Αμετανόητοι ανήλικοι νταήδες, αμετανόητα αδιάφοροι ενήλικοι

Αμετανόητοι ανήλικοι νταήδες, αμετανόητα αδιάφοροι ενήλικοι

Φεβρουάριος 13, 2020 - 13:37
19 σχόλια

«Το χθεσινό περιστατικό βίας... το χθεσινό περιστατικό bullying σε σχολείο στον Βύρωνα με θύμα έναν δεκαεπτάχρονο.. το χθεσινό περιστατικό σχολικής βίας.. εκφοβισμού... οι φερόμενοι ως δράστες...»

Δεν ξέρεις πώς να ξεκινήσεις να γράφεις για την επίθεση και την παρ' ολίγον δολοφονία ενός μαθητή μέσα στο προαύλιο σχολείου στον Βυρωνα. Πρωτοφανή τα τραύματα του παιδιού από τα χτυπήματα που δέχτηκε, λένε οι γιατροί. Χτυπήθηκε από αιχμηρά αντικείμενα, όπως κλειδιά, ίσως και με σιδηρογροθιά. Δέχθηκε ανελέητο κλωτσομπουνίδι, τον πάτησαν κάτω. Κι αν δεν επενέβαιναν -κάποτε!- οι εκπαιδευτικοί, θα είχε δολοφονηθεί.

Οπότε, για ποιο «περιστατικό βίας» να μιλήσεις, για ποιον «σχολικό εκφοβισμό» να γράψεις όταν έχεις να κάνεις με ένα αδίκημα με χαρακτηριστικά απόπειρας δολοφονίας. Και για ποιους «φερόμενους ως δράστες» να πεις, όταν οι συγκεκριμένοι μαθητές πόζαραν με καμάρι βγάζοντας selfie εντός του αστυνομικού τμήματος μετά τη σύλληψή τους, και ανεβάζοντάς την στο Instagram, δείχνοντας ότι προφανώς όχι μόνον είναι αμετανόητοι, αλλά ότι είναι και περήφανοι για την επίθεση στον συνομήλικό τους.

Ας μην χαϊδέψουμε αφτιά. Και ας ασχοληθούμε με τα αφτιά που θα έπρεπε να είναι ανοιχτά, δηλαδή τα αφτιά των γονιών, των εκπαιδευτικών και της διεύθυνσης του σχολείου πρωτίστως.

Διότι δεν μπορεί τα «μπουμπούκια» αυτά να ξύπνησαν ένα πρωί και να είπαν «δεν πάμε να γ@@με στο ξύλο τον τάδε;». Προφανώς η βίαιη συμπεριφορά χτίζεται, και προφανέστατα ενθαρρύνεται όταν δεν αντιμετωπίζεται. Και, ακόμα χειρότερα, η σχολική κοινότητα κάνει ότι δεν βλέπει. Διότι, σύμφωνα με όλες τις μαρτυρίες, η μικρότερη αδελφή του θύματος δεχόταν καθημερινά εκφοβισμό από τα συγκεκριμένα άτομα. Δεν ξέρω τι μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός απέναντι σε τέτοια περιστατικά, υποθέτω ότι υπάρχει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορεί να κινηθεί, αλλά οπωσδήποτε το να κρατήσει το στόμα του κλειστό δεν ενδείκνυται.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως έσπευσε στο σχολείο, όπου από χθες συμβαίνουν κωμικοτραγικά γεγονότα. Όπως, ας πούμε, οι γονείς των μαθητών του συγκεκριμένου σχολείου επιτέθηκαν εναντίον ιδιοκτήτη μέσου ενημέρωσης στον Βύρωνα, λέγοντάς του ότι θα τον έθαβαν ζωντανό αν δημοσίευε φωτογραφία από τη συνάντησή τους στο σχολείο για το θέμα. Κάτι που, ειρήσθω εν παρόδω, σύμφωνα με τον νέο κανονισμό για τα προσωπικά δεδομένα πολύ εύκολα μπορεί να διευθετηθεί χωρίς απειλές. Φαίνεται, όμως, ότι για τους γονείς το ζήτημα που καίει είναι οι φωτογραφίες από τη συνέλευση, όχι το γεγονός ότι στο σχολείο συμβαίνουν σημεία και τέρατα. Ο δικηγόρος της οικογένειας δε, δέχτηκε τηλεφώνημα σε σπαστά ελληνικά, και ο άγνωστος τον απείλησε ότι θα βρεθεί σε χαντάκι αν συνεχίσει να κάνει δηλώσεις.

Διακρίνετε κάποια ομοιότητα ανάμεσα στην πράξη των μαθητών και στη συμπεριφορά του ευρύτερου «ενήλικου» περιβάλλοντος;..

Η κυρία Κεραμέως επισκέφθηκε το σχολείο, κατήγγειλε απερίφραστα «το περιστατικό» και ανακοίνωσε από εκεί τη θεσμοθέτηση του «Δασκάλου Εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να προστρέχουν τα παιδιά και να εκμυστηρεύονται τα προβλήματά τους. Ο Δάσκαλος Εμπιστοσύνης είναι γνωστός θεσμός στα σχολεία του εξωτερικού που έχουν αντιμετωπίσει νωρίτερα από τα δικά μας σχολεία τη βία μέσα στην αυλή τους. Αλλά στα σχολεία του εξωτερικού οι εκπαιδευτικοί δεν φοβούνται να καταγγέλλουν παραβατικές συμπεριφορές, δεν φοβούνται να αναλάβουν αυτό τον ευαίσθητο ρόλο επίσης, και υπάρχει πλαίσιο το οποίο τηρείται και εμπιστοσύνη στους θεσμούς, τουλάχιστον στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Στη δική μας κλειστή κοινωνία όπου η βία φέρνει ντροπή εκ των υστέρων, στη δική μας κλειστή κοινωνία όπου και οι τοίχοι έχουν αφτιά αλλά οι πολίτες τα κλείνουν προσεκτικά γιατί δεν έχουν εκπαιδευτεί να αναλαμβάνουν την ευθύνη, κινδυνεύουμε να μείνουμε αμετανόητα αδιάφοροι απέναντι σε τέτοια ακραία φαινόμενα.

Καλές οι δράσεις που απευθύνονται σε μαθητές για τη βία στα σχολεία, αλλά μήπως να γίνονταν δράσεις και για να ανοίξουν πρώτα τα αφτιά και μετά τα στόματα των εκπαιδευτικών, των γονιών, των πολιτών;

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 

19 Σχόλια

Εδώ οι διευθυντές φοβούνται να απαγορέψουν το κάπνισμα μέσα στο σχολείο τους, με τέτοια θα ασχοληθούν;

Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα οι διευθυντές (επίδομα ευθύνης) είναι χαρακτηριστικά δείγματα δημοσίου υπαλλήλου που κρύβονται όταν χρειάζεται να δείξουν πως αξίζουν τα λεφτά που παίρνουν για να διδάξουν παιδιά με το παράδειγμά τους.

Αγαπητοί κύριοι του portal και αξιότιμοι σχολιαστές του θέματος. Προτού αρθρογραφήσετε οι μεν και προτού σχολιάσετε οι δε, καλό είναι να θυμάστε ότι " οι κατ' ουρανόν και κατ' άνεμον πτύοντες, τα ευατών πρόσωπα πτύουσι".

17:40 βγήκες και είπες την ** σου για να δείξεις ότι είσαι μορφωμένος. Να δω αν το έκαναν στο παιδί σου τι θα έλεγες.

Ο κος Δημήτρης πρέπει να είναι κάποιος Διευθυντής σε σχολείο (;) και αντί να τοποθετηθεί για το θέμα αμπελοφιλισοφεί...

