Το Σχέδιο Αντιμετώπισης χιονοπτώσεων, παγετού και πλημμυρών του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας

Το Σχέδιο Αντιμετώπισης χιονοπτώσεων, παγετού και πλημμυρών του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας

Νοέμβριος 30, 2019 - 18:03
0 σχόλια

Στην έγκριση Τοπικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών από χιονοπτώσεις , παγετό, πλημμύρες Δήμου Βόρειας Κυνουρίας προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο.

Βασικό χαρακτηριστικό του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας είναι οι έντονες διακυμάνσεις του φυσικού του αναγλύφου και ο   συνδυασμός ορεινού  τοπίου και παράκτιου μετώπου.

Κατά τη χειμερινή περίοδο και συγκεκριμένα από τα τέλη του μηνός Νοεμβρίου ως και το τέλος του μηνός Μαρτίου στα ορεινά τμήματα του Δήμου εκδηλώνονται φαινόμενα έντονων χιονοπτώσεων που δεν έχουν μεν μεγάλη διάρκεια σε ημέρες , αλλά έχουν συχνότητα και ακολουθούνται από φαινόμενα παγετού.

Λόγω των έντονων διακυμάνσεων του φυσικού αναγλύφου του Δήμου μας, πλήθος ρεμάτων καταλήγουν από τα ορεινά τμήματα στις παράκτιες περιοχές , με μεγαλύτερα αυτά των χειμάρρων Τάνου και Βρασιάτη. Λόγω των έντονων κλίσεων , οι οποίες συντελούν στην γρήγορη αποστράγγιση των ρεμάτων , μετά από έντονες βροχοπτώσεις ή καταιγίδες, προκαλούντα συχνά πλυμμηρικά φαινόμενα στο Δήμο.

Γενικά η πιθανότητα πρόκλησης καταστροφών από πλημμύρες εντείνεται λόγω και παρεμβάσεων    που έχουν γίνει στην κοίτη και τα πρανή των φυσικών ρεμάτων καθώς και λόγω της   πλημμελούς συντήρησης των τεχνικών έργων που κατασκευάσθηκαν για να διευκολύνουν την απορροή των όμβριων υδάτων, ή πολλές φορές και στην ανυπαρξία τέτοιων έργων.

Η εκδήλωση των έντονων   φαινομένων που προαναφέρθηκαν δύναται να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών. Δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία επιπτώσεις σε γεωργία και κτηνοτροφία, διακοπή συγκοινωνιών, αποκλεισμούς περιοχών, εγκλωβισμό ατόμων, υλικές ζημιές, και στην ακραία εκδήλωσή τους τραυματισμό και θάνατο δημοτών.

ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ – ΠΑΓΕΤΟΣ

 

ΦΑΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ - ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Οι Δήμοι στο πλαίσιο του σχεδιασμού και λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από χιονοπτώσεις και παγετό έχουν αρμοδιότητες που συνδέονται με τον:

  1. Προγραμματισμό έργων και δράσεων χειμερινής συντήρησης για την αντιμετώπιση προβλημάτων από χιονοπτώσεις και παγετό στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία και τον περιορισμό στο ελάχιστο των καθυστερήσεων και των ατυχημάτων.
  1. Σχεδιασμό και λήψη μέτρων πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείριση των συνεπειών λόγω χιονοπτώσεων και παγετού

 Βάσει των ανωτέρω το τμήμα πολιτικής προστασίας του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας μεριμνά για :

 

Προγραμματισμό πόρων και ανθρώπινου δυναμικού για την επόμενη χειμερινή περίοδο, βάσει εμπειρίας και αποτίμησης προηγουμένων ετών, με στόχο την βελτίωση του σχεδιασμού.

