Εκδήλωση για την 198η επέτειο της άλωσης της Τριπολιτσάς στο Πολεμικό Μουσείο Τρίπολης (pics,vid)

Εκδήλωση για την 198η επέτειο της άλωσης της Τριπολιτσάς στο Πολεμικό Μουσείο Τρίπολης (pics,vid)

Σεπτέμβριος 23, 2019 - 21:17
24 σχόλια

Η Άλωση της Τριπολιτσάς αποτέλεσε σταθμό για την εδραίωση και την εξέλιξη της Επανάστασης. Από τις πρώτες μέρες του εθνικού ξεσηκωμού, ο Κολοκοτρώνης είχε συλλάβει την ιδέα της πολιορκίας και της άλωσης της Τριπολιτσάς.

198 χρόνια από εκείνη την ημέρα, Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019, εορτάζουμε στην Τρίπολη την επέτειο από την Άλωση της Τριπολιτσάς και το Πολεμικό Μουσείο, ο Φιλοτεχνικός Όμιλος, υπό την αιγίδα του Δήμου Τρίπολης, διοργάνωσαν εκδήλωση Μουσικοφιλολογικού Αναλογίου, στην αίθουσα του Πολεμικού Μουσείου Τρίπολης. 

Στην εκδήλωση με θέμα «Ψηφίδες μνήμης και ιστορίας. Αναζητώντας τον Θεόδωρο πίσω από τον Κολοκοτρώνη» η  φιλόλογος - ιστορικός Ευαγγελία Ντούπα - Ζαχαροπούλου,  ανάπτυξε το θέμα για έναν Κολοκοτρώνη που λίγοι γνωρίζουν.

Παράλληλα ο κ. Παναγιώτης Κουτσούγερας μέλος της Θεατρικής Ομάδας Τρίπολης διάβαζε με τον δικό του μοναδικό τρόπο  λογοτεχνικά κείμενα, σχετικά με το θέμα. 

Την δική του νότα σε όλη αυτή τη επετειακή εκδήλωση έδωσε ο εφημέριος της Βυτίνας, πρωτοπρεσβύτερος π. Νικόλαος Ντάβος, ο οποίος συνοδευόμενος από τους Βαγγέλη Ντάβο στο κλαρίνο και  Κυριάκο Μαρκόγιαννη στο λαούτο, έπαιξε βιολί και τραγούδησε κολοκοτρωνέικα τραγούδια.

Παράλληλα στο χώρο του Μουσείου οι παρευρισκόμενοι που είχαν κατακλίσει την αίθουσα της εκδήλωσης,  θαύμαζαν τους  πίνακες ζωγραφικής με προσωπογραφίες του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, αλλά και  τις καλλιτεχνικές φωτογραφίες  με θέμα την Άλωση της Τριπολιτσάς, που φιλοτέχνησαν Αρκάδες καλλιτέχνες.

Έφη Καστραντά

Video: 

ArcadiaPortal.gr Εκδήλωση «Αναζητώντας τον Θεόδωρο πίσω από τον Κολοκοτρώνη»


24 Σχόλια

Οι ρασοφόροι που εναντιώθηκαν όσο κανείς στον απελευθερωτικό αγώνα, καλόν είναι να μην το θυμίζουν και να περνάνε σε δεύτερο πλάνο στις επετειακές εκδηλώσεις.

Μπράβο σε όλους τους παράγοντες της μεγαλειώδους αυτής βραδυάς με υπερηφάνια Εθνοελληνική και Χριστοπατριωτική. Αδέλφια τωρα έιναι ο καιρος να προστατευσουμε τη πατρίδα μας από τους βάρβαρου; ανατολίτες που έρχονται καραβιές ολόκληρες να μας ξαναπάρουν την ΕΛΛΑΔΑ. Φωτιά και Τσεκούρι στους αλλόπιστους και τους προσκυνημένους

Αν κοιτάξεις πόσοι ρασοφόροι κρεμάστηκαν και αποκεφαλίστηκαν ειδικά στην Κρήτη θα αλλάξεις γνώμη

Στρατηγός Μακρυγιάννης «...και βρίζουν, οι πουλημένοι εις τους ξένους, και τους παπάδες μας, οπού τους ζυγίζουν άναντρους και απόλεμους. Εμείς τους παπάδες τούς είχαμε μαζί εις κάθε μετερίζι, εις κάθε πόνον και δυστυχίαν. Όχι μόνον διά να βλογάνε τα όπλα τα ιερά, αλλά και αυτοί με ντουφέκι και γιαταγάνι, πολεμώντας ωσάν λεοντάρια. Ντροπή, Έλληνες!».

