Πώς να γίνετε αόρατοι στην Τρίπολη

Πώς να γίνετε αόρατοι στην Τρίπολη

Οκτώβριος 20, 2018 - 11:32
23 σχόλια

Αν σας έχει πιάσει μια διάθεση φιλοσοφίας επάνω στην ύπαρξή σας -ή στη μη ύπαρξη-, αν αναρωτιέστε για το πώς σας βλέπουν οι άλλοι -με μια δόση «ζην επικινδύνως»-, αν θέλετε να εξερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίον η παρουσία σας είναι αισθητή στον χώρο, αν ακόμα έχετε μια βαθύτερη, ανομολόγητη και σκοτεινή επιθυμία να αφεθείτε στις φροντίδες του ΕΚΑΒ, των νοσοκομειακών γιατρών και των νοσηλευτών...

... αν, τέλος πάντων, έχετε κάνει μια death wish, που λένε και στην Αγγλετέρα, ή αν σας έχει πιάσει ο μαύρος ρομαντισμός του Πόε για τους οικογενειακούς τάφους...

... ανεβείτε σε ένα ποδήλατο στην Τρίπολη, κάντε τον σταυρό σας, πείτε ένα μάντρα ή κάντε μια ευχή, μια σπονδή στον Ερμή τέλος πάντων, και πηγαίνετε στη δουλειά σας.

Κάθε μέρα χρησιμοποιώ ποδήλατο. Κάθε μέρα, στις ίδιες διασταυρώσεις, στις ίδιες στροφές, στα ίδια σημεία οπωσδήποτε ένας οδηγός θα παραβιάσει STOP (Παπαρρηγοπούλου) και θα συνεχίσει τον δρόμο του μαλλιοκούβαρα, ένας άλλος θα «ξεπεζέψει» από το πεζοδρόμιο που έχει καβαλήσει στην οδό Βασιλέως Γεωργίου Α' για να πληρώσει τσακ-μπαμ τον λογαριασμό χωρίς να ανάψει φλας και χωρίς να με δει, γκαζώνοντας και αυτός, ένας άλλος θα με προσπεράσει στον ίδιο δρόμο με φόρα, ενώ έρχεται επίσης με φόρα αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα ο οδηγός του οποίου δεν έχει δει τα παρκαρισμένα έξω από τον Χόντο.

Διότι, προφανώς, κάθε μέρα, όταν ανεβαίνω στο ποδήλατο γίνομαι αόρατη, πιο αόρατη και από εκείνα τα τζάμια στις διαφημίσεις επάνω στα οποία έσκαγαν παιδιά, ο αφηρημένος σύζυγος, σκυλιά και γατιά.

Στη δική μου περίπτωση, βέβαια, αν σκάσει κάτι επάνω μου αυτό θα είναι ένα αυτοκίνητο, μπορεί και δύο μαζί.

Αλλά, δεν βαριέσαι! Όλοι από κάτι θα πάμε!

Μόνο σήμερα, λοιπόν, είχα τόσες ευκαιρίες να φιλοσοφήσω τη ζωή ή να βρεθώ και πέρα από αυτήν, ξεκινώντας από την Παπαρρηγοπούλου, όπου ουδείς οδηγός μειώνει ταχύτητα στη θέα του μεγαλύτερου από την κεφάλα του STOP, συνεχίζοντας με τον τύπο που ενώ είχα ξεκινήσει να περάσω απέναντι, με έκοψε χωρίς καν να κορνάρει από αριστερά για να στρίψει -ελπίζω αυτά τα δύο δευτερόλεπτα που κέρδισε να τα αξιοποίησε!- και τελικά στην πλατεία Αγίου Βασιλείου, οδηγός αγροτικού με προσπέρασε από δεξιά με γκάζια, κόλλησε στη στροφή πίσω από δύο παράνομα παρκαρισμένα, δεν με είχε δει καθόλου, προφανώς, διότι έστριψε προς τα αριστερά και με έκλεισε ωραιότατα για να περάσει. Και αυτός κόλλησε στη Γεωργίου Α' δυο δευτερόλεπτα αργότερα αφού, προφανώς, δεν μπορούσε να περάσει πάνω από το φορτηγό που είχε κλείσει τον δρόμο...

