Δώσαμε τα φώτα, η Ελλάς δεν είναι κότα!..

Δώσαμε τα φώτα, η Ελλάς δεν είναι κότα!..

Φεβρουάριος 17, 2018 - 13:02
9 σχόλια

Δηλώνουμε πνευματικοί απόγονοι ενός Σοφοκλή, ενός Αριστοτέλη και ενός Πλάτωνα, πηγαίνουμε Επίδαυρο τα καλοκαίρια διά τον έλεον, τον φόβον και την κάθαρσιν, και άμα λάχει ανεβάζουμε στους τοίχους των κοινωνικών δικτύων μας δυο στίχους του Σεφέρη ή του Καβάφη στις επετείους θανάτου τους -εφέτος, βέβαια, πολλοί από εμάς ευχηθήκαμε χρόνια πολλά στον Νίκο Καζαντζάκη στις 6 Δεκεμβρίου, βοήθειά μας...

Όμως, τι καταναλώνουμε καθημερινά; Τι βλέπουμε έστω και για πέντε λεπτά ή για μία ώρα στην τηλεόραση, χαλαρώνοντας από τα βάρη της ημέρας, ή στον «μαύρο καθρέφτη» του υπολογιστή μας; Και γιατί δεν διαμαρτυρόμαστε για αυτά τα ακαλαίσθητα χάλια;

Θα πει κάποιος: ένα κουμπί είναι, πάτα το και κλείσ' την τη ριμάδα. Ελεύθερη αγορά έχουμε -για την τηλεόραση, τουλάχιστον-, ο καθένας έχει δικαίωμα να βλέπει ό,τι θέλει και δεν πα να έλεγε ο Ουάιλντ ότι η ζωή αντιγράφει την τέχνη;..

Αυτός ο κάποιος, αν κοιτάξει και λίγο παραδίπλα θα διαπιστώσει ότι παρά την πληθώρα εκπομπών στο Διαδίκτυο, παρά τα συνδρομητικά κανάλια και παρά όλα τα λιλιά που διαθέτουμε, οι μισοί έφηβοι της Ελλάδας περίμεναν την Τσικνοπέμπτη καρφωμένοι στην οθόνη την εμφάνιση του Ντάνου στο γυαλί σε μια τηλεοπτική σειρά για κλάματα που μπροστά της τα φωσκόλεια δράματα φαντάζουν αριστουργήματα.

Επομένως, μας αφορά τι παίζει η τηλεόραση και πρέπει να μας αφορά.

Ο πολιτισμός που έδωσε τα φώτα στην Ευρώπη, κατά την προσφιλή έκφραση λογίων και λοιπών ειδών σε σπάνι, αρέσκεται πλέον στο να βλέπει πεινασμένα κορμιά να παλεύουν για ένα χάμπουργκερ και εσχάτως κότες και κοκόρια στο κοτέτσι, σε ένα παιχνίδι όπου υποτίθεται ότι οι παίκτες ψάχνουν να βρουν το αληθινό τους ταίρι, κλεισμένοι σε ένα σπίτι.

Ο Σκάι προβάλλει το «Power of Love», όπου έξι άνδρες και έξι γυναίκες κάνουν υποχρεωτικά παρεούλα με σκοπό να προκύψει έρωτας ή και κανένα στρίμωγμα σε καμιά βεράντα -καλοδεχούμενα είναι όλα για την παραγωγή που θέλει να μας κάνει όλους ή ματάκηδες ή προξενήτρες...

Οι παίκτες δεν είναι ούτε άβγαλτοι ούτε τίποτα παιδάκια, αλλά η πρώτη συνάντηση όλων μου θύμισε την πρώτη επαφή κοτών και κοκόρων σε κοτέτσι.

Και αυτό ακριβώς ήταν.

Τα ζωάκια είναι ζωάκια, αλλά εμείς τι δουλειά έχουμε να βλέπουμε αφύσικα και προσβλητικά για την ανθρώπινη φύση και τον ίδιο τον έρωτα πράγματα;

Δύο ανάλογα παιχνίδια θα ξεφυτρώσουν στο άγονο τηλεοπτικό μας τοπίο -το ένα είναι το «Bachelor», όπου, χωρίς... ίχνος σεξισμού -ξέρετε, εκείνον τον σεξισμό που έκανε τις οργανωμένες γυναίκες του ΣΥΡΙΖΑ να διαμαρτυρηθούν για τη διαφήμιση των Jumbo με το αβγό και την Άντζελα Δημητρίου- η παραγωγή αμολάει έναν κόκορα και ξωπίσω του πουλάδες που πρέπει να τον γοητεύσουν, με σκοπό -τι άλλο;- να βγάλει από την τσέπη το μονόπετρο και να λάμψει από χαρά η μαμά και η παραγωγή...