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης «Σαν μια βροχή ήρθε σε όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας και όλοι, και οι κληρικοί και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι γραμματισμένοι και οι έμποροι, όλοι συμφωνήσαμε στον ίδιο σκοπό και κάναμε την επανάσταση... Η επανάστασις η εδική μας δεν ομοιάζει με καμμίαν από όσας γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπην. Της Ευρώπης αι επαναστάσεις εναντίον των διοικήσεών τους είναι εμφύλιος πόλεμος· ο εδικός μας πόλεμος ήτο πλέον δίκαιος. Ήτον έθνος με άλλον έθνος».

Εμμανουήλ Ξάνθος «Την επανάστασιν εκίνησαν και ενεψύχωσαν οι κληρικοί ... άνευ των οποίων ο λαός δεν ήθελε κινηθή...» .Ντομένικο Οριγκόνο, πρόξενος Ολλανδίας «Οι Τούρκοι στην Αθήνα κάνουν τα πάντα για να συλλάβουν παπάδες, γιατί, όπως διαδίδεται, οι παπάδες είναι αρχηγοί των επαναστατών».

οι πληροφορίες για ξεσηκωμό των Κρητικών εξαγρίωσαν τους Τούρκους, που συνέλαβαν, βασάνισαν και απαγχόνισαν τον επίσκοπο Κισσάμου Μελχισεδέκ, φυλάκισαν τους επισκόπους Κυδωνίας Καλλίνικο και Ρεθύμνης Γεράσιμο[3] αλλά προχώρησαν και σε κακοποιήσεις χριστιανών στα Χανιά (19 Μαΐου 1821). Στις 21 Μαΐου 1821 οργανώθηκε στο Λουτρό των Σφακίων, ως απάντηση στις Τουρκικές αγριότητες, η "Καγκελλαρία", μία τοπική κυβέρνηση, και κηρύχθηκε επίσημα η επανάσταση.

23-24 Ιουνίου 1821 στο Μεγάλο Κάστρο (Ηράκλειο), όπου οι νεκροί έφτασαν τους 700, ανάμεσά τους ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Γεράσιμος και οι επίσκοποι Κνωσσού, Χερρονήσου, Λάμπης και Σφακίων, Σητείας και Διοπόλεως[5]. Στη Σητεία οι νεκροί ήταν 300.

Καλά όλα αυτά που γράφετε, αλλά η νεολαία που είναι; Οχι μόνο για να τα ακούσει, αλλά και για να τα δει. Εκτός από τους γνωστούς για τις φωτο παρεβρισκομενους, η μεση ηλικία ξεπερνούσε τα 60!

Εξαιρετική εκδήλωση !!!!! Μπράβο στο Πολεμικό Μουσείο και τον Φιλοτεχνικο. Θέλουμε και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις στην πόλη μας.

Τσιπιανιτη έριξες ξενύχτι ερμε γίνανε τα μάτια σου φραγκοσυκα για να γράψεις αυτές τις μ.....ς. Έχει καμία σχέση η εκκλησία του τότε με το σήμερα? Βρωμιά και δυσωδία.

Tον Ιανουάριο του 1806 έφθασε στην Πελοπόννησο ο αφορισμός των κλεφτών από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως μαζί με ένα σουλτανικό φιρμάνι που διέταζε τον τοπικό πληθυσμό να μη προσφέρει καταφύγιο στους κλέφτες, να μη τους χορηγεί τρόφιμα, να διακόψει κάθε σχέση μαζί τους, να τους καταδίδει στις τουρκικές αρχές και να ενισχύει τον στρατό κάθε φορά που θα οργάνωνε επιχειρήσεις εναντίον τους. Έτσι με τη συνδρομή της εκκλησίας και όλων των προκρίτων του Μοριά, ο κατατρεγμός εναντίον των κλεφτών έλαβε την αγριότερη μορφή του...

Την 1η Φεβρουαρίου 1806 ύστερα από προδοσία μοναχού της μονής Αιμυαλών σκοτώθηκαν έξι Κολοκοτρωναίοι στον ληνό (πατητήρι) μετά από σκληρή μάχη με τους Τούρκους...

14:34 Έχεις δίκιο. Είναι άλλωστε γνωστό ότι εσύ ξέρεις πολύ καλά από σύκα.