Ευχαριστώ πολύ που με επιβεβαιώνεται αμέσως. Όταν λοιπόν το δικό σου παιδί 18:35 μαθαίνει από εσένα ότι οι άλλοι λένε **, χωρίς να μπαίνει στη διαδικασία να σκεφτεί τι θέλουν να πουν, τότε είναι απόλυτα φυσιολογικό να συμπεριφέρεται σαν και εσένα και χειρότερα , γιατί τα μοντέλα εξελίσσονται. Εσύ επιτίθεσαι με λόγια , αυτό θα επιτεθεί με έργα. Σκέψου λίγο πριν γράψεις, μην επιτίθεσαι αμέσως. 18:37 , η διαμόρφωση της συμπεριφοράς ξεκινά από το σπίτι , ότι και να τους πουν στο σχολείο. Και όχι , διευθυντής δεν είμαι. Δεν αποφεύγω να τοποθετηθώ. Τοποθετήθηκα ξεκάθαρα. Εσύ δεν το κατάλαβες.

Επίσης , 18:35 , το άρθρο προσπαθεί να αναδείξει το πρόβλημα στη γενική του θεώρηση. Γενικά τοποθετήθηκα και εγώ. Εάν τώρα εσύ θες να πλάθεις σενάρια με το μυαλό σου ( τους ** , τα κ@λόπαιδα , εάν το έκαναν στο δικό μου παιδί θα τα **** , που είναι η αστυνομία , τι κάνει η δικαιοσύνη, που ήταν οι διευθυντές κτλ κτλ - ), γενικά δηλαδή που ήταν όλοι οι άλλοι, αυτοί που φταίνε δηλαδή και όχι εσύ ( εννοείται πως ΠΟΤΕ δε φταις εσύ ), είσαι μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να είσαι μορφωμένος ( όπως εσύ νομίζω ότι το εννοείς ) για να το καταλάβεις.

Και για να αμπελοσοφίσω λίγο ακόμα κύριοι των 18 και κάτι, η μαγκιά δεν είναι πως θα κάνεις το παιδί σου να μην τις τρώει από ένα μάτσο αλήτες ή το πως θα εκδικηθεί αυτούς τους αλήτες, αλλά να μην το κάνεις έναν από τους αλήτες.

Για την ταμπακέρα βέβαια, την ανυπαρξία των καθηγητών με κύρια ευθύνη των "διευθυντών" κουβέντα. Οταν η κύρια φροντίδα είναι τα ταξίδια στο εξωτερικό τι άλλο να προλάβεις!

Προσωπική μου άποψη ότι ο λόγος θα ήταν τίποτα διάφορες για οπαδικά ,για σύνδεσμους ομάδων και τέτοιες μπούρδες !Εχουμε και στην Τρίπολη και στην Μεγαλοπολη τέτοια κρούσματα ,τι να σου κάνουν οι καθηγητές φοβούνται με τόσα ημεδαπα καλόπαιδα και εισαγόμενους βαλκανιους μαθητές μην τους σπάσουν κανένα αυτοκίνητο και τους ξυλοφορτώσουν σε ανύποπτο χρόνο η τα παιδιά τους αν πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο τραβήξουν τα πάνδεινα από αυτά τα υποκείμενα !!!

Γιατι μόνο στην ΕΛΛΑΔΑ έχουμε την αλητεία μέσα στα σχολεία ;Σε καμμία άλλη χώρα δεν πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο με τα μηχανάκια με σούζες και σκάνε μπαφους στα διαλείμματα .Οταν έχεις ένα ξεχαρβαλωμένο κράτος που δεν το ενδιαφέρει η παιδεία παρά μόνο η παραπαιδεία για να ανεβαίνει και το εισόδημα των καθηγητών ,αυτά θα γίνονται και ακόμα χειρότερα αν βάλουμε και τις διάφορες φυλές “προσφύγων» θα δούμε ακόμα χειρότερα !!

Ωραίος μονόλογος τώρα μας έπεισες. Στη θεωρεία όλοι είμαστε καλοί να σε δω στην πράξη. Γιατί έγω το έχω ζήσει στην πράξη. Αριστοτέλη.... φιλοσοφε.

@ 5:39 Είπες τη μεγάλη κουβέντα "....ή τα παιδιά τους αν πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο". Αν δεν είσαι στο Λεβίδι πχ που υπάρχει μόνο ένα σχολείο, και υποχρεωτικά ο Λεβιδαίος καθηγητής θα έχει και τα παιδιά του, στα υπόλοιπα μέρη με τις πολλές σχολικές μονάδες θα έπρεπε να απαγορεύεται παιδί και γονιός να πηγαίνουν στο ίδιο για πολύ σοβαρότερα θέματα από τον φόβο αντεκδίκησης

Είτε το θέλουμε είτε όχι, η κάθε πράξη έχει την αφορμή της σε κάποια θεωρία. Για να βελτιώσουμε την πράξη, πρέπει να βελτιώσουμε πρώτα τη θεωρία. Πράγματι λυπηρό το να θες να δεις τι θα έκανε κάποιος στην πράξη για ένα θέμα, δυσάρεστο προφανώς, που έχεις πάθει. Σαν να εύχεσαι να το πάθει και αυτός, για να δει τη γλύκα.Τραγικό. Και ακόμα πιο τραγικό, να μην έχεις διδαχθεί κάτι από αυτό. Αυτό πάει για την " ειρωνεία" στο τέλος.

Όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια λέει. Η φιλοσοφία συνεχίζεται. Όλοι λένε θα έκανα αυτό θα έκανα εκείνο. Όταν έρθει η ώρα, που ποτέ δεν το εύχομαι για κανέναν, παρόλο που προτρέχεις, θα δεις τι είναι η θεωρία. Το θέμα είναι να μην φτάνεις εκεί και κανείς τα αδύνατα δυνατά, αλλά όταν δεν πίπτει λόγος πίπτει ραβδος.

Έγραψα εγώ κάπου ότι θα έκανα αυτό ή εκείνο;Να μου το υποδείξεις σε παρακαλώ.Το ότι η πρόληψη είναι καλύτερη της καταστολής είναι φιλοσοφία; Γιατί τότε φιλοσοφεί και η ιατρική, η εγκληματολογία, η σεισμολογία και όλες οι επιστήμες που ασχολούνται με την αντιμετώπιση μια άσχημης συνέπειας κάποιου γεγονότος. Λύση για σένα είναι να βρει και αυτός 20 ανήλικους μάγκες να ξυλοφορτώσουν αυτούς που τον ξυλοφόρτωσαν; Εγώ δεν υποστήριξα ότι δεν χρειάζεται ράβδος ή αυστηρές ποινές. Υποστηρίζω ότι πρέπει να αρχίσουμε από τους γονείς τους. Τι σε εμποδίζει να καταλάβεις αυτό που θέλω να πω;

Και κάτι για την θεωρία και την πράξη. Το εάν η θεωρία εφαρμόζεται στην πράξη εξαρτάται από το πόσο καλά έχεις καταννοήσει τη θεωρία. Όχι ακούσει ή παπαγαλίσει...Καταννοήσει. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα Ανθρώπων που εφάρμοσαν τη θεωρία, που είχαν καταννοήσει, στην πράξη. Τώρα, το εάν αυτοί φιλοσοφούσαν ή μεγαλουργούσαν είναι κάτι που ο καθένας μπορεί το κρίνει από μόνος του, δεν υποδεικνύω εγώ.

Αλλαγή σχολικού πειβάλλοντος για την καθηγήτρια μητέρα των δύο αποβληθέντων προβλέπεται;

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.