Έξω ο Λόγος του Θεού, μέσα οι στίχοι του Κηλαηδόνη...

Έξω ο Λόγος του Θεού, μέσα οι στίχοι του Κηλαηδόνη...

Σεπτέμβριος 29, 2016 - 12:40
38 σχόλια

Αναρωτιέμαι πόσοι από τους συντάκτες στον Τύπο διάβασαν με προσοχή την εξαιρετική και πλήρως εμπεριστατωμένη επιστολή την οποία απέστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος στο υπουργείο Παιδείας.

Οι περισσότεροι στις εφημερίδες και στα ραδιόφωνα στάθηκαν σε μια άλλη επιστολή, εκείνη τη μισάνθρωπη και αντιχριστιανική του Αμβρόσιου, ο οποίος καταφέρεται εναντίον του κ. Φίλη προσωπικά, όχι μόνο μη δίνοντας κάτι καινούριο στον έτσι κι αλλιώς ελλιπή διάλογο για το μάθημα των θρησκευτικών, αλλά και προσβάλλοντας τον υπουργό Παιδείας για το βάρος του.

Προφανώς ο Αμβρόσιος βλέπει πολύ Λαζόπουλο (θυμίζω το σχόλιο του Λάκη για τον Σόιμπλε). Προφανώς, επίσης, δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε από τον Αμβρόσιο να μιλήσει σοβαρά, αφού μέλημά του είναι να χτυπά τις καμπάνες πένθιμα και πέραν τούτου, ουδέν.

Από την άλλη πλευρά, από τη σοβαρή πλευρά της Εκκλησίας, δηλαδή, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εντόπισε ακριβώς το πρόβλημα στην ύλη και στον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών: Το μάθημα πλέον θα προσανατολίζεται σε μια λαογραφική - κοινωνιολογική - πολιτικής αγωγής προσέγγιση, σε μια προσπάθεια οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι είμαστε ίσοι, δίχως, ωστόσο, να κατανοούν πού ακριβώς διαφέρει η πίστη του καθενός.

Αυτό που επιτυγχάνει το νέο πρόγραμμα σπουδών, είναι η απο-ιεροποίηση κάθε θρησκευτικής έννοιας. Θεμιτός ο στόχος του υπουργείου να κατανοήσουν οι μαθητές τις διαφορετικές θρησκευτικές λατρείες, αλλά για να τις κατανοήσουν πρέπει να μάθουν ποιες είναι αυτές.

«Ελκυστικό», σύμφωνα με τον κ. Φίλη, θα είναι από εφέτος το μάθημα των Θρησκευτικών. Θα είναι ελκυστικό επειδή θα χρησιμοποιήσει... σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους -δηλαδή θα ανοίγει ο δάσκαλος το CD player και θα παίζει από Ριάνα έως Χατζιδάκι, Ιωαννίδη και Κηλαηδόνη, απαραίτητα Σαββόπουλο και «Ας αρχίσουν οι χοροί», προτού οι μαθητές διαβάσουν την «Επί του Όρους Ομιλία».

Θα μάθουν τα παιδιά ότι η προσευχή είναι κοινό χαρακτηριστικό όλων των θρησκειών μέσα από ινδιάνικα ποιήματα, αλλά για τη διάσταση της προσευχής και τη βαθύτερη ουσία της, τίποτα. Είναι απλώς μια κοινή συνήθεια.

Θα μάθουν τα παιδιά ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν ένα κατατρεγμένο προσφυγόπουλο, ένας ξένος, ένας διαφορετικός. Όχι, όμως, ότι είναι ο Λόγος, ο υιός του Θεού ο μονογενής που, πώς να το κάνουμε, είναι η βάση της χριστιανικής πίστης.