  1. Διατύπωση προτάσεων για την εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων.
  2. Προμήθεια και αποθήκευση υλικών (π.χ. αλάτι , ψηφίδα, ) βάσει των προβλεπόμενων αναγκών και διανομή στις ορεινές κοινότητες κατόπιν συνεννόησης με τον Πρόεδρο της Κοινότητας.
  3. Κατανομή προσωπικού και ορισμός υπευθύνων για την οργάνωση και λειτουργία των προβλεπόμενων από το σχεδιασμό ( κίνηση οχημάτων και μηχανημάτων έργων εργοτάξια, αποθήκες άλατος, κλπ).
  4. Έλεγχος καλής λειτουργίας των μηχανημάτων και του εξοπλισμού και άμεση συντήρησή τους, αν αυτό απαιτείται και δεν έχει ήδη πραγματοποιηθεί.
  5. Έκδοση σχεδίων για την εκτέλεση έργων και δράσεων για την αντιμετώπιση χιονοπτώσεων και παγετού βάσει των πιστώσεων που εγκρίθηκαν ή προβλέπεται να εγκριθούν.
  6. Ολοκλήρωση διαδικασιών προγραμματισμένης μίσθωσης ιδιωτικών μέσων, όταν αυτό απαιτείται βάσει του αναθεωρημένου σχεδιασμού .
  7. Ολοκλήρωση διαδικασιών πρόσληψης εποχιακού εργατοτεχνικού προσωπικού, όταν αυτό απαιτείται, για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
  8. Καθορισμό υπευθύνων ανά οδικό άξονα για τον αποχιονισμό και την αντιμετώπιση παγετού βάσει του αντίστοιχου σχεδιασμού. Ορισμό επικεφαλής συντονιστή και της έδρας του.
  9. Προγραμματισμό βαρδιών και επιφυλακών του προσωπικού βάσει του αντίστοιχου σχεδιασμού.
  10. Έκδοση οδηγιών από τον επικεφαλής συντονιστή για την υλοποίηση των δράσεων και την ασφάλεια του προσωπικού επέμβασης και μέσων, έτσι ώστε να μην δημιουργείται κίνδυνος ή ζημία, με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες που έχουν εκδοθεί από την κεντρική διοίκηση.
  11. Προτεραιοποίηση των οδικών αξόνων ως προς την επέμβαση σε περιπτώσεις αδυναμίας συνολικής αντιμετώπισης προβλημάτων λόγω εκτεταμένων χιονοπτώσεων και παγετού.
  12. Συσκέψεις με άλλους επιχειρησιακά εμπλεκόμενους φορείς για την καλύτερη επικοινωνία και συντονισμό των επιχειρήσεων στην από κοινού αντιμετώπιση προβλημάτων από χιονοπτώσεις και παγετό.
  13. Συνεδρίαση του Σ.Τ.Ο. του Δήμου , με σκοπό το συντονισμό και τη συνέργεια όλων των φορέων, που έχουν αρμοδιότητες χειμερινής συντήρησης εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου, για την από κοινού αντιμετώπιση προβλημάτων από χιονοπτώσεις και παγετό στο οδικό δίκτυο, με στόχο την αποφυγή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

 

 Επιπλέον :

  1. Σε κάθε κοινότητα του Δήμου, συγκροτείται με το παρόν συντονιστική ομάδα στην οποία ορίζεται  ως μέλος ο   Πρόεδρος   της    κοινότητας,  (Παράρτημα  Α)   ο οποίος συμμετέχει: στον σχεδιασμό για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο πολιτικής προστασίας του Δήμου.

Επίσης ο πρόεδρος εισηγείται και προτείνει: τα σημεία συγκέντρωσης των κατοίκων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης τα οποία θα είναι κλειστοί θερμαινόμενοι χώροι π.χ. σχολεία καθώς και τους χώρους συγκέντρωσης των υλικών του εδαφίου ΙΙΙ , την ιεράρχηση εκχιονισμού των δρόμων εντός των ορίων του οικισμού του εδαφίου ΙΧ.

