«Απελευθερώνονται οι απολύσεις οδηγών στα ΚΤΕΛ»

«Απελευθερώνονται οι απολύσεις οδηγών στα ΚΤΕΛ»

Αύγουστος 29, 2014 - 20:21
0 σχόλια

Για το μείζον θέμα που έχει προκύψει σχετικά με το ΠΔ 94/2014 το οποίο δίνει  τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και στους μετόχους των ΚΤΕΛ να απολύουν οδηγούς χωρίς καμία απολύτως αιτιολογία. Το π.δ. 94/2014 τροποποιεί το παλαιότερο π.δ. 246/2006. Η παρ. 2 του άρθρου 26 που καταργεί το νέο ΠΔ αφορά στους λόγους απόλυσης των οδηγών. Πρόκειται, δηλαδή, επί της ουσίας για απελευθέρωση των απολύσεων καθώς αυτές θα μπορούν να γίνονται χωρίς να απαιτείται η συνδρομή κάποιου συγκεκριμένου λόγου».

Η ομοσπονδία συνδικάτων μεταφορών Ελλάδας απέστειλε στο Υφυπουργό  Μεταφορών κ.  Μιχάλη  Παπαδόπουλο την ακόλουθη επιστολή:

Φοβούμαστε ότι έχετε χάσει την ψυχραιμία σας και επιτίθεσθε προσωπικά στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας μας, προσπαθώντας να υποβαθμίσετε σε προσωπική έριδα το μείζον πρόβλημα που ανακύπτει από το πδ 94/2014 για τους χιλιάδες εργαζομένους τους οποίους εκπροσωπεί ο Πρόεδρός μας και εξ ονόματος των οποίων ομιλεί.

Από το δελτίο τύπου που εξέδωσε το γραφείο σας και τις δηλώσεις σας προκύπτει γλαφυρά το είδος της μονόπλευρης και ανακριβούς ενημέρωσης που λαμβάνετε από τα όργανα εκπροσώπησης των ΚΤΕΛ, με τα οποία έχετε επιλέξει να συνομιλείτε. Εάν είχατε ρίξει έστω μια ματιά στα υπομνήματα που συνεχώς στέλνει η Ομοσπονδία μας στο Υπουργείο Μεταφορών, δεν θα σας διέφευγε και το όνομα του Προέδρου της Ομοσπονδίας μας που είναι Θεμιστοκλής και όχι Θεόδωρος.

Ξεκινώντας από το θέμα της απόφασης με αρ. 2307/2014 του Συμβουλίου της Επικρατείας, την οποία μάλιστα διατείνεσθε ότι σκοπίμως αποκρύπτουμε, θα σας ήταν γνωστό, εάν δεν είχατε αρκεσθεί στην πληροφόρηση που σας παρείχαν τα ΚΤΕΛ, ότι το θέμα των απολύσεων στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής εκκρεμεί ενώπιον του Αρείου Πάγου. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε σχετικά με τη συνταγματικότητα της με αρ. 6/2012 Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου. Δεν έκρινε σχετικά με τις απολύσεις στο ΚΤΕΛ Χαλκιδικής και ούτε θα μπορούσε να κρίνει, διότι είναι ανώτατο διοικητικό δικαστήριο και δεν επιλαμβάνεται αστικής φύσεως διαφορών, όπως είναι οι απολύσεις εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα. Εάν το θέμα ήταν λυμένο και οι περιορισμοί του άρθρου 26 του Κανονισμού ως προς τις απολύσεις είχαν καταργηθεί ούτως ή άλλως από την με αρ. 6/2012 ΠΥΣ, τα ΚΤΕΛ δεν θα επιδίωκαν την έκδοση του εν λόγω προεδρικού διατάγματος, ούτε θα είχε κανένα λόγο να εκδοθεί τέτοιο προεδρικό διάταγμα. 

