Μεγάλες δουλειές

Μεγάλες δουλειές

Φεβρουάριος 03, 2017 - 18:21
25 σχόλια

Διαβάζω το ρεπορτάζ της Χριστίνας Ταχιάου στο protagon.gr, η οποία έχει κάνει την έρευνά της και υπενθυμίζει ότι τέλος Ιανουαρίου θα έπρεπε να έχουν περάσει στην κοινοπραξία Fraport (στην οποία συμμετέχει και ο Όμιλος Κοπελούζου) τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Η επίσημη «γραμμή» είναι ότι η καθυστέρηση οφείλεται στη σύναψη σύμβασης μεταξύ της κοινοπραξίας, που θα έχει δικαίωμα να εκμεταλλευτεί τα αεροδρόμια για 40 χρόνια, και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η οποία θα προστατεύει τον χώρο. Ωστόσο, η έρευνα της δημοσιογράφου, η οποία επικαλείται ανώτατες πηγές, αποκαλύπτει ότι ο πραγματικός λόγος καθυστέρησης μιας από της μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις της χώρας, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, είναι το γεγονός ότι η κοινοπραξία αντιμετωπίζει ζήτημα χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

«Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ), το International Finance Corporation (IFC) του World Bank Group, η European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) και η Alpha Bank είχαν αναλάβει τη χρηματοδότηση της εταιρείας προκειμένου να πραγματοποιήσει την επένδυση της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας. Όμως, σύμφωνα με τις διασταυρωμένες κι απολύτως αξιόπιστες πληροφορίες του Protagon, η διαπραγμάτευση με τους χρηματοδότες δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ αναμενόταν αυτό να έχει γίνει τον Δεκέμβριο. Υπάρχει ζήτημα εξασφαλίσεων των δανείων, κάτι για το οποίο ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση. Έτσι, εδώ και αρκετές μέρες, στελέχη της Fraport μαζί με συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και της Alpha Bank βρίσκονται στο Λονδίνο, προκειμένου να λυθεί το ζήτημα των εξασφαλίσεων και να προχωρήσει η επένδυση.

»Αν και επισήμως η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης για την Ελλάδα, κυκλοφορεί ευρέως το σενάριο της γενικότερης ανασφάλειας που προκαλεί η εκκρεμότητα. Ταυτόχρονα, είναι γνωστό στη Θεσσαλονίκη ότι πολύ υψηλά ιστάμενος παράγοντας της Πολιτικής Αεροπορίας διαβεβαίωσε συνδικαλιστές του χώρου ότι το ελληνικό Δημόσιο είναι έτοιμο να εγγυηθεί για τα δάνεια της Fraport προκειμένου να γίνει η αποκρατικοποίηση».

Για μια στιγμή: Για να λάβει χρήματα η Fraport και να προχωρήσει στην καταβολή τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ στο ελληνικό κράτος πρέπει να εγγυηθεί το χρεοκοπημένο Ελληνικό Δημόσιο. Και αν η εταιρία δεν αποπληρώσει τα δάνειά της, θα τα αποπληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο, σωστά; Αν ισχύουν τα παραπάνω και οι πιστωτές δεν εμπιστεύονται την κοινοπραξία, αλλιώς θα είχαν εκταμιευθεί τα δάνεια και θα είχε προχωρήσει η επένδυση, για ποιο λόγο το Ελληνικό Δημόσιο να εγγυηθεί τα δάνεια μιας εταιρίας, όπως διαβεβαιώνει το στέλεχος της ΥΠΑ τους συνδικαλιστές (ποιους άλλους...);

Ερώτηση κάνω, δεν γνωρίζω από ιδιωτικοποιήσεις: Το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι, έχουν διασώσει τις τράπεζές τους με τις ανακεφαλαιοποιήσεις, έχουν διασώσει ως και το Μέγαρο Μουσικής με 200 εκατ. ευρώ, θα μπουν και εγγυητές με άδεια ταμεία σε μια επένδυση ιδιωτών που ίσως πέσει έξω; Σημειωτέον ότι, όπως έγραψε το The Press Project στις 24 Ιανουαρίου (δείτε ΕΔΩ) η Fraport έχει ήδη δανειακές υποχρεώσεις ύψους 3,6 δισ. ευρώ που δεν έχει εξοφλήσει.

