Ευσεβείς πόθοι και αλήθειες για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου

Ευσεβείς πόθοι και αλήθειες για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου

Ιούλιος 23, 2018 - 12:24
7 σχόλια

Το ζήτημα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο επιχείρησε να θέσει στις πραγματικές του διαστάσεις, πέρα από τους ευσεβείς πόθους που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί, ο Θάνος Βούρδας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από το βήμα του 9ου Παγκοσμίου Συνεδρίου των Απόδημων Αρκάδων στο Πνευματικό Κέντρο της Τρίπολης τη Δευτέρα 23 Ιουλίου. Διότι, όπως ανέφερε πολλάκις στην ομιλία του, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και δεν είναι δυνατόν να είναι βιώσιμος ο σιδηρόδρομος κάνοντας μόνον επιβατικά δρομολόγια.

Αυτό που τόνισε, είναι ότι πρέπει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να επιλέξει πώς και πού θα επενδύσει σε σχέση με το σιδηροδρομικό δίκτυο, διότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος σην Πελοπόννησο όπως τα προηγούμενα χρόνια και παντού στην Ευρώπη η Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού έχει ενεργό ρόλο στη χρηματοδότηση του σιδηροδρόμου. Ακόμη, υπογράμμισε ότι πρώτα πρέπει να καλλιεργηθεί ξανά η σιδηροδρομική κουλτούρα στην Ελλάδα, ενώ είπε ότι όλοι οι επενδυτές που ενδιαφέρονται να ρίξουν χρήματα στην ελληνική αγορά, ζητούν σιδηροδρομική εξυπηρέτηση, και υποστήριξε ότι τακτικά επιβατικά δρομολόγια δεν είναι βιώσιμη λύση για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Αναλυτικά, σε σχέση με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, ο κ. Βούρδας είπε τα εξής:

«Από το 2007 έως το 2010 δαπανήθηκαν 16 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση της μετρικής γραμμής. Να σημειώσουμε ότι τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά δεν επιτρέπουν κανονικού πλάτους σιδηροδρομική γραμμή, γι' αυτό υπάρχει μετρική γραμμή, πιο στενή.

»Το 2011 οι ίδιοι που δαπάνησαν τα χρήματα για τη συντήρηση, κατέστησαν ανενεργό το τρένο. Είναι πιο δύσκολο να ενεργοποιήσεις μια γραμμή από το να την φτιάξεις, σημειώνω. Πλέον έχει φύγει η σιδηροδρομική κουλτούρα από τη χώρα μας.\

Να είμαστε ειλικρινείς: επιβατική γραμμή με τακτικά επιβατικά δρομολόγια δεν είναι βιώσιμη.

«Γίνεται μελέτη βιωσιμότητας για τη γραμμή Ισθμός - Ναύπλιο, που εντάσσει και την Τρίπολη, ως σταθμού συντήρησης τροχιαίου υλικού. Μπορούν να υποστηριχθούν εποχικά και θεματικά δρομολόγια», ανέφερε.

«Πουθενά στον κόσμο τα επιβατικά δρομολόγια δεν είναι μη επιδοτούμενα από τους φορείς της Αυτοδιοίκησης. Να σημειώσουμε ότι ο μετρικός σιδηρόδρομος του ορεινού όγκου της Ελβετίας μεταφέρει όλο το βράδυ σκουπίδια, και βγάζει δέκα φορές παραπάνω από τα έσοδα των επιβατικών δρομολογίων, και η Ελβετία έχει τεράστια κίνηση στον σιδηρόδρομο.

Να μπει η Αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού στη διαδικασία, όχι ως πάροχος και operator, αλλά να επιλέξει ποια δρομολόγια θα επιλέξει να χρηματοδοτήσει. Να επαναφέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο ως τρόπο ζωής της χώρας.

«Δεν υπάρχει κανένας επενδυτής που να έχει έρθει στη χώρα και να μην έχει ζητήσει σιδηροδρομική εξυπηρέτηση. Εδώ και 30 χρόνια, κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να την απαξιώσουμε. Είναι πιο εύκολο να κατασκευάσεις μια καινούρια σιδηροδρομική γραμμή παρά να συντηρήσεις την ήδη υφιστάμενη».

Σημειωτέον ότι ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης έχει πολλάκις αναφερθεί στην ενεργοποίηση του τρένου στην Πελοπόννησο με θεματικό τρόπο. Συγκεκριμένα, είχε προτείνει το Τρένο Κρουαζιέρα, που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Πάντως, χρειάζεται πολλή δουλειά για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αξιοποίησης αυτού του αγαθού που τόσο εύκολα απαξιώσαμε ως χώρα.

 


7 Σχόλια

Από λόγια χορτάσαμε για τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο, καμιά πράξη θα δούμε; Χάσαμε και αυτό το καλοκαίρι που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί τουριστικά ο σιδηρόδρομος, ως πότε θα χάνουμε ευκαιρίες αξιοποίησης του ήδη υπάρχοντος υλικού μας;

Πριν απο χρονια δαπανηθηκε ενα τεραστιο ποσο για την επισκευη του δικτυου παρ οτι και παλι θα ηταν ακαταλληλο για νεου τυπου τρενα λογο χαραξης. Μετα αφου εφαγαν σταματησαν τα δρομολογια γιατι δεν μπορουσαν να δικαιολογησουν την ακαταλληλοτητα του δικτυου. Σημερα το δικτυο ειναι ενεργο αλλα δεν εχει δρομολογια....... ουστ

Μήπως πρέπει να μας απαντήσουν κάποιοι από την τρίπολη που κατήχαν υψηλόβαθμες θέσεις στο αρμόδιο υπουργείο;

Όταν χάραζαν την εθνική Τρίπολης -Κορινθου κ μετά τις επεκτάσεις προς Καλαμάτα κλπ,τότε έπρεπε να έχουν προβλέψει αυτά τα" ρεταλια"οι σαπιοκοιλιαδες πολιτικοί να χαραχτεί γραμμή στη μέση (τύπου Αττικής οδού).Τώρα πάει ...πέταξε το πουλί...διχασμένοι.

Όταν χάραζαν την εθνική Τρίπολης -Κορινθου κ μετά τις επεκτάσεις προς Καλαμάτα κλπ,τότε έπρεπε να έχουν προβλέψει αυτά τα" ρεταλια"οι σαπιοκοιλιαδες πολιτικοί να χαραχτεί γραμμή στη μέση (τύπου Αττικής οδού).Τώρα πάει ...πέταξε το πουλί...διχασμένοι.

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ..ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ;;;;ΠΕΡΝΑΣ ΤΟΥΣ ΠΑΧΥΛΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ....ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΟΙΑΖΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΔΥΚΑΛΙΣΤΕΣ ...ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ....

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.