Η γέφυρα του τρένου

Η γέφυρα του τρένου

Μάρτιος 28, 2015 - 17:35
2 σχόλια

Σε απόσταση μόλις μισής ώρας Β/Δ του χωριού μας (Αγία Σοφία) και σχεδόν παραπλεύρως του δρόμου που οδηγεί προς το Παρθένι, βρίσκεται ένα περίτεχνο αρχιτεκτονικό μνημείο, το οποίο επισκέπτονται συχνά, οι λίγοι και ευρηματικοί (έτσι πρέπει) εναπομείναντες πεζοπόροι του χωριού μας.

Αναφερόμαστε στη μεταλλική γέφυρα του τρένου, η οποία εδράζεται σε τρία (3) μεγάλα θολωτά λιθόκτιστα βάθρα, από κάθε πλευρά της. Το όλο συγκρότημα, αποτελεί ένα σπουδαίο αρχιτεκτονικό, αλλά και ιστορικό, μνημείο, το οποίο καθηλώνει τον επισκέπτη, ειδικά όταν βρεθεί σε πολύ κοντινή απόσταση.

Αν κρίνουμε από άλλα ιστορικά στοιχεία παρόμοιων μνημείων, τότε η γέφυρα άρχισε να κατασκευάζεται περί τα μέσα της δεκαετίας 1890 από Γαλλική εταιρεία και περατώθηκε λίγο πριν τη λειτουργία του σιδηρόδρομου, που έγινε το έτος 1898.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι παρά τα 120 περίπου χρόνια λειτουργία της και τους χιλιάδες τόνους  που, κατά καιρό, έχει στηρίξει επάνω της, ποτέ δεν χρειάστηκε να γίνει κάποια παρέμβαση για επισκευή ή συντήρηση της λιθοδομής των βάθρων που τη στηρίζουν.

Έτσι δούλευαν οι τεχνίτες και οι κατασκευαστικές εταιρείες, εκείνων των χρόνων ……!!!

Περιδιαβαίνοντας κανείς δίπλα της, θα  αντικρίσει και τα τρία (3) φυλάκια που είχαν κατασκευαστεί υπό τις εντολές του Γερμανικού στρατού, κατά τη διάρκεια της Κατοχής, για την προστασία της από το στρατό του ΕΛ.Α.Σ., ο οποίος είχε καταφέρει σημαντικά ανάλογα πλήγματα στις Κατοχικές δυνάμεις (γέφυρα Γοργοπόταμου, Αχλαδοκάμπου κ.λ.π.), εκείνη την εποχή.

Κάτι οι αναμνήσεις των τρένων που περνούσαν από πάνω της για δεκάδες χρόνια, κάτι η ύπαρξη των Γερμανικών φυλακίων, κάτι η μεγαλοπρέπειά της, όλα αυτά μαζί, συνεπαίρνουν τη φαντασία του επισκέπτη, τον καθηλώνουν κυριολεκτικά και τον «ταξιδεύουν» δεκάδες χρόνια πίσω στο παρελθόν, σε εποχές δύσκολες και όμορφες συνάμα….,

Στις δύσκολες εποχές δεν θα αναφερθούμε, επί του παρόντος.

Στις όμορφες όμως, θα μας βοηθήσουν να ταξιδέψουμε, τα βιντεάκια  που ακολουθούν στο τέλος των φωτό, τα οποία έφτιαξαν κάτι αθεράπευτοι «bloger’ s», οι οποίοι αγαπούσαν τη δουλειά τους και το όμορφο παρελθόν.

Από το agiasofiablog.gr

Ειδήσεις: 
Video: 

Spap freight with Alco A9101 and A9105 from Korinth to Tripolis,Part2 ....


2 Σχόλια

οι πολιτικοι τα λαμογια που το 1990 δεν εκαναν νεα χαραξη παραλληλα με τον δρομο ώστε ο οσε να είναι ανταγωνιστικοσ και θα είχαμε και δουλειεσ γαμι...................πολιτικοι

Μεγάλε μην εκφράζεσε έτσι, εγώ πονάω περισσότερο από σένα γιατι μεγάλωσα με τα τραίνα ΣΠΑΠ-ΣΕΚ-ΟΣΕ αλλά τι να κάνουμε, άλλες οι βουλές οι δικές μας άλλες αυτών των κυρίων που διαχειρίζονται τις τύχες του ΟΣΕ. Όταν ξεκίνησαν τα τραίνα μετά την πολύχρονη ανακατασκευή του δικτύου Κορίνθου-Άργους-Τρίπολης-Καλαμάτας (πόσο κόστισε;)είμαστε όλο ΧΑΡΑ κάποιοι όμως ενοχλήθηκαν όταν έμαθαν από τους κ.μηχανοδηγούς τους κ.συνοδούς & τους κ.σταθμάρχες ότι Τρίπολη-Άργος-Κόρινθος με παράκαμψη να μπαίνουν στη γραμμή για Ναύπλιο που πίνανε και καφέ το τραίνο έκανε 70 min χρόνο άμεσα ανταγωνίσιμο με ....... (και με την παράκαμψη Ναυπλίου που έμπαινε στο Ναύπλιο στα δοκιμαστικά που δεν γίνετε στο κανονικό δρομολόγιο άρα ο χρόνος ήταν πολύ μικρότερος!).Βέβαια όταν ξεκίνησαν τα δρομολόγια ο χρόνος του δρομολογίου Τρίπολης-Άργους-Κορίνθου τοποθετήθηκε στα 120+ min (ποιός να πάει με τραίνο τότε; αλλά και πάλι ενοχλούσε).Με τον προαστιακό στη Κόρινθο να πηγαίνει αεροδρόμιο και κέντρο Αθήνας και με άμεσες ανταποκρίσεις για Πάτρα (στη Κόρινθο) και γιά όλο δίκτυο Αθηνών-Θεσσαλονίκης από το ΣΚΑ Αχαρνών στην Αθήνα βλέπεις ποιός είχε συμφέρον να μην λειτουργήσει το τραίνο μας. Η Πελοπόννησος και η δυτική Μακεδονία και κάποια άλλα τραίνα Θεσσαλίας -Μακεδονίας κόστιζαν γύρω στο 1 εκατομμύριο το μήνα(;) στον ΟΣΕ, έτσι είχε πεί κάποιος κ. σύμβουλος του ΟΣΕ σε συνέντευξη του. Έτσι πάνε τις συγκοινωνίες τις Ελλάδας (ιδίως το τραίνο) 50 χρόνια πίσω ενώ στη Ενωμένη Ευρώπη (;) οι ταχύτητες των τραίνων είναι γύρω στα 250+ km/h χρησιμοποιείτε δε από το 90% του πληθυσμού και εδώ δεν αφήνουν ούτε να λειτουργήσει γιατί όλοι οι συνέλληνες πιστεύουν ότι θα είναι πάντα νέοι και θα οδηγούν ....... ενώ μεγαλώνουν και θα χρειάζονται τις εξυπηρετήσεις που προσφέρει το τραίνο! Γράψτε <<https://www.youtube.com/watch?v=qDBGVt6X_T8>> Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους τους φίλους του τραίνου!

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.