Τατούλης
symvolo

Espresso με τον Κωνσταντίνο Πλατανίτη

Espresso με τον Κωνσταντίνο Πλατανίτη

Νοέμβριος 21, 2013 - 19:04
1 σχόλια

Πέμπτη σήμερα και η εβδομαδιαία στήλη του  ArcadiaPortal ‘’Εspresso’’  είναι και πάλι εδώ. Με ένα νέο πρόσωπο από την Αρκαδία που έχει ξεχωρίσει. Αυτή την εβδομάδα φιλοξενούμε έναν Έλληνα έφηβο Βουλευτή, που μόλις πριν λίγες μέρες επέστρεψε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.
Ο Κωνσταντίνος Πλατανίτης είναι  17 ετών και κατάγεται από τις  Ρίζες Τεγέας και όπως κάθε άλλο συνομήλικο παιδί στην ηλικία του εκτός των άλλων πηγαίνει στην  Γ’ Λυκείου.

Κωνσταντίνε σε ποια ηλικία επισκέφτηκες για πρώτη φορά τη Βουλή των Ελλήνων;

Αν και παρακολουθούσα από μικρός τις πολιτικές εξελίξεις και στιγμιότυπα από τη Κοινοβούλιο, την ευκαιρία να επισκεφθώ τη Βουλή των Ελλήνων την είχα φέτος πρώτη φορά με μία επίσκεψη που πραγματοποίησε το σχολείο μου, το Λύκειο Τεγέας, τον Φεβρουάριο.

Τι ήταν αυτό που σε έσπρωξε να θέσεις υποψηφιότητα για Έλληνας έφηβος Βουλευτής;

Βασικά θεωρώ ευκταία την ενασχόληση όλων των παιδιών με διοργανώσεις ή διαγωνισμούς κάθε είδους διαμέσου ή όχι του σχολείου διότι έχουν έτσι την δυνατότητα να διευρύνουν το πεδίο δράσης τους και να αναπτύξουν πολύπλευρα ενδιαφέροντα. Ειδικότερα όμως συμμετείχα στη συγκεκριμένη οργάνωση λόγω της προσωπικής μου επιθυμίας να γνωρίσω τον τρόπο οργάνωσης του Κοινοβουλίου, σε μία εποχή όπου η άγνοια των πολιτικών θεσμών δε συγχωρείται.

Μόλις το Σάββατο επέστρεψες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο πες μας τι έκανες εκεί;

Σε αντίστοιχο μήκος κύματος κινείται και το πρόγραμμα «Euroscola», το οποίο φέρνει τους νέους όλων των χωρών της Ε.Ε. σε επαφή με τους θεσμούς της, σε μία περίοδο όπου η πίστη στην δημοκρατικότητα της Ε.Ε. κλονίζεται. Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε στο Στρασβούργο, να γνωρίσουμε παιδιά από άλλες χώρες με διαφορετικές κουλτούρες και να αναπτύξουμε συζητήσεις γύρω από τον τρόπο οργάνωσης και άσκησης της εξουσίας στην Ε.Ε. Η εμπειρία ήταν μοναδική και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι.

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το μεγαλύτερο σφάλμα των Ελλήνων πολιτικών;

Πιστεύω ακράδαντα ότι, αν και οι πολιτικοί κατέχουν την μερίδα του λέοντος, σε μία δημοκρατία η ευθύνη είναι συλλογική και δε μπορεί να διαχωριστεί το πολιτικό σύστημα από τον πολίτη. Εστιάζοντας όμως στους πολιτικούς, θεωρώ- όπως και όλοι- ως αδυναμία του πολιτικού προσωπικού της χώρας την διαιώνιση του πελατειακού κράτους και το φόβο του πολιτικού κόστους.

Τι σου λένε οι εκπρόσωποι των άλλων χωρών όταν μαθαίνουν ότι εκπροσωπείς την Ελλάδα;

Αναντίρρητα, η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό σπιλώνεται. Ωστόσο, τα ιδεώδη που εμφύσησε στον παγκόσμιο πολιτισμό η ελληνική σκέψη και ψυχοσύνθεση δεν θα επιτρέψουν την πλήρη αμαύρωσή της. Τα νέα παιδιά της Ευρώπης που δεν διέπονται από κοντόφθαλμη εμπάθεια μπορούν να το επιβεβαιώσουν, όπως απέδειξε η αρμονική συνεργασία μας στο Στρασβούργο. Αν τώρα δυσανασχέτησαν για κάτι, πρέπει να ήταν ίσως η κοινώς ομολογουμένως έντονη παρουσία τόσο της Ελλάδας και της Κύπρου στα όσα διημείφθησαν, με την ατέλειωτη επανάληψη των λέξεων Greece και Cyprus!

Αν για μια στιγμή έπαιρνες το λόγο στην συνεδρίαση του ελληνικού κοινοβουλίου τι θα έλεγες;

Ίσως να υπενθύμιζα ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 του Συντάγματος: «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό και  υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους», χωρίς μεθερμηνεύσεις.

Θέλεις και στο μέλλον να ασχοληθείς με την πολιτική;

Βασικός στόχος ενός μαθητή είναι η ευόδωση των μαθητικών του στόχων, κυρίως δε όταν φοιτά στην Γ’ Λυκείου. Όλα τα άλλα ενδιαφέροντα έπονται. Οφείλω όμως να επισημάνω ότι τα δύο προγράμματα στα οποία είχα την ευκαιρία να συμμετέχω δεν αποβλέπουν στην προετοιμασία εκκολαπτόμενων πολιτικών παρά στην αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος για τα πολιτικά, τώρα μάλιστα που κάθε αίγλη του θεσμού έχει χαθεί.

Με τι άλλο ασχολείσαι αυτό τον καιρό πέραν από τα μαθήματα σου;

Αν και τα μαθήματα για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου μονοπωλούν το ενδιαφέρον τους, προσπαθώ να βρίσκω χρόνο να απολαμβάνω απλά πράγματα που φέτος στερούμαστε όπως η μουσική, η τηλεόραση, η ξεκούραση και ίσως κάποιες μικρές έξοδοι. Καμιά φορά ασχολούμαι και με την οικογενειακή επιχείρηση για να αλλάζω αντικείμενα ασχολίας.

Συμμετείχες και σε κάποιους σχολικούς αγώνες ποίησης;

Μου αρέσει να γράφω. Από άρθρα στη σχολική εφημερίδα μέχρι κωμικά στιχάκια. Φέτος δεν προλαβαίνω βέβαια αλλά στο παρελθόν είχα συμμετάσχει σε διαγωνισμούς ποίησης με ποιήματα-παρωδίες και είχα αποσπάσει κάποιες διακρίσεις ενώ είχα λάβει βραβείο για τη συμμετοχή μου σε ένα διαγωνισμό Γαλλοφωνίας.

Έχουμε ακούσει ότι έχεις και υποκριτικό ταλέντο, σε ποια θεατρικά έχεις συμμετάσχει;

Η σχολική κοινότητα Γυμνασίου – Λυκείου Τεγέας, πιστή στην παράδοσή της, ανεβάζει κάθε χρονιά θεατρικές παραστάσεις. Με το ζήλο των συμμαθητών μου έχουμε κάνει αξιόλογες προσπάθειες, ανεβάζοντας θεατρικά όπως «Ευριπίδου Ελένη», «Δεν πληρώνω δεν πληρώνω», «Ο κατά φαντασίαν Ασθενής», κλπ που απέσπασαν θετικές κριτικές. Είμαι υπερήφανος για το σχολείο μου γιατί διατηρεί ζωντανή την δημόσια εκπαίδευση υπό δύσκολες συνθήκες.

Τι θέλεις να αλλάξει στη χώρα μας και τι θα έκανες εσύ για αυτό;

Πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα ερώτηση με βάθος, την οποία όμως ένα παιδί δε μπορεί να απαντήσει. Εντούτοις πιστεύω ότι η Ελλάδα έχει χρέος απέναντι στην αδιάσπαστη ιστορική της συνέχεια και στους νέους της να αποβάλει κατάλοιπα του παρελθόντος(νεποτισμός, κομματικοποίηση, προχειρότητα, κλπ) και να ακολουθήσει την ευρωπαϊκή της πορεία, εξασφαλίζοντας στους νέους της ισότιμες ευκαιρίες.

Έφη Καστραντά

 

Ειδήσεις: 

Υπάρχει 1 Σχόλιο

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