«Το χρώμα του νερού»: Μια ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας στην Τρίπολη (pics)

«Το χρώμα του νερού»: Μια ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας στην Τρίπολη (pics)

Σεπτέμβριος 03, 2019 - 10:35
0 σχόλια

Σαββατόβραδο στην Τρίπολη. Χαίρεσαι που, εκτός από τη βόλτα για καφέ ή ποτό, έχεις την ευκαιρία να επισκεφθείς μια έκθεση φωτογραφίας. Σε μια πόλη όπου τα πολιτιστικά δρώμενα σπανίζουν, πράγμα που ευχόμαστε να αλλάξει σύντομα, η ευκαιρία να περιπλανηθείς στη ματιά και στη σκέψη ενός καλλιτέχνη, να δεις τοπία, χρώματα και εικόνες, να μάθεις και κάτι, είναι πραγματική όαση.

Επισκεφθήκαμε την έκθεση φωτογραφίας του Θοδωρή Παπαγεωργίου στον σταθμό ΟΣΕ Τρίπολης υπό τον τίτλο «Το χρώμα του νερού». Υδάτινα τοπία, θέματα με σημείο αναφοράς το νερό, ο άνθρωπος, το περιβάλλον και η ομορφιά του, πειραματισμοί με τις αντανακλάσεις του πιο πολύτιμου στοιχείου της ζωής κοσμούν την αίθουσα αναμονής του ΟΣΕ.

Η έκθεση, εξαιρετικά καλοστημένη όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες της αίθουσας, ξεναγεί τον επισκέπτη σε θάλασσες και ποτάμια, τοπία οικεία αλλά φωτογραφημένα μοναδικά, σε εκτύπωση του ίδιου του φωτογράφου που ποικίλει ανάλογα με το θέμα και τις «ανάγκες» κάθε φωτογραφίας ώστε να αναδειχθεί. Οι φωτογραφίες ξυπνούν προσωπικές αναφορές και αναμνήσεις, αλλά κυρίως δίνουν στον θεατή την ευκαιρία να ανακαλύψει άλλες προοπτικές σε γνωστά θέματα. Κάποιες φωτογραφίες εγκλωβίζουν το μάτι στο θέμα τους, άλλες δίνουν την απεραντοσύνη του νερού με ιμπρεσιονιστικό τρόπο και δημιουργούν στον θεατή μια αίσθηση ότι ανήκει και αυτός μέσα στο τοπίο.

Μιλήσαμε με τον φωτογράφο, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Τρίπολη:

Πόσα χρόνια ασχολείσαι με τη φωτογραφία; Τι σε τράβηξε;

Άρχισα το 1999 μαθαίνοντας επεξεργασία φωτογραφίας και ένα χρόνο μετά λήψεις με την πρώτη μου ψηφιακή μηχανή. Λίγο αργότερα ακολούθησα τον κύκλο σεμιναρίων (εξ αποστάσεως) του New York Institute of Photography και έκτοτε έγινε η αγαπημένη μου ασχολία. Με τράβηξε αρχικά ο θαυμασμός μου για τα τοπία της Πελοποννήσου. Ξυπνούσα 2 ώρες πριν το γλυκοχάραμα και εξερευνούσα διάφορα μέρη σε βουνό και θάλασσα.

Κάποια στιγμή έστειλα μια επιλογή φωτογραφιών στην Age Fotostock, ένα Ισπανικό πρακτορείο. Μου απάντησαν με ένα συμβόλαιο συνεργασίας και έτσι άρχισα να ασχολούμαι επαγγελματικά με την τουριστική φωτογραφία. Μέσα από αυτή την εμπειρία, έμαθα πολλά πράγματα για το φωτογραφικό λόγο. Κατανόησα τη διαφορετική ανάγνωση της φωτογραφίας ανάλογα με το πλαίσιο παρουσίασης και πώς να κινηθώ πέρα από την απλή περιγραφική, μονοδιάστατη εικόνα σε πιο εύπλαστες και ευέλικτες εννοιολογικά συνθέσεις.