Επομένως, θα εγγυηθούμε εμείς ότι μια γερμανική κοινοπραξία -ήδη χρεωμένη μέχρι τον λαιμό- θα τα καταφέρει να μην πέσει έξω; Ίσως αν χαρακτηρίσουμε το γεγονός, αν ισχύουν τα παραπάνω, σκάνδαλο να πέσουμε έξω. Αλλά έτσι γίνονται οι μεγάλες δουλειές;

Θυμάμαι τον Σπίρτζη που έλεγε ότι με πολύ πόνο υπέγραψε τη σύμβαση, η οποία θα έπρεπε να είχε τεθεί σε ισχύ από το φθινόπωρο του 2016 και θα απέφερε ετησίως 22,9 εκατ. ευρώ στο ελληνικό κράτος...

Συμβαίνουν όλα τούτα στο «και πέντε» της αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων και εμείς απλώς αναλωνόμαστε στην Ελλάδα σε μονίμως αδιέξοδες συζητήσεις για το αν οι αποκρατικοποιήσεις είναι καλό ή κακό πράγμα.

Υποθέτω ότι όλα εξαρτώνται από το πώς διαχειριζόμαστε και τις μεγάλες και τις μικρές δουλειές.

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 
Tags: 

25 Σχόλια

κ. αρθρογράφε δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκιο! εμείς τα κορόιδα θα πληρώσουμε πάλι τους απατεώνες τους πολιτικάντηδες και πάλι δυστυχώς....... Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ κύριοι! Ακούς εκεί να χρωστάνε τα μαλλιά της κεφαλής τους οι Γερμανοί μαζί με τον ντόποιο συνεργάτη τους και εμείς να εγγυηθούμε με τόσο ηλίθιους μας περνάνε;

Πω πω πω κοροϊδία, Ξεπούλημα κανονικό! Δηλαδή με τα δικά μας λεφτά μας αγοράζουν οι Γερμανοί και όλοι οι συνεργαζόμενοι μαζί τους; Θα τους δώσουμε τα αεροδρόμια τζάμπα και θα μας τα παίρνουν κανονικά; Δεν φθάνει τόσα που μας χρωστάνε από την κατοχή; Θα μας πάρουν και άλλα; Αν ξυπνήσει ποτέ ο Έλληνας που θα κρυφτούν όλοι αυτοί που υπογράφουν την παράδοση της Ελλάδας;

Είπα και εγώ γιατί δεν κλείνει η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ! Τόσοι φόροι στην Ελλάδα, τόσο ξελάσπωμα των Γερμανικών τραπεζών από την Ελλάδα , ρε που πάμε!

Αυτό το διαστημα γίνεται η χοντρη μπάζα. Ξέρουν ότι τους μένουν μόνο μερικοί μήνες και έχουν πέσει με τα μούτρα. Ούτε στα κανάλια δεν προλαβαίνουν να βγουν. Εξαφανισμένοι όλοι. ότι προλάβουμε

Είναι ο νεοφιλελευθερισμός ηλίθιε! Σε όσες χώρες πέρασε το ΔΝΤ τις προηγούμενες δεκαετίες μια από τις βασικές πολιτικές του ήταν το ξεπούλημα του εθνικού πλούτου κάθε χώρας σε ιδιωτικά κοράκια. Όλες αυτές οι χώρες ένιωσαν στο πετσί τους τα “οφέλη” αυτών των νεοφιλελεύθερων πολιτικών χρεοκοπώντας. Σήμερα άλλες προσπαθούν & άλλες κατάφεραν να εθνικοποιήσουν τον εθνικό τους πλούτο. Εμείς προφανώς δεν έχουμε μάθει τίποτα από το πάθημα των χωρών αυτών. Αλλά όχι μόνο αυτό! Υπάρχουν κόμματα π.χ. Νεα Δημοκρατία-ΣΥΡΙΖΑ κ.λ.π. που συναγωνίζονται για το πιο θα κάνει το ξεπούλημα πιο γρήγορα & “καλά”!