Στην πράξη, το μάθημα των Θρησκευτικών δεν γίνεται από ομολογιακό διαθρησκειακό, αλλά ένας αχταρμάς με κύριο αντικείμενο διδασκαλίας την πεποίθηση ότι όλες οι θρησκείες στον πλανήτη είναι ίδιες και γι' αυτό όλοι οι πιστοί είναι ίδιοι. Διαθρησκειακό μάθημα σημαίνει διδασκαλία των δογμάτων, όχι απεικόνισή τους στη λαογραφία, στην κουλτούρα και στον πολιτισμό. Επίσης, στην προσπάθεια προσέγγισης του Ισλάμ και της εβραϊκής θρησκείας, αναρωτιέμαι αν τα παιδάκια του Δημοτικού μπορούν όχι να κατανοήσουν ασφαλώς αλλά έστω και να διαβάσουν τα 99 ωραιότατα ονόματα του Αλλάχ ή τα σουσούμια της εβραϊκής λατρείας, ή ακόμα και να προφέρουν σωστά την Τορά.

Ο Αρχιεπίσκοπος στη μακρά επιστολή του αναφέρει:

Στην Θεματική Ενότητα 5 της Γ΄ Δημοτικού «Τα παιδιά: H χαρά και η ελπίδα του κόσμου» με βασικό θέμα: «ΙΙ. Ο Ιησούς ως παιδί» προτείνονται τα τραγούδια «Ήσουν παιδί σαν τον Χριστό» (1966) του Μάνου Χατζηδάκη, «Καλημέρα, τι κάνεις» (1992) του Σταμάτη Σπανουδάκη, ακολουθεί το «Ἀπολυτίκιον Ὑπαπαντής» και μετά προτείνεται το τραγούδι «Η μικρή Ελπίδα» (1994) των «Χαΐνηδων». Πρόκειται για αξιόλογα τραγούδια, αλλά, επειδή αναφέρονται στα παιδιά, αρκεί αυτό για να συνδεθούν, από την άποψη του συγκεκριμένου μαθήματος, με το εκκλησιαστικό γεγονός του Υπαπαντής του Ιησού ως παιδιού και να αποτελούν εκπαιδευτικό υλικό για τα «Θρησκευτικά»; Αφήνοντας στην άκρη ότι εκκοσμικεύεται και ισοπεδώνεται η ιδιαιτερότητα της εορτής της Υπαπαντής για τους ορθοδόξους χριστιανούς, δεν είναι αυτή μια εξαιρετικά ρηχή και μη θεολογική προσέγγιση της εισόδου του μικρού Χριστού στον Ναό των Ιεροσολύμων, που την αποσυνδέει από τις βαθύτερες θρησκευτικές και σωτηριολογικές διαστάσεις της; Αν το Υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι ο μαθητής του Δημοτικού είναι ακόμα ανέτοιμος για να διδαχθεί και να κατανοήσει την θεολογική σημασία ενός εκκλησιαστικού γεγονότος είναι προτιμότερο να το αφήσει για επόμενη σχολική τάξη, αντί να το υποβιβάζει ή να υπεραπλουστεύει την σημασία του, προκαλώντας και σύγχυση στα παιδιά.

Και κάτι ακόμα πιο σοβαρό, που κανείς από τους «προοδευτικούς» αυτού του τόπου δεν αναφέρει: «Στο πλαίσιο νοηματοδοτήσεως της έννοιας ''Διάλογος'' δίδεται μία γελοιογραφία του Economist για τους θρησκευτικούς πολέμους: ένα πεδίο μάχης γεμάτο ερείπια και νεκρούς, ένας επιζών αναφέρει ''Όλα ξεκίνησαν με μια διαφωνία ποιανού ο θεός ήταν πιο ειρηνικός, καλοσυνάτος και συγχωρητικός''. Πρόκειται για αντιθρησκευτικά ερεθίσματα, που υποβάλλουν στον μαθητή, στο πλαίσιο ενός μαθήματος θρησκευτικής αγωγής, την αποδοχή της ιδέας ότι οι θρησκείες είναι υπαίτιες για την βία στον κόσμο και ότι η ισχυρή πίστη οδηγεί σε μισαλλοδοξία. Αυτή είναι η θέση του επίσημου σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών; Και εν πάση περιπτώσει μήπως αυτό είναι αντικείμενο ανάλυσης της κοινωνιολογίας των θρησκειών ή του μαθήματος της αγωγής του πολίτη;».