Επειδή τα ΚΤΕΛ εμφανίζουν κάθε φορά τα στοιχεία που τα εξυπηρετούν  ως προς τον αριθμό του προσωπικού, ανάλογα με το σκοπό που θέλουν να πετύχουν, παραθέτουμε αυτολεξεί όσα υποστήριξε ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΠΟΑΥΣ την 18.9.2013 στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου: «Στα ΚΤΕΛ απαριθμούν 4.523 € λεωφορεία, 10.000 μέτοχοι και 15.000 περίπου εργαζόμενοι». Η πληροφόρηση συνεπώς που έχετε δεν είναι ακριβής, ούτε καν ως προς τον αριθμό των λεωφορείων που δρομολογούνται. Σε κάθε περίπτωση όμως προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το επιχείρημά σας είναι ότι αυτοί που κινδυνεύουν με απόλυση δεν είναι χιλιάδες, αλλά εκατοντάδες. Αντιλαμβανόμαστε ότι κάπως έτσι μετράτε το πολιτικό σας κόστος σε ψήφους, αλλά είναι πραγματικά ανήκουστο για μέλος της Κυβέρνησης να ομιλεί κατ’  αυτό τον τρόπο για οποιονδήποτε αριθμό εργαζομένων κινδυνεύουν να χάσουν τη θέση εργασίας τους. Δηλαδή εάν οι απολύσεις είναι 800, το θέμα δεν έχει και τόση σημασία για την Κυβέρνησή Σας; Όταν μάλιστα οι απολύσεις αυτές δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με δημοσιονομικό όφελος αλλά μόνο και μόνο με την μείωση του εργατικού κόστους μιας ομάδας εργοδοτών που ασκούν μονοπωλιακά το συγκοινωνιακό έργο κατά παραχώρηση της Πολιτείας.

 Ένα ακόμα επιχείρημά σας, το οποίο αποτελεί αυτούσια μεταφορά της επιχειρηματολογίας της ΠΟΑΥΣ, είναι ότι οι μέτοχοι δε μπορούν να μεταβιβάσουν τα λεωφορεία τους ή να τοποθετήσουν τα παιδιά τους ως οδηγούς, λόγω των περιορισμών στις απολύσεις. Θεωρείτε μάλιστα «αναχρονιστική» την υποχρέωση μεταβίβασης της θέσης εργασίας μαζί με το λεωφορείο. Αγνοείτε προφανώς ότι η προστασία των θέσεων εργασίας σε περίπτωση μεταβίβασης επιχείρησης ή εκμετάλλευσης κατοχυρώνεται νομοθετικά για όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα με τα πδ 572/1988 και 178/2002, τα οποία εκδόθηκαν προκειμένου να εναρμονισθεί η ελληνική νομοθεσία με το κοινοτικό δίκαιο και συγκεκριμένα με τις κοινοτικές οδηγίες ΕΟΚ 77/187/14.2.1977 και 98/50ΕΚ αντίστοιχα. Η προστασία των θέσεων εργασίας σε περίπτωση μεταβίβασης επομένως δεν είναι κάποιο ανεξήγητο προνόμιο των οδηγών ΚΤΕΛ από το οποίο επιθυμείτε να απαλλάξετε τους ιδιοκτήτες, αλλά θεσμό τον οποίο ο ίδιος ο κοινοτικός νομοθέτης έχει καθιερώσει σταθμίζοντας τα άξια προστασίας αγαθά του εργαζόμενου και του επιχειρηματία. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της επιχειρηματολογίας σας, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σε αντίθεση με τη ρητορική της κυβέρνησης περί ανοίγματος των επαγγελμάτων, περί κατάργησης των «κληρονομικών» προνομίων σε διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων, προβάλλετε ότι θα πρέπει να εξασφαλισθούν και τα παιδιά των μετόχων από τις άδειες που παραχωρήθηκαν κατά τις δεκαετίες του ’50 και του ΄60 για την μονοπωλιακή εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Αλήθεια πόσες γενιές ιδιοκτητών σκοπεύετε να εξασφαλίσετε όταν κατά τα λοιπά με το ν. 4199/2013 επήλθε το «άνοιγμα» και η εφαρμογή των αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού στο υπεραστικό συγκοινωνιακό έργο;

Επειδή η Ομοσπονδία μας παρακολουθεί στενά τις απολύσεις που γίνονται σε όλη τη χώρα, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι καμία από αυτές που έγιναν τα τελευταία δυο χρόνια δεν οφείλεται στην επιθυμία του ιδιοκτήτη να εργασθεί το τέκνο του ως οδηγός. Είναι αφελές να πιστεύει κανείς ότι ο λόγος για τον οποίο πιεστικά τα ΚΤΕΛ επιδιώκουν την κατάργηση των περιορισμών στις απολύσεις των οδηγών είναι για να μπορέσουν κάποιοι μέτοχοι να απασχολήσουν τα παιδιά τους ως οδηγούς.