Κ. Γαλανιάδη σε συγχαίρω για μια ακόμη φορά Είναι ευτύχημα για τοπικά μέσα που ασχολούνται κυρίως με μικροπολιτική και με τον άλλο να υπάρχουν τέτοιες γραφίδες. Με βρίσκει φανατικό αναγνώστη η ιστοσελίδα protagon άποψη διαφορετική. Μαζί με τις ευχαριστίες μου θα ήθελα να αναφέρεστε πιο συχνά σε ζητήματα δημοκρατίας μιας και δυστυχώς ζούμε σε εποχή που η κυβέρνηση αυτοαποκαλείται δημοκρατική αλλά μάλλον αποφασίζομεν και διατάσσουμε Θα χαρώ να σε γνωρίσω από κοντά

Όλο το άρθρο βασίζεται σε μια τελείως αβάσιμη πληροφορία. Κάποιο στέλεχος της αεροπορίας (που δεν κατονομάζεται), είπε σε κάποιον συνδικαλιστή (που δεν κατονομάζεται) ότι το Ελληνικό δημόσιο θα εγγυηθεί για τα δάνεια. Και μετά βγήκαν από κάτω οι τσιπροκαμμένοι παρέα με τα μπογιοπουλάκια να κάνουν κριτική στους Γερμανούς και τον καπιταλισμό. Α ρε Ελλαδάρα, η συζήτηση καφενείου δεν θα πεθάνει ποτέ. Πραγματικά στοιχεία ούτε με το τουφέκι δεν βρίσκεις. Αφήνω το γεγονός ότι σχολιάζουν δεδομένα που δεν κατανοούν. Το ότι τα αεροδρόμια ρημάζουν τώρα, είναι αδιάφορο. Όπως και τα τρένα.

Παύλο το γεγονός οτι χρωσταει η fraport 3,6 δισ δεν είναι αβάσιμη πληροφορια. γιατί δεν προχωράει η επενδυση αν εχουν τα χρηματα; και πού ειναι οι σπιρτζηδες τωρα να εξηγησουν τι γινεται;

Τάδε έφη Παύλος: "βγήκαν οι τσιπροκαμμένοι παρέα με τα μπογιοπουλάκια να κάνουν κριτική στους Γερμανούς και τον καπιταλισμό" "σχολιάζουν δεδομένα που δεν κατανοούν", "τα αεροδρόμια ρημάζουν τώρα". Τι τραβάς έρμε Παύλο, δεν είσαι πολύ χούλιγκαν, σιχαίνεσαι φαίνεται τη λάσπη και την παίρνεις με μυστρί, με το καρότσι πρέπει να τη χρησιμοποιείς για να κάνεις τη δουλειά για την οποία πληρώνεσαι. Άκου λέει να κάνουν κριτική στους γερμανούς! Ποιοι; οι τσιπροκαμμένοι και τα μπογιοπουλάκια... Όταν πάρουν τα αεροδρόμια οι γερμανοί, θα πετάνε, παιδιά! Πράματα και θάματα!!! Τώρα μαραζώνουν τα άμοιρα.

@15:24 - Τι τζίρο έχει η Fraport; Αν έχει 10δις τότε ο δανεισμός της είναι αστείος. Αν έχει 1 δις τότε είναι για φούντο. Η Fraport κωλυσιεργεί να πάρει τα αεροδρόμια και αυτό φαίνεται ότι έχει να κάνει με την αξιολόγηση και τον κίνδυνο που φαίνεται μπροστά μας από την ασόβαρη πολιτική του Σύριζα και του Αλέξις προσωπικά. Πάνε πάλι την χώρα στα βράχια για να πούνε στο τέλος ότι υπογράφουμε γιατί καταστρεφόμαστε. Άλλα δύο χρόνια χαμένα από τις ζωές μας για την πολιτική ανικανότητα του Αλέξις. Εσύ αν ήσουν στην θέση της Fraporto θα ακούμπαγες 1.2 δις όταν έχεις απέναντί σου μια τέτοια κυβέρνηση;

«Η ρευστότητα της Fraport, η δυνατότητά της να ανταποκρίνεται στις πληρωμές της, ανέρχεται στο 1 δις. ευρώ. Το χρέος της εταιρείας όμως αγγίζει τα 3,6 δισ. ευρώ, ενώ μάλιστα ένα σημαντικό μέρος των υποχρεώσεων πληρωμών της εταιρείας αφορούν την περίοδο 2017-2021, διάστημα στο οποίο η Fraport έχει υποσχεθεί «επενδύσεις 330-400 εκατ. ευρώ» στα 14 αεροδρόμια», https://www.thepressproject.gr/article/106221/Fakelos-FRAPORT-meros-1o-Lefta-den-uparxoun έχει και πινακες το αρθρο

