Ο Δημήτρης Κενές γράφει για τα social media στα σπορ

Ο Δημήτρης Κενές γράφει για τα social media στα σπορ

Απρίλιος 16, 2019 - 19:17
4 σχόλια

Ζώντας την καθημερινότητα του ποδοσφαίρου, όχι από το αγωνιστικό κομμάτι, αλλά από εκείνο της διοίκησης και της εμπορικής διαχείρισης του brand name που προσπαθούμε να χτίσουμε στον Αστέρα, αναπόφευκτα, τα social media έχουν μπει για τα καλά στη ζωή όλων μας.

Είναι αυτή η δύναμη της αμεσότητας που σου παρέχουν για να προσεγγίσεις τον φίλαθλο – πελάτη (στο δικό μου κομμάτι), ανά πασά ώρα και στιγμή, 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Σου δίνουν την δύναμη να διαχειριστείς την ανάγκη που έχεις ως ομάδα να λάβεις άμεσα feedback για οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς.

Πιάνω τον εαυτό μου προσκολλημένο ώρες στην οθόνη του κινητού, εξερευνώντας τα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυα μεγάλων ευρωπαϊκών κλαμπ, αντλώντας καθημερινά ιδέες για το πώς θα λανσάρω την νέα εμφάνιση, πώς θα αναδείξω την κοινωνική δράση της ΠΑΕ και ούτω καθεξής.

Ευχή ή κατάρα; Για εμένα και τα δύο. Ευχή για όσα προανέφερα. Κατάρα; Είναι δύσκολη λέξη, ίσως ακουστεί βαριά. Θα έλεγα αναγκαίο κακό. Ίσως χάσω μια ολοκαίνουργια πρόταση του 2,5 ετών γιου μου, την ώρα που αγωνιωδώς προσπαθώ να ανεβάσω την σημερινή προπόνηση και ψάχνοντας το κατάλληλο hashtag. Παράλληλα, όμως, θα συνεχίσω να το κάνω με τον ίδιο ζήλο.

Μια βόλτα στα social των μεγάλων κλαμπ, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας.

Τα social media ήρθαν  για να μείνουν.

Ο κόσμος και το φίλαθλο κοινό μας έχει ανάγκη να μαθαίνει άμεσα τα νέα της αγαπημένης του ομάδας. Δεν μπορεί πλέον να περιμένει την έκδοση της εφημερίδας και το τετράστηλο που θα αφιερώσουν οι αθλητικές εφημερίδες στον Αστέρα.

Με ένα «κλικ» στο λογαριασμό μας στο Facebook, ενημερώνεται για ό,τι έλαβε χώρα σήμερα. Ανοίγοντας το Instagram του, έχει εικόνες της σημερινής προπόνησης.

Έχει τη δυνατότητα να βλέπει την αποστολή του αγώνα όταν ανακοινώνεται και να έχει live score, ακόμα και αν βρίσκεται στην άλλη άκρη του κόσμου.

Και πάμε στο κομμάτι «ποδοσφαιριστής», το οποίο είναι το πιο απαιτητικό.

Είναι τρομερά δύσκολο να πείσεις ένα 18χρονο παιδί πως, από τη στιγμή που γίνεται επαγγελματίας σε μια ποδοσφαιρική ομάδα, παύει να είναι απλώς και μόνο ο εαυτός του. Πως ό,τι κάνει έχει αντίκτυπο, ακόμα και μέσω των λογαριασμών που διαθέτει.

Άλλωστε, ακόμη και εγώ, πρέπει να βρω τρόπο να διαχειριστώ τους λογαριασμούς μου με τέτοιον τρόπο που να μην έρχεται σε αντίθεση με τα «θέλω» και τις αρχές της ομάδας. Ο κόσμος αναζητά το «αίμα», την ίντριγκα και είναι πλέον πανεύκολο να το κάνει. Μια λάθος ανάρτηση και όλα καταστρέφονται.

Όσον αφορά το εμπορικό κομμάτι, έρχομαι συχνά σε προστριβή με ποδοσφαιριστές που έχουν συμβόλαιο με άλλη εταιρία, από εκείνη που χορηγεί την ΠΑΕ. Δεν είναι εύκολο να καταλάβει ο ποδοσφαιριστής ότι ναι μεν έχει υποχρεώσεις, βάσει του συμβολαίου του, αλλά η ομάδα είναι πάνω από όλους και από όλα.

Έτσι, για παράδειγμα, σε εκδηλώσεις που αφορούν το σύλλογο, οι ποδοσφαιριστές μας επιβάλλεται να είναι ενδεδυμένοι με την επίσημη ενδυμασία και να προβάλλουν το χορηγό μας. Στις εκδηλώσεις που δεν λαμβάνει μέρος η ΠΑΕ, είναι ελεύθεροι, βάσει του συμβολαίου τους. Όλα αυτά ισχύουν στην περίπτωση που υπάρχει πραγματικά συμβόλαιο και αυτό έχει κατατεθεί στην Εμπορική διεύθυνση της ΠΑΕ.

Έχω εισαγάγει ολόκληρο άρθρο στον εσωτερικό κανονισμό της ΠΑΕ, σχετικά με τα social media, και κάθε νέος ποδοσφαιριστής είναι -βάσει του κανονισμού- υποχρεωμένος να καταθέσει στην Εμπορική Διεύθυνση όσους και όποιους λογαριασμούς διαθέτει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Βέβαια, μη γελιόμαστε, οι περισσότεροι παίκτες διαθέτουν περισσοτέρους από έναν λογαριασμούς, οπότε μας παραδίδουν τον περισσότερο αθλητικό τους. Να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόθεσή μας δεν είναι βέβαια να ελέγχουμε την προσωπική ζωή των ποδοσφαιριστών μας.