Σε μια καθημερινή με πολλή κίνηση, οι δύο στους τρεις οδηγούς δεν θα βγάλουν φλας. Τουλάχιστον τρεις στους τέσσερις θα γκαζώσουν πίσω σου, για να πας γρηγορότερα ή για να κάνεις ακόμα πιο πολύ στην άκρη, διότι έχει και μαγκιά ο Τριπολίτης οδηγός, πώς να το κάνουμε, δεν κορνάρει, γκαζώνει! 

Θες να γίνεις αόρατος; Γίνε ποδηλάτης. Θες να διαπιστώσεις τα όρια της ύπαρξής σου; Γίνε ποδηλάτης. Θες να το ρίξεις στην υπαρξιακή αναζήτηση; Γίνε ποδηλάτης!

Αλλά γίνε ποδηλάτης στην Τρίπολη!

Δεν είναι λύση ούτε οι ποδηλατόδρομοι ούτε οι... ουρανόδρομοι σε μια πόλη όπου δεν σέβεται ο ένας τον άλλον. Πεζοί περπατούν στη μέση του δρόμου και με το πάσο τους, περνούν απέναντι χωρίς να τσεκάρουν αν έρχεται αυτοκίνητο. Ποδηλάτες «χώνονται» ανάμεσα στα αυτοκίνητα και πηγαίνουν ανάποδα σε δρόμους. Παρκάρουμε όπου γουστάρουμε, μη προσέχοντας αν κλείνουμε διαβάσεις ή τις ελάχιστες ράμπες ΑμεΑ που υπάρχουν. Οι ράγες των τυφλών «κοσμούνται» από τραπεζοκαθίσματα. Ελάχιστοι φορούν ζώνη ασφαλείας, μηχανάκια περνάνε σαν τους διαόλους στους πεζοδρόμους και στις πλατείες και δεν αποχωριζόμαστε το κινητό όταν οδηγούμε -ίσα-ίσα, θεωρούμε ότι η ώρα της μετακίνησης είναι ώρα «ελεύθερη» να κάνουμε τα τηλεφωνήματά μας.

Οπότε, αφού μυαλό δεν βάζουμε, βλέπω τα πράγματα αλλιώς και λέω ότι έχω κάθε μέρα τη χρυσή ευκαιρία να φιλοσοφήσω τη ζωή, να βλέπω τον Χάρο με τα μάτια μου κάτι φορές, αν και δεν θα 'θελα, να ζω όχι μια πεζή πραγματικότητα, αλλά κάθε πηγαινέλα στη δουλειά μου να είναι μια ευκαιρία αναστοχασμού της ύπαρξής μου.

Όχι, πείτε μου: αν γίνουμε Τρίκαλα, με ποδηλατοδρόμους και με όλα μας τα λιλιά, δεν θα χάσουμε κάτι από την καθημερινή χαρά αναπροσδιορισμού του είναι μας;

Που μπορεί, στο κάτω-κάτω, να μας οδηγήσει και στην τελείωση;..

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 

23 Σχόλια

Πριν 5 χρόνια ξεκίνησα να σημειώνω πόσοι οδηγοί ανάβουν φλας σε αυτην την πόλη. 5 χρονια μετά εχω σημειώσει μόνο τέσσερις :p

Θέλεις να γίνεις κασκαντέρ στην Τρίπολη;;;;; Δούλεψε σαν ντελιβερι και κάθε βράδυ να λες, "τα καταφέραμε,ζήσαμε και σήμερα". Αλλά έτσι έχουν μάθει οι Τριπωλιτσιώτες οδηγοί. Μηδέν αγωγή, κάκιστη γνώση του ΚΟΚ,το κινητό ανά χείρας και όποιον πάρει ο Χάρος.

Εντελώς υπερβολικό το "γίνε ποδηλάτης στην Τρίπολη" και γενικώς έχει καταντήσει το λιγότερο γραφική αυτή η μίρλα με όλα τα δεινά που έχουν συμπυκνωθεί μόνο στην Τρίπολη και δεν συμβαίνουν πουθενά αλλού στον πλανήτη. Σε όλες τις πόλεις το ίδιο γίνεται με τους ποδηλάτες και τους μοτοποδηλάτες, καθώς δεν τους υπολογίζουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Άλλο αυτό που έχει να κάνει με τον ΚΟΚ και τη σωστή οδηγική συμπεριφορά κι άλλο να ρίχνουμε την "δυσκοιλιότητά" μας στην Τρίπολη, ως αιτία παντός κακού και πάσης συμφοράς. Είναι απλά βαρετό και πολυφορεμένο. Βρείτε κάτι άλλο πιιο ενδιαφέρον να παίξετε..

Αν λεω αν τα πραγματα ειναι οπως τα περιγραφεις, γιατι συνεχιζεις να χρησιμοποιεις ποδηλατο; να το κοιταξεις.....

Τέλειο αρθρο!!! Τα λέει ολα με μια δόση χιούμορ αλλά η πραγματικότητα ειναι τραγική

Οπωσδήποτε υπάρχει θέμα σε σχέση με το ποδήλατο.... Αλλά λυσαμε όλα τα άλλα, τα πιο σοβαρά και πιάσαμε αυτό... Η πόλη μας από άκρη σε άκρη με τα πόδια είναι μισή ώρα ρεμβαζοντας... Επίσης θα ήθελα να ενημερώσω ότι και οι ποδηλάτες έχουν υποχρεώσεις και όχι μόνο δικαιώματα...! Μην πάμε κατευθείαν στην υπερβολή!!!

Ας σεβαστούν πρώτα τη σήμανση και τους πεζούς οι ποδηλάτες και μετά ξαναμιλάμε.

Η προσωπικότητα και η κοινωνική μόρφωση του ανθρώπου φαίνεται όταν καβαλάει "θέση" και "τιμόνι".

Μάλιστα..άλλο ένα άρθρο που μηδενίζει κ δεν προβληματίζει. Αναρωτιέμαι λοιπόν για ποιον ποδηλάτη μιλάμε;; Γι αυτόν που πηγαίνει μες τη μέση του δρόμου λες και είναι ο king of the road δημιουργώντας πάντα μεγάλες ουρές ή για τον άλλον που πηγαίνει πάντα μα πάντα ανάποδα σε μονόδρομους,χώνεται κ στρίβει λες κ είναι ο Rossi κ φυσικά δεν σταματά ΠΟΤΕ σε κόκκινο φανάρι.Οπότε ας συμφωνήσουμε πως όλοι μας θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεκτικοί οδηγοί,είτε αυτοκινήτου είτε ποδηλάτου..Για να μην πούμε για τους ντελιβεραδες της πόλης (που τυγχάνουν κ ραλάκιδες)..Ως αναφορά το εν λόγω STOP απλά ασχολίαστο

Έχω μετακομίσει από Αθήνα Τρίπολη και νόμιζα ότι οι οδηγοί της Αθήνας δεν πάνε καλά...στην Τρίπολη αναθεώρησα.σε 3 μήνες την έχω γλυτώσει από ασυνειδητους/τυφλούς η απλά άσχετους με την οδήγηση,πάνω από είκοσι φορές.ειτε πεζός(πολλές φορές μαζί με το καρότσι με το μωρό) είτε οδηγώντας το αυτοκίνητο μου

Στις διαβάζεις πεζών να δείτε.. Μια φορά μέτρησα οκτώ αυτοκίνητα στη σειρά, που δεν σταμάτησαν στη διάβαση πεζών. Πέρασα όταν δεν υπήρχε άλλο αυτοκίνητο εκεινη τη στιγμή. Οι επιστήμονες έχουν κάνει λάθος. Οι Νεάντερταλ ζουν ακόμα.