  1. Το διαθέσιμο  ανθρώπινο δυναμικό του  Δήμου καθώς και τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα που τίθενται σε κατάσταση επιφυλακής ,             προκειμένου να επέμβουν άμεσα σε περίπτωση εκδήλωσης ακραίου φαινομένου, (εδάφια Ι και ΙΧ), αναγρά φονται στον επισυναπτόμενο πίνακα του Παραρτήματος Β.

 

Είναι σαφές ότι η διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στο οδικό δίκτυο του Δήμου σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων   αποτελεί την κύρια, κατά κανόνα, δυσμενή επίπτωση η οποία μπορεί με τη σειρά της οδηγήσει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως εγκλωβισμό ατόμων, αδυναμία αποκατάστασης βλαβών σε δίκτυα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας κ.λπ.

Η αρμοδιότητα συντήρησης και επέμβασης σε περιπτώσεις χιονοπτώσεων και παγετού των τμημάτων του οδικού δικτύου που έχει χαρακτηριστεί ως Επαρχιακό οδικό δίκτυο, και για το τμήμα του που ΔΕΝ διέρχεται μέσα από οικισμούς προϋφιστάμενους του 1923 ή οικισμούς του από 24.4.1985 Π.Δ. (Φ.Ε.Κ. 181Δ/1985), ανήκει στην Περιφέρεια .

Συγκεκριμένα    στην αρμοδιότητα συντήρησης της περιφέρειας Πελοποννήσου ανήκουν οι εξής επαρχιακές οδοί που διέρχονται από το Δήμο μας.

1. Κιβέρι – Αστρος – Λεωνίδιο ,

2. Στάδιο-Βέρβενα-Καστρί μέσω Πυργεικων- Μαυρικίου και Κουτρούφων

3. Αγιωργίτηκα – Παρθένι-Αστρος μέσω Αγ. Σοφίας και Κάτω Δολιανών,

4. Καστρί-Περικόβρυση – Κάτω Δολιανά μέσω Στόλου

5. Αγιος Ιωάννης – Στόλος 6. Παράλιο Αστρος –Ξηροπήγαδο προς Κιβέρι

7. Αγιος Πέτρος προς Καρυά και Βρέσθαινα

8. Αγιος Πέτρος προς Βούρβουρα.

9. Κάτω Δολιανά προς Εθνική οδό Τρίπολης – Αργους.

10.Τρίπολη- Αστρος -Παράλιο Αστρος μέσω Αγιάννη και Αγίου Πέτρου.

 

Το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, ανήκει στην αρμοδιότητα συντήρησης και επέμβασης του Δήμου.

  1. Το οδικό δίκτυο του Δήμου, ιεραρχείται ως προς την επέμβαση σε περιπτώσεις αδυναμίας συνολικής αντιμετώπισης προβλημάτων λόγω εκτεταμένων χιονοπτώσεων και παγετού βάσει του εδαφίου ΧΙΙ ως εξής:

Άμεσης προτεραιότητας κρίνεται η εξασφάλιση της ασφαλούς διέλευσης στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ακολουθούν οι δημοτικοί δρόμοι που συμβάλλουν στο επαρχιακό δίκτυο ,δρόμοι που οδηγούν σε κτηνοτροφικές μονάδες και στη συνέχεια το εσωτερικό οδικό δίκτυο των οικισμών, με προτεραιότητα αυτές που αφορούν ανάγκες μετακίνησης ηλικιωμένων – ασθενών ή μαθητών.

