Αποικιοκρατία

Αποικιοκρατία

Μάρτιος 31, 2016 - 17:53
26 σχόλια

«Ω, μεγάλε Γιαν Φαμπρ, λάβε τούτο το ταπεινό Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου και κάνε ό,τι νομίζεις. Κάν' το βελγικό. Εδώ, επιθυμούμε τον εκ νέου εκπολιτισμό μας από τους πεφωτισμένους»...

Ή αυτό κατάλαβε ο κατά τα άλλα λαμπρός καλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ όταν του ανετέθη τον περασμένο Φεβρουάριο η διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου ή αυτό τον άφησε η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού να καταλάβει. Ότι δηλαδή μπορεί να κάνει ό,τι θέλει με το Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου που διοργανώνεται κάθε καλοκαίρι. Ακόμα και να το αφελληνίσει, αν είναι να καλλιεργηθούμε πολιτιστικώς. Και κάπως έτσι το Φεστιβάλ μετονομάζεται σε Διεθνές και εφέτος είναι αφιερωμένο σε Βέλγους καλλιτέχνες, με εξαιρετικά περιορισμένες τις ελληνικές συμμετοχές.

Ας μου συγχωρεθεί, αλλά η συμπεριφορά του Φαμπρ δεν απέχει και πολύ από τον τρόπο με τον οποίον το αποικιοκρατικό Βέλγιο συμπεριφέρθηκε στην Αφρική. Και αν δείτε το πρόγραμμα, θα αντιληφθείτε ότι το Ελληνικό Φεστιβάλ έγινε η κρεβατοκάμαρά του όπου ετοιμάζεται να αυτο-αγαπηθεί, για να μην το πω διαφορετικά, με έξοδα του Ελληνικού Δημοσίου, ασφαλώς.

Μια ματιά στα έργα του Φαμπρ που θα παρουσιαστούν εφέτος, αλλά και στο υπόλοιπο πρόγραμμα. Μετρήστε: στις 15 Ιουνίου θα εγκαινιαστεί στο Μουσείο Μπενάκη η έκθεση STIGMATA, που θα «προετοιμάζει το κοινό για το φαμπριανό σύμπαν των διαφορετικών μορφών τέχνης και της ποιητικής του σώματος». Στις 28 Ιουνίου επιφανείς Έλληνες ηθοποιοί θα διαβάσουν αποσπάσματα από λογοτεχνικά, θεατρικά και ποιητικά έργα του Φαμπρ. Στις 30 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η διάσημη παράσταση του Φαμπρ «Preparatio Mortis» με την Annabelle Chambon. Στις 9 και 10 Ιουλίου η άλλη γνωστή του παράσταση «Mount Olympus. To glorify the cult of tragedy. A 24h performance».

Είπαμε του Φαμπρ να... δημιουργήσει και έκατσε να μας φλομώσει στο φαμπριανό του σύμπαν... 

Ακόμη, «πολλοί καταξιωμένοι και διεθνώς αναγνωρισμένοι Βέλγοι καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους, μεταξύ των οποίων και οι: Anne-Teresa De Keersmaker/Rosas, Jan Lauwers/Needcompany, Jacques Delcuvellerie/Groupov and Sidi Larbi Cherkaoui/Eastman». Το «παρών» θα δώσουν και «καλλιτέχνες από τη βελγική ενδιάμεση γενιά, όπως για παράδειγμα οι Fabrice Murgia / Cie Artara και Lisbeth Gruwez / Voetvolk, σε συνδυασμό με ανερχόμενους Βέλγους καλλιτέχνες».

Ακολουθεί η έκθεση «Αθήνα, Αμβέρσα – Δύο πρόσωπα της Ευρώπης», την οποία προετοιμάζουν το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσα και θα κάνει εγκαίνια στις 29 Ιουνίου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ. Η έκθεση αυτή στοχεύει στη συνομιλία έργων από τη συλλογή του ΕΜΣΤ και έργων από τη συλλογή του ΜΗΚΑ, προκειμένου «να ενεργοποιήσει τα διεθνή αντανακλαστικά που οφείλει να έχει ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης».