Είναι βαθιά προσβλητικό για την ίδια τη ζωή, τη φύση της γυναίκας, την ιερότητα των ερωτικών σχέσεων, την έννοια της αγάπης και της πίστης στον σύντροφο να προβάλλονται στην Ελλάδα παιχνίδια όπου οι παίκτριες πρέπει να μηχανευτούν, να βάλουν μπροστά τον δόλο και την πονηριά, να παίξουν στρατηγικά, να ξεμαλλιαστούν και να διαγκωνίσουν αντιπάλους για να κερδίσουν το ταξίδι, το δώρο, το μονόπετρο και τον άντρα.

Αλλά δεν άκουσα να διαμαρτυρηθεί κάποια λαλίστατη κατά τα λοιπά γυναικεία οργάνωση.

Παιχνίδια αυτού του τύπου, είχαν προβληθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης την προηγούμενη δεκαετία, και στην Αμερική, βεβαίως-βεβαίως, έκαναν κάποιες σεζόν, ξεθύμαναν και σώπασαν. Και εμείς τα αγοράζουμε σήμερα. Τα κανάλια επενδύουν σε σκουπίδια, το κοινό τρώει σκουπίδια και ο κύκλος είναι φαύλος: η τουρκική μυθοπλασία είναι γεμάτη από σκηνές που θα είχαν κοπεί από το δικό μας ΕΣΡ -αν υπήρχε!- αλλά οι Έλληνες θεατές, οι ίδιοι, παρεμπιπτόντως, που είναι έτοιμοι να φτάσουν κολυμπώντας στα Ίμια, στρογγυλοκάθονται αχάραγα για να δουν τα δεινά της τάδε χανούμ μπουρέκ που ξυλοφορτώνεται, βιάζεται, μειώνεται και δολοφονείται από το κυρίαρχο αρσενικό με τη μουστάκα και τη σαρία παραμάσχαλα.

Η τουρκική τηλεοπτική κουλτούρα είναι εβδομήντα χρόνια πίσω από τους γαϊδάρους και εμείς εδώ καταδεχόμαστε να αγοράζουμε τα σίριαλ 5 ευρώ τη σεζόν.

Βγάλαμε Αριστοτέλη και κρασί απ' το βαρέλι, που έλεγαν «Οι απαράδεκτοι», δώσαμε τα φώτα, αλλά η Ελλάς αποδεικνύεται κότα που ψάχνει το κοκόρι της και ετοιμάζεται να βγάλει το βρακί της σε κοινή τηλεοπτική θέα για ένα ταξιδάκι και κάποια εξώφυλλα...

Όπα, είπα, ραντεβού το καλοκαίρι στην Επίδαυρο -και να μην ξεχάσουμε να κράξουμε οποιονδήποτε, εδώ και εκεί, τολμήσει να αναμετρηθεί με το ωραίο και με το μεγάλο αλλά δεν ταιριάξει στα εκλεπτυσμένα γούστα μας...

(Στη φωτογραφία, το αστραφτερό και χαμογελαστό κοτέτσι του αμερικανικού «The Bachelor»)

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 
Tags: 

9 Σχόλια

Οι Έλληνες κυττάνε πως είναι η ζωή των γυναικών στην Τουρκία προς γνώση για να μην γίνουμε σαν αυτούς. Εικόνες από το μέλλον της Ελλάδας βλέπουμε αφού εποικίζουν την χώρα οι ανατολίτες λαθρο μετανάστες που μας κουβαλάνε εδώ και δεν θα γλιτώσουμε από την ισλαμοποίηση της κοινωνίας μας. Ετοιμαστείτε για 2η ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

Εξαιρετικά εύστοχη η άποψη και ο σχολιασμός της κ. Γαλανιάδη. Επειδή όμως εγώ είμαι γεροπαράξενος θα επισήμανα πως η επιβολή της Αμερικάνικης κουλτούρας σε εμάς χρονολογείται ήδη από τη λήξη του δεύτερου παγκόσμιο πόλεμο. Και από τη δεκαετία του 70 ανιχνεύουμε πια τις ουσιαστικές (μη αναστρέψιμες;) συνέπειας της επιβολής αυτής. Με διαλυμένη οικονομία & κοινωνία από την κατοχή και τον εμφύλιο οι άμυνες μας ήταν ελάχιστες. Τότε την δουλειά την έκαναν οι εφημερίδες, το ραδιόφωνο και ο κινηματογράφος. Σήμερα έχουν προστεθεί η τηλεόραση και το ίντερνετ....