  1. Υπεύθυνος για το σχεδιασμό και συντονισμό των δράσεων αποχιονισμού - αντιμετώπισης παγετού των δημοτικών οδών, βάσει του εδαφίου ΙΧ ορίζεται ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πολιτικής προστασίας. Για οδικό δίκτυο εντός ορίων οικισμού προηγείται η ιεράρχηση - εισήγηση του κάθε προέδρου.
  1. Για τον Προγραμματισμό βαρδιών και επιφυλακών του προσωπικού βάσει του αντίστοιχου σχεδιασμού του εδαφίου Χ , ορίζονται υπεύθυνοι ο εκάστοτε αρμόδιος υπάλληλος του τμήματος πολιτικής προστασίας, από κοινού με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο πολιτικής προστασίας.
  2. Ορίζεται υπεύθυνος για τον έλεγχο της καλής λειτουργίας και τη συντήρηση των μηχανημάτων , οχημάτων και εξοπλισμού που δύναται να χρησιμοποιηθεί κατά την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των ακραίων καιρικών φαινομένων του εδαφίου V , ο υπάλληλος του τμήματος καθαριότητας ανακύκλωσης και πράσινου Γρηγόριος Τσιούλος.
  3. Ενημερώνεται η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης , προκειμένου να προχωρήσει εγκαίρως στον απαραίτητο προγραμματισμό, εφόσον συντρέχουν λόγοι, για την εξασφάλιση της άμεσης αποκατάστασης βλαβών σε δίκτυα ύδρευσης αρμοδιότητάς τους, εξ αιτίας χιονόπτωσης ή παγετού.
  4. Η ενημέρωση του κοινού για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους λόγω χιονοπτώσεων και παγετού , γίνεται σε κεντρικό επίπεδο από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής

Προστασίας (Ν. 3013/2002 -ΦΕΚ102/Α72002) βάσει οδηγιών, έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού. Το τμήμα πολιτικής προστασίας του Δήμου μεριμνά για την περεταίρω προώθηση του υλικού αυτού με διανομή εντύπων ή δημοσίευσή του σε τοπικά ηλεκτρονικά μέσα καθώς και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

ΦΑΣΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

Θεσμικά, ο επίσημος φορέας πρόγνωσης καιρικών φαινομένων, όπως χιονοπτώσεις, παγετός, χαμηλές θερμοκρασίες κτλ., είναι η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (Ε.Μ.Υ.) (ΠΔ 161/1997, ΦΕΚ 142/Α΄/1997). Επίσης, η ΕΜΥ εκτός των καθημερινών δελτίων πρόγνωσης καιρού εκδίδει και Έκτακτα Δελτία Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) και Έκτακτα Δελτία Πρόγνωσης Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΠΕΚΦ), τα οποία προσδιορίζουν χωρικά και χρονικά την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων.

 

  • Το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου , μέσω του αρμόδιου υπαλλήλου ,  λαμβάνει τα προειδοποιητικά σήματα, με συνημμένα τα Έκτακτα Δελτία Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) και τα Έκτακτα Δελτία Πρόγνωσης Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΠΕΚΦ), που εκδίδονται από την ΕΜΥ, και ενημερώνει άμεσα τους εμπλεκόμενους , όπως αυτοί αναφέρονται στο παρόν σχέδιο, προκειμένου να τίθενται σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας, σύμφωνα με τον σχεδιασμό αντιμετώπισης, επικοινωνεί με τον Πρόεδρο  κάθε  κοινότητας, (βλέπε παράρτημα Α)  ο οποίος, σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο πολιτικής προστασίας με βάση την ενημέρωση του τελευταίου για την αναμενόμενη πορεία εξέλιξης του ακραίου φαινομένου , συμμετέχει στον συντονισμό για την αντιμετώπισή του, καθώς και την σχετική ενημέρωση των κατοίκων .
  • Ο υπεύθυνος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου επικοινωνεί , επίσης, με το Αστυνομικό Τμήμα και την Πυροσβεστική Υπηρεσία , προκειμένου να συλλέξει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση στην περιοχή και να ενημερώσει τον Δήμαρχο και το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Ενημερώνει τέλος σχετικά και     τα ιδιωτικά μέσα που τελούν υπό καθεστώς προγραμματισμένης μίσθωσης εφόσον υπάρχουν.
  • Συγκαλείται το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (ΣΤΟ), (Παράρτημα Γ) σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών , εφόσον κριθεί αναγκαίο για  για την υποβοήθηση του έργου του Δημάρχου.
  • Σε περιπτώσεις που το δυναμικό και τα μέσα του Δήμου δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση εν εξελίξει καταστροφών και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης λόγω χιονοπτώσεων και παγετού, για την εξασφάλιση επιπλέον πόρων προς ενίσχυση του έργου του ζητείται συνδρομή από την οικεία Περιφέρεια ή από όμορους Δήμους.
  • Η επίσημη ενημέρωση του κοινού για την επικρατούσα κατάσταση και την βατότητα του οδικού δικτύου από πλευράς χιονοπτώσεων και παγετού, αποτελεί αρμοδιότητα των κατά τόπους υπευθύνων υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ.
  • Η διακοπή ή μη της λειτουργίας των σχολείων λόγω χιονοπτώσεων και παγετού αποτελεί ευθύνη του Δημάρχου.

