Μεγάλες δουλειές
Διαβάζω το ρεπορτάζ της Χριστίνας Ταχιάου στο protagon.gr, η οποία έχει κάνει την έρευνά της και υπενθυμίζει ότι τέλος Ιανουαρίου θα έπρεπε να έχουν περάσει στην κοινοπραξία Fraport (στην οποία συμμετέχει και ο Όμιλος Κοπελούζου) τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Η επίσημη «γραμμή» είναι ότι η καθυστέρηση οφείλεται στη σύναψη σύμβασης μεταξύ της κοινοπραξίας, που θα έχει δικαίωμα να εκμεταλλευτεί τα αεροδρόμια για 40 χρόνια, και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η οποία θα προστατεύει τον χώρο. Ωστόσο, η έρευνα της δημοσιογράφου, η οποία επικαλείται ανώτατες πηγές, αποκαλύπτει ότι ο πραγματικός λόγος καθυστέρησης μιας από της μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις της χώρας, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, είναι το γεγονός ότι η κοινοπραξία αντιμετωπίζει ζήτημα χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
«Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ), το International Finance Corporation (IFC) του World Bank Group, η European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) και η Alpha Bank είχαν αναλάβει τη χρηματοδότηση της εταιρείας προκειμένου να πραγματοποιήσει την επένδυση της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας. Όμως, σύμφωνα με τις διασταυρωμένες κι απολύτως αξιόπιστες πληροφορίες του Protagon, η διαπραγμάτευση με τους χρηματοδότες δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ αναμενόταν αυτό να έχει γίνει τον Δεκέμβριο. Υπάρχει ζήτημα εξασφαλίσεων των δανείων, κάτι για το οποίο ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση. Έτσι, εδώ και αρκετές μέρες, στελέχη της Fraport μαζί με συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και της Alpha Bank βρίσκονται στο Λονδίνο, προκειμένου να λυθεί το ζήτημα των εξασφαλίσεων και να προχωρήσει η επένδυση.
»Αν και επισήμως η εξέλιξη αυτή δεν συνδέεται με το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης για την Ελλάδα, κυκλοφορεί ευρέως το σενάριο της γενικότερης ανασφάλειας που προκαλεί η εκκρεμότητα. Ταυτόχρονα, είναι γνωστό στη Θεσσαλονίκη ότι πολύ υψηλά ιστάμενος παράγοντας της Πολιτικής Αεροπορίας διαβεβαίωσε συνδικαλιστές του χώρου ότι το ελληνικό Δημόσιο είναι έτοιμο να εγγυηθεί για τα δάνεια της Fraport προκειμένου να γίνει η αποκρατικοποίηση».
Για μια στιγμή: Για να λάβει χρήματα η Fraport και να προχωρήσει στην καταβολή τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ στο ελληνικό κράτος πρέπει να εγγυηθεί το χρεοκοπημένο Ελληνικό Δημόσιο. Και αν η εταιρία δεν αποπληρώσει τα δάνειά της, θα τα αποπληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο, σωστά; Αν ισχύουν τα παραπάνω και οι πιστωτές δεν εμπιστεύονται την κοινοπραξία, αλλιώς θα είχαν εκταμιευθεί τα δάνεια και θα είχε προχωρήσει η επένδυση, για ποιο λόγο το Ελληνικό Δημόσιο να εγγυηθεί τα δάνεια μιας εταιρίας, όπως διαβεβαιώνει το στέλεχος της ΥΠΑ τους συνδικαλιστές (ποιους άλλους...);
Ερώτηση κάνω, δεν γνωρίζω από ιδιωτικοποιήσεις: Το Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή οι φορολογούμενοι, έχουν διασώσει τις τράπεζές τους με τις ανακεφαλαιοποιήσεις, έχουν διασώσει ως και το Μέγαρο Μουσικής με 200 εκατ. ευρώ, θα μπουν και εγγυητές με άδεια ταμεία σε μια επένδυση ιδιωτών που ίσως πέσει έξω; Σημειωτέον ότι, όπως έγραψε το The Press Project στις 24 Ιανουαρίου (δείτε ΕΔΩ) η Fraport έχει ήδη δανειακές υποχρεώσεις ύψους 3,6 δισ. ευρώ που δεν έχει εξοφλήσει.
Επομένως, θα εγγυηθούμε εμείς ότι μια γερμανική κοινοπραξία -ήδη χρεωμένη μέχρι τον λαιμό- θα τα καταφέρει να μην πέσει έξω; Ίσως αν χαρακτηρίσουμε το γεγονός, αν ισχύουν τα παραπάνω, σκάνδαλο να πέσουμε έξω. Αλλά έτσι γίνονται οι μεγάλες δουλειές;
Θυμάμαι τον Σπίρτζη που έλεγε ότι με πολύ πόνο υπέγραψε τη σύμβαση, η οποία θα έπρεπε να είχε τεθεί σε ισχύ από το φθινόπωρο του 2016 και θα απέφερε ετησίως 22,9 εκατ. ευρώ στο ελληνικό κράτος...
Συμβαίνουν όλα τούτα στο «και πέντε» της αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων και εμείς απλώς αναλωνόμαστε στην Ελλάδα σε μονίμως αδιέξοδες συζητήσεις για το αν οι αποκρατικοποιήσεις είναι καλό ή κακό πράγμα.
Υποθέτω ότι όλα εξαρτώνται από το πώς διαχειριζόμαστε και τις μεγάλες και τις μικρές δουλειές.
Γαλανιάδη Εύα
25 Σχόλια
κ. αρθρογράφε δυστυχώς έχεις
Πω πω πω κοροϊδία, Ξεπούλημα
Είπα και εγώ γιατί δεν
Αχ αυτοί ... Βρε παλιοπαι
Αυτό το διαστημα γίνεται η
Είναι ο νεοφιλελευθερισμός
Κ. Γαλανιάδη σε συγχαίρω για
Όλο το άρθρο βασίζεται σε μια
Παύλο το γεγονός οτι χρωσταει
συμφωνώ 100% με τον STOIXOS
Τάδε έφη Παύλος: "βγήκαν οι
@15:24 - Τι τζίρο έχει η
«Η ρευστότητα της Fraport, η
Έψαξα λίγο τα οικονομικά της
@19:28 - Γράφω στοιχεία, όχι
Ξέρεις που γράφω τα στοιχεία
@21:02 - Προφανώς και τα
@Παύλο αγνόησες τις συστάσεις
@22:08 - "Προβοκάτορα"
Παύλο, ο άθλιος προβοκάτορας
Παύλο αν έχεις άνθρωπε μου
@09:55 - Βρισιές δεν
Νομίζεις ότι δεν βρίζεις.
Παύλο η Νέα Δημοκρατία μαζί
Έλα STOIXOS, άσ'τον Παύλο,
Προσθήκη νέου σχολίου
Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.