Θα υπάρξουν επίσης λογοτεχνικές βραδιές με τίτλο «Το βελγικό πνεύμα», βραδιές ανάγνωσης βελγικών θεατρικών κειμένων, μουσικές βραδιές με ελληνικά, αλλά και βελγικά ποπ τζαζ συγκροτήματα και κινηματογραφικές βραδιές.

Επομένως, το Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου γίνεται εφέτος βελγικό. Οι Φράγκοι βρήκαν για άλλη μία φορά την πολυπόθητη έξοδο στη Μεσόγειο...

Αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ, πέρα από τα προφανή συμφέροντα, είναι ότι εμείς έχουμε δεδομένη την Επίδαυρο και το Φεστιβάλ μας και έτσι συμπεριφερόμασταν, ανεβάζοντας πολλές φορές σκουπίδια, που έφεραν δυσαρέσκεια στο κοινό και νεύρα, πολλά νεύρα στους καλλιτέχνες. Ενώ, παράλληλα, αρνούμαστε να πάρουμε μυρωδιά του τι συμβαίνει παραέξω ή του τι θησαυρό έχουμε στα χέρια μας και δεν τον αξιοποιούμε.

Να, λοιπόν, που στην πρώτη χρυσή ευκαιρία τους, «οι Βέλγοι! οι Βέλγοι! οι Βέλγοι!» κάνουν κανονική απόβαση και ο πολύς κ. Φαμπρ -επειδή κανείς δεν του τράβηξε το αφτάκι, προφανώς- δεν απασχολείται καν με το γεγονός ότι ελληνικό κοινό κατακλύζει κάθε χρόνο το φεστιβάλ και ότι ένα τοπικό, εγχώριο φεστιβάλ δεν είναι δυνατόν να μην περιέχει ελληνικές παραγωγές. Η απουσία των οποίων, όπως δικαιολογήθηκε ο ίδιος, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν πρόλαβε να μελετήσει το περιεχόμενό τους.

(Ενώ όλον τον βελγικό συφερτό που θα μας κουβαλήσει εδώ τον ήξερε απ' έξω κι ανακατωτά και πρόλαβε και τον οργάνωσε σε έναν μήνα...)

Τι καταλαβαίνω εγώ: Πρώτον, ας προσέχαμε να μην κάναμε τα πολλά μας λάθη. Δεν σεβαστήκαμε τον θεσμό, δεν μπορούμε να απαιτήσουμε να μας σεβαστούν οι άλλοι, όταν τους παραδίδουμε μάλιστα τα κλειδιά. Δεύτερον, οι αποικιοκράτες με όποια ευκαιρία βρουν, επελαύνουν με μεγάλη δίψα. Και οικειοποιούνται τα πάντα. Γη, θάλασσα, τουριστικά θέρετρα, οικόπεδα-«φιλέτα», την Επίδαυρο, το Ηρώδειο... Και εμείς, καθόμαστε παρακεί και δεν αναγνωρίζουμε την αξία της χώρας μας, των θεσμών της, την αξία της ύπαρξής μας.

Τρίτον, αν νομίζετε ότι δεν μας αφορούν τα παραπάνω, αναθεωρήστε. Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται. Η εκ μέρους μας παραχώρηση περιλαμβάνει και τον πολιτισμό, όχι μόνο εκτάσεις του ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση και προς αποπληρωμή του χρέους. Το ξεπούλημα δεν γίνεται σε έναν τομέα αν ξεκινήσει. Γίνεται παντού.

Όλα τούτα είναι αποτέλεσμα της δικής μας αίσθησης κατωτερότητας. Αυτό με λυπεί. Οι Έλληνες καλλιτέχνες θα περιμένουν έως το 2019 για να μυρίσουν Επίδαυρο στο Φεστιβάλ, ώσπου ο κ. Φαμπρ να ξεχαρμανιάσει παρουσιάζοντας στον τόπο των ονείρων του όλα του τα έργα. Και να προλάβει να αξιολογήσει τις ελληνικές προτάσεις.

«Στο Μουσείο Μπενάκη, Γάλλος διευθυντής. Στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Γερμανός. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Γαλλίδα. Στο Ελληνικό Φεστιβάλ, Βέλγος», επισημαίνει ο Χρήστος Λεοντής στην επιστολή του προς τον αρμόδιο υπουργό. Κάτι εξακολουθούμε να μην καταλαβαίνουμε...

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 
Tags: 

26 Σχόλια

Aγαπητή Εύα ξεχνάς ότι τον περασμένο (Αγιο) Φεβρουάριο και δη στις 25 το βράδυ Βέλγοι στο Νέο Φάληρο έτερψαν με την τέχνη τους το ελληνικό κοινό

Ειναι η πολυπόθητη πολιτισμικότητα που γινεται πραγματικότητα! Θα χορτάσουμε βελγική κουλτούρα. Τουλάχιστον να έφερναν κ καμία σοκολατίτσα κάτι θα γινόταν.

Λίγο από ημιπληροφόρηση και λίγος εθνολαϊκισμός.Γιατί δε δημοσιεύετε όλη την ανακοίνωση να δει ο κόσμος που λέει ότι το 2019 θα μπουν οι Έλληνες;Γιατί δε λέτε ποιες και πόσες οι φετινές ελ. παραγωγές;ότι από του χρόνου θα είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ το 1/3 ελ. παραγωγές;Γιατί δε μιλάτε για το πλαίσιο που εξηγεί το πώς,τι και γιατί;για τα χρέη που άφησε ο Λούκος και φέτος θα γίνει φεστιβάλ με 400.000 €,για την Ακαδημία Καλλιτεχνών,κλπ. Θα σας πω γιατί.Γιατί πρέπει να αποδείξουμε και πάλι ότι ο Σύριζα είναι επικίνδυνος και πρέπει να φύγει.Μόνο που γνώμη μπορούν να έχουν όλοι εκτός από τους νεοφιλελέ που

-...οι οποίοι είναι σαφώς οι χειρότεροι και γι αυτό ο κόσμος στράφηκε σε ένα κόμμα του 4% για να τον κυβερνήσει.

φιλοζωικές οργανώσεις, αλλά και μεγάλη μερίδα πολιτών στη χώρα μας, έχουν αντιδράσει για την επιλογή του, καθώς δεν έχουν ξεχαστεί τα πρόσφατα «καλλιτεχνικά» του θεάματα με πρωταγωνίστριες αθώες γάτες που κακοποιούνταν στο όνομα της τέχνης! O ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΏΜΑΛΟΣ

Δηλαδή μέχρι το 2019 θα είστε ευχαριστημένοι που θα χάσουν τη δουλειά τους πάνω απο 400 άτομα κ θα βλέπουμε τα παλλόμενα πεη του Βέλγου; Με τέτοια κριτήρια πάτε στην κάλπη; Να το κοιτάξετε δεν ειναι ντροπή

Θα δούμε και την παράσταση του Mount Olympus, γνωστή και σαν τα «Παλλόμενα Πέη».Κατρακύλα........................ Πρόκειται για κάτι γελοίους γυμνούς που κουνάνε τα τσουτσούνια τους επί σκηνής.https://www.youtube.com/watch?v=vzFw_r-dt4U

Τον τελευταίο καιρό η βαρβαρότητα εισβάλλει στην Ελλάδα με κάθε τρόπο από ανατολή και δύση . Κοιταχτε χάλια..............https://www.youtube.com/watch?v=ltwcmbifEJw