 

ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ

Χάρτες περιοχών Δήμου Βόρειας Κυνουρίας που έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας λόγω πλημμυρών, σε παράθεση με τις ζώνες επικινδυνότητας πλημμύρας.

ΦΑΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ - ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Βάσει του άρθρου 224 του Ν. 4555/2018    η αρμοδιότητα αστυνόμευσης και καθαρισμού ρεμάτων και απαλλοτριωμένων χώρων παρά τα ρέματα ανήκει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Σύμφωνα δε και με το με αρ. 7187/7-10-2019 έγγραφο της Γενικής Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, δεν υφίσταται διαχωρισμός μεταξύ ανοιχτών και κλειστών ρεμάτων ούτε διαχωρισμός σχετικά με τη θέση τους ως προς τον οικισμό.

Ο Δήμος επισημαίνει εγκαίρως με την αρμόδια κατά τα ανωτέρω υπηρεσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Δ/νση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Αρκαδίας), χορηγώντας στοιχεία που διαθέτει προκειμένου αυτή να προβεί :

 

 

  • Στον εντοπισμό καταλήψεων, επιχώσεων (μπαζώματα), ανεξέλεγκτες αμμοληψίες, απόρριψη στερεών αποβλήτων (σκουπίδια) και γενικώς όλων των παράνομων ενεργειών που γίνονται στις κοίτες των υδατορεμάτων.
  • Στην λήψη των προβλεπομένων, από τη νομοθεσία, διοικητικών και άλλων μέτρων στις περιπτώσεις που διαπιστώθηκαν παράνομες ενέργειες στις κοίτες των υδατορεμάτων.
  • Στον έλεγχο της κατάστασης που βρίσκεται η φυσική κοίτη των υδατορεμάτων.
  • Στις εργασίες καθαρισμού ρεμάτων.

Ο Δήμος μέσω της ΔΕΥΑ    μεριμνά για τις εργασίες καθαρισμού φρεατίων και αγωγών ομβρίων φρεατίων υδροσυλλογής και για λήψη μέτρων προστασίας υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης έναντι πλημμυρικού κινδύνου.

Το τμήμα πολιτικής προστασίας του Δήμου αυτό μεριμνά για τα οριζόμενα στην παράγραφο Α1.2. του παρόντος

ΦΑΣΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ (ισχυρές βροχοπτώσεις – καταιγίδες)

Για τις περιοχές που προβλέπεται από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (Ε.Μ.Υ.) η εκδήλωση έντονων ή και επικίνδυνων καιρικών φαινόμενων, όπως έντονες βροχοπτώσεις, ισχυρές καταιγίδες κτλ, σύμφωνα με τα Έκτακτα Δελτία Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) και τα Έκτακτα Δελτία Πρόγνωσης Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΠΕΚΦ), ο Δήμος μέσω του εκάστοτε αρμόδιου υπαλλήλου του τμήματος πολιτικής προστασίας, από κοινού με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο πολιτικής προστασίας:

  • θέτει το προσωπικό (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β) και τα διαθέσιμα μέσα σε κατάσταση ετοιμότητας για την άμεση αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχέα διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων.

 

  • Ενημερώνει το κοινό σε τοπικό επίπεδο, βάσει των οδηγιών αυτοπροστασίας και των δελτίων τύπου που εκδίδονται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για την λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από τους πολίτες για την εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων και πλημμυρών.

 

  • Συμβάλει στην ενημέρωση σε τοπικό επίπεδο, των αγροτών, κτηνοτρόφων και μελισσοκόμων για την αναμενόμενη εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων.

 

  • Ο υπεύθυνος του   Γραφείου  Πολιτικής Προστασίας του Δήμου  επικοινωνεί  με το Αστυνομικό Τμήμα και την Πυροσβεστική Υπηρεσία , προκειμένου να συλλέξει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση στην περιοχή και να ενημερώσει τον Δήμαρχο και το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

 

Ενημερώνει  τέλος σχετικά και    τα ιδιωτικά μέσα που τελούν υπό καθεστώς προγραμματισμένης μίσθωσης εφόσον υπάρχουν.

  • Συγκαλείται το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (ΣΤΟ), (Παράρτημα Γ) σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών , εφόσον κριθεί αναγκαίο για  την υποβοήθηση του έργου του Δημάρχου.
  • Σε περιπτώσεις που το δυναμικό και τα μέσα του Δήμου δεν επαρκούν για την αντιμετώπιση εν εξελίξει καταστροφών και έκτακτης ανάγκης , για την εξασφάλιση επιπλέον πόρων προς ενίσχυση του έργου του ζητείται συνδρομή από την οικεία Περιφέρεια ή από όμορους Δήμους.

<ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

Ο Δήμαρχος και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος , εκτιμώντας τις επιπτώσεις, όπως αυτές διαμορφώνονται από τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει ή από νεότερες πληροφορίες που ακολουθούν την εξέλιξη των πλημμυρικών φαινομένων, κινητοποιούν μέσω του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου , το επιχειρησιακά εμπλεκόμενο δυναμικό και τα μέσα πολιτικής προστασίας του Δήμου, (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β) προκειμένου να δρομολογήσουν δράσεις που συνδέονται με :

  • την άμεση υποστήριξη του έργου των λοιπών επιχειρησιακά εμπλεκομένων φορέων (Π.Σ., ΕΛ.ΑΣ., κλπ) στο έργο διάσωσης και απεγκλωβισμού, με μέσα που διαθέτει ο Δήμος,
  • την άρση εμποδίων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς του, για τη διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων των σωστικών συνεργείων προς και από την πληγείσα περιοχή, τις νοσοκομειακές μονάδες, κλπ.,
  • τον έλεγχο του δικτύου παροχής πόσιμου νερού (υδραγωγείο, δίκτυο διανομής, κλπ) από τους αρμόδιους φορείς ύδρευσης του Δήμου (Δ.Ε.Υ.Α.) και τη λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της ποιότητας του πόσιμου νερού,
  • τη λήψη απόφασης για την οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή περιορίζεται στα όρια του Δήμου.
  • την άμεση συγκρότηση συνεργείων από υπαλλήλους του Δήμου (Τεχνικές Υπηρεσίες, κλπ.) προκειμένου να μεταβούν και να προβούν εντός της πληγείσας περιοχής σε άμεσο οπτικό έλεγχο υποδομών και τεχνικών έργων αρμοδιότητάς τους για τη διαπίστωση ζημιών που προκλήθηκαν από πλημμύρες ή άλλα επαγόμενα των πλημμυρών φαινόμενα (κατολισθήσεις, κλπ) και εκτίμηση του δυναμικού και των μέσων που απαιτούνται για την άμεση αποκατάσταση της λειτουργίας τους,
  • τη διασφάλιση λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου μετά την εκδήλωση των πλημμυρικών φαινομένων και την εξασφάλιση της επικοινωνίας με τους λοιπούς επιχειρησιακά εμπλεκόμενους φορείς,
  • ενημέρωση του κοινού για δράσεις πολιτικής προστασίας που έχουν δρομολογηθεί σε επίπεδο Δήμου και τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από έντονα καιρικά φαινόμενα (βροχοπτώσεις, καταιγίδες, κλπ.) και πλημμυρικά ή άλλα επαγόμενα φαινόμενα (κατολισθήσεις, κλπ)
  • την γνωστοποίηση μέσω ανακοινώσεων ή δελτίων τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για τη λειτουργία τηλεφωνικής γραμμής στην οποία μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες:

