Οικολόγοι: Να γίνει προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το τρένο

Οικολόγοι: Να γίνει προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το τρένο

Σεπτέμβριος 27, 2011 - 09:16

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου να πρωτοστατήσει...

Η σιδηροδρομική γραμμή είναι "πράσινη ανάπτυξη" - και σοβαρή επένδυση

Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν στο Εργατικό Κέντρο Αρκαδίας το μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των "Οικολόγων Πράσινων" Γιάννης Παρασκευόπουλος και ο Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου της "Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά" Λάμπρος Μπούκλης με κύριο θέμα τη σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου και την αξιοποίησή της, μετά την απόφαση του Κράτους να καταργήσει τη γραμμή.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Παρασκευόπουλο ένα από τα κεντρικά θέματα που είχαν θέσει και προεκλογικά ήταν το τρένο και θεωρούν πως μπορούν να γίνουν κάποιες ενέργειες που και θα βοηθήσουν στην αναπτυξιακή προοπτική της Πελοποννήσου, αλλά και δε θα αναγκαστεί το Ελληνικό Κράτος να επιστρέψει χρήματα, που ανέρχονται στα 35 εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα χρήματα είχαν δοθεί ως κοινοτική συμμετοχή για την ανακαίνιση της γραμμής, η οποία ως γνωστόν λειτούργησε για ελάχιστους μήνες.

Το χρονοδιάγραμμα, όπως ανέφερε ο κ. Παρασκευόπουλος, για τη γραμμή της Πελοποννήσου είναι το δίκτυο για το 2011 να φέρεται ενεργό, το 2012 να τελεί υπό προσωρινή αναστολή και το 2013 έρχεται η κατάργησή του. Με βάση αυτά τα χρονικά όρια ο κ. Παρασκευόπουλος- κάτι που επιτρέπει και η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία- θεωρεί πως πρέπει και με την εμπλοκή της Περιφέρειας Πελοποννήσου- να υπάρξει προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου. Μία προκήρυξη που θα είναι πανευρωπαϊκή, που δεν έχει κανένα κόστος και στην όποια προσπάθεια υπάρξει για επαναλειτουργία της γραμμής να είναι συμμέτοχη και η τοπική κοινωνία. Άλλωστε σύμφωνα με τον κ. Παρασκευόπουλο οι δυνατότητες του τρένου - αν υπάρξει ενδιαφέρον- είναι πάρα πολλές. Εκείνο που χρειάζεται είναι πολιτική βούληση, φαντασία και συγκεκριμένες ιδέες. Ο κ. Παρασκευόπουλος μάλιστα ανέφερε κάποια παραδείγματα που σχετίζονται με τον τουρισμό στην περιοχή, ενώ συνέκρινε την κινητοποίηση των κατοίκων και των φορέων της Φλώρινας για το τρένο σε σχέση με αυτήν των Πελοποννησίων. Όπως τόνισε εκεί η κινητοποίηση ήταν άμεση, αν και η διαφορά όπως είπε είναι ότι εκεί δεν υπάρχουν άλλα μεταφορικά μέσα (αυτοκινητοδρόμοι) και ο χειμώνας που είναι βαρύς εξυπηρετεί τη μετακίνηση με τρένο. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι και στην Πελοπόννησο δεν υπάρχουν διαδρομές που μπορούν να αξιοποιηθούν, ενώ εκείνο που απαιτείται είναι η προώθηση και η διαφήμιση του τρένου σε όλην την Ευρώπη.

Το θέμα θα έρθει στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Λάμπρος Μπούκλης χαρακτήρισε το τρένο ως "δόρυ" της πολιτικής των οικολόγων για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου και σημείωσε πως αν μπουν κάποιες δομές ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποκτήσει προστιθέμενη αξία και να συμβάλει στο να γίνει η Πελοπόννησος μία "πράσινη περιφέρεια". Μάλιστα ο κ. Μπούκλης ενημέρωσε πως θα ζητήσει να έρθει το όλο θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και να ληφθούν κάποιες αποφάσεις.

Τ.Ε.