Φαντάζομαι ότι τα παγκόσμια συμφέροντα δεν παίζουν κανέναν ρόλο στην έξαρση της τζιχαντιστικής βίας, για παράδειγμα. Θα μαθαίνουν τα παιδιά μας στο σχολείο ότι πολεμούν οι θρησκείες και οι τρελοί που τις ασπάζονται μεταξύ τους, και ότι κατά τα λοιπά, ο κόσμος είναι αγγελικά πλασμένος και οι ηγέτες δεν έχουν καμία ευθύνη. Οι Σταυροφόροι, για να πάρω ένα χριστιανικό παράδειγμα, δεν είχαν πίσω τους τους ηγέτες του Δυτικού κόσμου; Οι Σελτζούκοι δεν είχαν επεκτατικά σχέδια; Ή μήπως οι ιεραπόστολοι ξεκίνησαν μόνοι τους για την Αμερική, χωρίς να θέλουν οι ηγέτες τους να την κατακτήσουν;

Παραθέτω ΕΔΩ ολόκληρη την επιστολή του Ιερώνυμου. Είναι μακρά, αλλά αξίζει τον κόπο.

Το μόνο βέβαιον είναι ότι οι μαθητές θα ακούσουν καλή ελληνική μουσική στο μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά, όπως θα δείτε κι εσείς, όχι όποια εκτέλεση των τραγουδιών επιθυμεί ο δάσκαλος. Το υπουργείο έχει ενδεδειγμένη playlist.

Γαλανιάδη Εύα

Ειδήσεις: 
Tags: 

38 Σχόλια

Τέλειος συνδυασμός "α ρε μπαγάσα περνάς καλά εκεί πάνω ..." με την "επί του όρους ομιλία"!!!

Ο Ιερώνυμος κάνει πως δεν καταλαβαίνει το απλό γεγονός πως μάθημα θρησκευτικών δεν πρέπει να υφίσταται σε σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα. Όσοι θέλουν, ας πηγαίνουν στην εκκλησία να μαθαίνουν τι έλεγε ο Ιησούς. Γιατί πρέπει να είναι υποχρεωμένα τα παιδιά μας να υφίστανται πλύση εγκεφάλου στο σχολείο-όχι μόνο στα θρησκευτικά- και παράλληλα να συμμετέχουν σε βαρετές και ακαλαίσθητες εκδηλώσεις στρατοκρατικού χαρακτήρα- βλέπε παρελάσεις;

Είτε μας αρέσει είτε όχι το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία πρέπει να αλλάξει ή να καταργηθεί αν θέλουμε να γίνουμε κάποτε ευρωπαϊκή χώρα. και επειδή να καταργηθεί είναι δύσκολο ακόμα (τι θα τους κάνουμε τόσους άνεργους θεολόγους;) καλύτερα να αλλάξει κατά αυτόν τον αστείο τρόπο μιας και είναι γνωστό τις πάσι πια πως δεν υπάρχει θεός που σε αγαπά αν πηγαίνεις στην εκκλησία και σε τιμωρεί αν δεν το κάνεις!

΄Το καλύτερο θα ήταν να αντικατασταθεί το μάθημα των θρησκευτικών από κοινωνιολογία που θα εξηγούσε στα παιδιά ποια ανάγκη των ανθρώπων οδήγησε στην ίδρυση θρησκειών και πώς αυτές εξελίχθηκαν κατά την εξέλιξη τη ανθρώπινης ιστορίας. Για το δημοτικό μύθοι της αρχαιότητας όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και άλλων λαών θα βοηθούσε σε αυτή την κατεύθυνση.

