραμμές ένα συνέδριο είναι σταυροδρόμι επιτάχυνσης ροής των γνώσεων και συνεργειών των συντελεστών αυτής της γνώσης, και μία έκθεση είναι σταυροδρόμι επιτάχυνσης εμπορικών πράξεων και συνεργειών σε θέματα αγοράς. Αγορά μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι η παγκοσμιοποιημένη αγορά, ή η τοπική αγορά.

Έτσι υπάρχουν εκθέσεις που είναι προσανατολισμένες στις εξαγωγές και στην παγκοσμιοποιημένη αγορά για να στείλεις προϊόντα και υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο και εκθέσεις που είναι προσανατολισμένες στην προβολή τόπων, για να προσελκύσουν τις παγκόσμιες αγορές στον τόπο και να δημιουργήσουν προϋποθέσεις τοπικής ανάπτυξης.

Είναι ξεκάθαρο ότι μόνο η Τοπική Ανάπτυξη μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και αυτάρκειας, όταν τα τοπικώς παραγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, επεξεργάζονται τοπικά, με τοπικές συνταγές (πολιτισμός) και καταναλώνονται τοπικά. Και τα παραδοσιακά προϊόντα και οι τουριστικές υπηρεσίες, ειδικά του θεματικού τουρισμό, καταναλώνονται ΜΟΝΟ ΤΟΠΙΚΑ. Στην τοπική κατανάλωση συμβάλουν τόσο οι συγκάτοικοι του συγκεκριμένου τόπου, όσο και οι επισκέπτες και τουρίστες.

Η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου, από όσα ακούσαμε στην παρουσίαση από τον οργανωτή κ Γ. Καραχρήστο (MACM Media) φιλοδοξεί να δώσει την ευκαιρία στις τοπικές επιχειρήσεις με τοπικά προϊόντα και τις τοπικές συλλογικότητες να προβάλλουν τις δυνατότητές τους σε ένα ευρύ κοινό επισκεπτών, που από όσα καταλάβαμε περιλαμβάνει και προσκεκλημένους πιθανούς «αγοραστές». Μάλιστα για να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις θα δίνεται η δυνατότητα γευσιγνωσιών, αλλά και για «live» παραγωγή επί τόπου, στην έκθεση, παραδοσιακών τροφίμων, ακόμα και συμμετοχής των επισκεπτών.

Το «μεγαλείο» της έκθεσης είναι ότι τα επιδεικνυόμενα προϊόντα, τρόφιμα και υπηρεσίες μπορούν να αποκτηθούν μόνο στον τόπο και έτσι η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου μπορεί να λειτουργήσει ως σημείο συγκεντρωμένης παρουσίασης όλων των τοπικών πρωτοβουλιών ανάπτυξης.

Στην Γαλλία γίνονται και ειδικές εκθέσεις για την προσέλκυση ΑΝΘΡΩΠΩΝ, για να κατοικήσουν στους διάφορους τόπους, κυρίως εκτός μεγάλων αστικών κέντρων. Στην Ελλάδα φαίνεται ότι όλοι μιλάνε για επιστροφή στο χωριό, αλλά κανένας δεν το κάνει οργανωμένα. Μόνο ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, όπως μας είπε η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6906962549), με την ευκαιρία των εκλογών της 26-5-2019 (Αυτοδιοικητικές) παρουσίασε θέσεις και ανάγκες του Κτηνοτροφικού κόσμου όπου μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή τους περιλαμβάνονται:

