Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής: Μια χαμένη επένδυση στον Δήμο Τρίπολης; (pics)

Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής: Μια χαμένη επένδυση στον Δήμο Τρίπολης; (pics)

Μάιος 24, 2018 - 11:45
0 σχόλια

Δεν είναι φαινόμενο των τελευταίων ετών της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας. Για την Ελλάδα, δυστυχώς, το φαινόμενο είναι διαχρονικό: Χρήματα επενδύονται σε δράσεις, προτάσεις, σχεδιασμούς που γίνονται με τις καλύτερες προθέσεις, που αποδεδειγμένα θα χρησιμεύσουν στο κοινωνικό σύνολο. Κονδύλια δαπανώνται για την υλοποίησή τους, γίνονται εγκαίνια, οι τοπικοί και οι κυβερνητικοί άρχοντες χαμογελούν στον φακό κάνοντας χειραψίες και παίρνουν μαζί τους κομμάτια της κόκκινης κορδέλας των εγκαινίων. Για κάποιο διάστημα, η επένδυση θα λειτουργήσει.

Ώσπου να εμφανιστούν οι πρώτες ρωγμές στους τοίχους, η πρώτη σκουριά στη σιδερένια πόρτα, οι πρώτες φθορές. Για τις οοίες υπεύθυνος δεν είναι κανέις. Διότι, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ουδείς μεριμνά για την απρόσκοπτη λειτουργία και τη συντήρηση αυτών των επενδύσεων που γίνονται με τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών.

Τρανό παράδειγμα όλων των ανωτέρω, το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Δήμου Τρίπολης στο Μερκοβούνι. Το πάρκο αυτό, όπως και όλα τα αντίστοιχα πάρκα ανά την Ελλάδα, κατασκευάστηκε πριν από περίπου μια δεκαετία από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, με σκοπό να εκπαιδεύσει τους μαθητές Δημοτικού στην κυκλοφοριακή αγωγή.

Ζούμε σε μια χώρα όπου τα τροχαία στοιχίζουν τη ζωή σε εκατοντάδες συμπολίτες μας κάθε χρόνο και πολύ σωστά το υπουργείο τότε σχεδίασε μια κυκλοφοριακή αγωγή για τα παιδιά, μέσα σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους, όπου θα μπορούν να μάθουν πώς να προστατεύσουν τον εαυτό τους από τους κινδύνους στον δρόμο, αλλά ίσως και το πώς θα γίνουν υπεύθυνοι οδηγοί αργότερα.

Δυστυχώς, όμως, στις περισσότερες πόλεις της χώρας μας τα πάρκα δεν λειτουργούν. Το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μας δεν αποτελεί εξαίρεση. Ρωτώντας γονείς μαθητών που ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στο Δημοτικό εφέτος, πληροφορηθήκαμε ότι ούτε μία φορά δεν το έχουν επισκεφθεί.

Στις αρχές Μαΐου σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τρίπολης ο Κώστας Τζιούμης είχε αναφερθεί στο πάρκο, λέγοντας ότι ήταν πνιγμένο στο χορτάρι. Πράγματι, ο Δήμος Τρίπολης ξεκίνησε τις εργασίες καθαρισμού του χώρου, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες. Ωστόσο, το πάρκο δεν αναμένεται να λειτουργήσει σύντομα και το γιατί, μας το εξήγησε ο αντιδήμαρχος Πάνος Βρέντας:

«Γίνονται πολλές φθορές στο πάρκο. Έπρεπε, επίσης, να γίνουν κάποιες εργασίες, να βάλουμε κάγκελα που έλειπαν, να είναι δυνατόν να κλείνει η πόρτα, επειδή μπαίνουν μέσα και κλέβουν ό,τι βρουν.»

Κάποιος πρέπει να λειτουργεί το πάρκο. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε υπάλληλο, όμως, μόνο για αυτή τη δουλειά. Πρέπει να αναλάβει και η τοπική κοινωνία. Αν δεν έχεις ανταπόκριση, τι μπορείς να κάνεις;

Ακολούθως, ο κ. Βρέντας μάς εξήγησε ότι, προκειμένου να λειτουργήσει το πάρκο, θα πρέπει ο Δήμος να προμηθευτεί ποδήλατα ή μικρά αυτοκίνητα. Ωστόσο, όλα αυτά τα υλικά πρέπει να αποθηκεύονται κάπου και να είναι ασφαλή. Προς το παρόν, αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει.

Ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος θα ανακινήσει και πάλι το θέμα, καθώς υπάρχει, όπως μας είπε, ενδιαφέρον από τα σχολεία. Εμείς οφείλουμε να πούμε ότι μπήκαμε στο πάρκο την Τρίτη, καθώς η πόρτα ήταν ορθάνοιχτη. Θυμίζουμε δε ότι η Τρίτη 22 Μαΐου ήταν αργία για την πόλη μας. Ουδείς βρισκόταν στον χώρο, ουδείς εργαζόταν εκεί.

Είτε πρόκειται για τα Ολυμπιακά Ακίνητα είτε για το δικό μας ταπεινό Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, το πρόβλημα είναι πάντοτε το ίδιο: Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το τι θα γίνει με τη συντήρηση των εγκαταστάσεων για τις οποίες δαπανώνται εκατομμύρια. Επομένως, δεν αρκεί να υπάρχει διαθέσιμος χώρος και δεν έχει νόημα να απορροφώνται κονδύλια αν δεν υπάρχει από την αρχή σχεδιασμός για τη συντήρηση και τη συνεχή λειτουργία ενός έργου.

Αλλιώς οι πόλεις μας γεμίζουν από τα κουφάρια κατασκευών που αργοπεθαίνουν.

Και καλών προθέσεων...

Γαλανιάδη Εύα


Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.