Οκτώ χρόνια Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Οκτώ χρόνια Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Σεπτέμβριος 23, 2010 - 02:20

Σε επίτιμο καθηγητή αναγορεύθηκε ο επί εννέα χρόνια πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κωνσταντίνος Δημόπουλος
H αναπληρωτής υπουργός Παιδείας δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Φώφη Γεννηματά εγκαινίασε στην Τρίπολη το νέο κτίριο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, που θα στεγάσει την Σχολή Οικονομικών Επιστημών.

Η υπουργός στην ομιλία της ανέφερε ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο εντάσεων και κρίσεων, μιας κρίσεως που όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είναι μόνο οικονομική αλλά είναι κρίση κοινωνική και πολιτική και σ' αυτή τη δύσκολη περίοδο οφείλουμε να στηρίζουμε νέες πρωτοβουλίες και κυρίως οφείλουμε να έχουμε στραμμένο το βλέμμα μας όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά στην περιφέρεια και στο μεγάλο στόχο που είναι να ζωντανέψουμε την περιφέρεια.
Λεπτομέρειες στη σελίδα 8.

H αναπληρωτής υπουργός Παιδείας δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Φώφη Γεννηματά εγκαινίασε στην Τρίπολη το νέο κτίριο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, που θα στεγάσει την Σχολή Οικονομικών Επιστημών.
Κατά τη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων και της γιορτής των οκτώ χρόνων λειτουργίας του Πανεπιστημίου οι πρυτανικές αρχές αναγόρευσαν επίτιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου τον ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρώην πρύτανη και επί εννέα χρόνια πρόεδρο της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κωνσταντίνο Δημόπουλο γιατί όπως ανέφερε ο πρύτανης καθηγητής Παπαθεοδώρου το 2001 ο κ. Δημόπουλος παρέλαβε ένα σχέδιο και το 2009 παρέδωσε ένα άρτιο Πανεπιστήμιο στην Πελοπόννησο. Είναι παράδειγμα, είπε, επιφανούς πανεπιστημιακού δασκάλου που διακρίθηκε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έλαβε πολλές διακρίσεις με ανώτατη αυτή του ιππότη της γαλλικής λεγεώνας της τιμής και εργάσθηκε με πάθος και αυταπάρνηση ως πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
«Η απονομή του επίτιμου Καθηγητή αποτελεί για εμένα υψίστη
τιμή και με κάνει να νοιώθω βαθειά υπερήφανος ιδικά επειδή
προσφέρεται από ένα Πανεπιστήμιο στο οποίο αφιέρωσα* 9
χρόνια της ζωής μου με αποκλειστικότητα και προσέφερα τις
υπηρεσίες μου με κέφι, πάθος και ενθουσιασμό» τόνισε ο Πρύτανης και πρώην Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Κωνσταντίνος Δημόπουλος.