α) που οι ιδιοκτησίες τους έχουν πληγεί και χρειάζονται άμεση προσωρινή φιλοξενία ή

β) για άμεση συνδρομή συνεργείων του Δήμου για την άρση εμποδίων πρόσβασης στις ιδιοκτησίες τους, την απομάκρυνση φερτών υλικών για την διευκόλυνση απορροής πλημμυρικών υδάτων, κλπ.

Νοείται ότι κατά προτεραιότητα εξετάζονται αιτήματα συνδρομής στο έργο διάσωσης και απεγκλωβισμού όπως και στην διάνοιξη αποκλεισμένων δρόμων αρμοδιότητας του Δήμου για τη διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων των σωστικών συνεργείων προς και από την πληγείσα περιοχή, τις νοσοκομειακές μονάδες, κλπ. Σε περιπτώσεις που το δυναμικό και τα μέσα του Δήμου δεν επαρκούν για την άμεση διαχείριση των συνεπειών λόγω πλημμύρων, ο Δήμαρχος δύνανται να αιτηθεί συνδρομή από άλλους όμορους Δήμους ή την οικεία Περιφέρεια.

  • την ενημέρωση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την εκδήλωση καταστροφικών φαινομένων, καθώς και για τις επιπτώσεις τους εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου.
  • την ενημέρωση του Περιφερειάρχη και του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, στο πλαίσιο συντονισμού και ιεράρχησης δράσεων πολιτικής προστασίας σε τοπικό επίπεδο στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και τη άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών.
  • ότι άλλο κρίνεται απαραίτητο για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους .

Πέραν των ανωτέρω, η ΔΕΥΑΔΒΚ σε συνεργασία με την Δ/νση Δημόσιας Υγείας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας (Δ.ΥΓ2/49487/5-8-2011 έγγραφο του ΥΥΚΑ, Δ1δ/ ΓΠ οικ.8565/16-11-2017 - ΑΔΑ: Ψ3ΝΥ465ΦΥΟ-ΥΜ4 Εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας) προβαίνουν άμεσα σε υγειονομικό έλεγχο λειτουργίας των συστημάτων ύδρευσης στις πληγείσες περιοχές, για τη διασφάλιση της ποιότητας του πόσιμου ύδατος. Σε περίπτωση που διαπιστωθούν φθορές ή βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης αρμοδιότητάς τους, αυτές αντιμετωπίζονται άμεσα σύμφωνα και με τα προβλεπόμενα στην Δ1δ/ ΓΠ οικ.8565/16-11- 2017 - ΑΔΑ: Ψ3ΝΥ465ΦΥΟ-ΥΜ4 Εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας.

Τέλος , ο Δήμαρχος σε συνεργασία με την οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τον οικείο Περιφερειάρχη, και αν τούτο κρίνεται απαραίτητο, εκδίδει απόφαση διακοπής μαθημάτων, λόγων έκτακτων συνθηκών εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου (αρθ. 94 παρ. 4.27 του Ν.3852/2010).

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ειδήσεις: 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.