οι πιο επικινδυνοι οδηγοί είναι οι ντελιβεράδες! χωρίς κράνη με το χερι στο γκαζι και δεν υπολογιζουν τιποτα

Αγαπητή ποδηλάτισσα , Εχεις δίκιο κατά το ήμισυ, γιατί προφανώς δεν βλέπεις μέσα από παρμπρίζ αυτοκινήτου, για να διαπιστώσεις το τί χαμός γίνεται από τους ποδηλάτες ! Οδήγηση αντίθετα σε μονόδρομους, καθόλου σεβασμός στις πινακίδες σήμανσης, ξαφνική είσοδος σε δρόμο με προτεραιότητα από παραδρόμους και πολλά άλλα τέτοια ωραία ! Το ότι δεν έχουμε θρηνήσει θύμα ποδηλάτη, είναι γιατί προσέχουν οι οδηγοί αυτοκινήτων ιδιαίτερα ! Εσύ φυσικά μπορεί να αποτελείς εξαίρεση αλλά δεν είναι όλοι το ίδιο .....

Από εμπειρία μπορώ να πω ότι οι ποδηλάτες και ιδιαίτερα τα παιδιά , είναι ότι πιο επικίνδυνο στην Πόλη ! Δεν ξέρουν ή δεν σέβονται καθόλου τους κανόνες κυκλοφορίας , νομίζοντας ότι επειδή οδηγούν δίτροχο πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί αυτοκινήτων ,ή ότι μπορεί να έχουν το ακαταλόγιστο , ή ότι μπορούν να κυκλοφορούν όπως τους βολεύει χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν ! Η μήπως έχω άδικο ;;;

Οδηγείτε αυτοκίνητο κυρία μου ? Αν ναι, θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας για την οδική συμπεριφορά των ποδηλατών ! Αν όχι , θα πρέπει να πάτε συνοδηγός σε αυτοκίνητο για να διαπιστώσετε αυτό που γράφω και για το πόσο επικίνδυνα συμπεριφέρονται οι ποδηλάτες !

Οδηγώ αυτοκίνητο αλλά και ποδήλατο μέσα στην πόλη. Κατά 80% έχει δίκιο η αρθρογράφος και κατά 20% αυτοί που μιλούν για την οδική συμπεριφορά των ποδηλατιστών. Τα αυτοκίνητα στην πόλη μας κάνουν πάρα πολλές παραβάσεις όσο αφορά την προτεραιότητα και όχι μόνο. Λογικό είναι να την πληρώνουν οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Οι ντελιβεράδες κάνουν 10 εγκληματικές παραβάσεις σε κάθε διαδρομή που κάνουν. Είναι θαύμα ότι ζουν. Οι ποδηλάτες κάνουν αρκετές φορές το λάθος να πηγαίνουν αντίθετα σε μονόδρομους και παραβιάζουν αρκετές φορές την προτεραιότητα. Ποδηλάτης να δημιουργεί ουρά δεν υπάρχει.

Κάτι τελευταίο. Για να ζήσουμε σε μια ανθρώπινη πόλη χρειάζεται να δώσουμε προτεραιότητα στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Η χρήση του αυτοκινήτου επιβάλλεται να αποθαρρυνθεί. Σε αυτό το συμπέρασμα έχουν καταλήξει οι επιστήμονες σε όλο τον κόσμο. Ειδικά σε μικρές πόλεις σαν την Τρίπολη, που έχουν πολύ μικρή έκταση και δεν χρειάζεται καν η χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς για μετακινήσεις εντός της πόλης. Επομένως έχουν σημασία πολύ περισσότερο τα παράπονα των πεζών και των ποδηλατών, παρά των οδηγών οχημάτων, δίτροχων ή τετράτροχων.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.