Έχουμε θεσπίσει πρόστιμα για συμπεριφορές μέσω των social media και ειδικότερα της προβολής του σήματος μας μέσω των ποδοσφαιριστών μας, σε ενέργειες χωρίς την απαραίτητη άδεια ή σε χώρους και σε τομείς που έρχονται σε αντίθεση με ανθρώπους που μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρονιά και δεν είναι άλλοι από τους χορηγούς μας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μια περίπτωση που αντιμετώπισα πριν λίγο χρονικό διάστημα. Ποδοσφαιριστές της ομάδας μας, στον ελεύθερο τους χρόνο και φορώντας τις προπονητικές εμφανίσεις της ΠΑΕ, συμμετείχαν σε προγράμματα μυϊκής ενδυνάμωσης σε γυμναστήριο της πόλης μας, φιγουράροντας καθημερινά στα social media αυτού και για μεγάλο χρονικό διάστημα και χρησιμοποιώντας το #asterastripolisfc, διαφήμιζαν το εν λόγω γυμναστήριο, χωρίς η ΠΑΕ να έχει το παραμικρό όφελος από αυτό.

Photo by: Eurokinissi.

Προσωπικά, πιστεύω πως το μέλλον του εξωαγωνιστικού κομματιού του ποδοσφαίρου μόνο να κερδίσει έχει από τα social media. Είμαστε πολύ κοντά στο τέλος της αποκλειστικότητας των τηλεοπτικών μεταδόσεων των αγώνων ποδοσφαίρου από την τηλεόραση (ελεύθερη ή καλωδιακή).

Με ένα επίσημο κανάλι στο YouTube και τον κατάλληλο εξοπλισμό, έχουμε πλέον τη δυνατότητα να μεταδώσουμε τους αγώνες μας είτε pay per view είτε μέσω ετήσιων ή μηνιαίων συνδρομών. Η ευκολία που σου προσφέρουν τα social media να παρακολουθείς τα πάντα από την οθόνη του κινητού σου, οπού και αν βρίσκεσαι, δεν μπορεί πλέον να αντικατασταθεί.

Η διαφήμιση μέσω σταθερών και ηλεκτρονικών πινακίδων μέσα στο γήπεδο είναι πλέον εκτός μόδας για μια επαρχιακή ομάδα σαν τον Αστέρα, με μέσο ορό εισιτήριων ανά αγώνα 2.500 φίλαθλους, σε μια πόλη 30.000 κάτοικων.

Photo by: Eurokinissi.

Αναλογιζόμενοι ότι ο επίσημος λογαριασμός της ΠΑΕ στο Facebook έχει ξεπεράσει τους 22.000 χρήστες και εκείνος στο Instagram αγγίζει τους 10.000, είναι εύκολα κατανοητό ότι όποιος επιλέξει να διαφημιστεί μέσω αυτών, αυτόματα αποκτά ένα πολλαπλάσιο κοινό στο οποίο αναφέρεται καθημερινά, με ένα σύνολο άνω των πέντε αναρτήσεων και όχι αποκλειστικά στα στενά όρια ενός γηπέδου ή μιας τηλεοπτικής κάλυψης.

Η σωστή διαχείριση όλων αυτών, ανοίγει νέες θέσεις εργασίας και δίνει τη δυνατότητα στις ομάδες να καινοτομούν καθημερινά και να εξελίσσονται.

Η τεχνολογία με ορθή χρήση μόνο να μας προσφέρει μπορεί, αρκεί σε όλα να υπάρχει ένα μέτρο.

Ίσως, ο κόσμος μας, όταν δεν υπήρχαν όλα αυτά, να ήταν καλύτερος, οι καφενειακές συζητήσεις περισσότερες, η προσωπική επαφή μεγαλύτερη.

Αλλά τα χρονιά περνούν και εμείς οφείλουμε να ακολουθήσουμε τις επιταγές τους!

Ο Δημήτρης Κενές είναι Α΄ Αντιπρόεδρος και Εμπορικός Διευθυντής της ΠΑΕ Αστέρας Τρίπολης.

Ειδήσεις: 

4 Σχόλια

Μπορείς και καλύτερα. Την επόμενη φορά πες το με δικά σου λόγια. Οχι κλισέ φράσεις ακόμη και αν απευθύνεσαι σε φίλους σου. Μέσος ορός δεν υπάρχει. Μεσαίος ίσως. 2500 θεατές μπορεί στον ύπνο σου. Για πρώτη φορά σου βάζω Β

Να σέβεσαι τον κόσμο της Τρίπολης και αν δεν καταλαβαίνεις θυμήσου τις δηλώσεις σου για την πόλη...

social media: φύκια για μεταξωτές κορδέλες, ως προς την μετρήσιμη αποδεδειγμένη διαφημιστική τους απόδοση, μεταφρασμένη σε πραγματικές πωλήσεις, ειδικά όταν η διαφήμιση γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτά. Το ξέρουν όλοι όσοι ασχολούνται επιστημονικά με το σπορ της διαφήμισης. Πέρασε η αφελής εποχή όπου η δημοσιότητα και οι δημόσιες σχέσεις μεταφράζονταν σε πώληση, παλικάρι μου. Σήμερα η πώληση βασίζεται στη διαφοροποίηση από την μάζα των social. Όταν το μάθεις κι εσύ, γράψε ένα άρθρο της προκοπής για διαφήμιση και πωλήσεις.

Έχεις δίκιο κ. Κενέ. Τα social media ήρθαν για να μείνουν, ώστε να έχουν πεδίο δράσης λαμπρό κάποια ψώνια και κάποιοι ανίκανοι να τα χρησιμοποιήσουν ορθώς..

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.