Είδαμε μια έκθεση τοπίων, θα λέγαμε, με θέμα το νερό. Προτιμάς ως θέμα το τοπίο ή το πορτρέτο;

Με ενδιαφέρουν και έχω δουλέψει πολλά διαφορετικά φωτογραφικά θέματα. Τοπίο, πορτρέτο, αρχιτεκτονική, νεκρή φύση κ.ά. Σχεδιάζω σε μελλοντική δουλειά μου να παρουσιάσω πορτρέτα.

Η φωτογραφία στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εκτιμάται πολύ περισσότερο από ό,τι προηγουμένως. Τι έχει συμβάλει σε αυτό, εκτός από το γεγονός ότι φωτογράφοι όπως ο Γιάννης Μπεχράκης απέκτησαν παγκόσμια αναγνώριση;

Σίγουρα συνέβαλε η εκπληκτική φωτογραφία του Γιάννη Μπεχράκη αλλά και άλλων σημαντικών Ελλήνων φωτογράφων. Στην Ελλάδα ακολουθούμε τις τάσεις της Ευρώπης με χρονοκαθυστέρηση. Εφόσον η φωτογραφία σαν τέχνη έχει αναγνωριστεί στην Ευρώπη εδώ και χρόνια ήταν επόμενο να συμβεί αυτό και στην Ελλάδα. Επίσης η φωτογραφία ειδικότερα και η εικόνα γενικότερα, είναι πανταχού παρούσα στην σύγχρονη εποχή του διαδικτύου. Γίνεται αντιληπτή από όλους και ειδικά από τις νεότερες γενιές, η ισχυρή της επίδραση στη διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων.

Τι σε ώθησε να επικεντρωθείς στο νερό και στους τόπους του;

Το νερό έχει πολλές εκπληκτικές ιδιότητες και γι’ αυτό δικαιωματικά είναι αγαπημένο φωτογραφικό θέμα. Ανακλά και παράλληλα διαθλά το φως δημιουργώντας έτσι σε συνδυασμό με την κίνηση της επιφάνειάς του άπειρους συνδυασμούς χρωμάτων, φορμών και ρυθμών.

Είδαμε στην έκθεσή σου φωτογραφίες με κλασικά, θα λέγαμε, θέματα, αλλά και με πιο «αναπάντεχα», ιμπρεσιονιστικά. Πώς επιλέγεις το θέμα σου, τον τρόπο που θα το παρουσιάσεις  και πόσο μετράει η ματιά του φωτογράφου στο τελικό αποτέλεσμα;

Από την λήψη ως την τελική παρουσίαση υπάρχει μια μακριά και χρονοβόρα διαδικασία. Αρχικά, έχω στο μυαλό μου μερικά γενικά χαρακτηριστικά της εικόνας που θέλω να φτιάξω, αλλά όταν ξεκινάω να φωτογραφίζω προτιμώ να παρασύρομαι και δεν χάνω την ευκαιρία να δρω οπορτουνιστικά. Για την τελική επιλογή και παρουσίαση, δοκιμάζω μικρές εκτυπώσεις σε διαφορετικά χαρτιά και καμβάδες. Κάνω όλες τις εκτυπώσεις μόνος μου και το θεωρώ πολύ σημαντικό και δημιουργικό μέρος της δουλειάς μου, κάτι που απολαμβάνω ιδιαίτερα.

Η νέα μου δουλειά παρουσιάζεται σε καμβά επικολλημένο σε αλουμίνιο, τεχνοτροπία δικής μου επινόησης και επεξεργασίας.

Τι θα συμβούλευες έναν ερασιτέχνη φωτογράφο;

Να ασχολείται και να ενημερώνεται περισσότερο σχετικά με τον κριτικό διάλογο γύρω από την εικόνα και λιγότερο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του φωτογραφικού εξοπλισμού.

Ποια τα μελλοντικά σχέδιά σου; Σχεδιάζεις καινούρια έκθεση;

Σχεδιάζω έκθεση στη Δημητσάνα. Επίσης στην Καλαμάτα.

 

Βιογραφικό

Ο Θεόδωρος Παπαγεωργίου είναι επαγγελματίας φωτογράφος και ζει στην Τρίπολη Αρκαδίας. Διαθέτει πολύχρονη εμπειρία στον εμπορικό τομέα και στο διαδίκτυο.