Όπως ο καθένας μπορεί να καταλάβει, αυτό που επιθυμούν τα ΚΤΕΛ και οι μέτοχοι είναι να απαλλαγούν από τους παλαιούς εργαζόμενους για να προσλάβουν νέους με μισθούς 500 €, ελεύθερα απολυόμενους ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση της εργασιακής τους δύναμης χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Επαναλαμβάνουμε και πάλι ότι ακόμα και πριν την κατάργηση των περιορισμών στις απολύσεις με το πδ 94/2014, παρατηρούνταν φαινόμενα υπέρβασης των χρονικών ορίων απασχόλησης. Το τι συμβαίνει με τη μη χορήγηση ημερών ανάπαυσης, των προβλεπόμενων διαλειμμάτων κλπ είναι γνωστό στο Υπουργείο από τα πολυάριθμα υπομνήματα που έχουμε υποβάλει και στα οποία μπορείτε να ανατρέξετε, έστω και κατόπιν εορτής. Θεωρούμε βέβαιο ότι με την κατάργηση των περιορισμών, θα έχουμε οδηγούς που θα δουλεύουν νυχθημερόν αδιαμαρτύρητα, ώστε να μην χάσουν μια δυσεύρετη πλέον θέση εργασίας. Η οδική ασφάλεια, όπως θα πρέπει να σας είναι γνωστό, είναι άμεση συνάρτηση της αυστηρής τήρησης των χρονικών ορίων οδήγησης που προβλέπει η κοινοτική και εθνική μας νομοθεσία. Όταν μάλιστα μιλάμε για δημόσιες συγκοινωνίες, το μέτρο της ευθύνης εκείνων που ρυθμίζουν την εκτέλεσή τους, είναι ακόμα μεγαλύτερο. Με το πδ 94/2014, οι ευθύνες σας είναι τεράστιες ως προς το επίπεδο της οδικής ασφάλειας που διαμορφώνετε, αφήνοντάς το επί της ουσίας στην κρίση και την ευχέρεια του κάθε μετόχου που εκμεταλλεύεται ένα λεωφορείο. 

Με το δελτίο τύπου και τις δηλώσεις σας, υιοθετείτε έναν καθησυχαστικό τόνο απέναντι στους εργαζόμενους, συνιστώντας τους να μην φοβούνται διότι «οι απολύσεις θα είναι ελάχιστες έως ανύπαρκτες». Πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι στο διάταγμά σας, η πρώτη απόλυση είναι γεγονός. Ήδη σήμερα, 29.8.2014, σημειώθηκε η πρώτη απόλυση οδηγού κατ’  επίκληση του πδ 94/2014, και μάλιστα στην πατρίδα του Πρωθυπουργού μας, στην Καλαμάτα. Το κύμα απολύσεων ξεκινάει ήδη πριν μπει ο Σεπτέμβριος, όταν πια όλοι οι ιδιοκτήτες θα μάθουν το ανέλπιστο «δώρο» που έλαβαν το Δεκαπενταύγουστο.

Αντιπαρερχόμαστε τις αιτιάσεις σας περί δικής μας αδιαφορίας, διότι η διαρκής παρουσία μας στο Υπουργείο είναι γνωστή ακόμα και στους υπαλλήλους, οι οποίοι γνωρίζουν τον πρόεδρό μας με το μικρό του όνομα, εν αντιθέσει με εσάς που δεν διασταυρώσατε ούτε αυτό πριν εκδώσετε δελτίο τύπου. Και αν ακόμα δεν έτυχαν της προσοχής σας τα πολυάριθμα υπομνήματα που έχουμε υποβάλει στο πρωτόκολλο, είχατε την ευκαιρία να αντιληφθείτε ότι η ΟΣΜΕ έχει εμπεριστατωμένο λόγο σε ό, τι αφορά τα θέματα των ΚΤΕΛ, από το γεγονός ότι ο πρόεδρός μας κλήθηκε και μίλησε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου εν όψει της ψήφισης του ν. 4199/2014. Η υποτιθέμενη άγνοιά σας περί την ύπαρξή μας δεν συμβαδίζει άλλωστε με το γεγονός ότι μας συμπεριλάβατε στους φορείς στους οποίους κοινοποιήθηκε το πδ 94/2014 μετά τη δημοσίευσή του. Κρίνατε δηλαδή ότι έπρεπε να πληροφορηθούμε το περιεχόμενό του ως άμεσα ενδιαφερόμενοι μετά τη δημοσίευσή του, όχι όμως και να διατυπώσουμε τις απόψεις μας κατά τη διαμόρφωσή του. Πρωτοβουλία δική μας να απευθυνθούμε σε εσάς, ενώ δεν γνωρίζαμε ότι καταρτίζατε ένα προεδρικό διάταγμα, το οποίο ούτε αναρτάται προς διαβούλευση, ούτε υπόκειται σε καμία διαδικασία δημοσιότητας πριν την δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, δε μπορούσε να υπάρξει.

Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά ότι διάταξη πανομοιότυπη με αυτήν του πδ 94/2014, είχε περιληφθεί στο σχέδιο του ν. 4199/2013. Η διάταξη αυτή αποσύρθηκε αυτούσια από τον Υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη, πριν προχωρήσει η συζήτηση, και αφού του είχαμε αναπτύξει όλες τις διαστάσεις του θέματος. Διαβεβαιωθήκαμε από τον Υπουργό ότι δεν είναι στις στοχεύσεις της Κυβέρνησης η απελευθέρωση των απολύσεων στα ΚΤΕΛ. Αντιλαμβανόμαστε ότι ο κ. Υπουργός είχε την αρμοδιότητα να αποσύρει την εν λόγω διάταξη και να εκφράσει την πολιτική βούληση για μη απελευθέρωση των απολύσεων. Επομένως πέραν της κατανομής των αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργού και Υφυπουργού, το ερώτημά μας παραμένει: ποιος εκφράζει την κυβερνητική πολιτική στο Υπουργείο Μεταφορών, ο Υπουργός ή ο Υφυπουργός και τι συμβαίνει όταν Υπουργός και Υφυπουργός έχουν διαφορετική άποψη; Μπορεί ο μεν (Υπουργός) να έχει τη νομοθετική πρωτοβουλία και να εισηγείται τη νομοθετική ρύθμιση ενός θέματος με τον α΄ τρόπο και ο δε (Υφυπουργός) να ρυθμίζει το ίδιο θέμα με προεδρικό διάταγμα με το β΄ τρόπο;

Αναμένουμε μια απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα από εσάς αλλά και από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.      

Κε Υφυπουργέ

            Όλα όσα αναφέρετε στο δελτίο σας σχετικά με την ημερομηνία κατά την οποία άρχισε η διαδικασία επεξεργασίας του προεδρικού διατάγματος από τους αρμόδιους θα είχαν κάποια σημασία εάν ήμαστε και εμείς γνώστες της δρομολόγησής της για ένα θέμα που «καίει» τους εργαζόμενους και για  το οποίο είχαμε ήδη διατυπώσει τις θέσεις μας στον Υπουργό αλλά και στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή. Το γεγονός είναι ότι όλο αυτό το διάστημα εμείς, με ευθύνη σας παραμείναμε σε άγνοια και αιφνιδιαστήκαμε όταν, κατόπιν εορτής, αφού είχε ήδη δημοσιευθεί στο ΦΕΚ, παραμονή Δεκαπενταύγουστου, κρίνατε σκόπιμο να μας κοινοποιήσετε το προεδρικό διάταγμα.

            Εάν ακόμα θεωρείτε ότι οι απολύσεις εκατοντάδων εργαζομένων, προς όφελος και μόνο μιας ευνοημένης ομάδας εργοδοτών που ασκεί μονοπωλιακά το συγκοινωνιακό έργο, είναι μέτρο «ορθό και δίκαιο» ή, ακόμα χειρότερα, εάν δεν έχετε αντιληφθεί ότι η ρύθμιση του προεδρικού σας διατάγματος θα οδηγήσει σε αθρόες απολύσεις, δεν θα πρέπει να κατέχετε τη θέση του Υφυπουργού Μεταφορών.

Για το λόγο αυτό ζητούμε την παραίτησή σας από τη θέση αυτή και σε ό, τι μας αφορά σας γνωστοποιούμε ότι θα επιδιώξουμε τη διατήρηση των θέσεων εργασίας με όλα τα μέσα που μας παρέχει ο νόμος.

 

 Για  την  Ο.Σ.Μ.Ε

Ο  Πρόεδρος                                            Ο  Γεν.  Γραμματέας

Θεμιστοκλής  Αμπλάς                                 Κων/νος  Νικολακόπουλος

Ειδήσεις: 

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.