Χωρίς ουσιαστική μόρφωση (η ποιότητα δουλειάς στα Ελληνικά σχολεία είναι εδώ και πολλά χρόνια τραγική) ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν μπορεί να αντισταθεί στην αμεριανοπολτοποίηση που υφίσταται. Αδυνατούμε να σκεφτούμε απλά, ανθρώπινα, λογικά. Η υπερηφάνεια & η αξιοπρέπεια στον λόγο και στις πράξεις μας είναι είδος προς εξαφάνιση. Παραδείγματα; Οι καταστροφικές πολίτικες μας επιλογές, οι ηλίθιες τηλεοπτικές μας επιλογές, η κυρίαρχη αντίληψη & συμπεριφορά της καφρίλας. Εδώ δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τον πρόσφυγά από τον λαθρομετανάστη, τα άθλια της TV θα μας πειράξουνε;

Τραγικά μόνος είσαι δυΣΤΟΙΧΕ - Ποιά είναι η πρότασή σου; Είδαμε και τη συνεχιζόμενη χρεωκοπία της άλλης πλευράς

Ας συνηθίσουν οι Ελληνίδες υπερφεμινιστριες την νέα πραγματικότητα !!!Τερμα το πανω χέρι σε ολα .....Ηρθε η ώρα του βεζίρη

Μη γελαστής Observer! Η ανωνυμία σου δεν κρύβει και τα συμπλέγματα σου (ούτε & το "βάθος" των επιχειρημάτων σου!!!)!!!!! Η αντιπρόταση μου στον π.χ. Justin Bieber; Μάνος Λοΐζος!!! Το κατάλαβες ή να στο κάνω λιανά; Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκηνή… Χρεοκοπημένε Σορτάκια μου!

Μάλλον δοκιμαστής χόρτου είσαι δυΣΤΟΙΧΕ... Ο (πλήρως) χρεωκοπημένος είναι στο καθρέφτη σου. Ποιά είναι η αντιπρότασή σου στο καπιταλιστικό σύστημα που τόσο κατακρίνεις;

Observer το κείμενο μιλάει (και σχολιάζουμε) για άθλια Αμερικανικά -Ελληνικά ριάλιτι & τραγικές Τουρκικές τηλεοπτικές σειρές & εσύ γράφεις για αντιπρόταση στο καπιταλιστικό σύστημα!!!!!!…. κάτι έλεγες για χόρτο & δύστυχους θαρρώ ε; Θαυμάζουμε για πολλοστή φορά την ποιότητα του χαρακτήρα σου, που είναι άλλωστε αντίστοιχη και με την ποιότητα των επιχειρημάτων σου, όταν διαβάζουμε το “δυΣΤΟΙΧΕ” που μας γράφεις!!! Ούτε ένας βρε αξιοπρεπής;;; Ούτε για δείγμα;;;

Θες και αντιπρόταση; Οτιδήποτε που δεν καλλιεργεί πολέμους, φτώχια, ανεργία, Novartis, Siemens, Λίστες Λαγκάρντ, Panama papers, χρεοκοπίες και μνημόνια, χρεοκοπημένα κόμματα (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ), Τραπεζίτες, Καναλάρχες κ.λ.π. επαγγελματίες πολιτικούς και offshore. Δηλαδή τα άθλια του Νεοφιλελευθερισμού σας. Όσο και αν σου φανεί περίεργο σε πρώτη φάση μου αρκεί απλά ο έλεγχος διακίνησής κεφαλαίων, κρατικές τράπεζες και χρήματα σε Εκπαίδευση-Παιδεία και Έρευνα! Ξέρω… έχετε το σύνδρομο του: όλοι γύρω μας είναι κομμουνιστές!!!…. μήπως πρέπει να το ξαναδείτε αυτό λιγάκι; Βλέπε π.χ FBI.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.