Υποβλήθηκε από Anonymous (χωρίς επαλήθευση) στις Παρ, 01/04/2016 - 10:22. Από που συνάγετε το συμπέρασμα ότι μέχρι το 2019 δε θα έχει ελληνικές παραγωγές; βρείτε μου πού το είδατε γραμμένο; Ψάξτε λίγο μωρέ, μερικά κλικ είναι, δε χρειάζεται να αναπαράγετε σα χάπατα ότι σας σερβίρουν. 2ον) ποιοί είναι αυτοί οι 400; και τι είδους συμβόλαιο είχαν εξασφαλισμένο; Πείτε ότι ο συντηρητισμός σας είναι το πρόβλημα και ο φόβος των παλλόμενων πέων. Με αυτό το κριτήριο κρίνετε την κοινωνική πραγματικότητα και την τέχνη; πείτε το δεν είναι ντροπή

2016 Ο πρώτος χρόνος θα είναι ένα αφιέρωμα στο Βέλγιο, χώρα προέλευσης του Fabre και πατρίδα πολλών διεθνούς φήμης καλλιτεχνών. 2017 Τα επόμενα δύο χρόνια θα έχουν διεθνή προσανατολισμό. Το 2017 η θεματική θα είναι η σύμπραξη (consilience) και θα επικεντρωθεί σε εικαστικούς, παραστατικούς καλλιτέχνες και συγγραφείς που έχουν συνεργαστεί ή εξακολουθούν να συνεργάζονται με τον Jan Fabre. Επιπλέον, τουλάχιστον το ένα τρίτο από τους καλλιτέχνες που παρουσιάζονται θα είναι Έλληνες. Αυτή η τελευταία επιλογή θα γίνει βάση της αναζήτησης και έπειτα από την αξιολόγηση αιτήσεων.

201Κατά τον τρίτο χρόνο, στο επίκεντρο θα βρίσκεται ο Συγγραφέας και ο Ηθοποιός , καθώς και το συναρπαστικό τους δέσιμο. Ο Fabre θα παρουσιάσει μια νέα παράσταση με την Isabelle Huppert. Και πάλι, τουλάχιστον το ένα τρίτο από τους καλλιτέχνες που παρουσιάζονται θα είναι Έλληνες.2019 Η επιμέλεια του Jan Fabre θα ολοκληρωθεί με τη θεματική «Ελληνικό Matrix». Ο ίδιος ο Fabre θα δημιουργήσει μια πρωτότυπη παράσταση για το Φεστιβάλ, εμπνευσμένη από ένα κλασικό ελληνικό θέμα. Επιπλέον, Έλληνες καλλιτέχνες θα έχουν κεντρική θέση καθώς ο Jan Fabre θα περνάει τη σκυτάλη του Φεστιβάλ σε νέους επιμε

Εγώ βλέπω τέσσερα χρόνια Φαμπρ και σημειωτέον διεθνές ήταν το φεστιβάλ και νωρίτερα, εκτός αν θεωρείς ότι Κέισι, Μάλκοβιτς, Έλεν Μίρεν, Ζεράρ Ντεπαρντιέ και τόσοι σκηνοθέτες ξένοι δεν ήταν αρκετά διεθνείς. Τέσσερα χρόνια Βέλγοι...

Ο performer Frank Acheampong δεν ήταν και άσχημος στο δύσκολο κοινό του Πειραιά

https://www.facebook.com/notes/kyriacos-karseras/the-difference-a-year-makes/10154705666805968 δείτε εδώ... 2015, καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, 2016, καλλιτέχνες από το Βέλγιο.

Υποβαθμίζουν το Ελληνικό Φεστιβάλ...Ερασιτεχνισμοί, προχεροδουλειές, απουσία οράματος και στον πολιτισμό...Η αριστερά του τίποτα..η αριστερά της αμορφωσιάς...

Μόνο κ μόνο για να με πουν προοδευτικό δεν έχω καμία διάθεση να δω τον κάθε φλαμανδό να κάνει την τσουτσού του ελικόπτερο κ γατιά να τα πετάνε στον αέρα. Αυτό δεν ειναι τέχνη. Μετα απο τις αντιδράσεις, ο Τσίπρας κ ο Μπαλτάς προσπαθούν να τα μαζέψουν κ συνεννοήθηκαν με τον Φάμπρ να συμπεριλάβει απο φέτος κ ελληνικές παραγωγές. Διαφορετικά οι Έλληνες καλλιτέχνες θα είχαν ενεργό ρόλο την τελευταία χρόνια, έως τότε μόνο ως θεατές.