Ο ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ με αφορμή τον εορτασμό των 8 χρόνων λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και των εγκαινίων του νέου κτηρίου της Σχολής Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας.
Σε μια περίοδο εντάσεων και κρίσης, είναι σημαντικό να στηρίζουμε τις νέες προσπάθειες και κυρίως να μην έχουμε το βλέμμα στραμμένο μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά να θυμόμαστε και να στηρίζουμε την Περιφέρεια.
Ο ρόλος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στην Περιφέρεια είναι διττός:
• Από τη μία, λειτουργούν ως χώρος εισροής: πρωτίστως ανθρώπινου δυναμικού. Πληθυσμιακές ομάδες μετακινούνται: νέοι άνθρωποι έρχονται στα Περιφερειακά Πανεπιστήμια για να διδάξουν αλλά και για να μάθουν. Η μετακίνηση αυτή αλλάζει το υπάρχον τοπίο καθώς νέες ιδέες και νοοτροπίες μπολιάζουν την ανθρώπινη γεωγραφία, κρατώντας έναν τόπο ζωντανό. Ταυτόχρονα -και αυτό είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσει το ίδιο το Πανεπιστήμιο- κάποιοι επιλέγουν να παραμείνουν και να επενδύσουν στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο όπου σπούδασαν.
• Από την άλλη είναι -και θέλουμε να επιμείνουμε σε αυτό καθώς είναι στόχος του Υπουργείου- και κέντρα εκροής. Θέλουμε όλα τα Πανεπιστήμια να παραμείνουν εάν ήδη είναι -και να γίνουν αν δεν είναι ακόμη- κέντρα Αριστείας και Καινοτομίας, μεταλαμπαδεύοντας γνώση όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Να γίνουν πόλος έλξης. Η προσέλκυση νέων ανθρώπων γεμάτων όρεξη για δημιουργία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την Έρευνα και την Καινοτομία.
Σε αυτό το σημείο, θέλω να αναφερθώ στη σημασία της αξιολόγησης. Τα τελευταία χρόνια, έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα η αξιολόγηση των τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Από τους πρώτους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για αξιολόγηση είναι τα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου καταδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν παρά μόνο να κερδίσουν από την διαδικασία αυτή. Η καταγραφή των δομών, υποδομών, μεθόδων και διαδικασιών οργάνωσης και λειτουργίας ενός Πανεπιστημίου επιτρέπει η επέμβαση για διορθωτικές κινήσεις να γίνεται τεκμηριωμένα, μεθοδευμένα και κατά συνέπεια πιο επιτυχημένα. Μέχρι σήμερα ο συντονισμός των ενεργειών για αλλαγή στον χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης γινόταν από το Υπουργείο Παιδείας. Από εδώ και στο εξής όμως, και σύμφωνα με τις αλλαγές που θέλουμε να πετύχουμε και οι οποίες θα τονώσουν την αυτοτέλεια και αυτοδιοίκηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, οι αποφάσεις θα παίρνονται από τα ίδια τα πανεπιστήμια και η αξιολόγηση θα είναι ένα εκ των πιο ισχυρών εργαλείων που θα έχουν στη διάθεσή τους. Καλύτερα Πανεπιστήμια σημαίνει όχι μόνο βελτίωση του επιπέδου των παρεχομένων σπουδών και υπηρεσιών, αλλά και προσέλκυση ανθρωπίνου δυναμικού όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό• σημαίνει ισχυροποίηση σε έναν κόσμο ανταγωνιστικό με τη δημιουργία συμμαχιών και ευρύτερη αναγνώριση διεθνώς. Και φυσικά σημαίνει έξοδος στην κοινωνία ανθρώπων με Παιδεία και επιστημονική κατάρτιση.
Κλείνω παραθέτοντας στοιχεία από τον ιστότοπο του Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και λέγοντας ότι με χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι έχει ήδη θέσει ως στόχους του τα όσα προανέφερα, δηλαδή, "τη δημιουργική συμβολή στην ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ελληνική περιφέρεια, με υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές που να ανταποκρίνονται ως προς το περιεχόμενο των σπουδών, την έρευνα και τη διδασκαλία στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου Πανεπιστημίου με εθνική, ευρωπαϊκή και διεθνή εμβέλεια".

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΠΡΥΤΑΝΗΣ

Μεταξύ άλλων, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου είπε: «Σήμερα το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου βρίσκεται σε μία σημαντική καμπή. Η ακαδημαϊκή και διοικητική ανασυγκρότηση του και η περαιτέρω ανάπτυξη του επιχειρείται σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Η δημοσιονομική κρίση που διέρχεται η χώρα διαμορφώνει νέα δεδομένα, επιβάλλει αλλαγές, αλλά προϋποθέτει πρωτίστως μεταρρυθμίσεις, απέναντι στις οποίες η ακαδημαϊκή κοινότητα οφείλει να σταθεί με αυτογνωσία, σύνεση, γενναιότητα και υπευθυνότητα. Και τούτο γιατί ίσως θα πρέπει να συμφωνήσουμε στο ότι η σημερινή κρίση δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και κρίση πολιτισμική, κρίση αξιών, κρίση των σχέσεων κράτους και πολίτη, μία κρίση που απαιτεί πλέον αλλαγή νοοτροπίας και ανάληψη ευθύνης για το μέλλον αυτού του τόπου.
Πεποίθηση μας είναι ότι η επένδυση στη γνώση και στην καινοτομία, καθώς και η στήριξη της λειτουργίας του δημοσίου Πανεπιστημίου αποτελεί βασική προϋπόθεση εξόδου από την ύφεση. Μεγάλο μέρος της σταθερότητας και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας εξαρτάται από τη δυνατότητα παραγωγής νέας γνώσης από τα Πανεπιστήμια, από την οργανική σύνδεση τους με την περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομία, καθώς και από τη συμβολή τους στην εμπέδωση της κοινωνικής συνοχής.
Πεποίθηση μας είναι, επίσης, ότι η παιδεία πρέπει να εξαιρεθεί από τις δεσμεύσεις που υπαγορεύονται από το Μνημόνιο, ώστε τώρα, εν μέσω κρίσης, η επένδυση στη γνώση να δώσει τη δυνατότητα στην έρευνα και στην καινοτομία να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Η Πολιτεία μπορεί να εμπιστευθεί την ακαδημαϊκή κοινότητα, το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό των Πανεπιστημίων, τα εργαστήρια και τα Ινστιτούτα τους για την παραγωγή της οικονομίας της γνώσης, ως ένα βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα εξόδου από την ύφεση.»

Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις

Ειδήσεις: