Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης οι όροι για την αναθεώρηση της σύμβασης με τον ΜΟΡΕΑ

Ελεύθερες διελεύσεις και ρήτρα ανάπτυξης οι όροι για την αναθεώρηση της σύμβασης με τον ΜΟΡΕΑ

Ιούνιος 23, 2015 - 14:00
1 σχόλια

Προκειμένου να αναθεωρηθεί η σύμβαση του Μορέα από τη Βουλή για τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, το υπουργείο Υποδομών θέτει δύο προϋποθέσεις: την παραχώρηση εκ μέρους των παραχωρησιούχων ελεύθερων διελεύσεων για τους μόνιμους κατοίκους από τη μια, και από την άλλη να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την τιμολογιακή πολιτική.

Μόλις τη Δευτέρα 22 Ιουνίου ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης δήλωσε στη Βουλή ότι δεν θα υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης αν δεν γίνουν αποδεκτοί οι παραπάνω δύο όροι.

Σημειωτέον ότι η σύμβαση για τον Μορέα που κατασκευάζει τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη – Καλαμάτα διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το περασμένο φθινόπωρο και ακόμη δεν έχει λάβει έγκριση. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: «Περιμένουμε να δούμε εάν το Ελεγκτικό Συνέδριο θα την εγκρίνει».

Επιπλέον, στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάκη Βορίδη, ο υπουργός επεσήμανε ότι θα υπάρχει συνεχής έλεγχος στα έργα, αφενός, και, αφετέρου, οι υφιστάμενες πέντε συμβάσεις θα τηρηθούν «με θρησκευτική ευλάβεια», όπως χαρακτηριστικά είπε, από το Δημόσιο.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν χρηματοδοτεί πλέον τον Μορέα, εξαιτίας της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας, για την οποία προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα 30 χρόνια. Με αυτά τα δεδομένα, ζητεί πιο υψηλό επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%. Σημειωτέον ότι σήμερα το επιτόκιο είναι μηδενικό. 

Να αναφέρουμε ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ολοκληρωμένος κατά 95% και απομένει να ολοκληρωθεί η κατασκευή της περιμετρικής της Καλαμάτας και ο δρόμος Λεύκτρο - Σπάρτη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό, από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το Δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ

Ο υπουργός Υποδομών επανέλαβε στη Βουλή τη Δευτέρα 22 Ιουνίου το σκεπτικό της κυβέρνησης για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας.

Οι στόχοι είναι οι εξής: Η μείωση των διοδίων και ο προσδιορισμός τους με δείκτες που θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας, η παροχή 50 ελεύθερων διελεύσεων σε ακτίνα 25 χλμ από την μόνιμη κατοικία, όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική όδευση, η ελεύθερη διέλευση των ΑΜΕΑ και ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού, η εγκατάσταση ενιαίου, ηλεκτρονικού, αναλογικού, χιλιομετρικού συστήματος χρέωσης των διοδίων, η διακοπή των διώξεων των πολιτών που αντιδρούν στα διόδια. 

ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΕΣ ΑΤΑΣΘΑΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΣΕ

Σημειωτέον ότι, παράλληλα, η κυβέρνηση θα διερευνήσει τις καταγγελίες του βουλευτή των ΑΝΕΛ κ. Νίκου Νικολόπουλου για ατασθαλίες σε διαγωνισμούς σιδηροδρομικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ.

Ο κ. Νικολόπουλος, βουλευτής Αχαΐας, είχε καταγγείλει ότι ιταλική εταιρία η οποία είχε προσφέρει τη μεγαλύτερη έκπτωση, ύψους  45%, στον διαγωνισμό για τη σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος - Ρίο αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό.

Ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι οι καταγγελίες θα διερευνηθούν.


Υπάρχει 1 Σχόλιο

ΝΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ. ΜΙΑ [ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ , ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ( ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΦΤΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ). ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΥΟΔΟΘΗ. ΤΟ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΟΤΕΙ Η ΕΣΤΩ ΝΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ. ΓΙΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΜΑΣ ΑΡΚΑΔΕΣ.....

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.