Δημιουργία γραφείου One stop shop, για να μην ταλαιπωρούνται οι αγρότες. Ο αγρότης έχει πιεστικό αντικείμενο εργασίας 365 μέρες το χρόνο. Το να τον βάζεις να πηγαινοέρχεται από μια υπηρεσία στην άλλη, είναι εξευτελισμός του επαγγελματία, του πολίτη, και χάσιμο χρόνου. Οι υπάλληλοι έχουν βρει τον τρόπο να κάνουν «κλητήρες» τους πολίτες, και να πηγαίνουν τα έγγραφα από το ένα γραφείο στο άλλο. Όλα να γίνονται εσωτερικά, από τους υπαλλήλους.
Γραφείο Προσέλκυσης Αγροτών. Αν θέλουμε την προσέλκυση επενδύσεων, αν ενδιαφερόμαστε για την προσέλκυση τουριστών, να δίνουμε εξ ίσου σημασία στην προσέλκυση νέων και άλλων για εγκατάσταση στην ύπαιθρο και ενδυνάμωση του παραγωγικού δυναμικού. Ένα γραφείο που θα διαφημίζει την περιοχή ως τόπο να ζεις, να δημιουργείς, να εργάζεσαι … και να προσελκύει αστούς και άλλους να εγκατασταθούν στην περιοχή. Θα δίνει πληροφορίες για διαθέσιμα χωράφια, για διαθέσιμες εργασίες, για διαθέσιμα σπίτια, για δυνατότητες καλλιεργειών, για στοιχεία πληθυσμιακά κλπ. Ένα σπίτι του αγρότη, που θα το λειτουργεί σαν Ομάδα Τοπικής Δράσης με ΚοινΣΕπ, Συλλόγους, Συνεταιρισμούς κλπ, δηλαδή δομές της Κοινωνίας των Πολιτών.
Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα. Οι σημερινοί Δήμοι έχουν επαρκή καταναλωτική δύναμη για να στηρίξουν Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα. Μια Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα θα μειώσει τις τελικές τιμές, θα αυξήσει τις τιμές των αγροτικών προϊόντων στον παραγωγό, θα αυξήσει την απασχόληση (συσκευασία κλπ) στον αγρότη, θα δημιουργήσει εναλλακτική πολυαπασχόληση στους αγρότες, θα φέρει κοντά τους αστούς-καταναλωτές με τους αγρότες, θα ενισχύσει την τοπικότητα.

Με ενθουσιασμό καταλαβαίνουμε ότι η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου, 27-29 Σεπ 2019, στο ΣΕΦ, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους ενδιαφέρονται για την ευημερία των συμπολιτών σε ένα τόπο και για την προσέλκυση επισκεπτών-τουριστών στους διάφορους τόπους της Ελλάδος.

Στην 1η Διεθνή Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου, προβλέπεται ότι θα βρίσκονται στην μία ενότητα: Θρησκευτικός τουρισμός, Αστικός τουρισμός, Ιατρικός τουρισμός, Αγροτικός τουρισμός, Αγροτουρισμός, Τουρισμός υγειάς & ευεξίας, Ιαματικός τουρισμός, Εκπαιδευτικός τουρισμός, Θαλάσσιος τουρισμός, Οικοτουρισμός, Γεωτουρισμός (Γεωπάρκα, Σπήλαια, Ταξίδια περιπέτειας, Trekking ποταμού, Καγιάκ ποταμού, Rafting, Canoe Kayak, Αναρρίχηση, Canyoning, Mountain Biking, Mountain Bike, Jeep Safari, Windsurf κλπ), Τουρισμός υπαίθρου, Τουρισμός περιφέρειας, Αθλητικός τουρισμός, Πολιτιστικός τουρισμός, Συνεδριακός τουρισμός, Αρχαιολογικός τουρισμός.

H δεύτερη ενότητα αφορά την Γαστρονομία και τον Οίνο (Παραδοσιακά Προϊόντα, Παραδοσιακά τυριά, Παραδοσιακά Εστιατόρια, Δρόμοι Κρασιού, Κτήματα κλπ).Η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού έχει στόχο να προβάλει το τουριστικό ποιον κάθε περιοχής, ενώ  έχουν προσκληθεί να συμμετέχουν Περιφέρειες, Δήμοι, επαγγελματικές οργανώσεις, παραγωγικές επιχειρήσεις και οινοποιεία, μέσω των οποίων θα προβάλλεται και θα αναδεικνύεται η ιστορική κληρονομιά με τον τοπικό γαστρονομικό πολιτισμό κάθε περιοχής και με τα παραδοσιακά προϊόντα, τοπικά ποτά και κρασιά.

Μία επίσης καινοτομία της Έκθεσης, επισήμανε ο κ. Γ. Καραχρήστος (2110129575), είναι ότι ένα ειδικό τμήμα της Έκθεσης θα είναι αφιερωμένο στις διάφορες ξένες πρεσβείες στην Ελλάδα, που θα μπορούν να παρουσιάσουν την εθνική & τοπική γαστρονομία.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6906962549) μας ανέφερε ότι όπως αποφασίσθηκε από τους παρευρεθέντες στην συνάντηση για ΟΜΑΔΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ στην Αττική Γη (Παλήνη, 7/6/2019) στις 26/9/2019, στην Κερατέα θα γίνει μια ακόμα συνάντηση όσων ενδιαφέρονται για την διαμόρφωση Ομάδας Τοπικής Δράσης στην ύπαιθρο της Αττικής, με ορίζοντα την προγραμματική περίοδο 2021-2027. Οι Ομάδες Τοπικής Δράσης που ήδη υπάρχουν (στα προγράμματα μορφής LEADER) μπορούν να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά την δυνατότητα συμμετοχής στην 1η Διεθνή Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου, 27-29 Σεπ 2019 στο ΣΕΦ στον Πειραιά.


Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.