Οι αντιδράσεις των Ελλήνων καλλιτεχνών κ των εργαζομένων ειναι πολλές κ μπορείτε να τις δείτε χωρίς να χρειαστεί να κάνετε πολλα κλικ. Το να μετονομάζεται το φεστιβάλ Αθηνών κ Επιδαύρου σε διεθνές μόνο κ μόνο με την παρουσία ελαχίστων Φλαμανδών δεν σας ενοχλεί; Μπείτε στο protagon κ δείτε τι λένε οι δημοσιογράφοι για τον Φάμπρ.

Το γεγονός ότι απο τις παραστάσεις μόνο το 1/3 θα ειναι ελληνικής παραγωγής δικαιολογεί τις αντιδράσεις. Σίγουρα θα μπορούσαν να βρουν έναν πιο αξιόλογο καλλιτέχνη, νομίζω πως ο Φάμπρ δεν ήταν κ η πρώτη επιλογή του υπουργού άλλωστε. Το να έχει αμιγώς βελγικό χαρακτήρα θα είχε νόημα αν έκαναν κάτι αντίστοιχο κ οι Βέλγοι με Έλληνες καλλιτέχνες. Όμως οι ξένοι ειναι πιο έξυπνοι κ δεν μετονομάζουν τα φεστιβάλ τους

Νιώθεις άδειος όταν βλέπεις την κυβέρνηση της χώρας σου να επιλέγει έναν Βέλγο με προίκα κάποια… παλλόμενα πέη και να αγνοεί τους Έλληνες. Αν δεν το κάνουν επίτηδες για να πείσουν και τον πλέον φανατικό ΣΥΡΙΖαίο ότι έκανε έγκλημα που τους ψήφισε οι τύποι είναι επικίνδυνοι. Επικίνδυνοι για όλα. Από την οικονομία και την κοινωνική συνοχή, μέχρι τον πολιτισμό…

Δεν είσαι ικανός εσύ και οι ινστρούχτορες που σε πρότειναν Φάμπρ να αφαιρείς κάθε τι Εθνικό από ένα φεστιβάλ που εδώ και εξήντα χρόνια έχει ταυτιστεί με τον ελληνικό πολιτισμό και τη σχέση του με την παγκόσμια τέχνη και να το μετονομάζεις διεθνές και πόσο μάλλον να αφαιρείς την Ελληνική σημαία έξω από το Ηρώδειο και να υψώνεις την Βέλγική

ΣΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΚΕΦΑΛΙ....ΠΟΤΕ! Οι άνθρωποι είναι γελοίοι και αυτοεξευτελίζονται καθημερινα σε όλους τομείς της δημόσιας ζωής. Oi συνεπειες θα είναι τεράστιες για τον λαό. Εχασαν το ηθικό πλεονέκτημα, ο πέλεκυς θα είναι πολύ βαρύτερος απτους προδότες ΝΔ-ΠΑΣΟΚ,γιατι τουτοι εδώ πρόδοσαν και την ελπίδα αναλαμβάνοντας την μπίζνα του χρέους. Οτι αρπάξουμε.................

τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ: " το Υπουργείο Πολιτισμού να εστιάσει όχι στα πρόσωπα αλλά στους θεσμούς, και να παρουσιάσει μια συγκροτημένη πρόταση πολιτιστικής πολιτικής με σαφείς στόχους, μια πρόταση που θα εμπνέεται από το αριστερό όραμα και το υπάρχον πρόγραμμα για τον πολιτισμό και δεν θα δίνει λευκή επιταγή σε εγχώριους ή εισαγόμενους σταρ»!" ΔΙΩΧΤΕ ΤΟΝ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗ ΖΩΩΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.