Άρχισε να ασχολείται συστηματικά με την ψηφιακή φωτογραφία το 1999. Έχει ολοκληρώσει τον κύκλο μαθημάτων του NewYorkInstituteofPhotography, στην ψηφιακή φωτογραφία, καθώς και πλήθος φωτογραφικών σεμιναρίων.

Σκοπός του είναι τα φωτογραφικά έργα στα οποία όλα τα στάδια της δημιουργίας, η λήψη της εικόνας, η επεξεργασία της, η επιλογή χαρτιών και η εκτύπωση γίνονται από τον ίδιο, έτσι ώστε τα υλικά χαρακτηριστικά του κάθε έργου να δρουν ενισχυτικά στο φωτογραφικό ίχνος. Δημιουργεί καλλιτεχνικές εκτυπώσεις σε χαρτί & καμβά για μοντέρνα διακόσμηση κατοικιών και επαγγελματικών χώρων.

Εμπνευσμένος από τα τα τοπία της Ελλάδας επικεντρώνεται σε εικόνες που εξυμνούν την ανθρώπινη συνείδηση ως εκλεπτυσμένη δημιουργία της φύσης.

Μπορείτε να δείτε τη δουλειά του στους ιστότοπουςwww.arcadiaimages.art
&www.theodoros.photo

Επίσης στα social media https://www.instagram.com/arcadiaimages/https://www.facebook.com/arcadia....

Έγραψαν για τα έργα του

Σε μία προσωπική αισθητική που κορυφώνεται στη δυναμική και στην ουσία του βλέμματος, δεν προτιμά τις φευγαλέες κινήσεις, τα ευανάγνωστα, τα κορεσμένα μοτίβα. Μουντή και μικρή εδώ η παρουσία του ανθρώπου, υπονοώντας μάλλον την προϋπόθεση κάθαρσης, των ατομικών ή διαφόρων εγκλωβιστικών δραμάτων, για να μπορεί πλέον να ξανααφουγκραστεί τον συμπαντικό ρυθμό, να επανεύρει επάξια τη συναρμόνισή του με το περιβάλλον και τον συνάνθρωπο, μέσα σε αυτό το ανακαινούμενο και χαρισάμενο Όλον.

Αυτή η αξεπέραστη ομορφιά, αυτός ο γύρωθεν πλούτος, να γίνει και να ‘ναι πάλι ο ΤΟΠΟΣ μας. Κάποτε όλοι εμείς μαζί του δεν γεννηθήκαμε προς μία ατελείωτη πορεία;

Όλες αυτές οι χυμώδεις και εξαίσιες καταγραφές θα έχαναν πολύ σε μεταφορά καλλιτεχνική, εάν δεν υπήρχε όλη αυτή η πανοπλία των τεχνικών γνώσεων, καθόλα έτοιμη να υποστηρίξει έμπρακτα και τις πιο λεπτεπίλεπτες ποιοτικές διακυμάνσεις στο έργο του.

Αναζητά πάντα, με όλο το κόστος, πέρα και πίσω από τις επιφανειακές αντιθέσεις και την διαιρετότητα των στιγμών και του χρόνου τον ΛΟΓΟ, στο πιο δύσκολο: να οργανώσει, να συνταιριάξει όλα αυτά, τα αέναα στοιχεία της γλώσσας του για την σύμπλευση με τον διπλανό, τον καίριο, τον εισοδικό εκείνο προσδιορισμό, όπου, με άκρα και εστιασμένη δημιουργικότητα, η φύση και η συνείδηση, οι αποστάσεις, οι τόποι και οι χρόνοι να αφοπλίζουν την παροδικότητα, χτίζοντας την μοναδική αίσθηση παροντοποίησης και αφθαρσίας.”

Δημήτριος Κούρος
Ζωγράφος - Γλύπτης

Η έκθεση διοργανώνεται στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Τρίπολης, από 30 Αυγούστου έως 8 Σεπτεμβρίου 2019. Η έκθεση είναι ανοιχτή από 10:00 - 14:00 και 18:00 - 22:00.

Μην τη χάσετε!

Γαλανιάδη Εύα


Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.