Έψαξα λίγο τα οικονομικά της Fraport. Έχει τζίρο 2,6 δις περίπου και EBITDA το 2015 849 εκατομμύρια (!!!). Η συνολική αξία της εταιρίας ανέρχεται περίπου στα 9 δις και ο δανεισμός της είναι στα 2.8 δις. Ο δανεισμός της σε σχέση με τον τζίρο της, την αξίας της και τα EBITDA που έχει τα τελευταία χρόνια, είναι λογικός. Δείχνει πολύ υψηλή κερδοφορία. Το ότι δανείζεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από τοπικές τράπεζες παραξενεύει μόνο άσχετους με την οικονομία. Αν κάνω μια επένδυση στην Βουλγαρία θα δανειστώ από Ισπανική τράπεζα; Οι τράπεζες ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ από τα δάνεια, δεν χάνουν.

@19:28 - Γράφω στοιχεία, όχι ότι μου κατέβει στο κεφάλι. Η Fraport έχει και άλλα αεροδρόμια, δες πως τα πηγαίνουν, αν έκανε επενδύσεις, πως ήταν πριν και πως τώρα. Κριτική κάνω, δεν βρίζω, σε αντίθεση με εσένα. Αγνοείτε τα βασικά του καπιταλισμού και κάνετε και κριτική. Οι τράπεζες πουλάνε δάνεια και κερδίζουν από αυτά όπως κερδίζει και αυτός που πουλάει ντομάτα στην λαϊκή. Το ρίσκο είναι αν ο δανειολήπτης φαλίρει και για αυτό βάζει εγγυήσεις. Η υπάρχουσα αξία (χωρίς τα αεροδρόμια στην Ελλάδα) της εταιρίας είναι 9 δις. Σε κανένα οικονομικό έντυπο δεν διάβασα για εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου.

Ξέρεις που γράφω τα στοιχεία σου Παύλο; Αλλά μη με συνερίζεσαι, ας είναι καλά ο καπιταλισμός σου που θα βοηθήσει τα 14 πρώην ελληνικά αεροδρόμια να ξεφύγουν από το μαράζι στο οποίο τα καταδίκασε το τσογλανάκι. Εσύ που έχεις τα μέσα, τις γνωριμίες και τα στοιχεία, δε ρωτάς τους φίλους σου μήπως ενδιαφέρονται και για κάνα χωραφάκι με ελιές; Το ανταλλάσσω με λαχανάκια Βρυξελλών. Τώρα, αν και έχω λάδι πρώτης ποιότητας, δεν συνεισφέρει στο ΑΕΠ.

@21:02 - Προφανώς και τα γράφεις τα στοιχεία σου εκεί που θέλεις να τα γράψεις. Για αυτό σου λέω, άσε την κριτική για τον καπιταλισμό και ασχολήσου με τις ελιές. Αν και ελιές στην Τρίπολη...Λαχανάκια Βρυξελλών θα μπορούσες να βγάλεις και εσύ, για ψάξε το λίγο. Το "τσογλανάκι" είναι δική σου έκφραση. Δεν έχω γράψει ποτέ κάτι τέτοιο, δεν βρίζω.

@Παύλο αγνόησες τις συστάσεις και βάλθηκες να παλεύεις στο βούρκο με τα γουρούνια. Αν δεν σε πειράζει πειράζει εμάς που βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας τα βοθροπαράγωγα του διαλόγου σου

@22:08 - "Προβοκάτορα" διαφωνώ, η εποχή που η δεξιά σνόμπαρε την αριστερή άποψη έχει τελειώσει. Κάπως έτσι παραδόθηκε η Ελλάδα στην αριστερή ιδεολογία. Θα τους απαντάω παντού και πάντα, όσο μπορώ. Εξάλλου σαν να κλέβεις εκκλησία είναι, ελάχιστο κόπο θέλει για να καταρρίψεις επιχειρήματα της δεκαετίας του '80.

Παύλο, ο άθλιος προβοκάτορας είναι επιστήμονας στη λάσπη. όπως ο άθλιος παρατηρητής, όπως ο αποτρόπαιος, ο Λακάν, ο Πολ Τόμσεν, ο "α ρε τρόικα πόσο άργησες". Όλοι αυτοί δεν ενδιαφέρονται να πείσουν όσους τέλος πάντων διαβάζουν τα σχόλια, το ρίχνουν στο χλευασμό. Αν θέλεις να συζητήσεις, μην προσπαθείς να τους μιμηθείς, κράτα ένα σοβαρό επίπεδο για να μην σου απαντάω με ροχάλες. Διαφέρουμε σε ένα σημείο: εσύ προπαγανδίζεις τη ΝΔ, εγώ δεν προπαγανδίζω το τσογλανάκι, μην το αγνοείς αν θέλεις τον διάλογο, αλλιώς δεν συζητάμε, θα ανταλλάσσουμε βρισιές (και δεν έχω καμία όρεξη να πέφτω τόσο χαμηλά).