Η ουσια καθε αλλαγής και μεταρρύθμισης ειναι ο στοχος που θελουμε να πετυχουμε... φανταζομαι ο υπουργος θα θελει να φτασουμε το δικο του μορφωτικο επιπεδο. Οσο για μουσικη προτεινω saxon....

Η ουσια καθε αλλαγής και μεταρρύθμισης ειναι ο στοχος που θελουμε να πετυχουμε... φανταζομαι ο υπουργος θα θελει να φτασουμε το δικο του μορφωτικο επιπεδο. Οσο για μουσικη προτεινω saxon....

παιδιά ωραίες ιδέες έχετε, φαντάζομαι γνωρίζετε πως υπάρχει ανοιχτός εθνικός διάλογος για την παιδεία οπότε μοιραστείτε τις με τον υπουργό να πιάσουν κ τόπο. προσωπικά δεν τρέφω καμία εκτίμηση στο πρόσωπό του, αλλά αναγνωρίζω πως με το σκάλωμα που έχει περί εκκλησίας θέλει να κάνει αλλαγές. ωραίες οι αλλαγές αλλά αν δεν έχεις χρήμα δεν γίνεται τίποτα. δεν έχπυμε κονδύλια να αλλάξουμε τα βιβλία, ας πετάξουμε δυο τραγουδάκια να φτιάξουμε ατμόσφαιρα. αστεία πράγματα. αριστερή κυβέρνηση είναι ας προχωρήσει στο διαχωρισμό εκκλησίας κράτους κ στην κατάργηση των θρησκευτικών.

υπάρχει κ η απαλλαγή για όσους το επιθυμούν απο το μάθημα των θρησκευτικών μη το ξεχνάτε κ βασανίζετε τα παιδιά σας. επιπλέον με ένα χαρτί γιατρού δεν κάνουν παρέλαση κ με ένα χαρτί τρελογιατρού δεν πας κ στρατό.

μάλλον δεν είχες καλό θεολόγο, ο θεός δεν αγαπά οποιον πηγαίνει εκκλησία και δεν αδιαφορεί για αυτόν που δεν πηγαίνει. ο θεός της χριστιανικής ορθοδοξης πίστης είναι αγάπη προς όλους. αν αυτό διαστρεβλώνεται κ παρερμηνεύεται απο εκάστοτε αρχιερείς κακό δικό τους.

με το μάθημα των θρησκευτικών δεν γίνεται κατήχηση. τουλάχιστον οι νέοι θεολόγοι δεν λειτουργούν έτσι. το παιδί πηγαίνει στην εκκλησία με τους γονείς του ή δεν πηγαίνει εκκλησία επειδή έτσι αποφασίζουν οι γονείς του. οι εκκλησίες πάντων είναι γεμάτες κόσμο κ νέα παιδιά κ η απαλλαγή απο το μάθημα των θρησκευτικών δεν είχε την απήχηση που φαντάζεστε. η πλειοψηφία των ελλήνων πιστεύει στο θεό, αν κάποτε αυτό αλλάξει υποθέτω πως θα ακολουθήσει κ ο διαχωρισμός εκκλησίας κράτους και όλα τα υπόλοιπα. τέλος τα θρησκευτικά έχουν απέραντους ορίζοντες όπως στην κοινωνιολογία, την ηθική, τη βιοηθική

Αγαπητέ κύριε Ηλιόπουλε με την ίδια λογική πρέπει να καταργήσουμε και τα μαθηματικά γιατί κι εγώ δεν θέλω το πα;ιδί μου να τα μαθαίνει.Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα.Το Σύνταγμα ορίζει ανεξιθρησκεία.Αν δεν θέλεις το παιδί σου να συμμετέχει στο μάθημα των θρησκευτικών βλέπε ΠΔ 201/1998

Δυο στρατοκρατικες παρελασεις! Ισως και μια στρατοκρατικη και αστυνομοκρατικη παρελαση!! Αλλα τι σχεση εχει το ερωτημα σου με το θεμα; ο καθενας το χαβα του

Γιατί αποκτούν ολοκληρωμένη πολιτισμική ταυτότητα. Γιατί αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το έθνος τους από τα υπόλοιπα. Γιατί καθίστανται εις θέσιν να κρίνουν σύμφωνα με αξίες και ιδανικά σφυρηλατημένα στο χρόνο. Γιατί έτσι αποκτούν εθνική συνείδηση. Ή μήπως η αρχή των εθνοτήτων και η αυτοδιάθεση δεν αντιπροσωπεύουν τις πεποιθήσεις σας;

Γιατί αυτοί που δεν θέλουν τις παρελάσεις στην Ελλάδα, τους τρέχουν τα σάλια με τις παρελάσεις στην Σοβιετική Ένωση ?

Γιατί αυτοί που ζητούν διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας (επειδή είναι το όπιο του λαού) , παλεύουν για την ίδρυση Τεμένους σε κάθε πόλη της Ελλάδος ?

Γιατί αυτοί που αντιδρούν στο μάθημα των θρησκευτικών, ζητάνε να γεμίσουν τα σχολειά των παιδιών τους , παιδάκια από φανατικα θρησκευόμενές οικογένειες (σουνίτες λαθρομετανάστες)? Γιατί δεν ζητούν με τον ίδιο φανατισμό, να τσακιστούν απτα σχολειά της Θράκης οι μουφτήδες?

@ 18:35 - Τα μαθηματικά είναι επιστήμη, η θρησκεία όχι. Αν δεν αντιλαμβάνεσαι την διαφορά, τότε θα σου ήταν χρήσιμη μια επανάληψη της εκπαίδευσης του δημοτικού και του γυμνασίου έστω. Η Εκκλησία έχει το κατηχητικό. Όσοι έχετε ανησυχίες για την γνώση του παιδιού σας όσο αφορά την ορθοδοξία μπορείτε να τα εγγράψετε εκεί. Μάλλον δεν έχετε αντιληφθεί ότι ολοένα και περισσότεροι είτε δηλώνουν άθεοι, είτε αγνωστικιστές, είτε απομακρυσμένοι από την ορθόδοξη πίστη και θέλουν το παιδί τους να είναι ελεύθερο να διαλέξει μόνο του αυτό που του ταιριάζει. Ήδη πληρώνω τους παπάδες από την τσέπη μου. Φτάνει

Εντυπωσιάζομαι που όσο και αν μεγαλώνω δεν αλλάζει το γεγονός πως σε κάθε (σχεδόν) έκφανση της ζωής μας έχει λόγο η εκκλησία. Μου θυμίζει λίγο τις αρχές του προηγούμενου αιώνα που (κυρίως) η καθολική εκκλησία έλυνε και έδενε σχεδόν εξ'ολοκλήρου τα πάντα. Ας αφήσουμε τις κορώνες....άλλωστε αυτές προκύπτουν από την άγνοια των περισσοτέρων. Πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά μας πως όλοι έχουμε την ανάγκη να πιστεύουμε κάπου και σε αυτό κάθε λαός έδωσε διαφορετικό όνομα. Όπως επίσης πως αυτό το όνομα το διαχειρίζεται καθείς κατά πώς τον συμφέρει. Μέσα από τη γνώση εξαλείφονται οι έχθρες...όχι αλλιώς

Οι περισσότεροι μου θυμίζετε το παιδάκι του Δημοτικού που ρώτησε φίλη μου φοιτήτρια της Θεολογικής: «Δηλαδή εσύ σπουδάζεις για να γίνεις παπαδιά»; Ως εκεί.

Εσύ ο <<λογικός>> μολύνεις την πόλη μας και το χώρο εργασίας σου ! Μάλλον φασίστας θα είσαι!

