Η Εορτή της Υπαπαντής στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας (photos)

Η Εορτή της Υπαπαντής στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας (photos)

Φεβρουάριος 02, 2011 - 19:44

Υπαπαντή σημαίνει προϋπάντησις. Σήμερα, λοιπόν, εορτάζουμε την ημέρα κατά την οποία ο Χριστός προϋπαντήθηκε στο Ναό του Σολομώντος από τον Ιερέα Συμεών. Όπως σε κάθε γωνιά της Ορθοδοξίας, έτσι και στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας, με επικεφαλής τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ, Κλήρος και Λαός προσέτρεξε στις Εκκλησίες και τις Ενορίες, όπου ετελέσθη ο Πανηγυρικός Εσπερινός της Εορτής και Ανήμερα ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία της Υπαπαντής, για να προϋπαντήσουν τον Χριστό μας και να εορτάσουν και να λάβουν θεία ενίσχυση.
 

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας εχοροστάτησε στον Πανηγυρικό Εσπερινό της Ενορίας του χωρίου Επισκοπή Τεγέας, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Τρίπολι. Πολλοί Ιερείς και ευλαβείς χριστιανοί προσέτρεξαν και ετίμησαν με την παρουσία τους την Πανήγυρι της Ενορίας, λαμβάνοντας έτσι την χάρι και ευλογία του Θεανθρώπου και Σωτήρος πάντων Ιησού Χριστού και της Υπερευλογημένης Μητρός του, της Παναγίας μας. Στην Επισκοπή, ανήμερα της Εορτής, κατά την τέλεσι της ακολουθίας του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας, τον Σεβ. Μητροπολίτη μας εκπροσώπησε ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμ. Θεόκλητος Αθανασόπουλος, Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Μαντινείας και Κυνουρίας.
Ανήμερα της Εορτής, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ προεξήρχε της ακολουθίας του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας στην Ενορία Υπαπαντής Πραστού Κυνουρίας, όπου και εκεί η προσέλευσις των πιστών και των ευλαβών Ιερέων ήταν μεγάλη, ενώ συμπροσευχόμενοι ήσαν και οι άρχοντες του τόπου και της Κυνουρίας, καθώς  ο Δήμαρχος Βόρειας Κυνουρίας κ. Μανώλης Σκαντζός.  Εξίσου λαμπρώς εόρτασαν οι Ενορίες Μάκρης, πλησίον της Τριπόλεως, καθώς και η μικρή Ενορία Πλατάνας Κυνουρίας, στην οποία ο εφημέριός της π. Κων/νος Λαμπίρης έχει επιδείξει αξιομνημόνευτο ζήλο και έχει φροντίσει με τους λοιπούς φορείς του τόπου, τόσο για την ανακαίνισι του Ενοριακού Ναού, όσο και για την δημιουργία αίθουσας η οποία φιλοξενεί κάθε είδους εκδήλωσι της Ενορίας. Προσκυνητές από την Κυνουρία και την Αργολίδα παρευρέθησαν στην Πανήγυρι της Ενορίας Πλατάνας, ενώ δεν έλειψαν τα παραδοσιακά εδέσματα και το πατροπαράδοτο βραστό της Πλατάνας τήν παραμονή της Εορτής.
 
 
 
                   
Η Εορτή της Υπαπαντής
Χαίρε Κεχαριτωμένη Θεοτόκε Παρθένε· εκ σου γάρ ανέτειλεν ο Ήλιος της δικαιοσύνης, Χριστὸς ο Θεὸς ημών, φωτίζων τους εν σκότει. Ευφραίνου και συ Πρεσβύτα δίκαιε, δεξάμενος εν αγκάλαις τον ελευθερωτήν των ψυχών ημών, χαριζόμενον ημίν και την Ανάστασιν.
 
Το εορταζόμενο γεγονός της Υπαπαντής, το οποίο αναφέρει ο άγιος Ευαγγελιστής Λουκάς στο Ιερό Ευαγγέλιό του, συνέβη σαράντα ημέρες μετά την γέννησι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο, όταν το πρώτο παιδί της οικογενείας ήταν αγόρι, αφιερωνόταν στον Θεό και παραλλήλως προσεφέρετο για θυσία ένας αμνός ή ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο περιστέρια. Το γράμμα των εντολών αυτών πληρούντες ο Ιωσήφ και η Παρθένος Μαρία, προσήλθαν την τεσσαρακοστή ημέρα από της γεννήσεως του Ιησού Χριστού στο Ναό των Ιεροσολύμων για να προσφέρουν τον Ιησού στον Θεό. Τους υποδέχθηκε στο Ναό ο Προφήτης Συμεών, ο οποίος ήταν μεγάλος στην ηλικία. Λαβών δε ο πρεσβύτης Συμεών τον Κύριο της δόξης στα χέρια του είπε το «Νυν απολύεις τον δούλον σου Δέσποτα κατά το ρήμα σου εν ειρήνη…». Τώρα, δηλαδή, Κύριε, ας πεθάνω, αφού είδα το Σωτήρα του κόσμου. Διότι αυτό περίμενε αρκετά χρόνια ο δίκαιος Συμεών, να δει με τους οφθαλμούς του τον Κύριο και Θεό του, και πλέον ευτυχισμένος μπορούσε να απέλθει από τον επίγειο κόσμο.
Έπειτα από την ως άνω σύντομη αναφορά σχετικά με την Εορτή, γίνεται κατανοητό ότι ο σαραντισμός έχει τις ρίζες του στην εποχή του Μωυσή και του Μωσαϊκού νόμου. Λέγοντας «σαραντισμό», κατανοούμε ότι η μητέρα προσφέρει το νεογέννητο στο Ναό προς δόξαν του Τριαδικού Θεού.
Η γυναίκα λοιπόν, κατά το πρότυπο της Παναγίας, έπειτα από σαράντα ημέρες προσφέρει το βρέφος στο Ναό για δυο λόγους. Πρώτον, για να εισάγη το βρέφος στο Ναό, ώστε αυτό να μπορή στη συνέχεια να βαπτισθή και να συμμετάσχη στην εν Χριστώ λατρευτική ζωή, και δεύτερον για να καθαρισθή ψυχοσωματικά και αυτή, υπό την έννοια της εκζητήσεως της Θείας Χάριτος υπέρ αυτής και του τέκνου αυτής, καθώς οι ευχές του σαραντισμού αναφέρονται και στον καθαρισμό της μητέρας. Αυτό πραγματοποιείται και σήμερα ως προτύπωσις της Υπαπαντής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Οι γυναίκες συμβολίζουν την Παναγία, η οποία έφερε στις αγκάλες της τον Υιόν της και τον πρόσφερε στον Ναό ως θυσία «ευπρόσδεκτο».  
 
Ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα παρά Κυρίω.
 
                          + Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας

Ειδήσεις: