Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας και στους Δήμους!

Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας και στους Δήμους!

Μάιος 24, 2011 - 11:40
2 σχόλια

Τι σχεδιάζει η Κυβέρνηση

Θα ζητηθεί η αξιοποίηση των κτιρίων και των ελεύθερων χώρων, η συγκέντρωση των συνεργαζόμενων υπηρεσιών σε λιγότερα κτίρια και η ενοικίαση των αδιάθετωνΜία σειρά από μέτρα που μέσω των δήμων θα συμβάλλουν στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας σχεδιάζει η Κυέρνηση.

 

Ήδη εξετάζονται όλες οι δυνατότητες για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Συγκεκριμένα, εξετάζεται: Α) Η αξιοποίηση των κτιρίων και των ελεύθερων χώρων. Β) Η επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων, όπου το κόστος της επέκτασης (συμπληρωματική μίσθωση) σε επίπεδο ευρώ/τ.μ. είναι αδικαιολόγητα μικρότερο από το κόστος του βασικού μισθώματος. Γ) Συγκέντρωση των συνεργαζόμενων υπηρεσιών σε λιγότερα κτίρια και ενοικίαση των αδιάθετων. Δ) Συστέγαση υπηρεσιών.
 

Μία σειρά από μέτρα που μέσω των δήμων θα συμβάλλουν στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας σχεδιάζει η Κυέρνηση.
Ήδη εξετάζονται όλες οι δυνατότητες για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Συγκεκριμένα, εξετάζεται: Α) Η αξιοποίηση των κτιρίων και των ελεύθερων χώρων. Β) Η επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων, όπου το κόστος της επέκτασης (συμπληρωματική μίσθωση) σε επίπεδο ευρώ/τ.μ. είναι αδικαιολόγητα μικρότερο από το κόστος του βασικού μισθώματος. Γ) Συγκέντρωση των συνεργαζόμενων υπηρεσιών σε λιγότερα κτίρια και ενοικίαση των αδιάθετων. Δ) Συστέγαση υπηρεσιών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης, με έγγραφό του για τον «Καλλικράτη», αναφέρεται στα οικονομικά των Δήμων και τονίζει: «Ήδη από την έναρξη της εφαρμογής του Προγράμματος Καλλικράτη, έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα σχέδιο που θα οδηγήσει σε μια πιο ορθολογική διαχείριση των οικονομικών της Αυτοδιοίκησης. Στο πλαίσιο του Καλλικράτη, ήδη καταργήθηκαν:
6 κρατικές Περιφέρειες
63 νομαρχίες και ΟΤΑ Β' βαθμού
709 Δήμοι και Κοινότητες
4.000 Δημοτικές Επιχειρήσεις και ΝΠΔΔ
9.450 αμειβόμενες θέσεις αιρετών της Αυτοδιοίκησης
30.000 οργανικές θέσεις στο Β' Βαθμό Αυτοδιοίκησης
40.000 θέσεις στα Δ.Σ. Δημοτικών Επιχειρήσεων και ΝΠΔΔ
Η Κεντρική Βάση Δεδομένων, που έχει ενεργοποιηθεί, λειτουργεί με πληρότητα 100%. Όλοι οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, ανεξαιρέτως, έχουν αναρτήσει το σύνολο των προβλεπόμενων από το νόμο οικονομικών δεδομένων. Από τον Ιούνιο του 2011, η Κεντρική Βάση θα αναβαθμιστεί
περαιτέρω, με την εξασφάλιση του κόμβου διαλειτουργικότητας όλων των πληροφοριακών συστημάτων των ΟΤΑ. Αυτό σημαίνει ότι η Βάση θα συμπληρώνεται σε πραγματικό χρόνο, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα αλλά και πληρότητα στη συγκέντρωση των στοιχείων.
Για πρώτη φορά έχουμε στη διάθεσή μας ακριβή και έγκυρα στοιχεία, που μας επιτρέπουν να αξιολογούμε και να προγραμματίζουμε με ασφάλεια. Η επεξεργασία των οικονομικών δεδομένων των Δήμων και των Περιφερειών, δίνουν σημαντικά στοιχεία για την οικονομική κατάσταση των ΟΤΑ. Αξιοποιώντας αυτά τα στοιχεία, έγινε εκτίμηση τόσο του ελάχιστου κόστους λειτουργίας Δήμων/Περιφερειών όσο και των σταθερών εσόδων Δήμων/Περιφερειών.
Το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει από τη σύγκριση σταθερών εσόδων – ελάχιστου κόστους, είναι ότι η λειτουργία των ΟΤΑ με την έννοια των ελάχιστων δαπανών, που είναι αναγκαίες για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, είναι απόλυτα εξασφαλισμένη.
Η εξασφάλιση των αναπτυξιακών πόρων των ΟΤΑ, βοηθάει την Τοπική Αυτοδιοίκηση να επιτελέσει έναν σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας. Ήδη έχει υπογραφεί η απόφαση για την ΣΑΤΑ, με την οποία εξασφαλίζονται, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, πόροι ύψους 600 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, έχει υπογραφεί και αποσταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας το πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ. Τέλος, από 1η Ιουλίου 2011, τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα ανατίθενται πλέον στις αιρετές Περιφέρειες.
Η συνολική συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας, για τα έτη 2010 – 11, ανήλθε στο ποσό του 1,4 δις ευρώ.
Ήδη εξετάζονται όλες οι δυνατότητες για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Συγκεκριμένα, εξετάζεται:
Α) Η αξιοποίηση των κτιρίων και των ελεύθερων χώρων. Β) Η επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων, όπου το κόστος της επέκτασης (συμπληρωματική μίσθωση) σε επίπεδο ευρώ/τ.μ. είναι αδικαιολόγητα μικρότερο από το κόστος του βασικού μισθώματος. Γ) Συγκέντρωση των συνεργαζόμενων υπηρεσιών σε λιγότερα κτίρια και ενοικίαση των αδιάθετων. Δ) Συστέγαση υπηρεσιών.

