Οδηγώντας προς Μεγαλόπολη στη Συνδετήρια οδό (vid)

Οδηγώντας προς Μεγαλόπολη στη Συνδετήρια οδό (vid)

Ιούλιος 21, 2016 - 07:24
1 σχόλια

Ο νέος Ανισόπεδος Κόμβος Μεγαλόπολης καθώς και η Συνδετήρια Αρτηρία που συνδέει τον Κόμβο με την είσοδο της πόλης ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σε κυκλοφορία στις 14 Ιουλίου 2016, πολύ νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία περάτωσης (25-10-2016).

Η συνδετήρια  αρτηρία είναι  ένα νέο οδικό τμήμα μήκους 2,5 χλμ. περίπου, διατομής 10,50 μ.. Εκτός από τον Νέο Ανισόπεδο Κόμβο Μεγαλόπολης, περιλαμβάνει δύο ισόπεδους κόμβους τον έναν κυκλοτερούς μορφής (Round About) στα Περιβόλια  και τον άλλον ισόπεδο κόμβο στη σύνδεση με την Περιμετρική  της Μεγαλόπολης. Παραδίδεται σε κυκλοφορία με όλα τα συνοδά έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης, τη σήμανση - ασφάλιση, τον ηλεκτροφωτισμό καθώς και την σηματοδότηση στον ισόπεδο κόμβο σύνδεσης με την είσοδο της πόλης.

Με την παράδοση σε κυκλοφορία του Νέου Ανισόπεδου Κόμβου Μεγαλόπολης και της Συνδετήριας Αρτηρίας συντομεύεται κατά πολύ η πρόσβαση προς τη Μεγαλόπολη καθόσον αποφεύγεται η περιπορεία μήκους 8 χλμ. περίπου που γίνεται σήμερα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αλφειού και την Παλαιά Εθνική Οδό Μεγαλόπολης – Καλαμάτας. Αυτό συνεπάγεται τη μείωση της χρονοαπόστασης της Μεγαλόπολης τόσο από την Τρίπολη όσο και από την Καλαμάτα κατά 10  έως 15 λεπτά περίπου καθώς και την αύξηση της οδικής ασφάλειας με δεδομένο τον περιορισμό του μήκους της διανυόμενης απόστασης εκτός του αυτοκινητοδρόμου. 

Η κατασκευή του υπόψη τμήματος καθυστέρησε κατά δύο περίπου έτη, εξαιτίας αρχαιολογικών ευρημάτων και συγκεκριμένα του αρχαίου οικισμού των Αιμονιών ο οποίος άκμασε κατά την περίοδο από το 8ο αι. π.Χ. έως και τον 4ο αιώνα π.Χ. που θεωρούνταν η πατρίδα του Ορέστη. Λόγω της έκτασης των ευρημάτων υπερυψώθηκε η αρτηρία της Συνδετήριας οδού. Τα ευρήματα πριν την κατάχωσή τους αποτυπώθηκαν με φωτογραμμετρική μέθοδο (με δαπάνες του Έργου). Εξ αιτίας της υπερύψωσης της μηκοτομής αυξήθηκε και το μήκος του παράπλευρου δίκτυου της συνδετήριας αρτηρίας. 

Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος του υπόψη τμήματος ανήλθε  σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου, περιλαμβανομένης και της κατασκευής του Ανισόπεδου Κόμβου Μεγαλόπολης καθώς και των εργασιών για την μηκοτομική ανύψωση της συνδετήριας αρτηρίας για την κατάχωση των ευρημάτων. Μέρος της χρηματοδότησης του κόστους αυτού έγινε από την Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου στο Έργο.

Ο αυτοκινητόδρομος «Μορέας» είναι ο πρώτος από τους οδικούς άξονες της χώρας που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, στον οποίο, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις και αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξασφάλισε την ολοκλήρωση της κατασκευής του, με όφελος άνω των 200 εκατ. ευρώ, για το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες. Ταυτόχρονα, εξασφάλισε ευνοϊκές εκπτώσεις έως 70% για τους συχνούς χρήστες και σημαντικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.

Πρόκειται για 7,5 περίπου χιλιόμετρα μείωση του δρόμου από τη Μεγαλόπολη μέχρι τον κύριο Άξονα με την παράδοση αυτού του δρόμου. Αυτό σημαίνει για ένα πολίτη που φεύγει από τη Μεγαλόπολη ή που έρχεται στη Μεγαλόπολη και επιστρέφει, μια συνολική μείωση για την Καλαμάτα ή για την Κόρινθο ή για την Τρίπολη περίπου 15 χλμ. από ένα δρόμο που πραγματικά δεν ήταν αυτός που όφειλε να είναι, σε μια περιοχή που οι πολίτες έχουν επιβαρυνθεί και με πολύ μεγάλη περιβαλλοντική ρύπανση.

Έφη Καστραντά

Video: 

ArcadiaPortal.gr Ο νέος Ανισόπεδος Κόμβος Μεγαλόπολης


Υπάρχει 1 Σχόλιο

Παρακαλούνται οι αρμόδιοι να ρυθμίσουν τα νέα φανάρια στον περιφερειακό της Μεγαλόπολης, σύμφωνα με την κίνηση που πραγματικά παρουσιάζεται ανά κατεύθυνση στο εν λόγω σημείο, γιατί αυτή τη στιγμή τα φανάρια λειτουργούν υπέρ των κατευθύνσεων του περιφερειακού (που έχουν μηδαμινή κίνηση) αντί να λειτουργούν υπέρ των κατευθύνσεων της συνδετήριας οδού, που έχουν και την μεγαλύτερη κίνηση, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται άδικες και παράλογες καθυστερήσεις.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.