Ψηφιακό παρκάρισμα (και) στην Τρίπολη και πράσσειν άλογα...
Ανάμεσα στα άρθρα που αναφέρονται στον Καμμένο και στα χαΐρια του, στο «ανένδοτο», στα σχόλια κάθε στελέχους, υπο-στελέχους των ΑΝΕΛ και του ΣΥΡΙΖΑ για το πότε θα τιναχτεί η κυβέρνηση στον αέρα, ανάμεσα στα άρθρα της επικαιρότητας για έναν χιονιά που έχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις στο χαρτί και στις οθόνες, υπάρχει και ένα πραγματικά ενδιαφέρον άρθρο στην «Καθημερινή» που πέρασε στα ψιλά και αφορά σε ένα πρόγραμμα-«μαμούθ» ύψους 24,8 εκατ. ευρώ, που μπορεί να φθάσει και στα 33 εκατ. ευρώ, και αφορά -κρατηθείτε!- στη «Διαμόρφωση Στρατηγικής για τις Έξυπνες πόλεις και υλοποίηση Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Στάθμευσης».
Ναι, καλά διαβάσατε. Στόχος του προγράμματος αυτού, που θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, είναι «η διευκόλυνση του χρήστη-οδηγού στην εύρεση, με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, ελεύθερης θέσης στάθμευσης. Επίσης, το σύστημα θα προσφέρει εποπτεία και έλεγχο από τον κάθε Δήμο των θέσεων που είναι διαθέσιμες ή όπου απαγορεύεται η στάθμευση, θα βοηθάει στην ανάπτυξη συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, είτε με πληρωμή είτε με μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης, θα συνεισφέρει στην παραγωγή αξιοποιήσιμων στατιστικών δεδομένων για την κίνηση στο κέντρο της πόλης, και πολλά άλλα. Η λειτουργία του θα στηριχθεί σε ασύρματα δίκτυα (LoRaWAN, NB IoT) και μέσω εφαρμογών κινητού».
Αυτό που επιδιώκεται, στην ουσία, είναι ο κεντρικός σχεδιασμός των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων και στους 300 Δήμους της χώρας. Το υπουργείο που βρίσκεται πίσω από αυτό μεγαλόπνοο σχέδιο είναι το ίδιο που... θα μας στείλει σούμπιτους στο Διάστημα, ήτοι το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.
Προσέξτε τώρα τι τρέχει με αυτό το καινούριο παιχνιδάκι: Δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση στο σύστημα ΕΣΗΔΗΣ, την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2018, και έδινε δικαίωμα υποβολής σχολίων μέχρι 4 Ιανουαρίου 2019. Σύμφωνα με την εφημερίδα, παράγοντες της αγοράς αμφέβαλαν αν ακόμη και η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων είναι ενήμερη για το έργο. «Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στον σχετικό φάκελο του έργου, μέχρι την περασμένη Πέμπτη (3/1), είχε αναρτηθεί μόλις ένα σχόλιο», αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Δηλαδή: αν δεν έχει ενημερωθεί η ΚΕΔΕ, αν δεν έχουν ενημερωθεί οι Δήμοι, αν η διαβούλευση ήταν τόσο φτωχή που οι παράγοντες της αγοράς δεν ενημερώθηκαν, και εφόσον, σύμφωνα με το σχέδιο, ο φορέας υλοποίησης θα είναι ένας και μοναδικός που θα συνάπτει τις προγραμματικές συμβάσεις, βρισκόμαστε, εν πρώτοις, εμπρός σε κάτι θολό.
Και, επίσης: Μόνο γέλια μπορεί να προκαλέσει αυτό το «έξυπνο» σχέδιο για «έξυπνες» πόλεις που θα έχουν διασύνδεση ως προς τις θέσεις στάθμευσης και θα ειδοποιούν τον οδηγό πού μπορεί να παρκάρει όταν τα υπουργεία χρησιμοποιούν διαφορετικά λογισμικά και δεν διασυνδέονται μεταξύ τους, ανάλογα με τα συμφέροντα που εξυπηρετήθηκαν και εξυπηρετούνται, όταν δεν μπορούμε ως Έλληνες πολίτες να κάνουμε ηλεκτρονική αίτηση ακόμα και για το ποινικό μας μητρώο, όταν για να λάβεις το αντίγραφο του πτυχίου σου πρέπει να σταθείς στην ουρά στα ΚΕΠ, όταν ολόκληρο Αναπτυξιακό Συνέδριο έγινε στην Τρίπολη, κάθε μήνα γίνονται από δύο-τρεις συνεδριάσεις ΠεΣυ και ΔΣ και δεν υπάρχει επαρκές δίκτυο Internet στο Πνευματικό Κέντρο για να καλύπτει μέλη και δημοσιογράφους, όταν στην πόλη μας ακούμε ακόμα για Κανονιστική, για Κυκλοφοριακή Μελέτη, για ένα σωρό πράγματα που «κολλάνε» σε αποφάσεις, σε υπογραφές και σε σφραγίδες ή στην έλλειψη πραγματικής βούλησης.
Η σπουδή που δείχνει το Ψηφιακής Πολιτικής για όλο αυτό το καινούριο λαλά, είναι τουλάχιστον ύποπτη. Όταν μάλιστα οι υποδομές στους Δήμους της χώρας μας για όλα αυτά τα θαυμαστά απλώς δεν υπάρχουν.
Πάμε για το C4-I του ΣΥΡΙΖΑ; Θυμάστε, το σύστημα που αγοράσαμε πανάκριβα αλλά δεν λειτούργησε ποτέ επειδή.. μας το έστειλαν μισό και σαπίζει σε κάτι αποθήκες όπου σαπίζει και άλλο υλικό από την Ολυμπιάδα, όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές, που ουδείς σκέφτηκε «βρε παιδιά, να τους δώσουμε, έστω, σε κάποιο σχολείο!».
Πολλά χρήματα δεσμεύονται για ένα πρόγραμμα που η υλοποίησή του φαντάζει τραγικά δύσκολη σε μια χώρα με τρομερή γραφειοκρατία, με πάμπολλες αγκυλώσεις, όταν οι μισές ίσως και παραπάνω πόλεις στην Ελλάδα λειτουργούν με προβληματικές κυκλοφοριακές μελέτες.
Περάσαμε δέκα χρόνια κρίσης και μυαλό δεν βάλαμε. Θα πείτε, προεκλογική περίοδος γαρ, πρέπει κάτι γκράντε να ανακοινώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μόνο που τα γκράντε κοστίζουν πολύ, δεν υλοποιούνται ποτέ και στερούν πόρους από άκρως απαραίτητες δομές.
Θα πείτε: Δεν πρέπει να λυθεί κάποτε το πρόβλημα της στάθμευσης σε αυτή την πόλη και σε κάθε πόλη στη χώρα; Ναι, πρέπει. Αλλά ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, όπως να εξασφαλίσουμε θέσεις στάθμευσης ώστε να ξέρει το σύστημα πού θα μας στέλνει κάθε φορά. Αλλιώς, αυτός ο ένας φορέας θα πάρει έναν πακτωλό χρημάτων και το σύστημα δεν θα λειτουργήσει στην πράξη ποτέ.
Παρεμπιπτόντως, ο ΓΓ του υπουργείου είπε ότι θα λειτουργήσουν όλα αυτά τα θαυμαστά μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Αναρωτιόμαστε αν ο Δήμος Τρίπολης, που δεν κατόρθωσε ούτε να συζητήσει στο ΔΣ τον «Κλεισθένη», είναι ενήμερος για όλα αυτά τα ψηφιακά που ετοιμάζονται.
(Αναρωτιόμαστε και αν κάποτε θα λειτουργήσει επαρκώς το Wi-Fi στο Πνευματικό...)
Γαλανιάδη Εύα
9 Σχόλια
Γράφεις και δημοσιεύεις άρθρα
Να πάτε μια βόλτα στο Δήμο
ας αποκτησει πρωτα
chagg 14:56 Επειδή απ' ό,τι
Πρωτοχρονιά έχουμε οχι
Ψηφιακή στάθμευση και φανάρια
Όχι δεν χανόμαστε. Εδώ
Διαφωνώ με το άρθρο σας, παρ'
Το κολπάκι με τα κανάλια δεν
Προσθήκη νέου σχολίου
Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.