Κι εγώ αναρωτιέμαι αν ο τίτλος του άρθρου δόθηκε από την αρθρογράφο ή επιλέχθηκε από τους "υπεύθυνους" του σάιτ. Επίσης, αναρωτιέμαι αν η διάκριση σε σοβαρή πλευρά της Εκκλησίας και μη (σοβαρή) ακολουθεί το πνεύμα του Μπάμπη που μίλαγε για σοβαρή ακροδεξιά και μη σοβαρή.

Θα πληρώνουμε τους παπάδες και θα μαθαίνουν τα παιδιά μας θρησκευτικά για 'οσο καιρό η πλειοψηφία των Ελλήνων αυτο επιθυμεί. Η αριστερή μειοψηφία (που οσο πάει θα ελαττώνεται μετά τις κωλοτούμπες Τσίπρα) να σεβαστεί την παλλάική βούληση. Το 99% των Ελλήνων θέλει ράσο και Χριστό, παρελάσεις κλπ,βαπτίζει δε τα παιδιά του. Τι να κάνουμε έτσι είναι η Δημοκρατία.............

Ο κύριος είναι φασιστερός και μίασμα. Μολύνει την πόλη μας τέζα! Η μόλυνση έχει φτάσει μέχρι την Σκοπή ! ΕΛΕΟΣ . Ψεκάστε με αλαφουζόλ

Δημοκρατία; Άσε μας ρε φίλε, τι δουλειά έχει η δημοκρατία με την Ορθοδοξία; Αυτά είναι προϊόντα ειδωλολατρών, δεν είναι για μας. Εμείς έχουμε την πραγματική θρησκεία, προσωπικά εγώ φοράω τις ίδιες παντόφλες με τον γέροντα Πα.....ιο, πλάκα μας κάνεις;

Πω-πω-πω σας θίξανε τον κ. Φίλη! τεμένη όμως θέλετε, παρελάσεις στην Γαλλία, Αγγλία Ρωσία ,ΗΠΑ κ.λ.π. σας αρέσουν στην Ελλάδα μιλάτε για στρατοκράτες, τι μας λέτε κυρία και κύριοι, θέλετα να φανείτε αριστερότεροι του αριστερού; ΟΧΙ δεν γίνεται διαψευδόσαστε μόνοι σας.

@ 16:18 - Το Σύνταγμα της χώρας υποστηρίζει το δικαίωμα στην ανεξιθρησκεία. Διάβασε το. Δεν θέλω να πληρώνω τους παπάδες. Να τους πληρώνουν αυτοί που δηλώνουν χριστιανοί ορθόδοξοι. Δεν θέλω να πληρώνω την ΕΡΤ. Δεν θέλω με το ζόρι να πληρώνω ΤΙΠΟΤΑ, πέρα από τα απαραίτητα. Υγεία, Παιδεία, Στρατό, Αστυνομία. Οι παπάδες δεν είναι στα "απαραίτητα", είναι στα μαθήματα επιλογής, για όποιος έχουν περάσει από πανεπιστήμιο. Ας βάλουν επιλογή στο εκκαθαριστικό να πληρώνεις τους παπάδες μόνο αν δηλώνεις χριστιανός ορθόδοξος και θα γελάσει πολύς κόσμος.

Δυστυχώς η εκκλησία της ορθοδοξίας έχει μείνει πίσω από την εποχή της. Ράσα, μούσια, δυσμενής αντιμετώπιση της γυναίκας, των ομοφυλόφιλων, των αλλόθρησκων και πολλά πολλά άλλα, που απέχουν αιώνες από την θρησκεία αγάπης που δήθεν κηρύσσουν. Δεν χρειάζεται να είμαι χριστιανός ορθόδοξος με ISO, για να συμπάσχω με τον συμπολίτη μου, για να αγαπάω, για να είμαι ωφέλιμος πολίτης για την κοινωνία που ζω. Μπορώ να τα κάνω αυτά και χωρίς τους ψυχαναγκασμούς της κάθε εκκλησίας.

Εγώ αντίθετα θέλω το κράτος να μου εξασφαλίζει, μέσω των φόρων (που ΕΓΩ πληρώνω ανελλιπώς και στην ώρα τους), όλα όσα χαρακτηρίζουν μια αξιοπρεπή διαβίωση για την εποχή μας. Δεν μου φτάνουν μόνο Υγεία, Παιδεία, Στρατός, Αστυνομία. Αν οι άλλοι δεν πληρώνουν τους φόρους ή αν το κράτος μοιράζει τα έσοδά του στους φίλους του, εγώ δεν χρωστάω τίποτα. Όσον αφορά τους παπάδες, συμφωνώ, η εκκλησία είναι πάμπλουτη, μπορεί και πρέπει να πληρώνει το προσωπικό της αυτή και όχι εμείς με τους φόρους μας.

@ 21.58 δεν θα'ναι ευλογημένα1

O Παύλος και ο Γιώργος να σεβαστούν το 95% του Λαού που θέλει να παντρεύεται στην Εκκλησιά και να Βαπτίζει τα παιδιά του. Το 5% λοιπόν ας δείξει την ελάχιστη δημοκρατικότητα. Ετσι γουστάρουμε στην Ελλάδα, να πληρώνουμε τους παπάδες.

@ Ζαρούλια - Το 95% το έβγαλες από το κεφάλι σου. Ας δοθεί επιλογή να δηλώνουμε στο εκκαθαριστικό μας αν θέλουμε να πληρώνουμε τους παπάδες και εκεί θα δεις το 95% από την ...ανάποδη. Δημοκρατία σημαίνει δικαίωμα επιλογής. Έχω επιλογή να πληρώνω ή όχι τους παπάδες; Σε άλλες χώρες τα έχουν λύσει αυτά. Στην Ελληνική μπανανία;

Αγαπητέ Παύλε σε πληροφορώ ότι έχω τελειώσει πανεπιστήμιο.Η επανάληψη μάλλον εσένα σου χρειάζεται.Άσεμε να μαντέψω πρέπει να σε έχουν διορίσει σε κάποια θεσούλα φαίνεται ο τρ΄΄οπος που αντιδράς.Μάθε και κάτι ακόμα και η Θεολογία είναι επιστήμη.Αλλά που να το μάθεις Είπαμε.

Πάυλο μην επικαλείσθε την Ευρώπη γιατί εμφανίζεστε ημιμαθείς. Το θέμα Παιδεία-Εκκλησία σε Ιταλία, Γερμανία κλπ (πλην Γαλλίας) είναι πολύ "πονεμένο" θέμα. Ο καθολικισμός και ο προτεσταντισμός είναι τόσο σφιγκτά δεμενοι με τα Ευρωπαικά εκπαιδευτικά συστήματα που η δική μας κατάσταση φαντάζει άκρως φιλελεύθερη. Επίσης θα μου επιτρέψεις να απορίσω με την εμπάθεια σου να μην πληρώνεις τους παπάδες όταν πληρώνει αδιαμαρτύρητα άλλα κι άλλα. Γκέυ parade, χιλιάδες απρόσκλητους λαθρομετανάστες, κλπ κλπ

Αν κ. Γαλανιάδη τον λόγο του Θεού τον εκφράζουν και τον εκπροσωπούν σήμερα οι κ.κ. Αμβρόσιος, Άνθιμος, Σεραφείμ, Αλέξανδρος και τόσοι άλλοι ιεράρχες και ποιμένες της εκκλησίας μας (αλήθεια αυτούς που τους τοποθετείτε, στη σοβαρή ή μη σοβαρή πλευρά της εκκλησίας μας;), προτιμώ το λόγο του Χατζιδάκι και του Κηλαηδόνη, γιατί εμπεριέχει περισσότερη αγάπη και λογική... Υ.Γ Πιστεύω να μην το φάει και αυτό το σχόλιο η μαρμάγκα ή η αγάπη του Κυρίου σας.

Προσθήκη νέου σχολίου

Το ArcadiaPortal.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά, συκοφαντικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.