Παύλο αν έχεις άνθρωπε μου πάθει παράκρουση δεν σου χρωστάνε τίποτα οι γύρω σου!!! ΟΟΟΟ τι ηλιθιότητα!!!!! Αυτό που ζούμε σήμερα στην Ελλάδα είναι τα αποτελέσματα της παράδοσης μας στην αριστερή ιδεολογία!!! Ο ήλιος δύει στην ανατολή και η γη είναι επίπεδη!!! Έλεος πια με τις ηλίθιες φιλελελοβοτομές!!! Οι χρεοκοπημένοι της Νέας Δημοκρατίας μας κατέστρεψαν και ορέγονται ξανά εξουσίες… οι σωτήρες μας οι φιλελεδες!!!

@09:55 - Βρισιές δεν πρόκειται να ανταλλάξω με κανένα. Δεν προπαγανδίζω τη ΝΔ. Πιστεύω ότι είναι η βέλτιστη λύση αυτή την στιγμή. Είναι ότι πιο φιλελεύθερο υπάρχει και ο φιλελευθερισμός φέρνει πλούτο, αυτό που χρειάζεται η χώρα μας. Τα υπόλοιπα ιδεολογικά έχουν χώρο όταν υπάρχει ευημερία και υπάρχει περιθώριο για σπατάλη. Τώρα είμαστε με τα δύο πόδια στην χρεοκοπία. Δεν υπάρχει προηγούμενο στον πλανήτη που να δημιούργησε χώρα πλούτο χωρίς να ασκήσει δεξιές πολιτικές. Απλά δεν έχει συμβεί ποτέ και είναι απόλυτα λογικό. Καπιταλισμό έχουμε, η δεξιά τον ξέρει καλύτερα από όλους.

Νομίζεις ότι δεν βρίζεις. Όταν κολλάς ετικέτες ο άλλος (εγώ) μπορεί να το προσλάβει σαν βρισιά. Πάμε παρακάτω. Μιλάς για φιλελευθερισμό. Γνωρίζω ότι ο νεοφιλελευθερισμός σαν έννοια κουβαλάει αρνητικές σημασίες και τον αποφεύγεις. Μιλάς για πλούτο που μπορεί να παράξει η Δεξιά. Η Δεξιά που γνώρισα εγώ παρήγαγε πλούτο για λίγους, όχι για την πλειοψηφία. Σήμερα όμως το ζητούμενο δεν είναι η ευημερία των ανθρώπων, το κράτος στο νεοφιλελευθερισμό προστατεύει την αγορά, όχι τον πολίτη, άρα τα κόμματα που υπόσχονται μάς εξαπατούν. Δεν σημερινά μου σχόλιά σε άλλες αναρτήσεις.

Παύλο η Νέα Δημοκρατία μαζί με το ΠΑΣΟΚ (Ο ΣΥΡΙΖΑ τείνει πια να γίνει & αυτό πρόβλημα) είναι για δεκαετίες το πρόβλημα όχι η λύση όπως θέλετε με θράσος να μας παρουσιάσετε! Οι φιλελεύθερες πολιτικές φέρνουν πλούτο; Αμ δεν τον είδαμε; Μέσα στα πλούτοι ζούμε! Εκτός & αν μιλάς εξ ονόματος της οικονομικής ελίτ της χώρας που πράγματι οι φιλελεύθερες πολιτικές του έφεραν πλούτο με χαρακτηριστικό βέβαια γνώρισμα & συνέπεια αυτού του πλούτου, την χρεοκοπία του Ελληνικού κράτους, την μεταφορά του χρέους στους απλούς πολίτες, την εκτόξευση της φτώχεια, της ανεργίας, των αυτοκτονιών, της καταστροφής!!!!!

Έλα STOIXOS, άσ'τον Παύλο, τον μαζέψανε οι δικοί του, θα περιμένουμε τον επόμενο.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.