οι παπάδες πάντα πάνε κατά κει που φυσάει ο άνεμος - αναδεικνύονται και τα ράσα καλύτερα έτσι

Επειδή δεν έχει σχέση η Εκκλησία σήμερα τραβάμε αυτά που τραβάμε ,με δεσποτάδες πουλημένους ,δικαστές το ίδιο ,και προδότες στρατηγούς και ναυάρχους στα Γενικά επιτελεία !Αυτα που λες για σύκα τι να απαντήσω ρε ημιαγριε τόσα ξέρεις τόσα λες ,εγώ βλεπεις δουλεύω κάθε πρωί και ξυπνάω νωρις !Εσεις που γράφεται για τον αφορισμό του Πατριάρχη ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ Ε’ που ήταν και από την Δημητσάνα οιΤΟΥΡΚΟΙ τον κρέμασαν όχι οι επαναστατημένοι Έλληνες ,αλλά τι απειλές είχε δεχθεί ότι θα έσφαζαν ολους τους Ρωμαίους της Πόλης δεν μετράει για εσάς Τωρα για την μονη Αιμυαλων ρουφιανοΕλληνες τους Σκοτωσαν

@20:24 Γιωργακη και υπόλοιπη Συμμορία..... πέρασε ποτέ απο το μυαλό σου να σταματήσεις να βρίζεις όποιον βλέπει αλλιώς το παρελθόν το παρόν το μέλλον από σενα ? οποιος δε συμφωνεί με τις μισαλλόδοξες σκοταδιστικές θεωρίες συνομωσίας σου, είναι απαραίτητα προδότης και πουλημένος???

Εδώ δεν ξέρουμε τι έγινε τα τελευταία 10 χρόνια ,τι υπογράψανε και τι συμφωνήσαν πίσω από την πλάτη μας ,θα ξέρουμε τι έγινε πριν 200χρονια !!Αλλα βλέποντας ότι αρκετοί ρασοφόροι εκτελέστηκαν και αποκεφαλίστηκαν από τους Τούρκους κατακτητές ,ε δεν ήταν και τόσο αδελφική σχέση μεταξύ τους όπως πιστεύουν κάποιοι εδώ μέσα που διαβάζουν το Απολλώνειο φως και τον Λυχνο

Ένα δημοτικό τραγούδι περιγράφει την κατάσταση: Οι γέροντες κ’ οι πρόκριτοι κ’ οι προύχοντες του τόπου, πιάνουν και γράφουν μια γραφή στο Βασιλιά στη Πόλη. -Σε σεν’ αφέντη Βασιλιά, σε σένανε Βεζύρη, Οι κλέφτες πούνε στο Μωριά είναι και βασιλιάδες, ο Θοδωρής είν’ Βασιλιάς κι ο Γιάννης είν’ Βεζύρης, κι ο Γιώργος από τον Αετό είναι Κατής και κρένει. Κι ο Βασιλιάς σαν τ’ άκουσε πολύ του κακοφάνη. Ευθύς φερμάνι έβγαλε και στο Μωριά το στέλνει, τους κλέφτες να σκοτώσουνε του Κολοκοτρωναίους.

Από τότε είναι γνωστό σε όλους ότι ο φόνος των Κολοκοτρωναίων στο Ληνό δεν έγινε από τους Τούρκους αλλά από Χριστιανούς που ήθελαν να προσφέρουν αφοσίωση στην Τουρκική διοίκηση από ιδιοτέλεια αλλά κι από φόβο πήγαν οι περισσότεροι εκεί, μήπως συλλαμβανόμενοι οι κλέφτες, παραδοθούν στους Τούρκους και βασανιζόμενοι, μαρτυρήσουν τους τροφοδότες και τους φίλους τους και καταστραφούν όλοι μαζί. Όπως όλοι διηγούνται από τότε, οι πυροβολήσαντες με σκοπό να σκοτώσουν τους κλέφτες, ήταν βοσκοί, οι οποίοι πολλές φορές τους είχαν τροφοδοτήσει, όμως ήταν άνθρωποι αγροίκοι απαίδευτοι και χωρίς συνείδηση

Όποτε αφού η αλήθεια είναι μέσα στα δημοτικά τραγούδια ας καταλάβουν κάποιοι εδώ ,ότι τους σκότωσαν τα τότε κομματόσκυλα παρατρεχάμενοι συνδικαληστες της εποχής που ήταν βολεμένοι σε αυτό το σύστημα !Γιατι ο αγώνας του 1821 ήταν και ταξική επανάσταση !

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.