Πρόγραμμα Εξυγίανσης

Η επεξεργασία των οικονομικών στοιχείων των δήμων δείχνει ότι το ελάχιστο κόστος λειτουργίας, στο σύνολο της αυτοδιοίκησης, είναι διασφαλισμένο. Η εκτίμηση της οικονομικής κατάστασης των δήμων σε σχέση με το δείκτη «Συνολικό χρέος/Τακτικά έσοδα (και ΣΑΤΑ)» δείχνει ότι, σε ορισμένους δήμους και περιφέρειες η κάλυψη είναι οριακή, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν είναι επαρκής. Όπως φαίνεται στο διάγραμμα που ακολουθεί, η πλειοψηφία των δήμων έχουν συνολικό χρέος μέχρι 50% των τακτικών εσόδων (και ΣΑΤΑ). Υπάρχει όμως ένα σημαντικό ποσοστό δήμων, των οποίων το συνολικό χρέος ξεπερνάει το 100% των τακτικών εσόδων (και ΣΑΤΑ).
Προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία όλων των ΟΤΑ και η οικονομική τους βιωσιμότητα, παρουσιάστηκε το ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης των ΟΤΑ που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Καλλικράτη.

Διαδικασία  ένταξης στο Πρόγραμμα Εξυγίανσης
Διαπίστωση ανάγκης οικονομικής αξιολόγησης, βάσει αντικειμενικών κριτηρίων.
Εκτίμηση της οικονομικής κατάστασης του υπό αξιολόγηση ΟΤΑ, από ορκωτούς ελεγκτές.
Εκπόνηση Ειδικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Εξυγίανσης.
  Έγκριση του προγράμματος από ανεξάρτητη Ελεγκτική Επιτροπή με επικεφαλής από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Υποχρεώσεις ενταγμένων στο Πρόγραμμα
Υποχρέωση διάθεσης μέρους ή του συνόλου των εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από ΣΑΤΑ, προς επίτευξη των στόχων του εν λόγω Προγράμματος. Η ΣΑΤΑ θα χρηματοδοτεί, κατά περίπτωση, μόνο έργα για συντήρηση – επισκευή των υποδομών.
Πάγωμα ή περιορισμό χρηματοδότησης ορισμένων κωδικών (δημόσιες σχέσεις, εκδηλώσεις κλπ.)
Πάγωμα ή περιορισμό των προσλήψεων και συμβάσεων.
Υποχρέωση υλοποίησης του Προγράμματος με βάση συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, που δεν θα υπερβαίνει τη δημοτική περίοδο.
Οι υποχρεώσεις, συνολικά ή εν μέρει, μπορεί να αφορούν μόνο σε μια δημοτική ενότητα του Δήμου, εφ’ όσον διαπιστώνεται μεμονωμένο πρόβλημα.
Δικαιώματα ενταγμένων στο Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα μπορεί να περιλαμβάνει:
Επιμήκυνση περιόδου για την αποπληρωμή των δανείων
Κάλυψη του κόστους επιτοκίου των δανείων και λοιπών πιστωτικών διευκολύνσεων από πιστωτικά ιδρύματα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
Κάλυψη των χρεολυσίων, μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η χρηματοδότηση του Προγράμματος θα πραγματοποιηθεί από το «Λογαριασμό Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης», που συστήνεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.»

 

Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις

Ειδήσεις: 

2 Σχόλια

ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΕ Κ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΝΟΙΚΙΑΣΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΚΤΗΡΙΟ!!!ΟΧΙ ΔΗΜΑΡΧΕ,ΝΑ ΣΤΕΙΛΗΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΙΑ ΠΟΥ ΦΤΙΧΤΙΚΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Κ ΔΑΠΑΝΗΘΗΚΑΝ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΧΡΗΜΑΤΑ!!!

ΟΤΑΝ ΜΑΘΕΙΣ ΤΙ ΝΟΙΚΙΑΖΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΕΔΙΝΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΤΕΓΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΚΤΙΡΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ.